View Full Version : Moottorisaha koettelee
Elikkäs moottorisaha toimii silläviisiin että kylmänä kun ryyppy päällä käynnistää niin lähtee hyvin käymään mutta sammuu hetken kuluttua kun kaasua painaa ja ryyppy naksahtaa pois. Tyhjäkäyntiä saa käymään ryypyllä kikkailemalla. Kaasarin oon putsannu kahesti ihan kunnolla ja ei vaikutusta. bensaletku ei oo tukossa ja kalvotkin hyvät kun saha vain vuoden vanha. Mikä lie?
Katoitko että oliko polttoaine letku ehjä?
jos kyseessä on sthil? puun silputin. polttoaine letkussa tankin päässä murtuma.oma tilhi tempuaa kerran vuodessa noilla oireilla.
http://www.virtasenkauppa.fi/tuote/58128/moottorisahat/hitachi-moottorisaha-cs33el-2_09kw-330mm_13 Tommonen on saha. Pitääpä kahtoa tankin puolelle.
Suikkajäbä
03.12.2014, 22:22
Oliskos imuvuoto ?
farmforest
03.12.2014, 22:46
Miten käyttäytyy kun kone on lämmin vai sammuuko aina kun ryypyn ottaa pois? Onko vehkeessä vielä takuuta jos on vain vuoden vanha?
Säätöruuvit tärissy kiinni?
Kylmänä kun ryypyn kanssa käynnistää niin käy hetken ryyppy päällä ja kun painaa kaasua jolloin ryyppy naksahtaa pois niin muutaman kerran pystyy kaasuttamaan ennenkuin sammuu. Ryyppy päällä taas käynnistyy uudestaan. Kaasarissa ei ole muita kuin ala ja yläkierroksien säädöt ja ne ei vaikuta toimintaan mitenkään.
hiluvitkutin
04.12.2014, 19:57
Ääni pensaletkun murtumalle ja letkun pään tatille. Yleisimmät syyt tollasille oireille jos kaasutin puhdas ja kasattu oikein.
farmforest
04.12.2014, 21:34
Ääni pensaletkun murtumalle ja letkun pään tatille. Yleisimmät syyt tollasille oireille jos kaasutin puhdas ja kasattu oikein
Mäkin annan tälle äänen. Vikahan on ettei saa bensaa riittävästi.
Mulla oli Jonseredissa samat oireet, oli pakoputkessa sihti (katalysaattori?) tukkeessa, ei hengittäny.
2 uutena ostettua hussea ja molemmissa sama vika 1-2 vuoden sisällä. Siis polttoaineletkut pykineet piloille>letkut vaihtoon.
http://www.teraosa.fi/metsa-ja-puutarhakoneiden-varaosat-ja-tarvikkeet/polttoainejarjestelman-osat/letkut.html
Ja tuolta hyvää keltasta letkua tilalle.
En muista valmistajaa mutta ainakin isommissa huskuissa samaa kamaa jo tehtaalta, myöskin oma jammun tt kulkenut useamman vuoden nuilla letkuilla.
Edittiä, mopon lisäksi myös omat 242 husku ja 021 tilhi käyttää samoja letkuja menestyksekkäästi.
farmforest
05.12.2014, 21:08
Mä ostin motonetistä Oregonin tekemää tota keltasta letkua, makso aika paljon pikku kieppi ja nyt noin vuoden jälkeen alkaa kovettua :eek:
Terppa__
05.12.2014, 21:53
Mulla oli Jonseredissa samat oireet, oli pakoputkessa sihti (katalysaattori?) tukkeessa, ei hengittäny.
Itellä kans sama Stihlissä viime kesänä. Putki tukossa, eikä käyny kuin vaivalloisesti ryypyn kanssa.
petroman
11.12.2014, 18:51
Jossei pa-letkussa vuotoa, niin entäpä impulssiletkussa..
Mä ostin motonetistä Oregonin tekemää tota keltasta letkua, makso aika paljon pikku kieppi ja nyt noin vuoden jälkeen alkaa kovettua :eek:
Joo oregooniahan se nippu on, ostettu tosissaan silloin vuosia sitten eikä ole ollut mitään ongelmaa.
Ettei vaan olisi uusiotuotanto aivan perseestä? olisiko pitänyt hamstratata sitä hyvää letkua silloin.
farmforest
13.12.2014, 18:58
Tää oli silloin ostettaessa semmosta kuin silikoniletku. Mukavan taipuisaa ja pehmeää. Mutta nyt jopa se loppukieppi mikä on roikkunu korjaamon naulassa, eikä ole joutunut tekemisiin edes minkään nesteen kanssa niin on myös menettänyt paljon notkeuttaan. Muovia varmaan sotkettu joukkoon lisää pilaamaan tuokin tuote.
Voi perkule. Bensaletku notkea ja ehjä, pakoputkessa ei minkäänlaista sihtiä, kaasari puhdas, kaasarin ja kurkun välissä tiiviste ja vieläkin samat oireet. Perkele.
Alakerran laakerin tiivisteet?? Kirjoitinkohan/ajattelinkohan oikein? Mutta kuitenkin...
farmforest
17.12.2014, 20:46
Alakerran laakerin tiivisteet?? Kirjoitinkohan/ajattelinkohan oikein? Mutta kuitenkin...
No kyllä, kampiakselin tiivisteet on seuraava tarkastuskohde. Vikahan taitaa sittenkin olla että saa liikaa ilmaa.
zuitsisti
20.02.2015, 23:47
Onkos tää vika selvinnyt?
Itsellä vähän samanlainen ongelma 5300 husen kanssa, lähtee käyntiin ryypyllä mutta ei käy tyhjäkäyntiä jos ottaa ryypyn pois. Kaasarin olen varmaan pariin kertaan jo purkanut/kasannut ja imuletku on ehjä (kaasarin kalvot tuntu olevan ehjät kanssa). Se että onko saha lämmin tai kylmä ei tunnu kovin vaikuttavan.
Tuossa toisissa säikeissä on puhuttu noista kampiakselin stefoista, voiko jotenkin tarkistaa/vahvistaa jollakin taikatempulla onko vika niissä?
Toi kampuran stefat ja muut tiivisteet kiinnostaa kans itteä partner ei suostu käymään lainkaan
Meinasin jo et nyt kun löysin taas kerran kadoksissa olleen latvialaisen poran niin sillä veivaan sen vetorattaan mutterista käymään :D
lavanelikko
21.02.2015, 01:52
Oma kokemukseni Stihleistä on, että ei käy edes sinnepäinkään jos kaasarinkalvo on rikki... Yleensä kun on sahaa tullut huoltoon vietyä niin vika on ollut kalvosarjassa... Vaihda kokekeeksi ja jossei auta niin onhan sitten varalta:rolleyes:
jan tammi
21.02.2015, 22:35
ootko kokeillu bensakorkki auki toimiiko?
zuitsisti
22.02.2015, 21:08
ootko kokeillu bensakorkki auki toimiiko?
Ei vaikutusta suuntaa tai toiseen, eli kone lähtee käymään ryypyllä, kaasua painamalla käy mutta kun hellää kaasuliipasimesta sammuu.
Ei vaikutusta suuntaa tai toiseen, eli kone lähtee käymään ryypyllä, kaasua painamalla käy mutta kun hellää kaasuliipasimesta sammuu.
Onko bensasuodin vaihdettu, vaikuttais ettei saa bensaa
zuitsisti
23.02.2015, 11:33
Ei ole bensansuodatin vaihdettu mutta bensaletkuun puhallettaessa kuplii.
Ei ole bensansuodatin vaihdettu mutta bensaletkuun puhallettaessa kuplii.
Todennäköisesti jaksat puhaltaa paaaaljon kovempaa kuin se kaasarin alipaine jaksaa imeä, kokeiles niin, et laita bensaa siihen letkuun, sen pitäis valua tankkiin käytännössä heti
Tosta tulikin mieleen, ettei vaan olis mulla korjauksen alla olevassa sahassa bensasuodin tukossa vaikka se vuoden uusi onkin :eek: