PDA

View Full Version : Pitkään suzukiin softtoppi/rättikatto


rigberi
04.12.2014, 15:09
Onko jollain kokemusta pitkään 413:seen tarkoitetuista rättikatoista? Nettikaupathan noita näkyis varsinkin jenkeissä olevan pullollaan, mutta akkiseltään mikään ei oo tarkotettu pitkään malliin. Jos jollakin tietoa tai jopa omaa kokemusta aiheesta arvostan suuresti jos vaivaidutte jakamaan tietoa.

-R-

tth
06.12.2014, 11:29
Itse etsiskelin rättikattoa jenkeistä, Espanjasta ja Aasiasta, mutta en asiallista mistään löytänyt. Motiivina oli tuo alkuperäinen ruman korkea lasikuitu koppi. Ja kun ei rättikattoa, eikä matalampaa lasikuitu koppaa löytynyt mistään, niin choppasin 12 cm orkkis koppaa siedettävämmän näköiseksi. Samalla muutin kiinnitystä sen verran, että koppa tulee lavalukoilla kiinni, ei tarvi ziljoonaa ruuvia irroittaa koppaa irroittaessa. Nyt koppa lähtee muutamassa minuutissa irti, joko kaverin kanssa, tai yksin käsivinssillä varustetun reilun korkuisen a-pukin avulla.

rigberi
06.12.2014, 18:21
Et jaksais kuvia laittaa?

-R-

tth
07.12.2014, 18:30
Jos ei ole kauhea kiire asialla, niin yritän viimeistään ensi viikonloppuna ottaa kuvia. Ei jäisi valaistus pelkän salaman varaan.

GaryRock
09.12.2014, 08:17
Onko jollain kokemusta pitkään 413:seen tarkoitetuista rättikatoista? Nettikaupathan noita näkyis varsinkin jenkeissä olevan pullollaan, mutta akkiseltään mikään ei oo tarkotettu pitkään malliin. Jos jollakin tietoa tai jopa omaa kokemusta aiheesta arvostan suuresti jos vaivaidutte jakamaan tietoa.

-R-

Ootko kysynyt paljon maksaa teetettynä?

nappis
09.12.2014, 21:07
Oon kans koittanu saada kamelinkuljetusautoon matalampaa kattoa ja rättikattoa. Niitä ei kyllä tunnu järkevästi löytyvän. Nyt paikallaan metrin lyhennetty paavinkuljetuskoppa.

rigberi
10.12.2014, 09:08
Ootko kysynyt paljon maksaa teetettynä?

Teettäminenkin käyny mielessä, mutta asiaa yhtään selvittelemättä vois kuvitella melko kalliiks ainakin suomalaisena käsityönä. Tietty jos sais teetettyä pienen sarjan....

artsi777
10.12.2014, 17:04
Jos joku meinaa teetättää näitä useampia, niin olen kiinnostunut myös :)

MikkoS
10.12.2014, 19:36
Mä ajattelin tämmöistä tilailla omaan jossain vaiheessa..


http://www.lowrangeoffroad.com/suzuki/samurai/soft-tops/suzuki-samurai-fastback-bikini-top.html

bluevan
10.12.2014, 21:20
Mistäs Mikko niit pitkän softeja löydettiin ku taannoin sulle etsittiin..jostain ausseist vai mist se oli ? Rumia ne oli jokatapaukses :)

tth
10.12.2014, 21:27
Tässä muutama kuva. Eihän tämä kaunis ole vieläkään, mutta on siedettävämmän näköinen. Etu- ja taka katto ovat erikseen irroitettavissa, joten puoli avona metässä ajellessa ei kävyt tipu niskaan.

Madalluksen saumakohdassa sisäpuolella on peltisoiro vahvikkeena, ja luonnollisesti Sika-liimaa riittävästi. Samoin ulkopuolen sauma on kaunisteltu em. sikamössöllä.
Samalla muuttui myös takaovi ylöspäin aukeavaksi.

Viimeistely on hiukan vielä vaiheessa, sateella tippui vettä jostakin niskaan, joten tiivistys kattojen välissä ei ihan toimi. Ja voisi sisäpuolta muutenkin hiukan fiksailla.

On ollut mielessä tehä jotain topiikkia Suskan rakentelusta kun tuli kuviakin otettua matkan varrelta, mutta ei ole saanut aikaiseksi. Kuitenkin oli omat riemut (tuskailut) VW 1.9 td ja Volvon automaatin sijoittelussa ja siitä johtuvan painon siirtojen kanssa. Mut eiköhän sitä jossain vaiheessa saane senkin aikaiseksi.

MF356
11.12.2014, 17:20
Harvinaisen komea auto Timolla, projektikertomusta odotellessa;-)

tth
11.12.2014, 18:53
Harvinaisen komea auto Timolla, projektikertomusta odotellessa;-)

Oli niin harvinaisen hyvä aihio lähteä rakentelemaan....Ei tarvinnut heti lähteä mätä hommia tekemään, sulle kiitos siitä. Joten heti pääsi keskittymään suunnitteluun ja rakentamiseen.

rigberi
11.12.2014, 20:23
Jos joku meinaa teetättää näitä useampia, niin olen kiinnostunut myös :)

Kaarethan olis suht helppo värkkäillä ite ja sais sellset ku sattuu tulemaan, mutta missäs teettäis noi rätit ettei makssai ihan yhtä paljo ku itse suikkeli.

LaaLaa
11.12.2014, 21:15
Intiasta
http://www.team-bhp.com/forum/attachments/4x4-vehicles/404885d1281685710t-maruti-gypsy-pictures-dsc02120.jpg