View Full Version : hojoon letkulämppäri
http://www.ikh.fi/tuotehaku/defa#!tid18316
Ajattelin tollasta letkulämmitintä jossa 17mm letku lähdöt. Olisko soppeli hojoon?
Johki sinne kannen takapään letkuihin?
http://www.ikh.fi/tuotehaku/defa#!tid18316
Ajattelin tollasta letkulämmitintä jossa 17mm letku lähdöt. Olisko soppeli hojoon?
Johki sinne kannen takapään letkuihin?
Ei kuulosta kovin järkevältä.... laita vaan alavesiletkuun ko.letkun sisähalaakasijan kokonen------:eek::eek::eek::eek::eek:
Hyvin toimii, suosittelen. Itsellä vastaava Calix 1500W.
Haulla löytyy useita keskusteluja asennuksesta niin 2H kuin 12H-T (en nyt jaksa itse etsiä, mutta löytyy kyllä).
Hyvin toimii, suosittelen. Itsellä vastaava Calix 1500W.
Haulla löytyy useita keskusteluja asennuksesta niin 2H kuin 12H-T (en nyt jaksa itse etsiä, mutta löytyy kyllä).
Saattaahan se toimiakin, tuntuu vaan pieneltä tuo letkulähtöjen koko ...... Tietenki osittainen toimivuuden taehan on ku se on nuin lähellä lohkoa.....:D
Tuo pitää laittaa niin että alaletku tulee lohkon vesitilan alareunalta ja yläletku kanteen mahdollisimman ylös. Ja 2000W on sopiva johonkin +10 litraiseen kuorkkikoneeseen jos perinteisen lohkolämppärin tehoon verrataan, tietenkin jos tarvitsee koneen käyntilämpöiseksi nopeasti niin sitten...
Kaverilla oli tollanen pumpulla oleva lämppärin letkuissa.
jaany tommonen 2000wattinen hj.sta. lohkosta lampparin letkuun oli tossa.
Ja tämän tyyppisen letkulämmittimen toiminnasta yms on kiistelty täällä (http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=127975).
http://www.huuto.net/kohteet/uusi-moottorinlammitin-letkulammitin-2000w/339757452
mites tommonen? sisäänrakennettu termostaatti. tiiä vaan mikä kiinan ihme toi on..
Miksei nää kelpais
http://www.tt-thermo.fi
Miksei nää kelpais
http://www.tt-thermo.fi
no perskele toihan vaikuttaa hyvältä :)
no perskele toihan vaikuttaa hyvältä :)
Tarkoitus kokeilla itelle (kin) tuommosta, jahka ehtii viitsii jaksaa ...
Minust siin on hinta / ominaisuudet kohillaan
tuo tt-thermo dragon 1800w on itellä ollu nyt vuoden ja toimii tosi hyvin. esim 20pakkasella riittää tunti ihan hyvin. lämmitin on siis hjkuusykkösessä. tuossa sekin hyvä puoli että voi laittaa oikeastaan ihan mihin vain kunhan on riittävän alhaalla ettei kärähdä. vaan sitä pitää muistaa käyttää kesälläkin sillointällöin ettei pumppu jumitu. suosittelen.
juu hinta on kyllä kohillaan. mitä noita defoja katteli..
ootkos pekko jo tilannu tollasen?
itelle ois nyt pakko tilaa ku on taas jääny koko asia ku ollu nii lauhaa.. nyt se ois kiva.. tekee pahaa täräyttää kylmiltää tulille. :)
mulla on 2H:ssa kiinni tommonen TT-Thermo 1000W . 2 tuntia tolpassa ja alkaa termostaatti rakoilla ja on hyvän kokonen ja siinä on pumppu alkaa vesi kiertämään heti
mihis oot asentanu ton?
kun ohjeessa on että: Asenna
lämmitin
vähintään
20
cm
jäähdytysnesteen
minimitason
alapuolelle.
ootkos pekko jo tilannu tollasen?
... En, vielä ...
mihis oot asentanu ton?
kun ohjeessa on että: Asenna
lämmitin
vähintään
20
cm
jäähdytysnesteen
minimitason
alapuolelle.
Pakosarjan puolelta koko vesiproppu pois ja siihen letku kiinni lämmitin on samassa tasossa kun vesiproppu ja ajetaan kapiini kennon letkuun vaikka se ei mene kapiiniin eikös siinä taida olla jonkun näkönen mankku venttiili välissä. Joku voi sanoa että menee kierrot sekasin hj on ajettu 2000km ongelmitta tai että olis lämmöt nousussa
kuvankin saat jos haluat
dodge3500
24.12.2014, 10:11
itellä oli calix 1750w kiertovesipumoulla eli vähän kun toi tt-termo ja se oli kannen taka päässä. letkuilla tiputettu koneen puoleen väliin ja hyvin pelas 3v. sit myin auton pois niin ja tää oli hj60
Muistin väärin se on propun yläpuolella mutta silti vesi kiertää hyvin :D
Menee tuo imu puolen letku aika läheltä pakopiikkiä mutta ei tunnu lämpeevän kovinkaan paljoo.
mulla oli samanlailla kytketty. toimi myös todella hyvin. lämppärin kenno myös lämmin. turbon kans joutuu letku vähän suojaan.
Yhden 2H:n naksauttaneena tuon alaletkun alettua vuotaa, ja eihän sitä ajossa tullut huomattua kuin vasta moottorin lakattua vastaamasta syöttöpolkimen liikkeisiin.
Mutta lämmitin toimi ennen letkurikkoa kuin sen pitikin, ei siinä.
tekniikkamies
27.12.2014, 15:45
Mulla on yhtenä vaihtoehtona mielessä, että tollanen vois olla kiertovesipumpun kanssa siinä letkussa, joka menee lämmityslaitteen kennolle tai tulee sieltä.
Huomioon pitäs ottaa ettei systeemi ota itteensä jos lämmityslaitteen lämmönsäätö onkin unohtunut kylmälle ja vesi ei pääse kiertämään.
Toisessa autossa oli letkuissa sellainen ylimääräinen haara lisäkennolle. Siihen tuon olis saanut varmaan ilman ongelmia kun mitään lämmönsäätöhanoja ei ollut tässä ylimääräisessä kierrossa.
tänään se tuli. näköjää postikulut kuuluu hintaan.
taidan asentaa sen hantin puolelle rintapeltiin melko alas.
Paas kuvia ja testituloksia kun ehdit
Minkätehoisen otit, ja minkälainen liitosjohto ??
lepoantti
30.12.2014, 22:19
mulla oli 2H:n kyljessä kiinasta tilattu 2000W kiertovesipumppumysteeri. kuskin puolelta tyhjennysropusta vesi lämppärille ja toinen pää yläkerran vesiletkuihin. hienosti toimi ja lämppärinkennokin sai osansa. sitten vesipumpun akseli oli vuotanut "sähköpääkeskukseen" lämppärissä ja se meni tilapäisesti rikki. poistin pumpun käytöstä ja jotenkin tulppasin vuodot, käyttöön jäi vain pelkkä 2000W vastus. mutta hienosti vesi lähti silläkin kiertämään. sitten se väpyvi meni rikki ja asensin 5kw eberin.
ai, niin...olihan tän kans pari tilannetta kun setin mukana tulleet muoviset t-haarat purkaantu ajossa. aika jämäkkä haiku nousee kun tuollainen 17mm letku oksentaa glykolit koneen päälle. toisesta kertaa jo opin ja tein 16mm metalliputkesta t-haaran, tämä on osannut olla myös eberin kanssa.
1850w siin on ihan normi verkkojohto. Maadoitettu. Ihan pätevän olonen kapistus. Jos huomenna sais asennettua.
BJ-40/76
30.12.2014, 23:56
1850w siin on ihan normi verkkojohto. Maadoitettu. Ihan pätevän olonen kapistus. Jos huomenna sais asennettua.
Tuo -lepoantti- :n kytkentä kuulostaa hyvältä; siis Imu lämppärille mahdollisimman alhaalta, ja jos vara valita, niin toisesta päästä konetta kuin paluu. Tuo Jäähdytysneste on huomattavan herkkää kerrostumaan; siis kylmä neste on paljon raskaampaa/Jäykempää kuin kuuma; siis jos molemmat letkulähdöt on ylhäällä, ja vielä lähellä toisiaan isolla valukanavalla yhdistettynä; niin lohkossa lämpötila nousee paljon hitaammin kuin optimitilanteessa.
(siis Öljyt ei lämpiä juurikaan, Öljyn suodatin ja -lämmön vaihdin lämpiää hitaammin... Olen nähnyt yhden öljypohjan -60 tai -70 luvulta, missä kierti öljypohjassa sisällä kupariputkea letkulämppärin imupuolella, toki sillon oli uutta moniaste öljyt...)
Jos luotat tuohon kiertovesipumppuun, niin lämppärin korkeudella ei ole läheskään samaa merkitystä, kuin "luonnon" kierrolla. (siis toimii varmaan niin pitkään, kuin ilmat pääsee painepuolelta järkevästi pois..) Ja luonnon kierrolla 5 cm korkeudessa voi olla toimivan ja toimimattomuuden raja.
pistin viron pojjaan asialle ja tälläi se oli sen sitte kytkeny :) ??
http://i3.aijaa.com/b/00545/13689350.jpg?2c3f40e7da5f2f1560689aa892cba0640edc6 5c84413bdccade97b03d58d330dda13d9d149552ca6aab6054 c0c689240
yhtäkkiä aateltuna lämmitin sais olla alempana, ja toi lämpösen veten t-haara toistepäin, et liitin törrään alas. tai tossa taiski olla kiertovesipumppu?
yhtäkkiä aateltuna lämmitin sais olla alempana, ja toi lämpösen veten t-haara toistepäin, et liitin törrään alas. tai tossa taiski olla kiertovesipumppu?
on juu pumppu.
kuva vähä hämää. on siinä öljynlahduttimen alapuolella.
on se vaan kätevä peli! teholtaan verrattavissa webastoon. puol tuntia ni on kone lämmin. ja nämä pari kokemusta vitosen pakkasilla.
pitäs viel rakentaa defan johtosarja tohon. kaks pistorasiaa. toinen sisälle sisätilalämppärille ja toinen konehuoneeseen johon saa sitten ton letkulämppärin.
Eli tuollainen asennustapa olisi sitten toimiva, ite täs hypistelly lämppäriä ja pohtinu et miten ton asentais läjään.
Sisään meno on ilmeisesti haaroitettu kannelta lämppäriin menevästä letkusta ja ulostulo haaroitettu lämppäriltä vesipumpulle menevään letkuun?
muistakaa laittaa johtoon suojaa mekaaniselta rasitukselta.
standardi sanoo ajoneuvoihin asennettaessa että siihen kaapelin päälle pitää laittaa suoja., claus ohlson , puuilo ja halpahallit myy, olen itse maksanut 0,,40 eur per metri ja sujauttanut sen kaapeliin, ja uuden töspselin (sitä kun ei saa pujotettua muuten, ellei löydä halkaistua)
tekniikkamies
12.02.2015, 13:23
Onko näin, että sen voi kytkeä alla olevalle tavalla? Itse olen kuvitellut asian vaikeammaksi ja siksi ei ole saanut aikaiseksi.
Itse olin ajatellut jotain sellaista, että laittaisin sen lämmön menee lämppärin kennon läpi. Tässä asennustavassa huonona puolena mieleen tulee jos kennon lämpöhana ei olekaan auki, vehje voi tykätä huonoa.
pistin viron pojjaan asialle ja tälläi se oli sen sitte kytkeny :) ??
http://i3.aijaa.com/b/00545/13689350.jpg?2c3f40e7da5f2f1560689aa892cba0640edc6 5c84413bdccade97b03d58d330dda13d9d149552ca6aab6054 c0c689240
Onko näin, että sen voi kytkeä alla olevalle tavalla? Itse olen kuvitellut asian vaikeammaksi ja siksi ei ole saanut aikaiseksi.
Itse olin ajatellut jotain sellaista, että laittaisin sen lämmön menee lämppärin kennon läpi. Tässä asennustavassa huonona puolena mieleen tulee jos kennon lämpöhana ei olekaan auki, vehje voi tykätä huonoa.
ei kait voi ku on termostaatti tuos vehkeessä?
lepoantti
12.02.2015, 20:09
jos lämppärinhana on kiinni niin ei siitä muuta haittaa ole kuin että kone lämpeää nopeammin, ja tämähän ei liene ole suuri ongelma jos konetta yritetään lämmittää.
eberin kanssa aivan sama tilanne, hana kiinni ja puhallin pois päältä niin kone lämpeää huomattavan paljon nopeammin. jos on kiireempi saada kone lämpimäksi niin teen juuri näin. termostaattiohjattu lämmitin, oli se kumpi tahansa, ei voi lämmittää konetta liikaa.