View Full Version : 4runneriin manuaaliset napalukot
Pitäis runneriin rolkattavat vetarit vaihtaa ja samalla mietin noita manuaalisia, käännettäviä napalukkoja... Minkä hyödyn noilla saa automaattisiin verrattuna, kun melko paljon niitä näkyy on vaihdeltu? Kannattaako noita purkuautoista katsella vai ostaisiko suosiolla uudet, kuluuko ne käytössä ja millainen savotta ne on vaihtaa ja mitä kaikkea muutakin vaihtoon menee?:confused:
Ei kai 4Runnerissa automaattinapiksia ole?! Umpilaipoilla tehtaalta ainaki lähteneet.
Manuaalinapikset umpilaippojen tilalle niin saat käännettyä vetarit pois pyörimästä takapotkulla ajellessa. Säästyy lientä ja vetarin kumeja.
Siis umpilaipoilla.. Jos vielä joku valottais, miten noiden vaihto tapahtuu tai oliko jotain linkkiä? Kysästään nyt samalla, kun syyläri rupes tiputtaa nestettä et kellään faktaa mitä tollaiseen uusi jäähdytin maksaa ja saako niitä mistään (motonetistä ei löydy) ja käykö vastaavan dieseli hiluxin syyläri 3.0 bensa runneriin?
Jos vielä joku valottais, miten noiden vaihto tapahtuu tai oliko jotain linkkiä?Tuosta linkkiä, näkyy sekä umpilaippa-ja napalukkoversiot samassa räjäytyskuvassa: http://personal.utulsa.edu/~nathan-buchanan/93fsm/suspensionandaxle/15componen.pdf
Ja napiksen purkua:
http://personal.utulsa.edu/~nathan-buchanan/93fsm/suspensionandaxle/14freewhee.pdf
Täällähän aika vasta joku myi aika halvalla hyväkuntoisen oloisia Toyota orggis napiksia. Oisko ollu 50e pari. Nättihän nuo on muuttaa.
Täällähän aika vasta joku myi aika halvalla hyväkuntoisen oloisia Toyota orggis napiksia. Oisko ollu 50e pari. Nättihän nuo on muuttaa.
Vain Hiluxin napikset käy, Cruisereissa isompi boori akselin päässä.
t.haapala
24.10.2014, 19:56
Ei kai 4Runnerissa automaattinapiksia ole?!
Muistaakseni jossain topicis oli juttua noista automaatti napiksista, eli löytyy kyllä mut harvinaisia :confused:
BJ-40/76
24.10.2014, 22:10
Vain Hiluxin napikset käy, Cruisereissa isompi boori akselin päässä.
Ja vielä sen verran täsmennystä, että erillisjousitetusta etuakselista, siis n. vm. 89 ja uudemmat.
Muistaakseni jossain topicis oli juttua noista automaatti napiksista, eli löytyy kyllä mut harvinaisia :confused:
Nykysellään en toyotan suhteen ylläty enää mistään.
Ollaan vissii oltu jotain markkinoitten jämäaluetta, jonne on laivattu kaikki kokeellinen paska, jota ei oo saatu myytyä muuanne...
Tai ainakin siltä tuntuu, kun ei yhteneviä varaosia löydy...
Muistaakseni jossain topicis oli juttua noista automaatti napiksista, eli löytyy kyllä mut harvinaisia :confused:
Niinpäs onkin, -89 4Runnerista saattais löytyä, yllättäen "troublesome"-maineessa. :)
http://www.4x4wire.com/toyota/tech/autohub/
http://home.comcast.net/~dtay/Poores_axle2.JPG
Toyota ADD eli Automatic Disconnect Differential on se laite mitä sä varmasti tarkoitta. Kytke irti ainostaan yks vetoakseli. Oliko se vasen puoli jos muistan oikeen. Tässä on yks linkki: http://www.off-road.com/trucks-4x4/tech/the-automatic-disconnecting-differential-system-19259.html
Toyota ADD eli Automatic Disconnect Differential on se laite mitä sä varmasti tarkoitta. Kytke irti ainostaan yks vetoakseli. Oliko se vasen puoli jos muistan oikeen. Tässä on yks linkki: http://www.off-road.com/trucks-4x4/tech/the-automatic-disconnecting-differential-system-19259.html
Täysin eri asia. Lukaiseppa tuo aiemmin postaamani linkki: http://www.4x4wire.com/toyota/tech/autohub/:
Do not confuse this with ADD. AUTO hubs are NOT similar to ADD.
Kato perkele. En lukenut tarpeks hyvä läpi. Aina oppi jotain uutta...
Noita tarkotin että myynnissä oli. Tosin pultit puuttuu
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=123756&highlight=napalukot
Noita tarkotin että myynnissä oli. Tosin pultit puuttuu
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=123756&highlight=napalukot
Lie uusia pultteja saatavilla ja tiivisteitä?
Lie uusia pultteja saatavilla ja tiivisteitä?
Normi M6-pultit käy ja tiivisteen voi tehä itekkin jos ei jaksa etsiä valmista tai sipaista silikoonia väliin.