View Full Version : Toyota Hilux ln65 (Top Gear)
noh nii...tuli ostettua tämmönen toitsu sitte tällä kertaa...pikkuhiljaa jotain nypläystä toteutetaan,sitten kun jaksaa tallin tyhjentää romuista niin ehkä vois jonkun mutterinki irroittaa ;)
jotain pientä palikkaa on tullu jo hommattuakin että ei ihan vahaamiseksi mene tää homma :)
Sorjonen
08.12.2014, 11:34
Mukava nähdä et lisääntyy nää luksus projektit ;)
jos alottelis tämmösellä
https://www.youtube.com/watch?v=1U3qen9GT84
ajettu on...ja tuoreella leimalla..kylläkin pienen jarrujen hienosäädön vaati ensin.
33/12.5 R15 tuli ihan otteeseenki :) että näillä mennään kunhan caddyn saa tallista pois niin tehhään jotain ;) pientä
Pikkuhiljaa jotain tuherrettu
Piti ihan testata miten ne 38,5 sopii olemaan... :)
Sorjonen
10.04.2015, 19:57
Hyvin taitaa mahtua, jos ei käännä etupyöriä ja kokeile joustoja? :D
Hyvin taitaa mahtua, jos ei käännä etupyöriä ja kokeile joustoja? :D
kärsii niitä vähän käännellä..mut ei ääriasentoon..simpukkaan vähän raapii..no joustoja ja joustoja..vittu tuo mihinkää jousta....kivireki se on ;)
Sehän alakaa näyttään jo autolta.. :)
Sehän alakaa näyttään jo autolta.. :)
näinpä...ja vielä kun sitä jaksais ja joutais laitteleen niin vois ojan toisella puolellakin käydä ajelemassa ;) ohjausiskarin vois enstöikseen katella jostain..nimittäin se on hävinny johonki matkan varrella
Menikö ne 33:set otteeseen ihan ilman mutinoita?Itekkin sen kokosia haaveillu tohon omaan.Ja ton mustan konepellin joudun varmaan kopioimaan myös :)
Hieno projekti!
Menikö ne 33:set otteeseen ihan ilman mutinoita?Itekkin sen kokosia haaveillu tohon omaan.Ja ton mustan konepellin joudun varmaan kopioimaan myös :)
Hieno projekti!
vähän piti todistella niin sain renkaat otteeseen.. :)
koitetaan nyt tehdä tästä jonkunlainen maastokulkine..kiitos
Vieläkö alkuperäinen ohjaus on paikoillaan? Jos on, niin kannattaa seurailla sitä "bumerangia". Aika herkästä tulee murtumia siihen ja menee poikki, kun vähänkin metsässä ajelee isommilla renkailla.
Vieläkö alkuperäinen ohjaus on paikoillaan? Jos on, niin kannattaa seurailla sitä "bumerangia". Aika herkästä tulee murtumia siihen ja menee poikki, kun vähänkin metsässä ajelee isommilla renkailla.
On se vielä..mutta muutetaan kyl satakympin simpukalle..
Saa nähä miten käy :)
Alko lootasta kuuluun kolkatusta niin sehän piti sitte puottaa maahan..
No kokeillaan nyt sitte samalla värkätä tuo tuplajakis
siinähän se ois nyt kasattuna..muutama huono kuva kaupan päälle ;)
Kannatinpalkin tekoa...alkas olla heppailtuna
Jopa hiluxin rungosta löytyi rautaa maalin alta mihin hitsata korvakot :)
polttoainelinjat piti siirtää eri kautta tankille,korvakkoon painelin hiluxin lehtijousen puslan.jos osottautuu liian kovaksi niin pistetään urtsit tilalle.
Ainainen vesisade rajoittaa vähän pohjolan tallissa touhuilua mut jotain
Pientä pystyy touhuamaan
nyt alkas oleen lootaviritykset oheisnäperryksineen pulkassa,on testilenkit heitetty.ihan kivan hitaastihan se nylkyttää etiäpäin ;) seuraavaksi pitäs etukardaani askarrella et sais maastossaki käydä testaan.
öhöm...lootan uutta kannatin palkkia pitää hieman vielä parannella ku tuli liian jäykkä niillä lehtijousen orkkispuslilla..(puistelee ku piru kerjäläistä)taidan kairata reikiä niihin jos pehmenis tai sitte ne urtsit tilalle.
hiluvitkutin
16.06.2015, 08:32
Ettei se ravistelu johtus kardaanista?
Ettei se ravistelu johtus kardaanista?
unohtu mainita että ihan tyhjäkäynnillä paikallaan ollessa ravistelee...
hiluvitkutin
17.06.2015, 11:31
unohtu mainita että ihan tyhjäkäynnillä paikallaan ollessa ravistelee...
Sitte tuskin se kartaani on syyllinen.
Taatusti puistelee tuolla ripustuksella. Nuo lootan kumit pitäisi olla tuossa keskellä tai lähes keskellä. Eli suunnalleen siinä mistä kiinnityslaippa on hitsattu tuohon poikkipalkkiin.
Lisäksi kun saat tuon nippuun ja lähet möyrimään niin ristiriipunnassa rupeaa tuo kone-laatikko kompleksi ottamaan rungon kiertoa vastaan ja todnåk.seuraavat antautujat on moottorin kumityynyt.
Taatusti puistelee tuolla ripustuksella. Nuo lootan kumit pitäisi olla tuossa keskellä tai lähes keskellä. Eli suunnalleen siinä mistä kiinnityslaippa on hitsattu tuohon poikkipalkkiin.
Lisäksi kun saat tuon nippuun ja lähet möyrimään niin ristiriipunnassa rupeaa tuo kone-laatikko kompleksi ottamaan rungon kiertoa vastaan ja todnåk.seuraavat antautujat on moottorin kumityynyt.
Eli uusiks menee....;)
Ite asiassa nuo poikkipalkin kumipuslat on ihan hyvä idea sen kiertymisen kannalta. Lisää vaan ne kumit tuohon lootan juureen ni on parempi kuin tehtaan tekemä...:D tai ainakin erilaiset...
Ite asiassa nuo poikkipalkin kumipuslat on ihan hyvä idea sen kiertymisen kannalta. Lisää vaan ne kumit tuohon lootan juureen ni on parempi kuin tehtaan tekemä...:D tai ainakin erilaiset...
tälläinen kävi myös mielessä
https://www.budbuilt.com/new/dual_cross_members.html
Paistaa se aurinko täälläkin....tai ainahan se paistaa ku toyotalla ajaa :) ;)
Saa nähä miten käy :)
Alko lootasta kuuluun kolkatusta niin sehän piti sitte puottaa maahan..
No kokeillaan nyt sitte samalla värkätä tuo tuplajakis
siinähän se ois nyt kasattuna..muutama huono kuva kaupan päälle ;)
Kyssäriä että miten pitkä tuosta laatikkopaketista tuli? tuplajakiksen kans ja ilman toista jakista?
Tässä olis itellä suunnitelmissa jos hommais hilun lootat tuohon LJ70 että sais välityksiä :cool:
Tollukka
21.07.2015, 19:55
Koko pötkönä on 115cm pitkä, kaikkine hiluineen.
Koko pötkönä on 115cm pitkä, kaikkine hiluineen.
Sieltä tuli kuin apteekin hyllyltä...jatkui alkuperäisestä muistaakseni 17cm
Koko pötkönä on 115cm pitkä, kaikkine hiluineen.
Sieltä tuli kuin apteekin hyllyltä...jatkui alkuperäisestä muistaakseni 17cm
Kiiiitoksia! pittää huomennissa käydä omasta mittomassa niin saapi selvyttä. Kiitos!:)
No niin tämäkin peltilehmä on ollut vaan kovassa arkiajossa mutta nyt joutas touhuileenki jotain,jos enstöikseen tekis noille palleroille tilaa että sopivat edes jotenki olemaan...maltillisesti suikko pois etuloksuista ja jalkatila aukasta
Siihen sitä pitäis alkaa kokeileen että miten ne rangen tukivarret saa istumaan
Nyt ois jouset veks ja akseli tuettuna...varsille alkaa tekeen korvakot jne...
pikku venyttelyt piti ottaa ennen purkua..
Vähän mallailla uusia varsia paikoilleen,hieman pidemmät kuin rangen orkkis ja etujakarin puslalle muutettu
hiluvitkutin
24.09.2016, 17:19
Tuota, minä mistään mitään ymmärrä. Mutta onko nuo kiinnikkeet akselissa tuossa puolivälissä? Vai näänkö jotenki väärin?
Pelaakohan siinä? Kai se ois parempi kiinnikkeet olla akselin eri puolilla, vaikka maavaraa syökin.
Tuota, minä mistään mitään ymmärrä. Mutta onko nuo kiinnikkeet akselissa tuossa puolivälissä? Vai näänkö jotenki väärin?
Pelaakohan siinä? Kai se ois parempi kiinnikkeet olla akselin eri puolilla, vaikka maavaraa syökin.
mitä meinasit että eri puolilla?siis alaspäin korvakko sojottaan vai vai......korvakko isommalta alalta kiinni.ei sillä että minäkään ymmärtäisin :) :)
hiluvitkutin
24.09.2016, 21:29
Jos sulla kiinnike etupuolella, niin (miten sen sanoisi) ei tue kiertoliikettä.
Kaikki voima sitten ylä kiinnikkeelle.
Jos sulla kiinnike etupuolella, niin (miten sen sanoisi) ei tue kiertoliikettä.
Kaikki voima sitten ylä kiinnikkeelle.
Eikös rangessakin ole suurinpiirtein samassa kohtaa akselia tuo tukivarren korvakko? Kyllä oli ajatus jättää se
tuohon kohtaan...rangen takapään rojut tähän ois tulossa
Alatukivarsien ja kolmiotuen kiinnitys kohtien täytyy olla riittävän etäällä toisistaan korkeussuunnassa.. eli nostat kolmiotukea reippaasti ylös. Näin akselin kiertoliike tukeutuu paremmin ja pallonivel kestää pidempään:)
Alatukivarsien ja kolmiotuen kiinnitys kohtien täytyy olla riittävän etäällä toisistaan korkeussuunnassa.. eli nostat kolmiotukea reippaasti ylös. Näin akselin kiertoliike tukeutuu paremmin ja pallonivel kestää pidempään:)
Hyvä tietää...olikin tarkoitus tehdä hieman korkeampi jalka murikan päälle pallonivelen kiinnitykselle.
eikös tähän ollutki joku nyrkkisääntö että renkaan halkaisijasta 25 % pitäs olla se ylä ja alatukivarren kiinnitysten väli vai olenko ymmärtänyt väärin.
Tollukka
28.09.2016, 20:12
Mulla on alatukivarsien kiinnikkeet akseliputken puolivälissä, tai hieman yläpuolella, ja toimii miten toimii. Yläkolmion palloniveleen on väliä muistaakseni 35cm, ja sama nilviäinen on heilunut jo useammat vuoden kolmion jatkeena. Eihän tuo oma tötterö tietenkään jousta kun on vakaaja takana ja muuta hömpötystä.
Mulla on alatukivarsien kiinnikkeet akseliputken puolivälissä, tai hieman yläpuolella, ja toimii miten toimii. Yläkolmion palloniveleen on väliä muistaakseni 35cm, ja sama nilviäinen on heilunut jo useammat vuoden kolmion jatkeena. Eihän tuo oma tötterö tietenkään jousta kun on vakaaja takana ja muuta hömpötystä.
Joo ei se kyllä jousta yhtään ;)
hiluvitkutin
05.10.2016, 18:41
Eihän tuohon saa enää kierrejousiakaan ☺
Laita vääntösauvat.
Eihän tuohon saa enää kierrejousiakaan ☺
Laita vääntösauvat.
Kavennetaan runkoa ja jos ne jouset sitte löytäis paikan jostain akselin lähistöltä
Jotain pientä on tullu taas oksennettua...seuraavaksi jousien mallailua
Iskaritki ois tulollaan englannin maalta ;)
Siinäpä se alkas oleen rattaillaan..
Tälläset tuli tekastua jousien sisälle
Lavan putsausta...jos kaapis enimmät paskat pois pohjasta niin olis helpompi puhaltaa puhtaaksi
Etuakseli otti ja hyppäs pois...nyt pitäis tuo läjän akseli alkaa sovitteleen kohilleen
Kyllä tämä tästä hiljokseen etenee🤔
leppänen
25.10.2017, 06:11
Mitkä jouset oot taakse laittanu?
Mitkä jouset oot taakse laittanu?
Jotku rangen jouset 430mm pitkät 15mm langalla värikoodi red white
Todennäköisesti vaihtuu ohkasemmalla langalla oleviin mut testaillaan aluksi noilla
Jousilautasten tekoa eteen...ehkä tämäkin kevään päälle vielä liikkuu ;)
Onkohan tämä yksilö vielä hengissä?
Onkohan tämä yksilö vielä hengissä?
🤣🤣 on hengissä ja odottelee motivaatiota
Hyvä että on voimissaan :cool:
Sillä kysyin kun tämä yksilö on joskus ollut omassa pihassakin.