View Full Version : Jeep 2.5td
Minkälaisia käyttäjäkokemuksia kyseisestä koneesta porukalla? Mitä tyyppivikoja? Kulutus? Kukaan virittänyt kyseistä pannua? 4l HO jeepin myin juuri pois pitkän työmatkan takia...
Kannet (niitä on siinä 4 kpl) halkeaa, kytkinkopan ja lohkon välinen adapterilevy irtoaa/halkeaa, starttikehä vauhtipyörällä kuluu (kone pysähtyy vain kahteen kohtaan)...
Minkälaisia käyttäjäkokemuksia kyseisestä koneesta porukalla? Mitä tyyppivikoja? Kulutus? Kukaan virittänyt kyseistä pannua? 4l HO jeepin myin juuri pois pitkän työmatkan takia...
Kaverilla manuaalina, isompaa turboa laitettu, cooleri vaihettu yms, syöttöpumppu menny, imusarja menny yms. koneessa ei mitään vikaa, poltaa kumia vielä kakkosella :-) Varmaan sattunu joku maanantai kappale VM tehtaalla kun yleensä niistä ei oo kuulunu mitään hyvää.
Minäkin olen kuullut huhuja, että joillain yksilöillä on ajettu yli 300tkm. Kai sitä on sattunut joskus Italian pojille huonoja päiviä, ja onnistuivat tekemään kunnollisenkin moottorin :D
Eihän noita vanhoja XJ:n 2.5TD:itä ole kuin manuaalina!!
Ja just kävi tänään yks asiakas pihassa, sen 5-pyttyisen VM:n 3.1:n koneen kanssa ja siinä alkaa 500.000 km:ä lähestyä, että kyllähän noilla pääsee.... On siihenkin remppaa tehty, mutta nostan hattua, kun tulee puolimiljoonaa täyteen....
joopajoo. No unohdetaan toi vaihtoehto
Varosen Pappa
30.10.2014, 21:47
Ihan hyvä kone silti XJ:n keulalle, parempiakin moottoreita tietenki on mutta niissä ei ole jeeppi ympärillä. Kulutus pyörii 10-12 välissä, matka ajossa alle kympin.
Kohta 2 vuotta ja 30000 kilsaa kokemusta ja en oo moottoria rapannu, ajettu 313tuhatta. ei tarvi lisätä öljyä 10000 vaihtovälillä. Ihan perus kuluvan osan remonttia niinkuin kaikissa autoissa.
Kestää jos muistaa jälkikäyttää, ei hätä housuille.
Kysynpäs tyhmiä.
Jos kerran välttämättä haluaa dieselin ja automaatin, niin kuinkas helposti sinne jeepin keulalle istuu toyotan dieseli? L-sarjan vaikkapa, niitähän kun on kuitenkin 2.2-3.0l versioita. Tai ehkä KZ.
AJattelin vaan, kun molempien perään on ollut tarjolla automaattilootaa merkkiä aisin warner (osa toyota yhtymää). Jossain on mainittu, että nämä toyotassa käytetty A340E ja jeepin AW-4 olisivat varsin lähellä toisiaan.
Tuommoinen ajatus vaan pölähti mieleen.
Jossain on mainittu, että nämä toyotassa käytetty A340E ja jeepin AW-4 olisivat varsin lähellä toisiaan.
Onhan ne, kun on sama laatikko :D
Jos kohtuuhintaista maastoautodieseliä haluaa automaatilla, niin ostaa sitten vaikka '99->'02 Grand Cherokeen. Nuo VM- koneiset tapaa olla aika halpoja, jos vain uskaltaa ostaa.
Niin no sitähän justiin vähän tuossa ajoin takaa, että kun se VM-moottori pelottaa, niin ostaa 4.0 jeepin automaatilla ja viskaa sen toyon dieselin sinne konehuoneeseen. En kyllä tiedä kuinka paljon kaikkea muuta askartelua se aiheuttaa mutta noin teoriassa se voimansiirtoon yhdistäminen pitäisi onnistua.
Jeepin AW4 on kyllä laatikon osalta kokolailla sama kapistus, mutta juuri mitään muuta samaa siinä ei olekaan. Mm. eri etupää (kiinnitys koneeseen), erilaiset sisäänmenoakselit, erilainen älyboksi, ja sähköiset liitännät ei samoja.. häntäkin on erilainen, mutta ainakin sentään vaihtokelpoinen :D