View Full Version : Bj:n lasikuitukaton maalaus
Ikuinen savotta lähestyy taas yhtä välitavoitetta. Bj:n kuitukatto on irti raamistaan, ja tarvisi luultavasti sisäpuolelle yhden maton kuitua. Ulkopintaan vetäisin reilu 15v sitten jonkun 1k konemaalin, sekin tarvisi hionnan ja uuden värin.
Lasikuitu on itselle vieras aine. Millä sitä pitäisi oikeasti maalata? Vedetäänkö samat jankit kuin peltiinkin. Pussihousuvehjestä ei tästä tule ja näyttelyissäkin jäädään yleisöparkkiin. Tavoitteena on siis kohtuullisen hyvä ja kustannustehokas lopputulos.
Samoilla myrkyillä olen lasikuitu osia suhautellut kuin peltiäkin. Hyvin on kestänyt. Ensiksi siis oikoo mahdolliset kolhut kitillä, sitten 2k pohjamaali, 2k pintamaali ja lopuksi lakka jos tarvitsee.
Kun kerran noin lähellä Tamperetta olet niin poikkea colornetissä. On tainnut muuttaa Nekalaan kun se oli aiemmin siinä Helmisen varaosaliikkeen vieressä mutta viimeks siinä kohtaa oli kaivinkone.
Sieltä olen itse saanut loistavat ohjeet ja neuvot ja aineet omiin tarpeisiin. Ja osaavat myydä sopivan joustavan maalin tai siihen lisäaineen kun kerrot mihin tulee. Itse ostin viimeks raskaankaluston maalia jolla mm. maalasin vanteet eikä ole ollut maalaaminen yhtä helppoa kuin viimeks ammattikoulussa. Rengasliikkeessä ihmettelivät kun ei tullut maalipintaan jälkiä vaikka oli edellisenä päivänä maalattu. 16h lopullinen kovettuminen piti tarkalleen paikkansa.
http://www.colornet.fi/yritys/toimipisteet/colornet-tampere.html
topgoattia jos löytäisit jostain vene tai muusta lasikuitufirmasta.
sieltä sais varmaan edukkisesti tarvikkeet jos haluat ite tehdä. tosin sellanen kuka lasikuidun taitaa niin ei kauaa tuollaista kuiduta ja värjää.
Tuskin siitä niitä tehtaan maaleja on kokonaan pois hiottu niin että kuidut paistaa koko katosta... ei siihen mitään topcoatteja tarvita....
hiot sen konemaalin, 2K hiontaväri/pohjaväri tai vaikka joku teollisuusepoksi, hionta, pintaväriks ihan tavallinen 2K akryyli automaali eikä tartte mitään pehmennyksiä tai joustoaineita... ei se beejiin katto mistään kumista tehty ole...
raskaankaluston tökötit yleensä halvempia mitä henkilöautopuolen tuotteet... näissä yleensä pidempi käyttö ja kuivumisaika.
ja jos oikeen lakata haluaa niin yleensähän noi maalit on päällemaalattavissa 24 tunnin sisään ilman hiontaa... ja tarttuu vielä kiinni...
illalla akryylin kanssa valkoseks ja aamulla lakka päälle... ei siitä yhtään kestävempi sen lakan kanssa tule mutta jos tahtoo kikkailla ja pääseepähän sanomaan että on lakattu :D
Kattellaan, mitä tosta kehittyy, mutta lakkaa ei tähän autoon ruiskita.