View Full Version : Lava patrol
Jaa ja heippa vaan tännekkin
Pitäisköhän tuota itsekkin rohjeta työntään omia aikaan saannoksia tänne "kansainväliselle" voorumille :)
kuvia löytynee tuosta
http://aijaa.com/a/sJ6h4S
ja laitetaanko vileä näkyviin
ALKU
http://i10.aijaa.com/t/00987/13116827.t.jpg (http://aijaa.com/4MEuLA)
LOPPU (ainakin melkein)
http://i10.aijaa.com/t/00559/13589739.t.jpg (http://aijaa.com/JNz0R9)
Koe ajettu pariin kertaan ja vanteita vaille 35" alla
Hiano stepparilava! Ei taija mones olla. :)
hiluvitkutin
09.12.2014, 07:45
Tää tais pyöriä näillä suunnilla? Pielaveellä?
Mitäs kaikkea tuolle nyt tuli tehtyä?
kaikkea tuli tehtyä :D
ajatus lähti katsastus rempasta ja etuakselin ehjäyksestä ku meni murros pashaksi
no nyt näin niinku loppu suoralla vois sanua että alkuperäistä autoa jäi hytti lava ja rungosta sen verran että voi suhteellisen hyvällä omalla tunnolla sanua että on samalla rungolla niin ja kansi jäi vanhaa.
akselit vaihtu siksi ku olivat valmiit SOA:t ja navat käännetty ja etuakseli oli terve
vanhaa laatikkoa ei voinu käyttää ku oli mulle tullessa vailla pohjaroppua elikkä ajettu kuivana ties miten kauan ja muutenki 5 hukassa välillä ja kuoret paristakohtaa hitsatut / sikafleksillä korjattu
koneessa oli siivapyörä löysällä ja kampparin nokka hakattu ihan pilluksi ku oli koitettu lukita mutteri kiinni.Noh olis voinu kiriä siivan kiinni ja pysyäkkin jos lento järjestys olis ollu oikea mutta ku kierteet pohjaa niin minkäs teet mutta ei siinä kaikki.
Suuttimet oli aikas huonot ja 4 mäntää oli siinä kunnossa että laet mureni öpohjaan ku kopasi elikkä alakerta vaihtoon :mad:
sitte sähkö puoli oli tehty äärettömällä ammatti taidolla karvapersettä ja jumpperia oli nappihehkua nappi tarttia vaijeri sammutinta ynnä muuta kivaa jotenka taas elinten luovuttaja autosta osaa elikkä koko johto sarja uusiksi jonka johdosta tuli Rundarilla oleva mittaristo sekä kaikkia muuta kivaa eli hehkut pelaa oikeen sammuu avaimesta ja mikä vielä hienompaa automaatti valot :D
sitte ku oli nämä omanlaiset "perus asiat" saatu kuntoon niin vähä väriä runkoon ja konetilaan eteen tuli 16500LBS vinssi ja takse 12000LBS än virveli tankki siirtyi perältä yllättäen vinssin tieltä vähä paremmin suojaiseen paikkaan ja tuli muovi tankki niin ei ainakaan vuoda saumoista :rolleyes:
etu jordaaniin tuli tuplanivel hysteerit olis vielä ajatuksena toteuttaa jossain vaiheessa niin sais ton Banaanin pois tuolta ohjausosista
siinähän sitä olis sitte jonkin verran niin ja se lavan lattia tulivaihdettua niistä terassi laudoista verkkoon
jaahaa koitetaampas nostella taas :D menny aikaa piiiitkä tovi ja monenlaista tapahtunut
aloitetaan vaikka sekavalla järjestyksellä siittä että yllättäen kone kajahti noh siitä vtuuntuneena hain soivan pasuunan pihalle ja nostelin koneen siittä paikoileen uuden vuoden aattona 23.53 tais olla kello ku nappasin savut :eek:
http://i10.aijaa.com/t/00073/13639414.t.jpg (http://aijaa.com/6eyCZq)
noh sitte tuli ajeltua vaparina palanmatkaa ja katastettuaki siinä välissä sekin melkein romaanin arvoinen juttu se mutta kumminki leima tuli ja korjauskehotuksia tuli 3 kipaletta
1. ja vakavin asia Pakoputken suuntaus väärä
2.kilven valo
3.Taka heijastimien puute
ei paha rasti olleskaan
sitte rupes kiehuun laiskuus ku sitä ahinta ei oo elikkä muunnettiin patukka ahtimen valtakuntaan vakio hippuloilla nippuun ja vot taas ollaan menty niin prkleesti
jotain ajettavuuteen parantavaa tuli kikkailtua ku puotin apusimpukan alas ku ei niitä hysteeri romppeita oo saanu aikaseksi hommata olka laakerit shimailtu ja etu laakerit kirastu ja ai että on hyvä ajaa tiellä
Rattori on Rattori
http://i8.aijaa.com/t/00978/13849359.t.jpg (http://aijaa.com/2l0OJ0)
Ompas taasen ollut päivitykset tiheätä 😋
Värkillä tullut ajeltua epämääräisen verran kaaria on edelleen vain suunniteltu samoin tractionbaareja
Jääketjut oli aika nam näin talvi ajoon oli aika uskomaton kokemus nevalla ajaissa puolimetrisessä nuoska hangessa kettingeillä ja ilman voi sanoa että eron huomas
Lataus ongelman kanssa oon paininut suuremman aikaa tämänkin kanssa orginelli generaattori oli se 25a jonka tuotos ei oikein sähäyttänyt nakkasin sen kuusen ku muutenki lopetti lataamisen (alip pumppu anto näyttävän öljykylvyn)
Vaihdoin tilalle delcoremyn 70a laturin jostain syystä rupes kesken kaikien lataan kierroksilla yli jännitettä kestää tartin jälkeen ajella 10-15 minuuttin jonka lälkeen yli 1500 kierroksilla lataa 36 volttia
Tämä asia on vähä niinku selvityksessä että miksi
To do listalla olis heti ku saa latauksen kuntoon nii kirrata takaa lukkoa ja keksiä eteen kitka lukko tai jokin vastaava ei kemppi lukko