junebella
22.08.2005, 19:16
Jep, kerron nyt itsestäni, tai lähinnä tuosta autostani. Olenhan uusi täällä..
Hankin tuollaisen HJ-60 GX:n vm. -85 kuun vaihteessa. Nimesin sen Vanhaksi Herraksi, kun ei muuta tullut mieleen. Sitä on kai joku laitellut, kun alle on laitettu varmaankin jonkinsortin Dodgen V8 pensakone ja automaattivaihteet. Mukava peli kaikin puolin.
Eka päivänä kävästiin mökillä pikaisesti ja kotiin mennessä apukuskin puoleinen takarenkku pihisi niin maan penteleesti että.. Oli Pitkä terävä kivi mennyt siitä läpi. Just minun tuuria...
Vararenkkua ei saanut sieltä alta pois, kun edellinen omistaja oli saanut katkaistua sen kampisysteemin. Jumissa oli koko mekanismi. Ja ei tietenkään ollut ees tunkkia, millä olis saanut auton perää nostettua. Onneks saatiin appiukolta lainaan.
Onneks on rälläkkä keksitty, ja sen voimin sitten renkku irrolteltiin. Oli muuten aika hyvännäköinen se renkku, vaikka oli valmistettu -84. Vanne vaan oli aika ruosteessa. Tais olla eka kerta, kun sitä tarvittiin.
No, sitten päätettiin tervata toi pohja. Ensin kuvittelin, että helppo homma, senkun vaan pestään pohja ja annetaan kuivua ja lopuksi tervat kehiin. Mutta eipä ollutkaan niin helppo juttu. Ongelmaksi ilmeni ne palkit, jotka oli tosiaankin täynnä sitä mömmöä. Niitä kuivateltiin sitten ihan kuumailmapuhaltimen ja paineilman avulla parina iltana. Lopulta lykättiin imurin perään puutarhaletkua ja sen avulla imettiin kuivanut moska pois. Aika paljon sitä tosiaan oli. Lopulta saatiin puhtaaksi ja sitten vaan terva pohjaan.
Käyn tällä viikolla hakemassa hoojiiltä karjapuskurin, ja huomenna varmaankin tulee uudet vaimentimet. Entiset on aika lahoja, ja pärisevät mukavasti… Laittoa riittää, uskoisin, mutta onpahan hommaa. Löytyipä minulle ja miehelleni viimeinkin se yhteinen harrastus. Mies rassaa autoa ja minä rahoitan sekä ajan sitä.
Hankin tuollaisen HJ-60 GX:n vm. -85 kuun vaihteessa. Nimesin sen Vanhaksi Herraksi, kun ei muuta tullut mieleen. Sitä on kai joku laitellut, kun alle on laitettu varmaankin jonkinsortin Dodgen V8 pensakone ja automaattivaihteet. Mukava peli kaikin puolin.
Eka päivänä kävästiin mökillä pikaisesti ja kotiin mennessä apukuskin puoleinen takarenkku pihisi niin maan penteleesti että.. Oli Pitkä terävä kivi mennyt siitä läpi. Just minun tuuria...
Vararenkkua ei saanut sieltä alta pois, kun edellinen omistaja oli saanut katkaistua sen kampisysteemin. Jumissa oli koko mekanismi. Ja ei tietenkään ollut ees tunkkia, millä olis saanut auton perää nostettua. Onneks saatiin appiukolta lainaan.
Onneks on rälläkkä keksitty, ja sen voimin sitten renkku irrolteltiin. Oli muuten aika hyvännäköinen se renkku, vaikka oli valmistettu -84. Vanne vaan oli aika ruosteessa. Tais olla eka kerta, kun sitä tarvittiin.
No, sitten päätettiin tervata toi pohja. Ensin kuvittelin, että helppo homma, senkun vaan pestään pohja ja annetaan kuivua ja lopuksi tervat kehiin. Mutta eipä ollutkaan niin helppo juttu. Ongelmaksi ilmeni ne palkit, jotka oli tosiaankin täynnä sitä mömmöä. Niitä kuivateltiin sitten ihan kuumailmapuhaltimen ja paineilman avulla parina iltana. Lopulta lykättiin imurin perään puutarhaletkua ja sen avulla imettiin kuivanut moska pois. Aika paljon sitä tosiaan oli. Lopulta saatiin puhtaaksi ja sitten vaan terva pohjaan.
Käyn tällä viikolla hakemassa hoojiiltä karjapuskurin, ja huomenna varmaankin tulee uudet vaimentimet. Entiset on aika lahoja, ja pärisevät mukavasti… Laittoa riittää, uskoisin, mutta onpahan hommaa. Löytyipä minulle ja miehelleni viimeinkin se yhteinen harrastus. Mies rassaa autoa ja minä rahoitan sekä ajan sitä.