Kirjaudu sisään

View Full Version : myynti probleema

tepa78
22.10.2014, 07:24
Mitäs arvon raati on tälläsesta mieltä...
tavara myyty huutokaupalla, ostaja maksanut tilille, lupas tulla hakemaan...
eipä ole reiluun pariin kuukauteen näkynyt... ei vastaa viesteihin...
Mitäs tuon kanssa ny pitäis tehdä? sen takia myyty että sais vähän talliin tilaa... siellä se aina vaan nököttää...
eikai sitä oikeen uudestaankaan voi myydä?
työntää pellon reunaan ja antaa mädäntyä sinne?

Eskimo
22.10.2014, 07:46

Niin mä ainakin tekisin :)

Murros
22.10.2014, 07:51
Mitäs arvon raati on tälläsesta mieltä...
tavara myyty huutokaupalla, ostaja maksanut tilille, lupas tulla hakemaan...
eipä ole reiluun pariin kuukauteen näkynyt... ei vastaa viesteihin...
Mitäs tuon kanssa ny pitäis tehdä? sen takia myyty että sais vähän talliin tilaa... siellä se aina vaan nököttää...
eikai sitä oikeen uudestaankaan voi myydä?

Etköhän ole säilyttänyt ostettua tavaraa vähintäänkin kohtuullisen ajan.
Itse varastoisin myydyn kamiksen pihalle sateeseen jos ostaja ei vastaa enää yhteydenotttoihin. Voihan olla että ostaja on sairaalassa,vankilassa,menehtynyt yms.. Kaikkeahan voi tapahtua.

Mase
22.10.2014, 07:58
Mulla on kanssa vähän samankaltainen ongelma. Myin yli 3 vuotta sitten vanhan pyöräkuormaajan, ostaja ei tullut edes katsomaan vaan pyysi tilinumeron tekstiviesteillä johon rahat koneesta tulikin. Sen jälkeen ei olekaan kuulunut mitään. Onkohan näissä yksityisen kaupoissa joku aikaraja koska kauppa katsotaan rauenneeksi, kun voishan sen koneen itelle sittenkin vielä kunnostaa. Vähän harmitti silloin rahapulassa myyminen.

jv
22.10.2014, 08:09
pistä pihalle pressun alle tavara ja oottele hetki, jos ei vieläkään vastaa viesteihin tai puhelimeen nii myy uudestaan.

Kaitsu67
22.10.2014, 10:01
Kai sen rahankin voi palauttaa samalle tilille mistä se on tullutkin? Jos rehellinen haluaa olla...:confused:

tepa78
22.10.2014, 11:48
Kai sen rahankin voi palauttaa samalle tilille mistä se on tullutkin? Jos rehellinen haluaa olla...:confused:

nojuu... mutta ei mulla ainakaan verkkopankissa mitään tilinumeroita näy mistä on tullut...
vaatis varmaan oikeen livenä pankkineidin tapaamisen ja eihän ne pankit nykyään silleen ole auki että normaali työläinen sinne kerkeis...
ei kyllä viittis hyvää tavaraa pellonreunaankaa lykätä... toisaalta ei mitään kauppakirjoja tai luovareita ole tehty... niin eikös tavara periaatteessa ole vielä mun? vai miten se menee?
onkohan tähän oikeen jotain pykäliä olemassa?

Ex_inkkari
22.10.2014, 11:54
nojuu... mutta ei mulla ainakaan verkkopankissa mitään tilinumeroita näy mistä on tullut...
vaatis varmaan oikeen livenä pankkineidin tapaamisen ja eihän ne pankit nykyään silleen ole auki että normaali työläinen sinne kerkeis...
ei kyllä viittis hyvää tavaraa pellonreunaankaa lykätä... toisaalta ei mitään kauppakirjoja tai luovareita ole tehty... niin eikös tavara periaatteessa ole vielä mun? vai miten se menee?
onkohan tähän oikeen jotain pykäliä olemassa?

laita rahat syrjään ja myy aparaatti toiselle, palauta rahat jos tulee kyselemään. Helppoa kun mikä.

JAMANT
22.10.2014, 12:04
En tiedä yksityisten välisissä kaupoissa, mutta yrittäjällä on oikeus myydä noutamatta jätetty esine kolmen kuukauden kuluttua kaupoista!!

Bj Andy
22.10.2014, 12:29
Öötuota. Onkohan heebo enää elävien kirjoissa? Tms.pelikunnossa?

Byrocrat
22.10.2014, 13:12
http://www.helsinki.chamber.fi/neuvontapalvelut/artikkelit/muu_yritysjuridiikka/elinkeinonharjoittajan_oikeus_myyda_noutamatta_jat etty_esine.1320.news?1305_o=20

http://www.myyverkossa.fi/2014/05/verkkokauppojen-uudet-ehdot.html

smgt
22.10.2014, 18:52
laita rahat syrjään ja myy aparaatti toiselle, palauta rahat jos tulee kyselemään. Helppoa kun mikä.

Ainaki omalla kohalla houkuttas raha käyttää johonki. Montako kk tai vuotta säilyttäsit?

MakeO
22.10.2014, 19:03
Onhan näitä joskus käyny omallekkin kohdalle. paras oli heebo joka osti sen mitsu sapporon aikoinaan ja maksoi reilun käsirahan muttei tullu ikinä noutamaan autoa.. Kerrankin kun soitin ja kyselin että koska tuut noutaan niin oli sattumalta just New Yorkissa sukuloimassa ja kun kysyin paikallista kellon aikaa mitä mahtaa olla niin meni vahingossa 7 tuntia väärään suuntaan :D :D No sattuuhan sitä..

Mun mielipide on että jos ei muutamaan viikoon vastaa puhelinsoittoihin eikä viesteihin niin tavara on sun sitten..

Nall3
22.10.2014, 19:08
Yleensä oon kauppaa tehdessä sanonu suoraan että kuukauden pidän jos tarvii mutta sit menee eteenpäin.
Vaihdelaatikon sain ilmasiksi kun ostaja maksoi käsirahan ja lupasin kuukauden pitää hänelle varattuna.
Meni muutama kk ja tuli tekstari että voisitko laittaa rahat takasin kun en pystykkään ostamaan.
Ei meinannu muistaa mitä sovittu mutta sen jälkeen ei oo tekstareita eikä soittoja tullu.

Ex_inkkari
22.10.2014, 19:26
Ainaki omalla kohalla houkuttas raha käyttää johonki. Montako kk tai vuotta säilyttäsit?

Jos olisin oikeasti nähnyt vaivaa henkilön kiinni saamiseen ilman tulosta niin en varmaan kovin pitkään, muutamia kuukausia sanoisin.

Nerd-O
23.10.2014, 07:07
Meikäläisellä meinas tuon ex. Mondeon kanssa käydä samoin. Sovin ostajan kanssa että auto voi tuolla pihalla olla viikon odottamassa kaveria. Oli maksanut auton ja kaikki paperitkin oli tehty jo. 3vk se lopulta seisoi siellä pihalla. Tuli lopulta hakemaan sen.

sisua45
24.10.2014, 19:23
Veljeltä tultiin hakemaan kolme vuotta sitten ostettua ja maksettua tavaraa viime kesänä. Osa tavaroista oli jo hävinnyt materiaalivahvuudesta, kun ei uskonut enää kenenkään kaipailevan.

Pääsivät tavaroista sopuun, veli antoi muuta roinaa korvaukseksi.

Että kyllä ne jotkut melko kauan odottavat... Yksi 25-30 vuotta sitten maksettu seulaverkko on vielä hakematta, siitä tosin leikattiin eräs juhannus palanen grilliin :D

hutikka
24.10.2014, 20:48
Möin (joulukuu/-13) vanhan massikan puimurin (186) näille sergeille mitkä Maaseudun Tulevaisuudessa ilmottelevat ostavansa puimureita,no sergei kävi kattomassa ja osti,makso 800e ja sano että hakevat keväällä.Soitin vapun kieppeillä ja kysin että hakevatko mutta tiuski luuriin että kesemmällä.Juhannusaattonna kävi mielessä soittaa.Miten kauan tommosta voi jemmata?Makso talvella käteisellä ja mitään papereita ei tehty.voinko myydä massikan romumiehille ens keväänä ilman että on venäjän mafia perässä? :confused::D

Taisto
26.10.2014, 10:35
Vaihdoin joskus traktoriin moottorin ja laitoin putkivikaisen vanhan moottorin myyntiin 100€ tarkoituksena saada se nopeasti pois tallista viemästä tilaa(trukkilava+400kg). Koneessa ehjä kampura ja syöttöpumppu, joten eka soittaja maksoi rahat tilille ja lupasi tulla seuraava vkonloppuna hakeen.
Yllättäen kone oli vaivoinani vielä seuraavat 6kk ostajan siirtäessä hakua aina 2vkoa eteenpäin. Lopulta kerroin lyöväni koneen romuun 2vkon päästä jos hakua ei tule, jolloin ostaja pyysi irroittamaan ja lähettämään kampuran ja pumpun matkahuollossa...

Miksi ostaa jotain toiseltapuolelta suomea ja nuukailla rahtien kanssa jos kerta oma-aika tai kalusto ei veny hakuun?