View Full Version : CCCP "vebastot"?
-Jarkko-
24.09.2014, 14:02
Onko näitä kukaan käyttänyt tai muokannut muuhun käyttöön?
Ainakin GAZ66 moottoritilasta löytyy tällainen bensalla? toimiva ja kuulemma niissä radiokonteissakin on ollut jotain lämmittimiä...
Sitä vaan että saako tällaisesta rakennettua mitään vai onko nämä ihan toivottomia pommeja?
Kuva GAZin moottorinlämmittimestä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4636&pictureid=163015
Toimiihan nu kait, ite hehkutat, käynnistät puhaltimet ja polttoaineen syötön, lämmittimen lähdettyä käyntiin vahdit liekkiä, mitään elektroniikkaa noissa ei kait ole ?
Ja muistaskseni zilttonin vebaston käyttöohjeet alkoi sanoilla"varaa jauhesammutin lähelle ja käyttövalmiiksi"...:D Hyvä peli esim.asuntoautoon...
pipo_esa
25.09.2014, 09:00
Tossa olis hieman kehittyneempi auton polttaja
http://www.autoterm.ru/
-Jarkko-
25.09.2014, 13:26
Pitää purkaa jossain vaiheessa tuo rakennelma autosta irti ja kasata johonkin palamattomaan telineeseen ja alkaa tutkia miten se toimii...
Tuo uudempi hankinta on vastustanut jo sen verran ettei uskalla ottaa mitään riskiä tuon lämmittimen kanssa...:)
Ja saahan siitä sitten tietoa että kannattaako niitä alkaa keräilemään talteen jos siitä saakin ihan käypäsen pelin :cool:
Kun ei muka muuten olisi mitään tekemistä noissa rojuissa :D
Luulisi että joku on moista hökötystä edes yrittänyt herättää?
Samppa79
25.09.2014, 15:19
Laitoin äskettäin veneeseen tuollaisen planar 44d lämppärin. Kokemusta nyt ei ole kerenny suuremmalti karttumaan mutta ensivaikutelma on positiivinen. Komeesti pöhistää lämmintä. Tuohan vaikuttaa melko lailla samalta kuin eberin vastaava pöhistin. Käyttöpaneelin näyttö on melko vaatimaton, eivät vissiin ole vielä nestekidenäyttöä keksineet laittaa 7-segmenttisen tilalle.
Minulla on ollut nyt puolitoistavuotta käytössä tuo Planarin 44d malli ja täytyy sanoa että olen erittäin tyytyväinen. Tuosta ohjaimen näytöstä olen kyllä samaa mieltä että aika alkeellinen se näyttö on mutta kyllä se hienosti asiansa ajaa. Käyttötunteja tuolle kyllä tulee vuodessa aika paljon. Syksyllä käytän lämmitintä paljon kun kuljen metsätys reissuilla tuolla autolla ja talvella metsätöissä ollessa tuo paku toimii taukokoppina ja lämmitin pöhisee melkeen yötä päivää. Tuollaisen caravellen tällä lämmittimellä saa hetkessä todella lämpimäksi ja termostaatilla saa lämmön pysymään nätisti tasaisena.
Plussaa vielä se että tämä laite on todella virta ja polttoainepihi. Laitteen mukana tulee oma polttoainetankki johon on hyvä lurauttaa polttoöljyä. Lämmittimellä minulla on vielä oma akku joka eroitusreleellä auton sähköjärjestelmästä.
Lämppärin pakoputki vedetty niin että siitä tuleva lämpö pitää konehuoneen ja lohkon kyljen lämpimänä koko ajan.
Lämppäristä tulevan lämpimän ilman kanavoin ilmanvaihtoputkella eriosiin autoa. Yksi putki puhaltaa lämpimän ilman käyttövesisäiliön kylkeen joten minulla on talvellakin koko päivän lämmin pesuvesikin tarjolla :)
Samppa79
25.09.2014, 21:09
Minkälainen termostaatti sulla on? Miten kytketty? Mukana ei tullut mulle mitään tuollaista vaikka siinä vehkeessä on se lämpötilan säätömoodi. Laitoin kyselyä jo maahantuojalle mutta se ei ole vielä vastannu.
Olis hyvä jos saisi lämpötilan säädettyä sisällä tasaiseksi.
Siitä säätimestähän voi valita kolme eri lämpöanturia. Eli yksi anturi itse laitteessa ja yksi säätimessä tai kolmas vaihtoehto on lisäanturi mikä ei tule laitteen mukana jonka voi kyllä ostaa lisävarusteena. Itselläni ei sille käyttöä. Minulla nyt käytössä siis tuo ohjaimen anturi koska tuo ohjainyksikkö siinä tilassa missä itsekkin aina autossa olen. Ohjaimeen vaan asetukseksi vaikka 21 astetta niin laite pitää koko ajan sen lämpötilan autossa. Saitko mukaan suomenkielisen käyttöohjeen. Minulle se tuli sähköpostina.
Samppa79
25.09.2014, 21:26
On siihen suomenkielinen manuska. Pitää perehtyä paremmin. Eli siinä käyttöpanelissä on ittsessään se anturi sisäilman lämpötilalle?
Keresin sillä asennuksen jälkeen se verran lämmitellä että testasin toiminnan. Huomenna testataan lisää.
Joo. Siinä käyttöpaneelissa on yksi anturi ja itse siinä laitteessa myös ja sitten se lisä anturi jota siinä ei ole vakiona paikoillaa. Se anturi valitaan siitä ohjaimesta. Lämpötila lukeman oikealla puolella on viiva joka kertoo mikä anturi on asetettu ohjaamaan lämpötilaa. En nyt muista ulkoa että mikä viiva tarkoitti mitäkin anturia. Minä olen käyttänyt sitä ohjauyksikön anturia koska laite on minulla takapenkin alla lokerossa jossa on eri lämpötila mitä tilassa jossa itse olen. Manuska on hiukan epäselkoinen ja samoin itse ohjain mutta kyllä sen laitteen kanssa pääsee sinuiksi kun hetken harjoittelee sitä käyttöö.
Aikanaan armeijassa meidän Zileissä oli kyltti tuon polttoainelämmittimen kohdalla "ei saa käyttää rauhanaikana" :)
Aikanaan armeijassa meidän Zileissä oli kyltti tuon polttoainelämmittimen kohdalla "ei saa käyttää rauhanaikana" :)
Repesin:D Tiedä minkälaiseksi joukkotuho aseeksi se muuttuu kun sitä käyttää. Melkein yhtä hyvä kuin ne brittien ECOtankit ''puhtaamman sodankäynnin puolesta'' :D
ln-65 -85
27.09.2014, 11:04
Olen koittanut Zilin vastaavaa lämmitintä mutta polttoaine linja ja tuossa kuvassa numero 9 kohdalla oleva "solenoidi" (joku annostelija?) oli niin täynnä hiekkaa tai jotain muljua ettei polttoaine kulkenut läpi vaikka niitä yritti putsata. Siellä lämmittimen sisällä pitäisi olla joku malja johon pensa tippuu jostain suuttimesta? Jos se malja pääsee tulvimaan niin silloin varmaan tarvitaan sitä sammutinta :)
Kosaani toholla olen Zilin lämmitintä alakautta lämmitellyt ja lohko on kyllä lämmennyt sen verran olen kokeillut.
Samsonite
27.09.2014, 12:00
Löpökamiina toimii tuolla tiputteluhöyrystys periaatteella, pensan kanssa ollaan varmaan todellakin jännän äärellä?:D
-Jarkko-
27.09.2014, 15:02
Tuo ensimmäisen viestin kuvassa oleva systeemi lämmittää nestettä ja puhaltaa lämmintä ilmaa öljypohjalle samaan aikaan.
Kokeilin GAZista painella kaikkia nappuloita ja vedellä kahvoja mutta mitään ei tapahdu, olisikohan deaktivoitu jo armeijanpalveluksen aikana ettei mortit räjäytä koko masiinaa kun nappulat on niin ottavalla paikalla :D
...mikäs nappi tää on...naksnaks...kuuluu hassua siritystä...BOOOOM!:D
Ja muistaskseni zilttonin vebaston käyttöohjeet alkoi sanoilla"varaa jauhesammutin lähelle ja käyttövalmiiksi"...:D Hyvä peli esim.asuntoautoon...
Sori spämmäyksestä mutta :D:D:D:D:D
Oliskos jollakulla heittää vinkkiä, mistä noita Planareja voi ostaa Kostamuksesta tai Sortavalasta?
Svetosta ja viipurista saa ainakin :)jos ei löydy ylempää...
PunisherFIN
28.07.2015, 22:21
Sortavalasta ainakin AD varaosan kautta.. talvella oli vaan kurssit niin sekasin, ettei uskaltanu tuttu kauppias antaa tiukkaa hintaa, vois nytten kysästä uudelleen et mitä kustantaa jos pari vaikka hakis käydessään.
Arska-tehtaalta
01.09.2015, 21:22
Onko kurssit jo tasottunu venäjällä?
PunisherFIN
01.09.2015, 22:16
seilaa, kävi rauhottumassa, mut nyt taas siksakkaa 70 kahta puolta..
Mikähän tuollaisen lämmittimen hinta nyt on venäjällä? Viimeksi keväällä kun kyseli niin hinta oli asennettuna 320€, mutta tuskin on enää. Suomesta noita ei näköjään kannata ostella. On niin minimaalinen hintaero webaston ja eeberin laitteisiin kun selvittelin tuossa ostoa. Eikös eeberi ja webasto saanut jonkun sakon EU:lta kun ne oli jotenkin sopinut markkinoista?
PunisherFIN
02.09.2015, 07:40
se oli jossain 300-350 hujakoilla tsipale, parin väliportaan kautta ostettuna. eli miun tutut ei ainakaan sitä saanu suoraan ni toki siihen tullee aina siivu väliin kun se liikkeeltä toiselle siirtyy myytäväksi..
se oli jossain 300-350 hujakoilla tsipale No tuo ei olisi enää paha. Vielä kun sen saisi venäjällä jossain luotettavassa paikassa asennettuna ostettua. Mut ei tuota suomesta kyllä kannata ostaa, koska samaan hintaan saa tosiaan webastoa ja eeberiä hankittua.
No tuo ei olisi enää paha. Vielä kun sen saisi venäjällä jossain luotettavassa paikassa asennettuna ostettua. Mut ei tuota suomesta kyllä kannata ostaa, koska samaan hintaan saa tosiaan webastoa ja eeberiä hankittua.
???? Häh !
samaan hintaan saa tosiaan webastoa ja eeberiä hankittua.
Mistä saa eberin alle neljän satkun?? Eeperi.com myy 4.3kw laitetta 820€ hintaan, ja 5kw koneesta joutuu köyhtymään toimintatonnin verran.
Mistä saa eberin alle neljän satkun?? Eeperi.com myy 4.3kw laitetta 820€ hintaan, ja 5kw koneesta joutuu köyhtymään toimintatonnin verran.
Mistä suomesta sit saa tota itä webastoa 350€ hintaan?
tai sit tuossa meinattiin sitä että tuo itäveba maksaa asenettuna suomessa sen 1400e.. viimetalvena boraan kyselin lämmitintä ja oliko se n400-500 halvempi ollu kuin eberin 5kw.
pitäs kyllä joku krematorio tohon hommata,tänäaamuna oli jo -3c pakkasta:(
Minäpä suomennan. Tai ainakin kerron miten ite ymmärsin tän.
Mut ei tuota suomesta kyllä kannata ostaa, koska samaan hintaan saa tosiaan webastoa ja eeberiä hankittua.
Venäjävebasto maksaa Venäjällä X, ja se on edullinen. Sama Venäjävebasto Suomesta ostettuna maksaa ihan sikkenään enemmän ja Webaston/Eberin saa lähes samaan hintaan.
PunisherFIN
04.09.2015, 08:45
No tuo ei olisi enää paha. Vielä kun sen saisi venäjällä jossain luotettavassa paikassa asennettuna ostettua. Mut ei tuota suomesta kyllä kannata ostaa, koska samaan hintaan saa tosiaan webastoa ja eeberiä hankittua.
saap sen asennutettuaki tuolla mistä mie sen ostasin jos ostasin. mut täl hetkel itelläkii on sellane tilanne et harrastevehkeet ja oma käyttis voip olla roikan peräs ni ei tartte ja firman rakkineeseen sen joutuu meleki teettää suomes. tosin paikallisen maahantuojan hinta oli viime talavena kyl aika asiallinen ja rangerin kohalla ei käyny mieleskää ottaa fordin asentamaa eberiä 4000 ekun hintaan ko binärin saapi puolellatoista.. toiseksee vaik tuo venäläinen on joistain kohista alkeellisempi ni siinei oo kaikkee ympäristöhomostelua matkassa ja se tosiaan lähtöö piälle ko ohjain antaa tulikomennon, toisin ko edellisen työnantajan hiluxeis olleet webastot mitkä pelas, jos sattu pelaamaan. omas kuittiautos käytiin säädättää ja runkkauttamas sitä webastoa vissii 6x ennen ko se alko pelaa sekä nollakelil, että -25C pakkases. mäni iteltä ainaki usko siihe alakuperäseen "laatutuotteeseen" ihan laakista. tosin, olha miulla terranos sit kans alkuperänen webasto ja se pelas aina ko junan vessa, tosin oli ns jälkiasenteinen eikä maahantuojan sätös :D
tai sit tuossa meinattiin sitä että tuo itäveba maksaa asenettuna suomessa sen 1400e.. viimetalvena boraan kyselin lämmitintä ja oliko se n400-500 halvempi ollu kuin eberin 5kw.
pitäs kyllä joku krematorio tohon hommata,tänäaamuna oli jo -3c pakkasta:(
Nyt kun perehtyi aiheeseen Venäjän webasto ni tollasen Binarin (http://www.autoterm.ru/materials/sh/252)han vois käydä hakemassa Viipurista jossain vaiheessa ku saa aikaseks. Sama kampe suomessa 570-690€.
Ei tunnu löytyvän käytettyjä "merkkikoneita" niin mistäs löytyy nyt edullisesti tollanen planar tänne kirkkonummelle? Tuo 1 - 4kw 44 malli kiinnostaisi..
No osaiskos joku kerto selvällä länsikarjalan murteella mitä nuo maksaa? Esim. 2 kw ilmalåmmitin?
Ruplan kurssihan tuossa jeesaa tällä hetkellä aika hyvin.
Samppa79
05.12.2015, 21:47
Viime keväänä 2kw planar, ilmalämmitin, maksoi Pietarissa n.270eur.
Tuohon uuteen menopeliin muuten selvittelin weberin, eeberin ja binarin asennusta. Binar asennettuna n.1450€. Eeberi asennettu Kouvolassa 1500€. Webasto halvin asennettuna 1800€. Virossa webasto asennettuna 1150€. Ei tuon binarin hinnassa suomessa ole kyllä mitään järkeä. Aivan liian kallis siihen nähden, että se on ryssän tekele. Eeberin laitteet on n satasen kalliimpia kuin binari tai jopa samanhintaisia. Jotenkin luotan hieman enemmän webastoon tai eeberiin. Jos Binar ois selkeästi halvempi niin mikä ettei. Mutta hinta ero pitää olla kyllä enemmän kuin muutama sata euroa.
2 kw planar 270 eugee vs 2kw airtop 1045 egee.
Toki tulli ja alvi lisää hieman planarin hintaa eli on n.360 egee?
Kuukaus sitte 2kw ilma planari jotain 260,- pietarista eikä tarvi tullia ja alvia maksaa ku hakee ite.
Mites suomen päässä? Nyt just ei oo saumaa ajella naapuriin ostoksille. :D:D
Samppa79
06.12.2015, 21:37
Kaksivuotta sitten 4kw planar maksoi suomess 690. Kummatkin on käytössä, eikä niissä ole vikoja ollut vielä, niin ei voi sanoa miten kauan ne kestää.
Onko tietoa paljon noi maksais kostamuksessa tällä hetkellä?
Kostamuksesta en tiedä, mutta viipurissa hinta oli kuulemma 31000 ruplaa kolmisen viikkoa sitten. Ja viikon toimitusaika.
Kostamuksesta en tiedä, mutta viipurissa hinta oli kuulemma 31000 ruplaa kolmisen viikkoa sitten. Ja viikon toimitusaika.
Onko liikkeen osoitetta heittää?
Ja muutenki Viipurin ja Pietarin varaosaliikkeet kiinnostaa noin yleisesti kun en ole vielä törmännyt kun rengasliikkeisiin.
Onko liikkeen osoitetta heittää?
Katuosoitetta en tiedä, mutta liike sijaitsee Pietarin tien varressa ennen siltaa, vasemmalla sinisen rakennuksen toisessa kerroksessa.
Eilen sortavalassa binaarin 5kw lämmitin n.31000rpl ja siihen n.10000rpl lisää niin saa gsm ohjauksen
metsämies75
15.12.2015, 16:36
Eilen sortavalassa binaarin 5kw lämmitin n.31000rpl ja siihen n.10000rpl lisää niin saa gsm ohjauksen
Kostamuksessa astalla 33000rub+gsm 11000rub suomessa 420e+gsm 100e kyse oli binar 5d -cd 24v 13.12 2015 tilasin suomesta jos sattuu varaosia tarvinaan.
BJ-40/76
15.12.2015, 17:41
Kostamuksessa astalla 33000rub+gsm 11000rub suomessa 420e+gsm 100e kyse oli binar 5d -cd 24v 13.12 2015 tilasin suomesta jos sattuu varaosia tarvinaan.
Mistä tilasit?
Ja tuosta suomen maahantuojasta: Pistin sinne kyselyn k.o lämmittimestä; siis olisin kiinnostunut k.o lämmittimestä, ja siksi kiinnostaa paljonko syö sähköä, ja paljonko maksaa ohjauskortti, kun noissa webastoissa se ainakin on kallis/löyhä... niin viikkoon ei ole kuulunut mitään....
Ahkeralla kuukkeloinnilla löysin sitten jostain nuo mekaaniset tiedot...
metsämies75
16.12.2015, 17:39
Huijausta koko homma rupesin varmistamaan että tilaus on lähtyny niin sanoivat että hinta oli muuttunu 690e yllättäen. Suomessa oli jälleenmyyjä joku julia geddige vantaalta.
Se oliskin ollu halvempi ku Venäjällä! Halvin mitä suomesta oon löytäny oli 570€ pelkälle lämmittimelle, mutta nyt en muista firman nimeä. Mut tuo 690€ taitaa olla järestään kaikilla jälleenmyyjillä hintana.
Mikä liike Sortavalassa myy Binaria? Tiedätkö onko myös asennus mahdollista?
sortavala hotellin ja kauppakeskuksen välistä katuloppuun n.400m tulee uusi rakennus vasemmalla jossa myydään renkaita ja auton varaosia
Arska-tehtaalta
23.08.2016, 21:24
Svetossa oli planari setti maksanu 370€ tänään...
Svetossa oli planari setti maksanu 370€ tänään...
Mistä niitä voi kysellä? Onko noita bensa käyttösenä...?
Vastaan itse itselleni..siellähän niitä kristalli kaupassa, bensa käyttösiä ei hyllyssä, ilmeisesti on saatavilla
Sortavalassa myy Binar ja Planar lämmittimiä mm: AD-Russia, sähköpostikyselyä voi laittaa suomenkielellä os: edvard@onego.ru vastaukset saa yleensä päivän sisällä.
Ehkä tuon muutaman lämmittimen syksyn aikana suomeen,hinta tulee riippumaan ostohetken kurssista. Viime vuonna maksoi 5kw bensa/diesel lämmitin perussarjana suomessa 420-450 eur(tulli ja vero maksettuna)
Edit: astaworld.ru verkkokaupassa tämänpäivän hinta on 32760 ruplaa toimitettuna sortavalaan,siitä sit kalkulaattorit esiin ja ynnäilee....jakolaskukin olisi suotavaa...
Facebookissa törmäsin tän firman mainokseen http://danmax.fi/etusivu.html , heillä on rajoitetun ajan tarjous, Binar 5D 400€, 18kk takuu.
nyt danmaxilla hinta vain 400e+alv....joten vähän pomsahti
Mettäkana
09.11.2016, 09:49
Jaaha rupes binari 5b yskimään vikakoodia 02 ja 03 oli ainakin, eli lämpöanturia vikaa näyttäs manuaalin mukaan. Täytyy kuulostella mitä vastaavat myyntipaikasta
02 Ylikuumeneminen
havaittu. Lämpöanturin ja
ylikuumenemisanturin
välinen lämpötilaero on
liian suuri.
1. Tarkista nestepiiri huolellisesti
2. Tarkista kiertopumppu, vaihda tarvittaessa
3. Tarkista lämpötila-anturi ja ylikuumenemisanturi.
Vaihda jos tarpeen.
03 Lämpöanturi №1 viallinen Vaihda ohjausyksikkö
Englannin manuaali antaa vähän parempia ohjeita :
02 Overheating is detected.
Difference between
temperatures measured by
the heat sensor and
overheating sensor is too big.
1.Check thoroughly the liquid circuit
2.Check circulation pump, replace if necessary
3.Check temperature sensor and overheating sensor ,replace if
necessary