PDA

View Full Version : Mistä teholaput jotka kelepaa leimalle....

PutKari
15.11.2014, 19:12
Volvon tilalle tuli mese... Koneessa turbo ja välijäähy....... Mutta mutta ei leimattuna... Jäänyt ed. omistajilta kesken katastus ja papereis lukee vireillä.... Elikkäs nyt ongelmana on että pitää saada teholaput... Äkki kyselyl ei oo tääl Kuusamossa.... Elikkäs löytyykö Kuusamo - Kemijärvi - Rovaniemi akselilta jostain missä sais kyseiset laput..... Ja asiallahan ois tietysti hieman kiirekkin kun kysees ois käyttis....

Nall3
15.11.2014, 19:25
http://www.arcticpower.fi/fi/alustadynamometri/

Arctic Power
Innokaari 10
96910 Rovaniemi
Finland

info@arcticpower.fi

+ 358 40 548 0181

0ltzi
15.11.2014, 19:26
säädät pienelle ja mihin vaan penkkiin mistä saa lapun kouraa.

sitä en ymmärrä ku lappu otetaan aina pikku paineilla. omassa otteessa lukee 1,2 bar :D

Kettu_
15.11.2014, 19:29
http://www.voimaa.com/ oisko tuosta apua?

Peedro87
15.11.2014, 19:39
Tuo artic power on rovaniemen tekun paikka, eivät tee asiakas töitä. Oulussa on dynotest center, itse siellä kävin viime maanantaina, homma toimii ja on erittäin asiallinen paikka.

Dectane
15.11.2014, 21:14
Rovaniemellä on kyllä mun tietojen mukaan penkki, eli ei tarvi ajella tänne ouluun asti. En vaan nyt satu muistaan missä...

vmt
15.11.2014, 22:41
säädät pienelle ja mihin vaan penkkiin mistä saa lapun kouraa.

sitä en ymmärrä ku lappu otetaan aina pikku paineilla. omassa otteessa lukee 1,2 bar :D

Onko tuo sitten paljon? Sorry offtopic, mutta pakko kysyä, kun ainakin kaikissa vakio turboautoissa taitaa olla enemmän...

Viipo
15.11.2014, 22:53
Onko tuo sitten paljon? Sorry offtopic, mutta pakko kysyä, kun ainakin kaikissa vakio turboautoissa taitaa olla enemmän...

Jaa, ei mulla oo runnerissa ku 0.7. Ei huvita joka viikko vaihtaa uutta kantta 2L-T2:seen.
On mulla ollu HJ:ssa 2H moottorissa 2bar maksimiahdot, käyttöalue semmonen 1.4-1.7 bar, mut kansia meni kaks, ja yks alakerta oksensi männänrenkaat...

Jossakin vaiheessa Trafi ohjeisti katsastuskonttoreita, että naurettavilla ahtopaineilla ajettuja dynolappuja ei saa hyväksyä.
Kaveri koitti tarjota leimalle vectraa, josta oli penkitetty lailliset heposet jollakin 0.5 bar paineilla. Ei kelvannu inssille, liian pienet paineet.

Mitehän mulle kävis runnerissa, jos joutusin penkittämään tuon CT26:n ja välijäähyttimen, 0.6bar paineilla varmaan ei hyväksyttäisi sitäkään...

vmt
15.11.2014, 23:06
Jaa, ei mulla oo runnerissa ku 0.7. Ei huvita joka viikko vaihtaa uutta kantta 2L-T2:seen.
On mulla ollu HJ:ssa 2H moottorissa 2bar maksimiahdot, käyttöalue semmonen 1.4-1.7 bar, mut kansia meni kaks, ja yks alakerta oksensi männänrenkaat...

Jossakin vaiheessa Trafi ohjeisti katsastuskonttoreita, että naurettavilla ahtopaineilla ajettuja dynolappuja ei saa hyväksyä.
Kaveri koitti tarjota leimalle vectraa, josta oli penkitetty lailliset heposet jollakin 0.5 bar paineilla. Ei kelvannu inssille, liian pienet paineet.

Mitehän mulle kävis runnerissa, jos joutusin penkittämään tuon CT26:n ja välijäähyttimen, 0.6bar paineilla varmaan ei hyväksyttäisi sitäkään...

En mä noista tojotoista mitään tiedä. Siis onko jossain vakiona 0,7 bar ahtopaineet maksimissaan?

Sillä vaan aattelin, kun omassa amerikkalais-saksalais-itävaltavaltalaiskäyttiksessäkin 1,55 näyttää olevan imusarjan ylipaine enimmillään ja normi moottoritieajossa siellä 0,7 puolin ja toisin.

baxxter
15.11.2014, 23:20
En mä noista tojotoista mitään tiedä. Siis onko jossain vakiona 0,7 bar ahtopaineet maksimissaan?

Sillä vaan aattelin, kun omassa amerikkalais-saksalais-itävaltavaltalaiskäyttiksessäkin 1,55 näyttää olevan imusarjan ylipaine enimmillään ja normi moottoritieajossa siellä 0,7 puolin ja toisin.
Ehkä sulla on vaan niin huono perusmoottori, että on pakko riivata korkeilla ahdoilla että pärjää liikenteessä..

-MaTTi-
15.11.2014, 23:32

No riippuu tapauksesta tietysti, onko vaihdettu turbo isompaan vai turbotettu vapari. Enpä lähtis ahtamaan paljo yli puolen barin jotain pikkusta bensavaparia orkkis sisuskaluilla. Eihän monet valmiit remmiahdinkititkään ahda kuin 0.3 bar, puristussuhteet nykykoneissa on kympin pintaan, alkaa muuten käydä koneen keston päälle.

On allekin, esim. 1KZ-TE:ssä 0,67 bar.

hiluvitkutin
16.11.2014, 06:31
Iisalmi. Ohemäenteho muistaakseni oli. Jos sinne asti jaksaa ajella.

PutKari
16.11.2014, 09:14
Tuo artic power on rovaniemen tekun paikka, eivät tee asiakas töitä. Oulussa on dynotest center, itse siellä kävin viime maanantaina, homma toimii ja on erittäin asiallinen paikka.

Olikos kuinka arvokasta ??? Ja nopeemmin mie ajan täält Ouluun kui Roihin...

PunisherFIN
16.11.2014, 09:19
mie muistelen et puolangalla ois ainakin penkki, linjatarkastuksilla kun käpyttelin niin yhessä tallissa huus jokkis vehe hoosiannaa niin perkeleesti kun pojat sitä rullilla kiusas, kysäses jannev nickiltä tarkemmin sitä paikkaa ja mitä siel voi dynottaa?

Peedro87
16.11.2014, 12:21
150€ oli katsastukseen käypäset paperit, neljä vetoa otti ja laitto paperiin kaikki trafin vaatimat tiedot.

PutKari
16.11.2014, 13:21
150€ oli katsastukseen käypäset paperit, neljä vetoa otti ja laitto paperiin kaikki trafin vaatimat tiedot.

Thänx tarvii soitella huomeis Ko. paikkaan....

HJ60_Jussi
16.11.2014, 13:22
Haukipudas ja onkamon autosäätö ihan tuossa meidän kylällä. Siellä ne muutkin on käyny hakemassa laput.

http://onkamonautosaato.yhteystietopalvelu.com/index.php?yhteystiedot

jannev
17.11.2014, 21:52
Rengaspalvelu Karjalainen kajaani. Siellä on penkki jossa ovat teholappuja ainakin ennen ajaneet. Oulussa päin taitaa olla useampikin paikka missä on dyno.

Uazmies
20.11.2014, 17:17

Pieneltä noi kyllä kuulostaa, mulla oli keevoletissa 1,85bar ja ainoa mikä ei kestänyt oli perälukko. :D

Repro
20.11.2014, 17:35
Vielä kun lyödään lisää vettä offtopic kiukaalle niin: ei se paine vaan se ilmamäärä

jv
20.11.2014, 19:22
Vielä kun lyödään lisää vettä offtopic kiukaalle niin: ei se paine vaan se ilmamäärä

niinpä ;)

gr patrol
21.11.2014, 00:01
mitä se inssille tai trafille kuulluu millä ahdoilla ajat/leimaat, esim jos laittaa turbon vaan huvin vuoksi ja haluaa ajaa vaikka 0,2bar ahdoilla niin ei kai ne nyt voi käskeä virittämään lisää autoa, että on liian laiska 0,2 bar ahdoilla.

Dectane
21.11.2014, 06:03
Haukipudas ja onkamon autosäätö ihan tuossa meidän kylällä. Siellä ne muutkin on käyny hakemassa laput.

http://onkamonautosaato.yhteystietopalvelu.com/index.php?yhteystiedot

Ja ihan varmasti oulunseudun halvin