View Full Version : Mistä suuttimia Rangeen?
Pajakameli
22.09.2014, 12:57
Eli ainaski yks suutin ei anna bensaa, virta tulee kyllä suuttimelle/liittimelle mutta bensaa ei. Kone on 3,5 EFI V8 ja flapper. Käykö hotwiren suuttimet (ei sillä ettäkö olis niitäkään, mutta jos joku tarjoaa)?
Ulkomailta sais mutta ei nyt kehtais suutinta alkaa sieltä tilaamaan.
Jos jollain on ylimääräsiä niin saa tarjota tai antaa vinkkejä mistä niitä saa..
Voiko tuossa suuttimessa olla mitään muuta vikaa? käytin irti mutta ei näyttäny siltä että vois tehdä mitään.:mad:
Olis täys setti 3,5efi:n suuttimia jouten. Edellisen omistajan mukaan ne on jollain opilla huollettu lähiaikoina.
Tuosta vaikka koko kone kainaloon suuttimineen päivineen. :)
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=127430
Pajakameli
22.09.2014, 19:27
paljonko pidät suuttimilla hintaa?
Oletko kokeillut että suutin napsahtelee? Onkohan nämäkin miinusohjattuja kuten uudemmat veljensä, eli suuttimelle tulee jatkuva virtsa mutta ECU tarjoilee ihanasti maita? Toki jos muut toimii niin vois olla suutinvika kun eikös nämä suihki kimpassa aina neljä kerrallaan?
Toivottavasti näiden kanssa enemmän painineet korjaavat jos olen ihan metässä ajatuksieni kanssa.
Jatketaan privassa kaupankäyntiä, rupes niin kovin ujostuttamaan. :)
Ei vastaus kysymykseen mistä suuttimia saa, mutta itse testasin suuttimet tämmöisellä virityksellä. Jännitettähän ei tarjoilla 12V vaan 3V riitti aukasemaan suuttimen. Letkussa mittaa siksi, että siihen pystyi laittamaan cleaneriä jonka sitten pukkas suuttimen läpi.
http://citroen.takaisin.fi/gallery/pictures/range/IMG_0155.sized.jpg
Pajakameli
23.09.2014, 13:35
Kiitos vinkeistä! Täytyy viikonloppuna alkaa suutinremontti, tuommosta testipenkkiä itsekin suunnittelin, mutta tuota painetta en hoksannut nuin toteuttaa.. Paljonkohan nuihin kestää antaa painetta? Jos antais silleen, että paskat lähtee vanhoista jankkiintuneista suuttimista:D:D
Normikäyttöpaine on muistaakseni 2.4-2.6bar. Jotain tuota luokkaa itse käytin ja kyllä ne tuntuu vielä toimivan. :)
Alkuperäiset on levysuuttimet ja ei kestä painetta kuin max 4-5bar, sitten levy taipuu ja suutin kusasee...
On testattu suutinpenkissä ja romuksi menee heti!
Joten varovasti ihan 1-1.5bar paineilla, joka vastaa normi ajoa. Tuo liki 3bar on lappu lattiassa ajoa, kun paineensäätö toimii alipaineella.
Kyllähän sen suuttimen pitää tuolla täyspaineellakin toimia.
Itse testasin juurikin täyspaineella ettei suutin jää kusemaan, kun sähkön katkasee. Tallikaverin moottorista liki jokainen suutin kuseksi sähköjen katkaisun jälkeen. Rangen suuttimista jokaisesta katkesi sumutus, kun sähköt katkes.
Toki jokainen omalla vastuulla.
Kyllähän sen suuttimen pitää tuolla täyspaineellakin toimia.
Itse testasin juurikin täyspaineella ettei suutin jää kusemaan, kun sähkön katkasee.
Kyllä pitääkin toimia, mutta tuo neste on se ongelma. Bensallakin on oma viskositeetti ja tokkopa liukkarit on lähelläkään sitä, jolloin pääsee äkkiä paine väärään paikkaan ja sitten onkin taas levy nurjahtanut ja suutin entinen...
Sen takia varoittelin tuosta paineesta!