View Full Version : Chevrolet k-1500 4x4 -90 vanne et/offset?
Roadhammer
23.09.2014, 20:59
Oliskos kenelläkään kokemuksia mikä pitäisi olla vanteen et-luku jos laitaa alle 33x12.5 15 renkaat?
Tarjollahan on noita -44 vanteita vaikka kuinka paljon mutta tulevat ulos aika rajusti etupäästä.
Ja kyseessä on siis Chevy fleetside k-1500 4x4 -90
Ostan myös jos jollain on tarjota sopivaa ja hyväkuntoista 33" rengas/vanne pakettia tuohon.
Gary Grand
24.09.2014, 07:41
Minkä levyinen vanne?:confused:
10" vaatii jo tuon -44 offsetin, että vanteen sisäsyrjä pysyy jotakuinkin samalla paikalla kuin alkuperäisessä..
8" osuu samoille kohdille -20 offsetilla.
Mutta:
Kummallakaan vanteella 33x12.5 kumi ei mahdu kääntymään puskurin taka-alanurkan(tai sen muovikikkareen sen takana) ohi joustossa ilman korin nostoa, tai nurkan leikkelyä.
Ex_inkkari
24.09.2014, 08:01
31" mahtuu vielä pyörimään alla, ei edes joustoissa osu mihinkään. Joskin siihen alahuuleen puskurin alla osui jonka poistin kun kulmat repeytyi. Tilaa ei kyllä jää isompaan renkaaseen vakioalustalla.
Roadhammer
24.09.2014, 15:55
Okei ja kiitos vastauksista.
Voi varmaan laittaa kyseisen renkaan 8" vanteelle? Toi -20et vois olla ihan hyvä...Ja juu sauvoista on ruuvattu lähes niin ylös kuin saa ja mittailin että pitäis sopia tai sit hiukan puskurin päästä höyläten.
Ex_inkkari
24.09.2014, 17:42
Okei ja kiitos vastauksista.
Voi varmaan laittaa kyseisen renkaan 8" vanteelle? Toi -20et vois olla ihan hyvä...Ja juu sauvoista on ruuvattu lähes niin ylös kuin saa ja mittailin että pitäis sopia tai sit hiukan puskurin päästä höyläten.
Varmaan tiedät että sauvojen kirraaminen tappiin voi aiheuttaa ongelmia etupäässä ?
Ei mikään moraalisaarna mutta varmasti huonoin tapa korottaa risukeulaa.
Roadhammer
24.09.2014, 20:27
No joo..mut eipä se ajoltaan juuri muuttunut suuntaan eikä toiseen ja pääasia että näyttää hyvältä :)
Edellinen tarkoitti ehkäpä enemmänkin nivelien kestävyysongelmia kuin käyttäytymisen muutosta. Saattaa mm. murrosten ikä lyhentyä yllättävän paljon.
Roadhammer
24.09.2014, 20:42
Ok.
Ex_inkkari
24.09.2014, 20:43
Edellinen tarkoitti ehkäpä enemmänkin nivelien kestävyysongelmia kuin käyttäytymisen muutosta. Saattaa mm. murrosten ikä lyhentyä yllättävän paljon.
JEP !!
Gary Grand
24.09.2014, 22:06
Eikä tuo jousien kirraaminen vähennä rengas-puskurikontaktin vaaraa. Nappaa vaan kiinni odottamatta ja tukevasti, kun ajat töyssyyn renkaat linkussa.:D
Kyllä se rengas tilaa vaatii muissakin asennoissa kuin jousitus ylhäällä..
Ex_inkkari
25.09.2014, 07:39
Eikä tuo jousien kirraaminen vähennä rengas-puskurikontaktin vaaraa. Nappaa vaan kiinni odottamatta ja tukevasti, kun ajat töyssyyn renkaat linkussa.:D
Kyllä se rengas tilaa vaatii muissakin asennoissa kuin jousitus ylhäällä..
Jos 33" alle haluaa niin pakko kai ne sauvat on kiristää tappiin, mutta on kyllä sellainen yhdistelmä että jättäisin kokeilematta :)
Roadhammer
25.09.2014, 18:11
Kaikkeahan kokeilla pitää paitsi...:D
hatahata
16.10.2014, 09:12
Mulla on itellä hd alustalla k1500 6.2d (alunperin pikku kuutonen)
Sauvoja kirrattu ja hyvin mahtuu 33/12.5r15 alle. Vanteena outlaw 2 jollaki noin -30 et:llä 35 mutseilla raapii puskurin ala laitaan ja helman ala laitaan -44 eeteellä.. :D
Niin joo ja 8" vanteella