PDA

View Full Version : Lt46 2001vm ei käynnisty!!!!


tessu
08.12.2014, 08:11
Auttakaa jos löytyy tietämystä. Eli auto on 2.8tdi lt. Vaihdettu naftapumppu, suihkut yms. Hehkutus toimii! Pilotilla lähtee käymään heti mutta muuteen saa startata pari akkua tyhjäksi ennenko alkaa yrittään. Laitettiin viellä apu pumppu nafta puolelle mutta ei vaikutusta :(

hiluvitkutin
08.12.2014, 08:20
Äkkiseltään vois veikata ettei kuitenkaan hehkuta...tai pumpun ajotus metässä
tai jos hehkuttaa ni ei lähellekkään tarpeeks.

Kettu_
08.12.2014, 08:29
mitenkä käy pilotin jälkeen? jos normaalisti niin silloin vika hehkuissa tai hehkujen releessä, jos ei käy hyvin niin pumppu toden näkösesti pielessä tai 180 astetta vinossa.

tessu
08.12.2014, 08:46
Pumppu ei voi olla pielessä. Paluupuolen kun painaa littiin niin syttyy paljon paremmin. Hehkurele toimii ja kaikki hehkut uusia. Käy normaalisti ja vetää hyvin kun vain saa käyntiin

Nosedigger
08.12.2014, 19:55
pumpun ajoitusta minäkin epäilisin, jos hehkupuoli on kerta kunnossa. volkkarin kone tosi tarkka ajoituksestaan, varsinkin enemmän ajetuissa koneissa. kannattaa laittaa hieman enemmän ennakkoa jos paljon menty kone, lähtee paremmin käyntiin kylmänä. Ja ei sitten onnistu pumpun säätö korvakuulolta. sytyttääkö moottorin vikavalon ajossa?

Cosmo
08.12.2014, 21:41
Meillä töissä oli sama tapaus. Vaihtoivat laakkosella kaikki maholliset osat eikä pelannu. Sitten vaihto startin niin johan syttyy. Eli jos pyörii yhtään liian hitaasti tuo motti ei lähde tulille kylmänä...

tessu
09.12.2014, 10:30
Huom. Tämä ei ole 2.5tdi! Vaan 2.8tdi eli ei hihna jakopäätä

Viipo
09.12.2014, 17:15
Noissa saman ikäluokan mersuissa tuntuu olevan vähä samaa ongelmaa. Tai ainakin 715:ssa oli. Vähänkin vajaa akku, ja ei riitä startille pyörintänopeus, niin saa hangata vaikka maailman tappiin, eikä edes lupaa.
Mut apuvirtaa toisesta autosta, ja samantien jysähtää tulille.
Uudella startilla sitten suostuu lähtemään jo vähä vajaammillakin akuilla.

Jostain oli annettu ohjeeksi, jotta startin pitäs pyörittää 800rpm, jotta lähtee käyntiin. Tyhjäkäynti kuitenkin jossain 500rpm tietämillä.

Nosedigger
09.12.2014, 18:33
Huom. Tämä ei ole 2.5tdi! Vaan 2.8tdi eli ei hihna jakopäätä

Muistaakseni 2,8 koneessakin on pumpulle säätö, vaikka onkin suoraan jakopään kopassa pumppu kiinni. Eli jos pumppu on vaihdettu, niin ajoitus pitäisi tarkastaa. Nyt en oo varma oliko jo testerillä tarkastettava vai meneekö mittakellolla perussäätö:confused: