PDA

View Full Version : Työsuhdeauto


SeppoHovi
07.10.2014, 10:39
Kokemuksia ja mielipiteitä kaivataan. Kupletin juoni seuraava. Vuodenvaihteen jälkeen pitäisi päättää uusi kulkine.

Tällä hetkellä Subaru Forester 2.0 bensa.
Kokemuksen tästä:
* Aivan liian laiska kone
* Huonohko ajaa maantiellä
* Nelikko hyvä
* Tilaa tarpeeksi
Ihmettelen jos mitään isompaa ei hajoa ennen kun on 150tkm täynnä. :D

Uuden auton raja-arvot seuraavat:
* Hinta noin 42k€
* Päästöt 140 tai alle
* Diesel

Mietinnässä tällä hetkellä seuraavat:
* Mitsun Outlander
* Seat Leon x-perience 184hv DSG
* Skoda Superb Combi 170hv 4x4 DSG
* Opel Insignia farkku bi-turbo Start-Stop.

Pirteempi peli siis hakusessa. Ajo kuitenkin pelkkää maantietä niin matalampikin vehjes toimii. Tilaa tarvitaan kahdelle aikuidelle ja kahdelle muksulle. Jonkin verran reissuja tulee autolla tehtyä.

Onko siis heittää jotain hyviä vaihtoehtoja tuohon lisää?

Sami89
07.10.2014, 11:28
Onks mersut pois suljettu vaihtoehto?

Kaitsu67
07.10.2014, 12:14
Mulla ollut viimesimpänä liisarina Skoda Octavia Scout 4x4 sen 4 vuotta, pitäis vaihtaa uuteen mut sitä uutta mallia ei vielä ole kaiten ihan vielä saatavilla Suomessa(?), jatkoin vuodella eteenpäin nykyistä.

Ollut todella kätsy peli ilman ongelmia, tosin ajettukin vaan reilu 50 donaa...rivakkuutta ja vääntöä löytyy 2 litrasesta turpokiisselistä.

SeppoHovi
07.10.2014, 12:57
Onks mersut pois suljettu vaihtoehto?

Hinnan puolesta taitaa olla vähän ulkona.

Sami89
07.10.2014, 13:12
Hinnan puolesta taitaa olla vähän ulkona.

Eiks 40k€:llä muka saa mitään? Ovat vaan niin mukavia ajella ja kohtuu ripeitä kulkemaankin.. kuhan ei vaan siihen 200d:hen sorru.:D

SeppoHovi
07.10.2014, 14:38
Eiks 40k€:llä muka saa mitään? Ovat vaan niin mukavia ajella ja kohtuu ripeitä kulkemaankin.. kuhan ei vaan siihen 200d:hen sorru.:D
A sarjaan riittää ja nuhapumppu B sarjaan, mutta A liian pieni ja B nuhainen. :D

Koukku ja lämmitin pitää myös mahtua tuohon budjettiin.

Nivaar-6
07.10.2014, 15:45
Miten olis varmatoiminen Avensis tai Rav4?

petr
07.10.2014, 16:06
Jos kerran firma maksaa eli itse ei tarvi huolehtia huolto ja remppakustannuksista niin 300 sarjan bemaria lähtisin kokeilleen. X-driveä on saanut hyvin maltillisella lisähinnalla myös, mutta en tiedä löytyykö budjetin mukaisissa raameissa (taitaa mennä 43000 päälle). Jopa voisin miettiä 1-sarjan bimmeriä...184hv disukka + X-drive menis kirkkaasti budjettiin, kulkee sukkamehulla, varmasti mahtuu arkiajoissa 2 aikuista ja 2 lasta (akseliväli 2690 = ihan OK jalkatilat), lomareissuja varten tarvii tieten boksin katolle...

Samsonite
07.10.2014, 16:32
Ehottomasti tuo Superb Combi 4x4, viel jos sais ilman DSG:tä ehkäpä?:)

SeppoHovi
07.10.2014, 18:00
Ykkössarjalainen bemu aivan liian pieni. Superb pitää kyllä käydä koeponnistamassa. Edellinen seat leon fr oli tuolla dsg laatikolla ja toimi ku unelma. 150tkm ja aika kovaakin sai välillä runtua.

Finderi
08.10.2014, 14:31
Mulla on Vokkelo tolla 2.0 TDIllä eli 125 kW BMR-mosalla, DSG:ssä kaikki paikat ei tahdo kestää jos jatkuvasti antaa monoa. Isovääntöinen kone on lootan edessä olevalle tekniikalle vagipalstojen mukaan vähän myrkkyä. Itekkin tykkään DSG:stä ihan oikeasti, mutta mecatroniikka oli sekaisin jo ostettaessa ja kuulemma jotkut pienet tefloniset venttiilin osat tykkää lämmetä liikaa kun loota saa kunnolla voimaa. Meikäläisen ajossa tekniika nyt kestänyt kyllä yli satkun ilman huolia. Mahtuukos noista volsukonsernin isommista 4x4:stä mikään budjettiin? Golffissa jouduin istuun 184 cm kuskin kohdalla takana ja mulla 182 senttisen jaloille ei tila enää kunnolla riittänyt. Ongelmaa tulee tosin pidemmällä matkalla ja isompien poikien porukalla:D

SeppoHovi
08.10.2014, 15:24
Mulla on Vokkelo tolla 2.0 TDIllä eli 125 kW BMR-mosalla, DSG:ssä kaikki paikat ei tahdo kestää jos jatkuvasti antaa monoa. Isovääntöinen kone on lootan edessä olevalle tekniikalle vagipalstojen mukaan vähän myrkkyä. Itekkin tykkään DSG:stä ihan oikeasti, mutta mecatroniikka oli sekaisin jo ostettaessa ja kuulemma jotkut pienet tefloniset venttiilin osat tykkää lämmetä liikaa kun loota saa kunnolla voimaa. Meikäläisen ajossa tekniika nyt kestänyt kyllä yli satkun ilman huolia. Mahtuukos noista volsukonsernin isommista 4x4:stä mikään budjettiin? Golffissa jouduin istuun 184 cm kuskin kohdalla takana ja mulla 182 senttisen jaloille ei tila enää kunnolla riittänyt. Ongelmaa tulee tosin pidemmällä matkalla ja isompien poikien porukalla:D

Seatti tällä hetkellä vahvimmilla tuon uuden tulokkaan turvin. Siinä on jopa isompi kontti kun foresterissa. Rav ei oikein mahdu nelikkona tuohon raamiin.

Superb 4x4 dsg 125kW meneekin päästöistä yli on siis 141. Etuvetona tuotakin toki sais. Pitää melkeen tässä joku päivä mennä koeajamaan.

Eikös muita merkkejä ole kellään mielessä?

vartiainen
08.10.2014, 15:29
Ite olisin valinnut skoodan mutta jos tuo päästöarvo on noin tarkka. Kaverilla on kolmas dsg-suberbi taksissa alla eli puolisen miljoonaa kilsaa takana ja on ollut tyytyväinen. Hyvä ajaa.

-MaTTi-
08.10.2014, 18:53
Minkäslaisia uudet Voortit olis? Uus 2015 vuosmallin Kuga 2.0 TDCi 132 kW(180 hv)/400 Nm PowerShift-Automatik AWD päästelee just 140 g/km ja listahinta 43t€ hujakoilla, Laakkosella alessa: http://ford.laakkonen.fi/erikoistarjous-laakkonen.aspx?oid=1252

Byrocrat
08.10.2014, 19:31
Seatti tällä hetkellä vahvimmilla tuon uuden tulokkaan turvin. Siinä on jopa isompi kontti kun foresterissa. Rav ei oikein mahdu nelikkona tuohon raamiin.

Superb 4x4 dsg 125kW meneekin päästöistä yli on siis 141. Etuvetona tuotakin toki sais. Pitää melkeen tässä joku päivä mennä koeajamaan.

Eikös muita merkkejä ole kellään mielessä?

Jollei tartte olla 4-vetonen niin Mondeo on ainakin tilava :)

http://www.mynewsdesk.com/fi/oy-ford-ab/pressreleases/taeysin-uuden-ford-mondeon-hinnat-julki-bensiini-ja-dieselmoottorit-sekae-mondeon-ensimmaeinen-hybridi-ennakkotilattavissa-jo-lokakuussa-1057744

http://www.autokeskus.fi/ford/mondeo/?group=+2%2C0+TDCi+#_20_tdci_

http://www.autokeskus.fi/ford/galaxy/?group=2%2C0+TDCi+#20_tdci_

http://www.autokeskus.fi/ford/kuga/?group=2%2C0TDCi+#20tdci_

Nerd-O
09.10.2014, 07:06
Miten paljon on päästöt Subarun Legacyssä? Siinä on ainakin tilaa ja niiden diesel kone on tietääkseni ihan hyvä. Itse en noita VAG tuotteita kyllä uskaltaisi ostaa. Tosin jos ne menee firmalle leasing autoiksi niin mikäs siinä. Kaveri yritti päästä eroon TSi DSG Golfistaan ja oli kyllä melko hankalaa. Ei sitä tahdottu ottaa edes autoliikkeeseen. TSi koneet ja DSG lootat aiheuttaa kuulemma niin suuria korjauskuluja etteivät halua oikein ottaa vaihdossa niitä ellei saa todella halvalla. Yhdessä liikkeessä sille sanottiin ettei sillä ole mitään väliä vaikka on huollettu auto kun se DSG hajoo siitä kuitenkin. Eikä nuo tuoreemmat TDi pannut ole yhtään sen parempia. Serkulla meni sen Audi A3:seen vajaa 20k€ hilloa vuoden aikana kun sitä piti vähän korjailla. Eikä ollut kuin reilu 100tkm ajettu. Tosin osa korjauskuluista meni maahantuojan piikkiin. Siitä laukesi mm. moottori, mitä ennen suuttimet oli lauennut. Sitä hieman vitutti kun just oli suuttimet saanut kuntoon ja kone laukee sen jälkeen. On kyllä VAG laatu vähän laskenut.

Byrocrat
09.10.2014, 18:01
Miten paljon on päästöt Subarun Legacyssä? Siinä on ainakin tilaa ja niiden diesel kone on tietääkseni ihan hyvä.


http://www.subaru.fi/lineup/outback
http://www.subaru.fi/lineup/legacy/version/legacy_20d_station
http://www.subaru.fi/media/pricelists/suba_hinnasto_nro23_2014_fin.pdf

-MaTTi-
09.10.2014, 18:09
http://www.subaru.fi/lineup/outback
http://www.subaru.fi/lineup/legacy/version/legacy_20d_station
http://www.subaru.fi/media/pricelists/suba_hinnasto_nro23_2014_fin.pdf

Eli kaikki kuluttaa (paperilla) liikaa, CO:t yli 140 g/km.

sirP
09.10.2014, 18:13
Nissan X-trail?

petr
09.10.2014, 19:39
Mazda 6, 175hv disukka...on sulavalinjainen ja makea vehje. Jos nelikkoa tarvii niin Mazdan cx-5 menis budjettiin ja 150hv koneella myös päästörajaan...

Byrocrat
09.10.2014, 20:05
Eli kaikki kuluttaa (paperilla) liikaa, CO:t yli 140 g/km.

http://www.tuulilasi.fi/avainsanat/farmarit

http://www.nettiauto.com/uudet-autot/ford/mondeo/105186

Tässä lista kriteerit täyttävistä uusista diesel farkuista :) Siis hinta alle 40000 , tehoa 150 hv ja päästöt max 140g/km (paperilla)

http://www.nettiauto.com/listVehicleModels.php?id=335728

ja tässä lista jossa mukana myös pienemmän tehon laitteet.

http://www.nettiauto.com/uudet-autot/haku?sub_type_new=3&fuelType=D&priceTo=40000&companyCarType=benefit&newEmissionTo=140&new_show_search=1

Sirernog
09.10.2014, 21:17
Subaru+Boxer+Diesel= Kuka kehtaa kehua (muuta kun paskaksi)..Perustuu siis vain ja ainoastaan "kuulin kaverilta" juttuihin, kuulemma melko murheellisia kapistuksia.

Nerd-O
10.10.2014, 07:26
Subaru+Boxer+Diesel= Kuka kehtaa kehua (muuta kun paskaksi)..Perustuu siis vain ja ainoastaan "kuulin kaverilta" juttuihin, kuulemma melko murheellisia kapistuksia. Taitaa jutut olla samaa luokkaa kuin kaverit kehuu noita toitsun paskoja. Yhtään hyvää toitsua minä en ole nähnyt ja olen niitä jopa omistanut ;) Jos toitsua haluaa niin ehkä kannattaa lääkitys tarkistaa. Tietääkseni niissä ensimmäisissä malleissa oli ongelmia, mutta ei pitäs enää olla. Mutta en ole tuollaista omistanut niin en osaa sanoa. Tutulla on kuitenkin tuollainen ja kovasti se sitä kehuu.

petr
10.10.2014, 07:52
Subaru+Boxer+Diesel= Kuka kehtaa kehua (muuta kun paskaksi)..Perustuu siis vain ja ainoastaan "kuulin kaverilta" juttuihin, kuulemma melko murheellisia kapistuksia.

Kannattais vähän päivittää tietoa ennekuin alkaa moittimaan. Ensimmäisissä Suben dieseleissä oli valmistusvikaa (2008-2009), tehdas on korjannut kaikki rikki menneet takuuseen ja nostanut ko. sukupolven moottorien takuut 200.000km (vertaa vaikka VAG:n suhtautumiseen takuuasioissa). Niistä ajoista on siis kulunut jo 5-6v ja nykyiset koneet on jo toisen sukupolven malleja. Ketjukone, pieni polttoaineenkulutus, kierrosherkkä dieseliksi....

2x4WD
11.10.2014, 07:50
En oikein löytänyt tästä keskustelusta aasinsiltaakaan alkuperäiseen aihealueeseen "Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen" jos kyseessä on "Ajo kuitenkin pelkkää maantietä" eikä maasturia olla haikailemassakaan.

Mojoman
11.10.2014, 08:55
Kävin itse koeajamassa Subarun Foresterin ahdetun bensan ja dieselin. Dieselissä syttyi moottorin merkkivalo koeajon aikana, syytä en tiedä, mutta muuten ihan jees. Sisältä vain todella karu muovikaukalo. Tuli joku vanha corolla mieleen, eikä se parempi mallikaan oikein luksukselta tuntunut.
Soitin useampaankin kertaan maahantuojalle ja pyysin tarjousta muuttoauton osto silimissä kiiluen, mutta kukaan ei koskaan saanut minulle hintaa kerrottua, saati tarjousta tehtyä, niin jäipä ostamatta, tosin nyt ei harmita yhtään.

Nerd-O
13.10.2014, 06:57
Soitin useampaankin kertaan maahantuojalle ja pyysin tarjousta muuttoauton osto silimissä kiiluen, mutta kukaan ei koskaan saanut minulle hintaa kerrottua, saati tarjousta tehtyä, niin jäipä ostamatta, tosin nyt ei harmita yhtään. Vähän sama kun keväällä pähkäilin jos olisin ostanut uuden hienon Dacia Logan MCV. Kolmessa eri liikkeessä kävin ja jokaisesta luvattiin soittaa kun autoa saa koeajoon. Ei soitettu koskaan yhdestäkään liikkeestä. Ehkä noita autoja myydää nykyään niin paljon että ei tuohon asiakaspalveluun kannata panostaa yhtään.

peLoGo
20.10.2014, 00:22
Liisariksi ottaisin noilla kriteereillä ehdottomasti joko 3-sarjan BMW:n tai Audi A4 Avant Business 2,0 TDI clean diesel 110 kW quattron.