View Full Version : Hj:n Kierrejousista...
Arttuperkule
17.08.2005, 21:37
Mitä jousia olette käyttäneet kun olette rakentanu hj:n kierrejousituksen? Entä sanooko katsastus setä muutoksesta mitä? PS: antakaa kokemattomalle yleisiä neuvoja ja vinkkejä kyseisestä rojektista, kun ei jaksaisi kaivaa noita vanhoja topicceja...kiitos jo valmiiksi.
Hyvin menee! hyvin menee! mä oon nähny tätä paljon telkkarista!!
Kaiva vaan niitä vanhoja. Yhestähän oli muistaakseni hyvät kuvat. Katsastussetä kehuu.
Jussi ja Suzuki
Arttuperkule
17.08.2005, 21:46
Milläs haulla mä sen topicin nyt sit löydän??
autetaan vähän...
http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/topic.asp?TOPIC_ID=13844
Hapella pääsee... ja työntämällä loput
IironSika
17.08.2005, 22:05
Hakusanoiksi yllättäen "kierrejousi HJ":
http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/topic.asp?TOPIC_ID=13844
IironSika
17.08.2005, 22:06
BeGe on nopee...
Arttuperkule
17.08.2005, 22:25
Onkos tuo nyt niin, et kun tekee ton kierrejousituksen, niin eteen on ainakin laitettava noi tracktion barit??
Jos nyt ihan suosiolla perehtyisit aiheeseen ennen kuin alat rakennella?
voi luoja.... älkää tehkö mitään kun ette kerra osaa..
Note! This message was posted anonymously!
Ja jos joku kuola valuen ottaa mallia tästä jo em. HooJiista, niin laittaa sitten peräpään vähintään 10 cm alemmaksi. Tässä kuvan vehkeessä on perse vähintään sen verran liian korkealla (ihan vaan kuvan perusteella 100 % varmuudella). Keulakin todnäk muutaman sentin.
http://www.petrisimolin.net/gallery/data/images/LaaLaa-kierrejousiHJ7.jpg
quote:
Niin no.
Arttuperkule
18.08.2005, 11:15
[quote]
Note! This message was posted anonymously!
On se nyt vittu kumma kun ei sais neuvoja kysyä, JA VARSINKIN RUPEE NYYBIT HUUTELEEN, eikös tää palsta ole niinku vähän sitä varten tehty, et voi kysyä neuvoja viisaammilta, koko ajan yritän asiaan perehtyä....Ennen ku alan rakentaan!!
quote:
Onkos tuo nyt niin, et kun tekee ton kierrejousituksen, niin eteen on ainakin laitettava noi tracktion barit??
Niin tarkoitatkohan nyt noita rangen tukivarsia eli "jakareita". Akselihan on jakareilla akselinpäästä kahdella pultilla kiinni ja rungonpäästä yhdellä. Lisäksi on tietty ne kierrejouset, iskarit ja panhard tanko.
Takana taas rangen "hammastikut" + rangen kolmioylätuki joka on pallonivelellä kiinni akselin päällä ja kahdesta kohtaa ylhäältä kiinni rungossa.
Traction bar on lehtijouselliseen autoon tarkoitettu tanko jonka tehtävänä on estää lehtipakkojen vääntyminen ja näinollen estää mm. kardaanin tai pinionin katkeaminen.
www.G-69.tk - www.pahama.com
Arttuperkule
18.08.2005, 15:27
Tässäpä tämä selitys tuli mitä vähän odottelinkin, kun en näitten kierrejousitettujen autojen kanssa ole pelannut niin sit tulee sotkettua näitä juttuja...kiitos ja anteeksi...
quote:
Ja jos joku kuola valuen ottaa mallia tästä jo em. HooJiista, niin laittaa sitten peräpään vähintään 10 cm alemmaksi. Tässä kuvan vehkeessä on perse vähintään sen verran liian korkealla (ihan vaan kuvan perusteella 100 % varmuudella). Keulakin todnäk muutaman sentin.
http://www.petrisimolin.net/gallery/data/images/LaaLaa-kierrejousiHJ7.jpg
mjoo mutta tässähän on korkeuden säätö jousissa. Epäilen kyllä että olisvatko kuvassa alimmaisessa asennossa:)
www.G-69.tk - www.pahama.com
quote:
On se nyt vittu kumma kun ei sais neuvoja kysyä, JA VARSINKIN RUPEE NYYBIT HUUTELEEN, eikös tää palsta ole niinku vähän sitä varten tehty, et voi kysyä neuvoja viisaammilta, koko ajan yritän asiaan perehtyä....Ennen ku alan rakentaan!!
Käsitin kyllä sen niin että nyybi vittuili minulle kun sanoin pahasti.
Mietin kyllä hetken että kannattaako kommentoida, mutta tämä harrastus ei välttämättä siedä kovinkaan montaa epäonnistunutta alustamuutosta ennen kuin jousitustyypin vaihto taas kielletään (esim. henkiä vienyt onnettomuus jossa itse "hyväksi viritelty" auto pannaan jonkun onnettomuustutkintalautakunnan toimesta atomeiksi ja jokainen osa käydään erikseen mikroskoopilla läpi). Hyvä vaan jos rakentamisintoa riittää, aika paljon pystyy nykyistenkin, varsin tiukkien pykälien puitteissa tekemään.