Kirjaudu sisään

View Full Version : Toyzuki: miltei museointia


Mickey Thompson
25.10.2014, 23:33
Päevää arvon palstalaiset.

Alotin noin vuosi sitten tämmösen zukizuki projektin ja aattelin ny alottaa tänne topikkiakin nin voi vähemmän tyhmiltä kysellä neuvoja ja kerätä vittuilua perseelleen menneistä kokeiluista maastoautoilun saralla :D
Kuvat on kuulemma kivoja

Eli tähän pisteeseen oli jo kerran päästy

http://i5.aijaa.com/t/00078/13557011.t.jpg (http://aijaa.com/g3JAsk)

http://i8.aijaa.com/t/00075/13557014.t.jpg (http://aijaa.com/a8yFd7)

http://i4.aijaa.com/t/00478/13557013.t.jpg (http://aijaa.com/HAGMXQ)

Ja tästä joskus aikanaan lähettiin

http://i3.aijaa.com/t/00505/13557016.t.jpg (http://aijaa.com/Ks65LP)

Kun taas ollaan tässä vaiheessa :D

http://i11.aijaa.com/t/00447/13557022.t.jpg (http://aijaa.com/ERGwfA)

4K mylly odottelee kunnon kierrättämistä

http://i2.aijaa.com/t/00003/13557024.t.jpg (http://aijaa.com/8C4MSU)

Myös sisustaan on alettu panostamaan laadukkailla suomalaisilla käsintehdyillä jalopuu osilla

http://i3.aijaa.com/t/00729/13557026.t.jpg (http://aijaa.com/RXOfAm)

Aksilat otettu alta ja suunnitteilla isommat?

http://i11.aijaa.com/t/00711/13557028.t.jpg (http://aijaa.com/ZMavy0)

No sanokaa nyt joku tähänkin jotain. Kusipäiden hommaa rakentaa hirveellä vaivalla auto ja ajaa se mettään hajotettavaks mutta on se vaan mukavaa :rolleyes:

Mickey Thompson
26.10.2014, 09:42
https://onedrive.live.com/?cid=6C71B65CE47DD20D&id=6C71B65CE47DD20D%212824&authkey=%21ABgq8UL5lpCHfEk&v=3

En osaa videota tähän lisätä mutta avatkaa tuo uuteen välilehteen nin pitäisi näkyä. Joku voi kyllä neuvoa jos sen videon saa tähän näkymään ilman linkkejäkin?

Heguli
26.10.2014, 11:08
Lataa Youtubeen ja linkki tänne. Niin ja tuo sun linkki ei ainakaan puhelimella aukea.

Mickey Thompson
26.10.2014, 23:21
Tänään taas potkastu akselin vaihto rojektia eteenpäin.

Eli koppa pois päältä nin mieluisampi tehdä tukivarsia ja mallailla liikeratoja

http://i7.aijaa.com/t/00040/13558870.t.jpg (http://aijaa.com/QYaqZP)

Mickey Thompson
26.10.2014, 23:25
[img]http://i9.aijaa.com/t/00687/13558866.t.jpg (http://aijaa.com/XBgAyl)[/IMG

Tuolleinen hieman damagea ottanut toyotan vinssi myöskin tarkoitus asentaa suzukin konttiin josta vetää vaijeri keulille ja säästää silti taaksepäin veto mahdollisuus. rajapuikko palamaan ja uudet korvakot vinssin kylkeen :D

Ja siinä sivussa tehty pikkuveikan kiinanmönkkäriin jääratakäyttövalmius remontti

Vilkutin
27.10.2014, 07:16
Kerrohan nyt jo mikkä akselit laitat ?

Mickey Thompson
27.10.2014, 08:29
Vähän bj:n akseli ollu mietinnässä ä. Niistä sitten takimmainen liimalla jumiin ja eteen kytkettävä lukko jos ei meinaa rengas pitää. Niittenhän luulis 35" kestävän. Tosin jos rengas kokoa kasvattaa ylöspäin nin taitaa joutua vaihtamaan 4k:n tilallle jonkun 4 mukisen urpo riisseli padan.

Vilkutin
27.10.2014, 09:10
Mahtaisko susukin painosessa autossa kestää hiluksin/lj akselit?
Ois kevyemmät ja maavaraa jäis enempi?
Varsinkin jos ton koneen aiot pitää...

Bj akselissa toki varmaan on sitten potentiaalia suurempiinkin renkaisiin ja moottoriin.

make.suzuki
27.10.2014, 13:34
mulla suzukissa kaks bj:n etuakselia. alla 37" pyörät. vetoniveliä on muutamia hajonnu muuten oovat toiminu hyvin...

karvanoppa
27.10.2014, 19:54
Mahtaisko susukin painosessa autossa kestää hiluksin/lj akselit?
Ois kevyemmät ja maavaraa jäis enempi?
Varsinkin jos ton koneen aiot pitää...

Bj akselissa toki varmaan on sitten potentiaalia suurempiinkin renkaisiin ja moottoriin.

Kestäää... :D

Mickey Thompson
27.10.2014, 22:46
Tänään ostin jo rautajärveläiseltä herrasmieheltä bj:n etuakselin joten eiköhän ne nyt tule laitettua. mieluummin hieman ylimitotetut akselit kun sellaset mitkä on ehkä kevyemmät ja pienemmillä murikoilla mutta vähän väliä paskana. jos tulee vaikka joku julma myllykin laitettua nin tarvii olla tikuissa paksuutta että kestää:D

No nyt ollaan silti tässä tilanteessa
http://i5.aijaa.com/t/00314/13560290.t.jpg (http://aijaa.com/gVgd5h)

http://i7.aijaa.com/t/00067/13560289.t.jpg (http://aijaa.com/gZuhQ0)

Elikkäs nuo vahvistetut soa aksilat nyt kaupan vaikka 120e ketale/tarjoa.

http://i11.aijaa.com/t/00711/13557028.t.jpg (http://aijaa.com/ZMavy0)

http://i2.aijaa.com/t/00760/13558873.t.jpg (http://aijaa.com/jBZg1p)

Myös käyttikseen tehty pientä sähöserviceä kun ei meinannu voltit riittää starttaamiseen nin vaihdoin akkujen kengät ja johan rupes rokkaamaan.

http://i7.aijaa.com/t/00971/13560283.t.jpg (http://aijaa.com/zVQOZo)

Tosta 4k tekniikasta otetaan myös tarjouksia vastaan

http://i2.aijaa.com/t/00003/13557024.t.jpg (http://aijaa.com/8C4MSU)

http://i7.aijaa.com/t/00662/13560287.t.jpg (http://aijaa.com/rLISOk)

Mickey Thompson
28.10.2014, 23:26
tänään löytyi myös taka-aksila samaiselta tontilta ja nappasin työmatkalla datsunin lavalle. Akselien purku alotettu jotta pääsis vähän välityksistä jyvälle ja muutenkin huoltamaan niitä eli stefojen yms uusimista.

Mitäs mieltä tietäjät on kun suunnittelin kemppilukkoa taakse ja kardaani jarrua? Tuleeko toimimaan? Minkä kokoista levyä ja satulaa/satuloita vaatii toimiakseen? Eteen varmaankin tulee levyt laitettua.

Kitkapinta on varmaan vielä ihan käyttökelponen:D

http://i8.aijaa.com/t/00213/13561588.t.jpg (http://aijaa.com/l5CLLo)

http://i11.aijaa.com/t/00175/13561589.t.jpg (http://aijaa.com/f8NsFS)

Ei tarvi tallin telkkariakan katella kun lähti taso alta:p

http://i11.aijaa.com/t/00995/13561590.t.jpg (http://aijaa.com/bDOOk2)

Kellään kokemusta että minkämoisia voimia tuo suzukin jakoloota kestää? Ihan vaan silmälläpitäen sen koneen hankinnassa...

Repro
28.10.2014, 23:36
[QUOTE=Mickey Thompson;1172482

Kellään kokemusta että minkämoisia voimia tuo suzukin jakoloota kestää? Ihan vaan silmälläpitäen sen koneen hankinnassa...[/QUOTE]

Pari sataa heppaa ainakin helposti, jotkut ottaneet enemmänkin tehoja irti.

Mickey Thompson
28.10.2014, 23:50
No sitten pitää hakea lauantaina lohkoa sovitukseen :D

Onko kukaan rakentanut tota kardaani jarrua ja minkä vehkeen hilppeitä käytetty etupään levyttämiseen?

Jare
29.10.2014, 15:57
Onko kukaan rakentanut tota kardaani jarrua ja minkä vehkeen hilppeitä käytetty etupään levyttämiseen?

Kardaanijarru akselinpäässä, njiin levy jää pirun alas = hajoo kiviin. Jakolaatikon päässä....stressaa tietty kardaania jarrutuksissa, mutta jos vahva kardaani, niin toimiihan se siihen saakka, kunnes kardaani katkee....ja takapään jarrut puuttuu.

Eikö tohon nyt jollain kalikoilla sais levyt tehtyä ihan rumpujen tilalle?

smgt
29.10.2014, 16:40
Pari sataa heppaa ainakin helposti, jotkut ottaneet enemmänkin tehoja irti.

Puhutaanko bensa vai tiisseli hevosista?
Eikös tällä palstalla ole vihreessä susukissa patrollin jakis ku 1,9 tiisseli särki jakiksia jatkuvasti?

Mickey Thompson
29.10.2014, 19:07
Bensa hevosista puhutaan ja 150hp tähtimessä automaatti askilla. Onko ihan toivoton yhdistelmä tohon jakikseen? Automaatti olis varmaan vähän manuaalia hellempi o?

Pajares
29.10.2014, 20:29
Kyll mä uskaltaisin sanoa että kestää!

Erijuttu jos kaikki vääntö olis käytössä jo tyhjäkäynnistä ylöspäin..

Koko lailla samoilla specseillä toi toinen oma projekti on tarkoitus toteuttaa ja kyllä sinne suzukin oma jakis tulee:).

KUNHAN

-Tekee jakiksen päälle vahvikeraudan mikä ehkäisee sen ettei kuoret halkea niin helposti.(ulkomailla ihan kaupallisena/helppo tehdä itse)
-Vahvistaa/teKee uusiksi ne jakolaatikon kiinnitysraudat.
-Vahvistaa runkoon tulevat kiinnikkeet!


Mulla on toi kardaanikäppäri käytössä ja kyllä se hommansa hoitaa.Voin ottaa kuvia jos ilmenee tarvetta!

JA hyvänoloinen projekti jalopuu sisustoineen:D

Mickey Thompson
29.10.2014, 23:08
En meinannu käsijarrua kardaanille vaan ihan käyttöjarrua mutta tänään pohdiskellu asiaa ja kait sitä tulee laitettua levyjarrut joka nurkkaa.

Mitenkä tämmöttiis perämurikasta lähtee vetarit irti kun itellä tullu vaan noita sunbeamin periä auottua?

http://i5.aijaa.com/t/00077/13562789.t.jpg (http://aijaa.com/wUOPjw)

lähteekö tosta toi peltilirpake irti pinjonin ympäriltä että saa steffanssonin vaihettua vai muljautetaanko se tonne jotenkin?

http://i11.aijaa.com/t/00596/13562791.t.jpg (http://aijaa.com/fMVknu)

Temutin
30.10.2014, 08:11
Eikös tuo oo c-sokka perä? (semifloater)

Ristitappi irti ja painaa vetaria sisään päin jolloin saa sen c-sokan pois ja vetari lähtee sen jälkeen.. taitaa myös olla jarrukilven pultit otettava tojotan perässä auki 4kpl että lähtee..?? ei täyttä varmuutta kun on purkanu vaan letukan periä :D

toi pelti-lipare on ittessään se stefa jos ymmärsin oikein mitä tarkotat..

Repro
30.10.2014, 13:23
Puhutaanko bensa vai tiisseli hevosista?
Eikös tällä palstalla ole vihreessä susukissa patrollin jakis ku 1,9 tiisseli särki jakiksia jatkuvasti?

No 184 penkitettyä bensahevosvoimaa manuaaliaskilla ja hyvin on jakolaatikko kestänyt, useasti homma on myös kuskista kiinni.
Ja onhan tällä palstalla musta-oranssissa Suzukissa 1.9 diesel VNT ahtimella (vääntö tulee alhaalta) ja 12 mm nestepäällä ja siinäkin on jakis kestänyt. :)

Vilkutin
30.10.2014, 21:09
Oon luullu että toyotan perissä ei oo mitäään amerikkalais c lipsuja, vaan tikku irtooo perästä vetämällä, esim. hiluxissa käsittääkseni jarrukilven 4pulttia auki jonka jälkeen koko paketin saa vetää pois paikaltaan.
Onko sulla akselin päätyjä minkäverran purettu? Pääsetkö vetariin käsiksi jo?
Vai onko tossa semmonen HJ systeemi että saapi pelkän kepin vedettyä ulos kun irrottaa mutterit ja ne kartioprikka viritykset.

Pertsi
30.10.2014, 21:16
Oon luullu että toyotan perissä ei oo mitäään amerikkalais c lipsuja, vaan tikku irtooo perästä vetämällä, esim. hiluxissa käsittääkseni jarrukilven 4pulttia auki jonka jälkeen koko paketin saa vetää pois paikaltaan.
Onko sulla akselin päätyjä minkäverran purettu? Pääsetkö vetariin käsiksi jo?
Vai onko tossa semmonen HJ systeemi että saapi pelkän kepin vedettyä ulos kun irrottaa mutterit ja ne kartioprikka viritykset.

Kyllä tommosessa BJssä pitäis olla c-lipsi perä. Sanookos toyotamiehet sitä semifloater-akseliksi?

Vilkutin
30.10.2014, 21:21
juujuuu, semmosesta semi floaterista tuolla oli kyllä mainintaakin

Murros
30.10.2014, 21:26
On C-Klipsi perä. Semifloater.
https://www.samuraiparts.com/images/SEMIFLOATERDIA.gif

VS Full Floater.
http://www.sor.com/sorimages/product/089A.gif

Mickey Thompson
30.10.2014, 22:07
No juu! Sain perän purettua ja momentiksi laskettua muistaakseni jotain 4.32. Nyt on etuakselista purettu jarrut lekan ja rautakangen kanssa ja aksila nostettu pukille. Mistä löysit ton purkukuvan ja oliskohan jollain etuakseliinkin sopivaa kuvaa kun ite en oo niin perehtyny että löytäisin oikean. Mitä mieltä porukka on noista jarrujen koosta jos alkaisin osia pikkuhiljaa haeskelemaan kun ei raaskis mitään uusiakan tilailla. Jotkun HJ:n tms levyt mutta minkä kokosia satuloita näihin on sakki masentanut?

Jare
31.10.2014, 12:02
Nii siis onks sulla BJ:n akselit tulossa ja haluat pitää BJ leveytisenä??

Hommaa jostain HJ:n etuakseli, niin siitä saat levyjarruhilut suoraan etupäähän. Eli olkalaakereista ulospäin vaihdat kaikki osat HJ akselista bertan akseliputkeen, niin on levyjarrut ja kaikki Toyota osilla.

Taakse en osaa vielä 100% varmaks neuvoa, kun itelläki vähän palikoiden valinta kesken. Ite mietiskelly HJ levyjä ja vanhan laatikko koppasen patrolin etusatuloita....ehkä. Mut jos toi ei kilpiin tuu, niin siellä takana menis varmaa kevyemmätkin satulat jostain autosta. Levyt sit vaikka jäähdyttämättömät hilux/LJ kiekot?

Jare
31.10.2014, 12:03
Mitä toho suikan jakokirstuun tulee, niin käsittääkseni suurimpia ongelmia on käyttäjillä tullu, kun laatikko ei ole kunnolla kiinni! Eli alkuperäiset kiinnitykset surkeen heikot.

Mickey Thompson
31.10.2014, 20:38
Niin en tiä siit äHJ akselista kun tuli tossa tehtyä vähän taloremonttia ja alustavasti maksettu tuleva moottori ja vaihteisto nin meinaa olla tuo paalu vähän tiukassa taas pari viikkoa kun 2kpl makkarin ikkunoita makso 1600e+lisäeristykseet seiniin ja kaikki pinnat uusiks:D Noooh harrastuksiin käytetty rahahan on melkein kun sijottamista. Funtsailin että taakse laittas tollaset 2 mäntäset girlinggin satulat kun jääny niitä nurkkiin noista sunbeamin etujarruista ja aika tehokkaat nekin tuntus olevan. Eteen meinasin setämieheltä kysyä volvon 4 mäntäset satulat kun sillä niitä kuulemma olis ja tehä handmade billet kiinnikkeet joka nurkkaan. Onkohan ihan tuhoon tuomittua?

Repro
01.11.2014, 16:44
Otetaas komento takas siitä kestävyydestä. Ei vedä enää mikään pyörä. :D

smgt
01.11.2014, 22:18
Funtsailin että taakse laittas tollaset 2 mäntäset girlinggin satulat kun jääny niitä nurkkiin noista sunbeamin etujarruista ja aika tehokkaat nekin tuntus olevan. Eteen meinasin setämieheltä kysyä volvon 4 mäntäset satulat kun sillä niitä kuulemma olis ja tehä handmade billet kiinnikkeet joka nurkkaan. Onkohan ihan tuhoon tuomittua?

itse laittaisin samanlaiset jarrut joka kulmaan.
minkä mallin volvon satulat ois? ainakin 240 etusatuloissa on kahdet jarrulinjat.


Otetaas komento takas siitä kestävyydestä. Ei vedä enää mikään pyörä. :D

:D no sattuuhan sitä paremmissaki piireissä, jos niitä vaan olisi

kenppi
02.11.2014, 10:51
Noista volvon satuloista niin myös 700 sarjassakin on noita kahella letkulla olevia satuloita. 900 sarjasta en mene vannomaan joko siinä on yhdellä letkulla, mutta jos tää ei tieliikenteesen tule niin sittenhän nuo tuplaletkulliset ei tuota ongelmia :)

Vilkutin
02.11.2014, 14:23
Juuri mietin että meinaatko leimata tätä ? Jos metäs vaa ajoa ni pärjäiskö ihan vakiojarruilla ku löis uudet osat inee.
Tai kun vaan harraste käytös ni vaik vähä joutus tielki ajaa siirtymiä ni eikö vakioil pärjäis ?

Mickey Thompson
02.11.2014, 15:29
Pahoja kokemuksia jo suzukin vakio rummuista. Ajat suon yli=jarrut ei toimi loppu päivänä ellei pääse ajamaan tietä vähän matkaa, seuraavana päivänä=koko paskassa ei pyöri mikään rengas, bj:n rumpuhilujen hinnalla ostaa jo levy kamppeet. Tänään funtsailin kaverin kanssa että jos joka nurkkaan laittas ns.liukuvat satulat eli yhellä tarpeeks isolla männällä varustetut nin olis heti vähemmän jumiutuvia ja rikkoutuvia osia.

Vilkutin
02.11.2014, 16:21
Juujuuu... mul ei oo koskaa rumpuja ollu ni en oikkee tiä...

Mickey Thompson
02.11.2014, 18:22
No joooops jokatapauksessa nyt etu ja taka aksilat levällään ja välitykset 4.11. Tänään piti hakea kone sovitukseen mutta ilmeisesti homoseksuaali enomies ei vastannu faxiinsa.

http://i5.aijaa.com/t/00704/13567718.t.jpg (http://aijaa.com/5QcTyK)

Himpun verran kökköstä ööliä etuperässä kun takana taas oli ihan kirkkaat?

http://i8.aijaa.com/t/00827/13567716.t.jpg (http://aijaa.com/aep3Lb)

http://i8.aijaa.com/t/00122/13567717.t.jpg (http://aijaa.com/t8WzxL)

Mitenkä nämä? Onko ihan laatu kamaa vai suosiolla "kestävämpää"?

http://i8.aijaa.com/t/00249/13567723.t.jpg (http://aijaa.com/357hYs)

Vilkutin
02.11.2014, 19:33
Kerro ny mikä kone tulossa

Mickey Thompson
02.11.2014, 21:43
Viislitrasta meinasin sovittaa ja th350 askiks :D

Kala92
03.11.2014, 08:49
Nyt oli mennä aamukahvit näppikselle!! :D:D Kukaan sinne ei varmasti ole vielä sisään taikonut, mutta kerta se on ensimmäinenkin :D Tosi iso peukku tästä!

lepoantti
03.11.2014, 09:17
No joooops jokatapauksessa nyt etu ja taka aksilat levällään ja välitykset 4.11. Tänään piti hakea kone sovitukseen mutta ilmeisesti homoseksuaali enomies ei vastannu faxiinsa.

http://i5.aijaa.com/t/00704/13567718.t.jpg (http://aijaa.com/5QcTyK)

Himpun verran kökköstä ööliä etuperässä kun takana taas oli ihan kirkkaat?

http://i8.aijaa.com/t/00827/13567716.t.jpg (http://aijaa.com/aep3Lb)

http://i8.aijaa.com/t/00122/13567717.t.jpg (http://aijaa.com/t8WzxL)

Mitenkä nämä? Onko ihan laatu kamaa vai suosiolla "kestävämpää"?

http://i8.aijaa.com/t/00249/13567723.t.jpg (http://aijaa.com/357hYs)

taitaa tekstien perusteella olla toyotan alkuperäiset murrokset. sopivasti väljiksi ajettunina varmaan kestoltaan parhaat heti lonkkareiden jälkeen, kestää loppuun asti ja sitten jotkut uudet paikalleen käyttötarkoituksesta riippuen.

Mickey Thompson
03.11.2014, 19:31
Juu elikkä mitään mitä kommentoitte ei kannata miettiä "mitähän leimasetä tohonkin sanoo" koska kampe ei ole tulossa kilpiin :D Noh nyt tulee eri osotteesta chevy 350 lohko ja vaihteisto. mukavampi muljata koneenkorvia sun muuta tonne runkoon kun on pelkkä lohko ja öljypohja nin ei tarvi trukkia koneen liikutteluun. Jos joku tietää jonkun jolla olis esim th400 "lyhythäntänen" vaihteisto nin olen kovastikkin kiinnostunut meinaan mylly tarvii varmaan sijottaa niin taakse kun vaan jakis antaa myöden ja silti etuakselia siirtää etiä päin?

Mickey Thompson
09.11.2014, 23:05
http://i9.aijaa.com/t/00723/13578076.t.jpg (http://aijaa.com/BcFyYh)

Kyyyyllä se sinne ängetään! :D

http://i1.aijaa.com/t/01000/13578077.t.jpg (http://aijaa.com/PqJw1v)

Eikä tarvi ees jakiksen paikkaa muutta kun keskemmälle.

http://i9.aijaa.com/t/00724/13578078.t.jpg (http://aijaa.com/IKZzwX)

Kertokaas joku että millä pystyn muuttamaan tuon topikin nimen?

Repro
09.11.2014, 23:36
Ensimmäisestä viestistä: edit -> lisävalinnat

Mickey Thompson
21.12.2014, 12:45
Noniin ja pitkästä aikaa taas kerkiää tännekkin. Putkiremontti tehty, kelkka kasattu, muija laitettu vaihtoon ja vaikka mitä ollu tässä välissä nin ei kerkiä millään tekstailla teitin kanssa täälä.

http://i4.aijaa.com/t/00130/13632461.t.jpg (http://aijaa.com/Mp7JaZ)

Mottikin saatu runkoon kiinni uretaani tepaaseilla joita kehuivat US partsilla ihan viimesen päälle peleiks

http://i5.aijaa.com/t/00630/13632502.t.jpg (http://aijaa.com/koUFgX)

http://i11.aijaa.com/t/00349/13632504.t.jpg (http://aijaa.com/ERQla6)

Lisää reittiäkin käytiin tekemäs

http://i6.aijaa.com/t/00140/13632512.t.jpg (http://aijaa.com/F9Nhil)

Pajares
21.12.2014, 12:49
Jaa sen takia pitää olla kasin koneella,Kun alkaa satasen rajoitus heti tallin ovelta?

Mickey Thompson
21.12.2014, 13:02
melkeen lyön kivekseni pantiks että tolla aparaatilla ei kukaan uskalla ajaa sataa jos saan sen joskus läjään :D loppiaisena pitäis hakea th700 vaihteisto ja np241 jakolaatikko tohon nin pääsis kartaaneja ja tukivarsia tekemään. Ei oikein uskalla vielä alottaa kun ei tiedä yhtään että mihin suuntaan ne jortaanit tulee osottamaan ja kuinka korkee tosta laitteesta tarvii tehä.

Mickey Thompson
30.12.2014, 17:11
No ny alkaa mosa hommat olla mallillaan!

Tästä lähettiin

http://i4.aijaa.com/t/00314/13644248.t.jpg (http://aijaa.com/TGdnnm)


ja nyt ollaan tässä

http://i1.aijaa.com/t/00414/13644261.t.jpg (http://aijaa.com/PoaVqF)

Videotakin tuli otettua käynnistä mutta tarvii ropata se tänne kun saa paremman intternetti yhteyden.

Eli pannu laakeroitu uudestaa, uusi vesipumppu, kaasutinta hinkattu, HEI jakaja entisöity ja männät rengastettu.

Mickey Thompson
31.12.2014, 10:48
http://m.youtube.com/watch?v=Se1X_TkALqI&feature=em-upload_owner

Gary Grand
31.12.2014, 11:43
Noniin ja pitkästä aikaa taas kerkiää tännekkin. Putkiremontti tehty, kelkka kasattu, muija laitettu vaihtoon ja vaikka mitä ollu tässä välissä nin ei kerkiä millään tekstailla teitin kanssa täälä.
OT:na:
Vaihdoitko tuoreempaan, vai muuten vaan paremmin alle sopivaan? :cool:

Mottikin saatu runkoon kiinni uretaani tepaaseilla joita kehuivat US partsilla ihan viimesen päälle peleiks

http://i5.aijaa.com/t/00630/13632502.t.jpg (http://aijaa.com/koUFgX)
Nää on kyllä oikeesti hyvät. Jämäköittää koneen tuentaa ihan huolella ainakin tuolla katulahna-puolella.. Pysyy vaihdekeppi kädessä vaikka polkasis vähän kaasuakin.:D ..ripustinkumeilla se tahtoo karata näpeistä, tai näpäyttää kynsille jos pääsee vähän wheelhoppia ottamaan..:eek:

Mickey Thompson
04.05.2015, 21:26
Ei keltään sattuis löytymään tohon np205 jakikseen lyhyttä häntää kun alkaa suzukista loppua pituus kesken:D kuviakin tulee varmaan huomenissa rojektista

Vilkutin
29.05.2015, 21:11
Taas istuttu ilta susukin vieressä...yks suurimpia onkelmia on tuo takakartaanin ristikon kulma jakiksen päässä, vinkulla avarrettu jo jonkinverran elovaraa joka auttoi kyllä, mutta kaukana ollaan riittämisestä kun apparin puolen takapyörässä ois kuviteltu maksimi ulosjousto, murikka kun ei ole keskellä niin taitaa pinjonin laippa mennä aika alas ja ristikoista loppuuu vara rajusti kesken.
Jakis pakettiakaan ei tahtois laskee niin paljoa alaspäin, nyt jo poikkipalkki 15cm runkopalkin alapuolella.
Jotain tuplanivel juttuja?
Raktorin nivelakseli käyttöön?

http://vilkutin.1g.fi/kuvat/2015/Rajalan+SJ+rojekti/20150529_212908.jpg

Tässä kartaani niin alhaalla kun se menee:
http://vilkutin.1g.fi/kuvat/2015/Rajalan+SJ+rojekti/20150529_213039.jpg

Kestääköhän LN65 tai LJ akselit? Ois murikka keskellä, niin antais vähän iloa, miten ne highpinjon perät? Oisko oikeeta iloa?

Auttakaa mikeytompsonia, se meni viilteleen itteensä ku masentu.

offroadjouni
30.05.2015, 09:05
Mielestäni murikan tuomisesta keskelle ei ole kovinkaan suurta iloa. High-pinioineita ei myöskään suositella taakse kun ne ovat heikompia siellä. Suosittelen lyhentämään jakiksen häntää jollain tapaa niin pääsee monelta murheelta. Itselläni on vähän sama ongelma, ja käytän Tom Woodsilta ostettua kardaania jossa on tupla-nivel. http://www.customdriveshafts.com/ .

Jare
30.05.2015, 09:28
Eiköhän tuota jakolaatikon häntää sais lyhennettyä ihan kotikonsteinkin?? Eli pura siitä se takaosa auki ja puuhaile ulostuloakselille sopiva laakeripukki, lyhentää akselia ja muokkaa sen kiinteälle kardaanin laipalle. Liukuosa tulis sit kardaaniin, kun nythän se on tuossa jakiksen hännässä. Googleen jakolaatikon malli ja teksti slip yoke eliminator, niin voipi vinkkejä alkaa löytymään.