View Full Version : BFGoodrich® All-Terrain T/A® KO2
Uutta All-Terrainia pukkaa loppuvuodesta: http://www.bfgoodrichtiresko2.com/
http://www.off-road.com/blog/wp-content/uploads/2014/09/Tire-BFGoodrich-AT-KO2-All-Terrain-Tire-9-3-14.jpg
Aika pitkälle nykyisen näkönen, mutta paljon kehutaan parannetun.
Kylkikuviointi näyttäis ainaki eriltä, mutta onko aikasemmin ollu tuommosta lamellointia?
Oli vissiin tullu vuorenhuipun / lumihiutaleen kuva m+s merkinnän lisäksi...
http://www.bfgoodrichtires.com/tire-selector/category/off-road-tires/all-terrain-t-a-ko2/tire-details
Lukee, että all-season tire & winter tire
Kylkikuviointi näyttäis ainaki eriltä, mutta onko aikasemmin ollu tuommosta lamellointia?
Vanhassahan ei juuri ollut kylkikuviota. Lamellointi kyllä oli mutta erillainen.
loistavat renkaat, edellisellä sukupolvella rullasin aika määrän kilsoja. Kulutuskestävyys oli loistava, joskin talvella noi oli aika luistimet. Käyttikseen olisin ostanut noi nyt kesällä mutta ei löytynyt sopivan pientä kokoa :D
edit. Olis pitänyt vanteet vaihtaa niin sitten olisi sopinut.
Kiinnoistas kyl tietää minkälainen pito jäällä ja lumella, ajatellu jos hommais jotkut at kuvioset yleisrenkaat kun enempi on kuitenkin asfalttia kuin maastoa. Koska noita suomesta mahdollisesti sais ?
[QUOTE=HV;1160938]Kiinnoistas kyl tietää minkälainen pito jäällä ja lumellaQUOTE]
No ilman kokemustakin tuosta uudestakin voi sanoa että paska.
Aika pitkälle nykyisen näkönen, mutta paljon kehutaan parannetun.
Aika helppo tuota varmaan on parantaa muuttipa sitten renkaassa mitä tahansa.
Aika helppo tuota varmaan on parantaa muuttipa sitten renkaassa mitä tahansa.
Vaatis jo taitoa saada huonommat :D
Kuinkahan kovaa seosta noin on...
General Grabber AT2 on myös hyvin samantapaisella kuviolla.
http://www.generaltire.com/tires/custom-rides/grabber-at2
Gary Grand
18.09.2014, 09:05
General Grabber AT2 on myös hyvin samantapaisella kuviolla.
http://www.generaltire.com/tires/custom-rides/grabber-at2
Ilmankos näytti niin tutulta..
Ihan mukavan tuntuinen on ainakin tuo Generalin vastine Suburbanin alla. Pyöreä ja musta se ainakin on...:D Eikä pidä juuri melua itsestään.
Kiinnoistas kyl tietää minkälainen pito jäällä ja lumella, ajatellu jos hommais jotkut at kuvioset yleisrenkaat kun enempi on kuitenkin asfalttia kuin maastoa. Koska noita suomesta mahdollisesti sais ?
Vanha ainakin oli aivan kamala.. BFG MT KM2:kin on lumella tai jäällä parempi - eikä tuo uusi näytä juuri sen paremmalta :D Jenkit tuota BFG AT:ta kovasti kehuu, varmaan siksi että on kivikovaa seosta ja sillä ajaa sen 100 000km ennenkuin kuluu loppuun ison lava-auton alla. Toisaalta samaisesta syystä pito melkeinpä millä vain muulla alustalla kuin hiekkadyyneillä ajaessa on melkoisen onneton :p
Minulla oli yksi sarja joskus vähän aikaa Jeep Cherokeen alla (lähes uudet renkaat), ja oli märällä asvaltillakin sellaiset luistimet ettei mitään rajaa. Samoin oli tuollaiset aikanaan Malesiassa faijalla samanlaisen XJ:n alla joskus 90- luvulla (uudet renkaat auton vakiokoossa), ei niillä todellakaan tehnyt sielläkään yhtään mitään. Käsittämättömän huono rengas jos minulta kysytään. Ei siis pitäisi olla vaikeaa parantaa sitä :D
Jos haluat AT- kuvoisen renkaan ja kohtalaista talvipitoa, osta Goodyear Wrangler Duratrackit.
Tirerackin arvostelujen mukaan Kenraali Kourijalla hieman parempi talvipito kuin BF:llä, mutta Goodyearilla tosiaan vielä parempi.
Klickaa välilehti "Surveys".
http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp?tireMake=BFGoodrich&tireModel=All-Terrain+T%2FA+KO
http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp?tireMake=General&tireModel=Grabber+AT+2
http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp?tireMake=Goodyear&tireModel=Wrangler+DuraTrac
Tirerackin arvostelujen mukaan Kenraali Kourijalla hieman parempi talvipito kuin BF:llä
Vanha AT:n malli sun linkissä.
tekniikkamies
18.09.2014, 21:09
Jos olen tämän palstan kokemukset oikein ymmärtänyt vanhan BFG AT mallin edut oli:
- kestää hyvin maantieajoa
- monipuoliset kokovaihtoehdot
- aika hiljainen
Huonot puolet:
- menee tukkoon mudasta
- ei kestä varsinaista rankempaa maastoajoa
- talvirenkaaksi huono
Mä voisin hyvinkin ajatella kokeilla tota uudempaa versiota yleisrenkaana jos varsinaisille talvikeleille on oikeat talvirenkaat.
http://www.tirerack.com/winter/tech/techpage.jsp?techid=125
Jos tuosta mitään ymmärsin niin tuon huitale merkin omaavissa renkaissa on edes auttavasti pitoa. (ainakin standardin mukaisissa olosuhteissa packed snow)
Saippaus on ainakin muuttunut vanhoihin nähden, muuten saattaa olla yhtä huonot kuin aikaisemmatkin.
Ja vanhan all-terrainin mallisia saa kiinan kopionakin jos haluaa ekstriimiä autoonsa.
En ymmärrä miksi BFG AT on niin sysipaska. Jokusen viikon ollu alla nyt ja ajo ollut sekalaista arkiajelua pitkin pk-seutua noin 600km viikossa ja sen lisäksi on testailtu autoa metsäteillä, pelloilla ja mudassa enkä keksi mitään pahaa sanottavaa. Kertaakaan en ole jäänyt mutaan kiinni ja ovat tielläkin paljon paremmat ajaa mitä odotin (GV:n alla oli ostettaessa paskat BFG:n katurenkaat) Ajatuksena on edes kokeilla miten näillä pääsee ympärivuotisesti, jos menee liian riskipeliksi niin nastat löytyy kyllä. Olen kyllä tietoinen että BFG:ssä voi tulla kivikossa rengasrikkoja reunoihin ja ne ei ole parhaat mudassa mutta tälläseen 50/50 hauskuusajoon mitä mainioimmat ja jopa hiljaisemmatkin kun ex.katupaskat ja edes todella mutaisella pellolla ei renkaasta loppunut suorituskyky kesken kunhan vaan malttoi pitää tavallisen nelikon päällä, alennusvaihteella alkoi lyömään liikaa tyhjää..
Ex_inkkari
21.09.2014, 16:01
En ymmärrä miksi BFG AT on niin sysipaska. Jokusen viikon ollu alla nyt ja ajo ollut sekalaista arkiajelua pitkin pk-seutua noin 600km viikossa ja sen lisäksi on testailtu autoa metsäteillä, pelloilla ja mudassa enkä keksi mitään pahaa sanottavaa. Kertaakaan en ole jäänyt mutaan kiinni ja ovat tielläkin paljon paremmat ajaa mitä odotin (GV:n alla oli ostettaessa paskat BFG:n katurenkaat) Ajatuksena on edes kokeilla miten näillä pääsee ympärivuotisesti, jos menee liian riskipeliksi niin nastat löytyy kyllä. Olen kyllä tietoinen että BFG:ssä voi tulla kivikossa rengasrikkoja reunoihin ja ne ei ole parhaat mudassa mutta tälläseen 50/50 hauskuusajoon mitä mainioimmat ja jopa hiljaisemmatkin kun ex.katupaskat ja edes todella mutaisella pellolla ei renkaasta loppunut suorituskyky kesken kunhan vaan malttoi pitää tavallisen nelikon päällä, alennusvaihteella alkoi lyömään liikaa tyhjää..
Niiltä odotetaan liikaa vaikka ovat yleisrenkaat, ei niistä ole vaikeaan maastoon ja mudassakin liian kapeat kuviot, menee tukkoon. Mutta kun ymmärtää mitä ovat niin niillä pärjää myös talvella. Itse olen kyseisellä kuviolla ajellut useamman 4x4 pelin kanssa ja hyvin pärjännyt, siis käyttöautossa HUOM !
B&F altsikat olleet useammassakin autossa, talvipito on huono sekä tiellä että lumessa kun kuvio on tukossa. Sama ongelma syksyisin kun ajelee noissa pehmeämmissä paikoissa niin kuvio on oitis tukossa.
Varmaan vaikuttaa käyttöauton paino ja renkaan leveys myöskin, nyt on tulossa MT.n renkaat seuraavaksi testiin, B&F.n altsikkaa en enää ainakaan itse huoli.
kuten jo monesti mainittu, ni tuo bf mutiainenki 3tonnisessa autossa nastoillakin on huono talvella
Juuh, kyllä uskoisin että jos tällä syvällä suossa pitäisi päästä niin ei enää olis asiaa ;) Mut sit pitäs olla melkein offiauto erikseen jos optimoisi sen maastoon pelkästään. Ymmärrän kyllä että AT:t ovat kompromissi mutta itselläni auton kehityssuunta onkin joka sään ja maaston auto ja raskas offikäyttö ikävän satunnaista.
Ex_inkkari
21.09.2014, 20:21
B&F altsikat olleet useammassakin autossa, talvipito on huono sekä tiellä että lumessa kun kuvio on tukossa. Sama ongelma syksyisin kun ajelee noissa pehmeämmissä paikoissa niin kuvio on oitis tukossa.
Varmaan vaikuttaa käyttöauton paino ja renkaan leveys myöskin, nyt on tulossa MT.n renkaat seuraavaksi testiin, B&F.n altsikkaa en enää ainakaan itse huoli.
Juu tosiaan, jos AT tuntui huonolta niin ei se tilanne mutiaisella parane.. on kokeiltu.
Ymmärrän kyllä että AT:t ovat kompromissi mutta itselläni auton kehityssuunta onkin joka sään ja maaston auto ja raskas offikäyttö ikävän satunnaista.
BFG AT:n huonous on omien kokemusten perusteella ainakin siinä, että se on vääränlainen kompromissi - se ei ole missään asiassa hyvä (sitä kulutuskestävyyttä lukuunottamatta), vaan tasaisen huono joka osa- alueella. Itse en ole ko. renkaasta keksinyt juuri mitään hyvää. Toki se on jossain huonokuntoisella kärrypolulla katurengasta parempi kun on edes hieman kestävämpi, mutta siinäpä se melkein on. Kun ei tuo ole edes maantiellä kovin kaksinen rengas sen enempää kesällä, syksyllä kuin talvellakaan. On olemassa MT- renkaita mitkä pärjää niin tiellä kuin metsässä BFG:n AT:ta paremmin.
Juu tosiaan, jos AT tuntui huonolta niin ei se tilanne mutiaisella parane.. on kokeiltu.
Ottaisin autooni mitkä tahansa laadukkaat MT:t (tai AT:t) mielummin, kuin BFG AT:t :D
Talvikäytössä nuo ovat olleet vaan sen ensimmäisen talven, sen jälkeen kun renkaat kuluu ja ne kulmat pyöristyy niin pito huononee.
Ei se MT Ameriikkaa tee varmaankaan, Altsikkaa moni ylistää kun kyselee, ihan samaa kuvaa ei itsellä rekaasta ole.
Uskoisin hangessa tuon MT kuvion paremmin vetävän, samoin noilla mutaisilla peltoteillä ja pellon reunoissa.
Josko talvipitoa ei löydy niin tallista voi laittaa Rotiivat alle, ainakin 1 talvi minkä mukaan pitoa löytyy.
Ex_inkkari
22.09.2014, 08:24
Noh eihän minullakaan bfg ole vaan insat, mutta sama kuvio ja en näe mitään ongelmia niiden käytöstä. Tietenkin kun sanon että minä niilä pärjään ei tarkoita sitä että ne olisivat huippulaatua tai parhaat renkaat.
On siellä se uudempikin, mutta ei ole vielä arvosteluja.
http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp?tireMake=BFGoodrich&tireModel=All-Terrain+T%2FA+KO2
Mulla on ollut neljässä edellisessä nelikossa noi vanhan polven BFG AT:t ja yleisrenkaana ihan kelvolliset. Ihan kusiliukkailla menee kävelyksi mutta lumella ja muutenkin pärjää jos ei turhia spedeile. Ei mitään valitettavaa. Kattelin että kantavuus niissä riittää tohon kempsuunkin joten kai sitä sellaiset taas pitää joulupukilta pyytää.
Varmasti on parempiakin yleisrenkaita olemassa mutta itse oon ajamalla ne hyviksi todennut joten mitä sitä enempiä ihmettelemään.
On ne paskat, nimensä veroiset. Tänään(kin) tuli niiden kanssa suoritettua tahatonta sladittelua märällä asfaltilla. Pikkasen reilummin kaasua että ehtii sekaan niin jo sutii molemmat renkaat takana. Painoa taka-akselilla kuitenkin se 1,5tonnia... pintaa niissä on noin 10mm joten ei pitäis olla siitäkään kiinni.
Eiks tässä topikissa ollut tarkoitus kehua UUTTA mallia... Tuskin ketään kiinnostaa enään tietää miten paska se vanha on.
Ex_inkkari
23.09.2014, 06:54
On ne paskat, nimensä veroiset. Tänään(kin) tuli niiden kanssa suoritettua tahatonta sladittelua märällä asfaltilla. Pikkasen reilummin kaasua että ehtii sekaan niin jo sutii molemmat renkaat takana. Painoa taka-akselilla kuitenkin se 1,5tonnia... pintaa niissä on noin 10mm joten ei pitäis olla siitäkään kiinni.
Mikähän rengas pitää märällä asfaltilla niin että sitä tahatonta sudittelua ei tulisi, jos koneessa vähänkään vääntöä ja takaveto. ?
Tuntuu olevan joukkohysteria päällä........
Ex_inkkari
23.09.2014, 08:15
Välillä tuntuu että autoilu on yllättävän vaikeaa, manuaalilaatikot on ihan mahdottomia käyttää ja mikään rengas ei toimi missään.. paitsi mutiainen :)
..tai sitten vain monilla on vanhasta AT:sta paljon paskoja kokemuksia :D
Onhan niitä hyviäkin AT- renkaita, ja toivottavasti BFG parantaa reilusti tuossa uudessa versiossa. Ollut kuitenkin hyvin kokovaihtoehtoja, ja kohtuuhintaisia.
tekniikkamies
23.09.2014, 09:04
Välillä renkaiden pidon arvioinnin mittakaava voi olla vähän hukassa jos kellään ei ole niitä tavallisia pakun tai henkilöauton maantierenkaita kuten mulla on vielä tallessa jo kuluneet Nokian NRC2 paku kesärenkaat.
Niissä ei ainakaan ole pitoa asfaltin ulkopuolella märässä ja mutaisessa tilanteessa eikä jos vähänkään on lunta.
Noita erilaisia renkaita olis mielenkiintoista verrata jollain yhdenmukaisella menetelmällä.
Kyllähän se niin on ettei hyviä yleisrenkaita ole olemassakaan.
Pari talvea olen ajanut General Grabbereilla ja ihan suht hyvin pärjännyt paria läheltäpiti tilannetta lukuunottamatta. Noita tilanteita ei olisi varmaan nastoilla tullut. Toisaalta nastareikailla (Nokian Hakkapeliitta SUV) ajaessa kävin kerran ojanpuolella, kun väistin vastaantulevaa. Ja sieltä ei sitten ylös päästykään ilman traktoria, vaikka ei ollut edes kovin paha paikka. Kuviot heti täynnä savea. Grabbereilla olisi saattanut vielä päästä tai ainakin mutiaisilla.
Märällä asvaltilla on jokseenkin kaikki maastorenkaat liukkaita. Ei nuo nykyiset BFG:n mutiaisetkaan pidon määrällä huimaa, mutta on ne sentään vanhaa kovaseoksista BFG:n AT:ta paremmat. Toivottavasti tuossa uudessa olisi pehmeämpi seos, auttaisi edes vähän.
Pitäisiköhän kysyä, jos TM ottaisi kesä- ja talvirengastestiin mukaan muutaman maastorenkaan :D tarttisi vaan vaihtaa testiautotkin sitten :p
tekniikkamies
23.09.2014, 11:56
Märällä asvaltilla on jokseenkin kaikki maastorenkaat liukkaita. Ei nuo nykyiset BFG:n mutiaisetkaan pidon määrällä huimaa, mutta on ne sentään vanhaa kovaseoksista BFG:n AT:ta paremmat. Toivottavasti tuossa uudessa olisi pehmeämpi seos, auttaisi edes vähän.
Pitäisiköhän kysyä, jos TM ottaisi kesä- ja talvirengastestiin mukaan muutaman maastorenkaan :D tarttisi vaan vaihtaa testiautotkin sitten :p
Mä olen käsittäny, että tohon perustuisi vanhan AT:n hyvä tavallisen katuajon kestävyys.
Ainakin TM:n rengastesti olisi silloin kiinnostavampi. Toisaalta niitä muita renkaita olisi huonosti vaikka 35":sina tai 33":sina mitä täälläkin porukka mielellään ostaisi.
Kyllähän se niin on ettei hyviä yleisrenkaita ole olemassakaan.
Pari talvea olen ajanut General Grabbereilla ja ihan suht hyvin pärjännyt paria läheltäpiti tilannetta lukuunottamatta. Noita tilanteita ei olisi varmaan nastoilla tullut. Toisaalta nastareikailla (Nokian Hakkapeliitta SUV) ajaessa kävin kerran ojanpuolella, kun väistin vastaantulevaa. Ja sieltä ei sitten ylös päästykään ilman traktoria, vaikka ei ollut edes kovin paha paikka. Kuviot heti täynnä savea. Grabbereilla olisi saattanut vielä päästä tai ainakin mutiaisilla.
ja lisäisin vielä tohon sun tekstiin, että paremmilla nastarenkailla olisi saattanut olla enemmän läheltäpiti tilanteita ja saattanu jopa kolahtaa, koska paremmilla renkailla tilannenopeudet nousevat helposti.
käyttiksessä tosiaan bfg mutiaiset nastoilla opettaa hyvin ennakoimaan
suikassa oli (ei nyt tuu nimi mieleen, mutta ne uusiokumit sivukuviolla) ja nekin opetti ennakoimaan:)
nyt suikassa joku muistaakseni micheliinin 6tai7 joku suht uus kumi kuitenki joka on oikea talvirengas, ni tilannenopeudet noussu oikeasti tosipaljon ja monesti ollu tipanteita joissa olisi voinu käydä huonosti, jos ei olisi ollu hyvää tuuria mukana. ja jos vastaavasti olisi ollu niissä tilanteissa maastorenkaat alla, ni monessa niistä tilanteista ei olis omaan autoon tullu mitään vahinkoa, vaikka olisikin kolahtanu edessäolevan perään, tai pusikkoon
eli kaikenkaikkiaan mulla rengastukset tavallaan oikein päin käyttiksessä huonot ja omissa ajoissa hyvät renkaat, vai pitäiskö kuitenki olla toistepäin, tai jopa niin, että kummassakin oikeat talvipyörät ja ajaisi niillä kummalakin ennakoivasti.
ja veikkaan, että vaikka käyttiksessä olisi oikeat talvipyörät, ni ei tulisi ajettua sillä lähellekkään samallalailla suhteessa ku suikalla, missä oikeat talvipyörät
veijon-esso
23.09.2014, 13:17
http://www.pirate4x4.com/news/putting-the-new-bfgoodrich-all-terrain-ko2-to-the-ultimate-test/
Tommonen testi tuli vastaan.
Toivottavasti tulee myyntiin 255/85R16 kokoisena. Vois ottaa katurenkaaks.
Toivottavasti tulee myyntiin 255/85R16 kokoisena. Vois ottaa katurenkaaks.
Ei taida tulla, ainakaan nykyisessä tuotantosuunnitelmassa. Phase 1 -koot tulee myyntiin marraskuussa 2014, phase 2 -koot maalis-huhtikuussa 2015:
http://i248.photobucket.com/albums/gg166/DTDForums/BFG/KO2_zpsa0a72722.jpg
knucklebone
26.09.2014, 18:54
Siis onko tuossa kaikki markkinoille tulevat koot?
15-tuumaisena ei uutta A/T:ta siis valmisteta ollenkaan, näinkö?
Jänkhäsatv
26.09.2014, 19:11
Eiköhän tuolta valu melkein kaikki koot mitä nykyistäkin.
15" vannekoko maastorenkaissa alkaa olla katoava luonnonvara, kun tahtoo olla että mihinkään vähänkään uudempiin maastoautoihin ei 15" vanne mahdu jarrujen ympärille.
Tämä on ollut yleinen trendi jo useamman vuoden ajan, että 16" ja 17" vannehalkaisija on "uusi 15 tuuman koko maastureihin". Jenkeissä on kuitenkin ylivoimaisesti suurin osa maastokuvioisten renkaiden käyttäjistä maailmalla, eikä siellä keskimäärin ajeta 25 vuotta vanhoilla paskoilla -> markkinat vaatii isompia vannekokoja & renkaan halkaisijoita ja kantavuuksia -> niitä valmistetaan.
Ei taida tulla, ainakaan nykyisessä tuotantosuunnitelmassa. Phase 1 -koot tulee myyntiin marraskuussa 2014, phase 2 -koot maalis-huhtikuussa 2015:
http://i248.photobucket.com/albums/gg166/DTDForums/BFG/KO2_zpsa0a72722.jpg
"BFGoodrich plans to offer 61 sizes in the KO2"
Mä laskin tosta taulukosta 12 phase ykköseen tälle vuodelle ja 14 phase kakkoseen ensvuoden alkuun. Siinä ois vasta 26 kokoa, joten...? Jos toi 61 pitää paikkansa niin eiköhän tohon kuormaan jotain 15" mahdu mukaan...
Varmaan sieltä niitäkin tulee, mutta voi olla nuo yllämainitut etusijalla.
BJ-40/76
29.09.2014, 23:50
Siis minulla on kokemusta tuosta vanhasta bfg:n at:tä jo viimme vuosituhannen puolelta, siis olen ostanut uusia joko 4 tai 5 sarjaa alle, ja kun minä olin ainoa kuski bj-40:ssä, niin nuo oli nimenomaan talvi/-siirtymärenkaat, offia ajettiin maastorenkailla.
Keväällä 2014 tilasin goodweel:tä HDJ-80:een Coopper sst 285/75-16, koska oli 2 vai 3 desipeliä hiljaisempi, kuin tuo vanha bfg AT: Ja homma meni perseelleen, tuli jotkin valuvikaiset sekundarenkaat, olisi pitänyt laittaa reilu 500g painoja renkaaseen, joskus lisää...
Mutta tuo coopper oli aika raskas ajaa, siis vaikka oli "hiljainen", niin samoilla paineilla olisi syönyt dieseliä reilusti enemmän? siis ajoin noin 150 km, ja kahdesti yritettiin tasapainoittaa.
Ja tuohon vanhaan allterrainiin: siis uutenakaan se ei ole hyvä talvirengas jäälle, eikä se ole suolla läheskään yhtä hyvä kuin bokkeri, ja osa tuosta huonosta yleisrenkaan maineesta johtuu juurikin tuosta kulutuskestävyydestä, k.o renkaita, joko irrallaan taikka auton alla, myydään uutta vastaavina, vaikka renkaat on jo noin 10v vanhoja! siis tuo, loppuun 100 000km on aika pitkä pätkä .....
Ja ostin keväällä tuolta ebayn:n kautta goodwheel:ltä nuo coopper sst:t sen takia, kun nykyään ei tule kilometrejä hodariin sitä 20t + kun tuo Wararengas kulkee halvemmalla.
Ja kunhan saan luottokorttin kautta rahani takaisin, niin ensimmäisenä katselen bfg AT, joko uusi taikka vanha, jos hinta on samaa luokkaa, kuin noiden parempien....
Siis bfg at on aika helppo ajaa, siis kun isolla kaasulla lähtee irti esim, suojatie taikka keskiviivan maalista, niin ottaa "pehmeästi" kiinni, ja nimenomaan minun Land Cruiser- kalustossa ei ole esim. ABS, tms....
http://youtu.be/SU_HWvKtKhA
Mutta enpä minkään videon perusteella renkaista kiinnostu.
Voishan tuota kokeilla kun tarvis renkaat tässä kohta muutenkin uusia. Haluttu koko vain on tietenkin tossa phase 2 ryhmässä. :(
Tuolla lisää kokoja, löytyy mm. 15-tuumaisia, tulossa lokakuussa 2015: http://www.mrtire.com/datasheets/BFGoodrich-All-Terrain-T-A-KO2.pdf
Rotpal GR
28.11.2014, 23:38
Saakohan näitä vielä mistään ? Euroopasta ku löytäs niin helpottus paljo :D
Nosferatu
30.11.2014, 14:02
34x10.5R17 olisi aika mielenkiintoinen vaihtoehto. Todellinen koko 33.5 tuumaa, joten saisi ihan laillisesti 265/70R17 rinkuloiden tilalle (ellei matikka pettänyt).
34x10.5R17 olisi aika mielenkiintoinen vaihtoehto. Todellinen koko 33.5 tuumaa, joten saisi ihan laillisesti 265/70R17 rinkuloiden tilalle (ellei matikka pettänyt).
Jep. Ja 34x12.50R18 myös.
Jep. Ja 34x12.50R18 myös.
Tuollainen kokohan olisi aika passeli vaikkapa JK- mallin Wrangleriin :) Taitaisi juuri käydä 255/75R17 renkaan tilalle?
Rotpal GR
02.12.2014, 23:01
Niin onko kellään tietoa mistä tälläsiä kumeja vois kysellä ? Paikalliset rengasliikkeet väittää että ei tälläsiä ees valmisteta :D
Eikä valmistetakkaan, vasta vuoden päästä myyntiin jenkeissä (34x12.50R18 Oct 15) ja 34X10.50R17 jo neljän kuun päästä( Mar 2015)
Oli tuossa aiemmassa esitteessä...
Eikä valmistetakkaan, vasta vuoden päästä myyntiin jenkeissä (34x12.50R18 Oct 15) ja 34X10.50R17 jo neljän kuun päästä( Mar 2015)
Oli tuossa aiemmassa esitteessä...
Mut nää Phase1-koot pitäis olla jo kaupan. Varmaan kontissa tulossa Eurooppaan, ehkä vuodenvaihteen jälkeen kaupoissa: http://forums.offipalsta.com/showpost.php?p=1163794&postcount=40
pikku-pepe
03.12.2014, 14:29
Mut nää Phase1-koot pitäis olla jo kaupan. Varmaan kontissa tulossa Eurooppaan, ehkä vuodenvaihteen jälkeen kaupoissa: http://forums.offipalsta.com/showpost.php?p=1163794&postcount=40
Näitähän ei virallista tietä Michelinin kautta tule ainakaan tämän vuoden puolella yhtäkään Suomeen, eikä alku vuosikaan kovin lupaavalta vaikuttanut kun tarkastin saatavuutta.. kiitos Eu:n..
Ja tuosta listasta on sitten moni koko mitkä eivät tule suomeen.. Kiitos Eu:n..
Voin laitella tähän aikataulua kun varmistuvat nuo mitä ja milloin saadaan tänne Pohjolaan.
BJ-40/76
04.12.2014, 00:46
Näitähän ei virallista tietä Michelinin kautta tule ainakaan tämän vuoden puolella yhtäkään Suomeen, eikä alku vuosikaan kovin lupaavalta vaikuttanut kun tarkastin saatavuutta.. kiitos Eu:n..
Ja tuosta listasta on sitten moni koko mitkä eivät tule suomeen.. Kiitos Eu:n..
Voin laitella tähän aikataulua kun varmistuvat nuo mitä ja milloin saadaan tänne Pohjolaan.
Siis koko on joko 265/75-16 (nykyiset GY nastarenkaat) taikka 285/75-16 (sst coopperit, jotka tuli keväällä 2014 alle, ja lähti kesällä 150 km ajettuna/2 kertaan tasapainoitettuna, lähti takaisin saksaan, Luottokortti yhtiö palautti rahat tilille lokakuussa, ja lopullinen päätös vie kuulemma n. 2 kk:eek:) Rullailin sitten hodarilla 205/16 hakkapeliitoilla, katsastuksessakin kyselivät, että aika vanhat kumit, mutta pintaa on ainakin se 1,6 ? mm...)
Siis onko tietoa, saako noita uusia bfg at 265 taikka 285/75-16 koossa huhtikuussa, ja onko hinta sama, kuin nykyinen at? vai heittääkö monta prosenttia? (yleensä ylöspäin:mad:)
pikku-pepe
17.12.2014, 14:42
Ensimmäiset Suomeen tulevat BF ALL TERRAIN T/A KO2:et tulevat näemmä heinäkuussa 2015..
Ensimmäisen erän kokoja ovat:
245/75R16
265/65R18
265/70R17
265/75R16
285/70R17
285/75R16
Lokakuussa 2015, 10 uutta kokoa, saa nähdä mitä ovat.
Helmikuu 2016, 15 uutta kokoa, saa nähdä mitä ovat.
Eli näitä saa sitten vielä hetken odotella..
Vilkutin
18.12.2014, 09:09
Voiko noita mistää keltää vielä varata ?
pikku-pepe
18.12.2014, 11:12
Voiko noita mistää keltää vielä varata ?
Voin ottaa varauksia vastaan..
Vilkutin
18.12.2014, 11:51
Onko hinnasta tietoa ?
265/75 R16
pikku-pepe
18.12.2014, 12:36
Onko hinnasta tietoa ?
265/75 R16
Vielä ei ole julkaistu hinnastoa uusien tuotteiden osalta..
Voin infota kun saan misukalta tietoa taas itsekin lisää.
pikku-pepe
30.12.2014, 13:13
Eli hinnat tulevat olemaan uudessa all terrainissa samat kuin vanhassakin mallissa oli.
Hessu888
19.03.2015, 19:27
Ensimmäiset Suomeen tulevat BF ALL TERRAIN T/A KO2:et tulevat näemmä heinäkuussa 2015..
Ensimmäisen erän kokoja ovat:
245/75R16
265/65R18
265/70R17
265/75R16
285/70R17
285/75R16
Lokakuussa 2015, 10 uutta kokoa, saa nähdä mitä ovat.
Helmikuu 2016, 15 uutta kokoa, saa nähdä mitä ovat.
Eli näitä saa sitten vielä hetken odotella..
Onko sulla tai jollain muulla uutta tietoa ajankohdista, onko edelleen 07/2015 kun noita olisi saatavana? 285/75R16 hintakin kiinnostaisi...
Hessu888
19.03.2015, 19:28
tuplapostaus...
pikku-pepe
21.03.2015, 20:29
Sikäli mikäli muistan niin katson maanantaina onko tullut muutoksia tuloaikoihin..
BJ-40/76
21.03.2015, 21:50
Sikäli mikäli muistan niin katson maanantaina onko tullut muutoksia tuloaikoihin..
Joko olisi tietoa hinnoista, verrattuna vaikka vanhempaan malliin?
pikku-pepe
23.03.2015, 08:53
Hinnat tulee pysymään samoina, ja toimitus ajat eivät ole aikaistuneet aikaisemmin mainituista.
Eiks tässä topikissa ollut tarkoitus kehua UUTTA mallia... Tuskin ketään kiinnostaa enään tietää miten paska se vanha on.
Hmm..eikä se edes ollu paska,täs näitä lueskellu ja ihmetelly,puhutaanko ees samoist rattaist..mul aikoinaan oli HJ:ssa ja sittemmin kokemuksesta innostuneena laitoin Geehenkin siitymä/siviiliajorenkaiksi..Näkyy jakavan mielipiteitä voimakkaasti..mistäköhän johtunee..molemmat AT kiepit oli mul uudesta..BJ:ssä oli sit näitä ennen vanhat 33"BFG AT:t, ne kyl oli hiton liukkaat,vaikkei siin voimalinjan alkupäässä hirveesti tapahtumia ollutkaan..
kyllä mulla jäi vain positiivinen kuva niist..
Tieten niit mihinkää kitkanastoihin voi vertaa,mut täntyyppiseksi renkaaksi yli ok..
Välillä tuntuu että autoilu on yllättävän vaikeaa, manuaalilaatikot on ihan mahdottomia käyttää ja mikään rengas ei toimi missään.. paitsi mutiainen :)
Juu,mun eukko on kans tätä mieltä,se vielä lisäis että kun kaikki varsinkin äijät on liikenteesssä ihan mulkkuja. Ja kelikin on aina ihan perseestä,sekin on äijien keksintöä,niinku autotkin,siksi nekin on perseestä. Ylipäätään kaikki mikä on äijien keksintöä on perseestä,varmaan menkatkin on äijien keksintöä..:D:D No ehkä nyt vähä liiottelin..
Hessu888
18.06.2015, 11:13
16" vanteita kun ei löytynyt sopivilla spekseillä, niin tuli hankittua 15":et vanteet. Taitaa mennä kuitenkin 2026-vuodelle ennen kuin tuotantoon tulee 33x10,5x15-kokosena näitä uuden mallisia renkaita... Kertokaapas viisaammat mitkä firmat myy näitä bf goodricheja Etelä-Suomessa, jos hierois kauppoja vanhan mallisista kumeista? Vai oisko joku toisen merkkinen at-kumi tuossa koossa ominaisuuksiltaan parempi?
Tällaista tutkailin ja vedin johtopäätökseni siitä: http://www.bfgoodrichtires.com/assets/bfg/content/document/BFG_KO2_Sizing%20Availability.pdf
Minä ostin just General Grabber AT kumet. 33x12,5 15. Hiljaset on ja hyvin tuntus rullaavan. Ei oo kyllä kokemusta BFG-kumeista.
Kertokaapas viisaammat mitkä firmat myy näitä bf goodricheja Etelä-Suomessa, jos hierois kauppoja vanhan mallisista kumeista?
Taitaa saada melkein putiikista kuin putiikista mikä myy Micheliinejä. Mutta 33x10.50R15 A/T ei ole ollut Euroopan tuontiohjelmassa ainakaan viimeiseen 10 vuoteen, ainoastaan M/T:nä löytyy. :(
Hessu888
20.06.2015, 22:13
Taitaa saada melkein putiikista kuin putiikista mikä myy Micheliinejä. Mutta 33x10.50R15 A/T ei ole ollut Euroopan tuontiohjelmassa ainakaan viimeiseen 10 vuoteen, ainoastaan M/T:nä löytyy. :(
Voihan perseen suti sentään... Onkos mitään AT:tä tarjolla Suomessa tuossa koossa? Jos ei, niin sitten kiinnostaa tietää, että onko noi MT:t sen verran äänekkäät ja vierintävastukseltaan kovat, että kannattaako jättää väliin? Tulee kuitenki ajettua vajaatehosella pzj:llä työmatkaa välillä 500km päivässä ja renkaiden tulisi kyllä toimia siinä. Laskin, että jenkkilästä halmarin kautta maksais ne AT:t veroineen jne. 160€ enemmän kuin MT:t Suomesta ostettuna. Toi 160€ ero taitaa tulla aika nopeesti takasin pienempänä polttoainelaskuna.
M/T:t uutena kohtuuhiljaiset, kuluessaan alkaa jollottamaan. Kulutuksesta en osaa sanoo, luulis M/T:n haraavan enemmän vastaan.
Olisko paree ettiä ne 16" vanteet ja pompauttaa 285/75R16 niille?
Hessu888
02.07.2015, 22:19
M/T:t uutena kohtuuhiljaiset, kuluessaan alkaa jollottamaan. Kulutuksesta en osaa sanoo, luulis M/T:n haraavan enemmän vastaan.
Olisko paree ettiä ne 16" vanteet ja pompauttaa 285/75R16 niille?
Juu ei noin isoja vanteita kyllä nyt laiteta... Meinasin jo ostaa MT:t mutta paikallisen rengasmyyjän mukaan ne ois loppu haluamassani koossa eikä tietoa saapumispäivästä saanut maahantuojalta, joten tilasin sitten kuitenkin summitilta all terrainit. Vähän halvemmalla ois saanut parista muusta paikasta, mutta eivät kelpuuttaneet usa:n ulkopuolista paypal/luottokortti-osoitetta.
jan tammi
02.07.2015, 22:30
Minä ostin just General Grabber AT kumet. 33x12,5 15. Hiljaset on ja hyvin tuntus rullaavan. Ei oo kyllä kokemusta BFG-kumeista.
mullakin tuommoset, tosi hyvät verrattuna vaikka bfg a/t
BJ-40/76
01.09.2015, 23:44
Siis ""sain myytyä"" bfg allterrain:nit kaverin uudehkoon cruiseriin tuolla minun hodarin kyydeillä....
Ja tuo minun hodarin 285/75-16 (vanhaa sarjaa) leveys olisi sopiva, mutta kun pitäs saada vähintään 17" vanteille.....
Siis saako tuota uutta BFG AT KO2 suomesta kokona 285/70-17 taikka 285/65-18?
Ei tämä BFG AT KO2 vieläkään ulkonäöllään houkuttele (= kohtalaisen talvipidon mahdollistavana ympärivuotisena katurenkaana), mutta alkaa pikkuhiljaa olla vaihtoehdot vähissä. Pitäisi saada itselle 285/75 R16- kokoiset renkaat katuajoon - ne olisi vielä jossain määrin riittävän kapeat talvellakin, eikä liian kapeat ja/ tai urpon näköiset muuten ja halkaisija olisi sopivampi kuin 265/75 R16 renkaissa. Edelleen hakusessa olisi ykkösvaihtoehtona GY Wrangler Duratrac, mutta on varsinkin tuossa koossa lähestulkoon mahdottoman oloinen saatava Euroopasta.
Onko kukaan vielä ajanut näillä uusilla AT KO2:lla, onko niissä tapahtunut mitään parannusta vanhoihin verrattuna? Talvipidosta tuskin vielä tosin kokemuksia..
pikku-pepe
02.09.2015, 07:14
Siis ""sain myytyä"" bfg allterrain:nit kaverin uudehkoon cruiseriin tuolla minun hodarin kyydeillä....
Ja tuo minun hodarin 285/75-16 (vanhaa sarjaa) leveys olisi sopiva, mutta kun pitäs saada vähintään 17" vanteille.....
Siis saako tuota uutta BFG AT KO2 suomesta kokona 285/70-17 taikka 285/65-18?
Nämä koot on tullut tuosta KO2:sta myyntiin.
LT225/75R16
LT245/75R16
LT265/65R18
LT265/70R17
LT265/75R16
LT285/70R17
LT285/75R16
Nämä koot ilmoitettu että tulisivat syksyn 2015 / talven 2016 aikana myyntiin. (tarkempaa aikaa en tiedä vielä)
30X9.50R15
31X10.50R15
32X11.50R15
35X12.50R15
215/65R16
235/75R15
265/70R16
275/70R16
225/65R17
235/85R16
245/75R17
pikku-pepe
02.09.2015, 07:43
En tiedä kuinka paljon on sitten parantunut edeltäjään verrattuna, mutta tässä kopio mitä renkaasta maahantuoja on kirjoittanut..
BFGoodrich laventaa nyt valikoimaansa edistyksellisellä maastorenkaalla, jonka rakenne perustuu legendaarisessa Meksikon Baja-rallissa testattuun teknologiaan. BFGoodrich All-Terrain T/A KO2 on ensimmäinen tavalliselle maastoautoilijalle tarkoitettu rengas, jossa käytetään maastoralleissa testattua CoreGardTM-tekniikkaa. Voittoihin johtanut rengastekniikka suojaa renkaan sivuja ennen näkemättömän tehokkaasti vaarallisilta vaurioilta maastossa.
Merkittäviä parannuksia verrattuna edeltäjään:
20 prosenttia vahvemmat renkaan sivut
BFGoodrich All-Terrain T/A KO2 -renkaan sivujen rakenne on 20 prosenttia jykevämpi verrattuna kestävyydestään tunnettuun edeltäjään. Tämän rakenteen ansiosta rengas kestää sivuihin kohdistuvia iskuja erittäin vaativissa maastoissa.
Parempi vetokyky
Savisella, mutaisella ajopinnalla10 prosenttia parempi pito ja lumella 19 prosenttia parempi pito kuin edeltäjällä.
Lisää kilometrejä
BFGoodrich All-Terrain T/A KO2 -renkaan käyttöikä sorateillä ja maastossa on jopa kaksinkertainen edeltäjään verrattuna. Asfaltillakin käyttöikä on noin 15 prosenttia pidempi kuin edeltäjällä.
Kokovalikoima täydentyy heinäkuusta 2015 kevääseen 2016
BFGoodrich All-Terrain T/A KO2 tulee myyntiin heinäkuun alussa. Lisää kokoja on tulossa tasaisesti vuoden 2016 maaliskuulle saakka, jolloin saatavissa on 31 rengaskokoa 15-tuumaisista 18-tuumaisiin.
Uuden renkaan tekniset parannukset antavat lisää suorituskykyä:
Vahvemmat renkaan sivut
BFGoodrich All-Terrain T/A KO2 -renkaassa käytetään CoreGardTM -tekniikkaa, joka on kehitetty maastorallirenkaaseen BFGoodrich Baja T/A KR2. Tekstiilikuidut on käsitelty siten, että ne antavat rengassivuille tukevuutta, joka suojaa niitä tehokkaasti vaurioilta. Kehitystyön aikana tutkittiin laajaan aineistoon perustuvilla simulaatiokokeilla maastossa vaurioita aiheuttavien esineiden, kuten terävien kivien lentoratoja. Kokeiden perusteella renkaan sivut suunniteltiin siten, että niihin osuvat kivet sinkoutuvat pois eivätkä pääse tunkeutumaan renkaaseen ja vaurioittamaan sitä. Kehitystyön tuloksena saatiin vahva rengas, joka kestää kovaa rasitusta erityyppisissä tie- ja maasto-olosuhteissa.
Pidempi käyttöikä
BFGoodrich All-Terrain T/A KO2 -renkaassa käytetään uutta kumiseosta ja sen pintakuvio on uudenlainen, minkä ansiosta renkaan käyttöikä maastoajossa on kaksinkertainen ja asfaltillakin 15 prosenttia pidempi kuin edeltävän sukupolven renkaalla. Kulutuspinnan järeä kuvio pienentää vaurioriskiä karkealla soralla. Renkaan kulumismuoto matka-ajossa on tasaisempi suuremman maakosketusalan ja itselukkiutuvan kuvioinnin ansiosta. Kuvion pohjassa on erityisiä ”kivenestonystyröitä”, jotka estävät kiviä takertumasta kuviopalojen väliin ja vaurioittamasta rengasta.
Parempi pito
Renkaan kuvio antaa paremman pidon liejuisessa maastossa ja lumella. Kuvion sivussa olevat teräväreunaiset rivat parantavat pitoa sekä mutaisessa että lumisessa maastossa ja soralla. Pitkälle olkapääalueelle ulottuva kuvio auttaa kuviourien puhdistumista savesta ja antaa lisäpitoa pehmeällä ajoalustalla. 3D-lamelleissa on teräviä kulmia, jotka pureutuvat lumeen ja parantavat pitoa talvikelillä.
Renkaalla on 3PMSF-merkintä (3 Peaks Mountain SnowFlake)
Merkintä on symboli, jossa kuvataan kolme vuorenhuippua ja lumihiutale. Se tarkoittaa, että rengasta voi käyttää talvirenkaana keskieurooppalaisen tyyppisissä talviolosuhteissa.
BFGoodrich All-Terrain T/A KO2 on ensisijaisesti tarkoitettu maastoajoon. Se soveltuu myös erinomaisesti jokapäiväiseen ajoon huonokuntoisilla teillä sorassa ja liejussa esimerkiksi ammattikäytössä. Parempi kulumiskestävyys, pitkä käyttöikä sekä hyvä pito ja tasainen käytös maantieajossa ovat ominaisuuksia, joiden ansiosta BFGoodrich All-Terrain T/A KO2 on monipuolisesti vaativiin käyttöolosuhteisiin erinomaisesti sopiva rengas.
artsi777
02.09.2015, 08:08
Täytyy ollakin 20 prossaa vahvemmat kyljet edeltäjäänsä verratuna. Vanha allterraini kun näkikin kannon ni siinä oli jo reikä kylessä :D:D
Onko porukka päässyt jo ihan käytännössä testaileen millainen rengas tämä KO 2 on eri olosuhteissa? Onko kumiseos yhtä kova kuin edeltäjässään, entä verrattuna insan at kuvioituun?
Onko porukka päässyt jo ihan käytännössä testaileen millainen rengas tämä KO 2 on eri olosuhteissa? Onko kumiseos yhtä kova kuin edeltäjässään, entä verrattuna insan at kuvioituun?
Minulla on nyt ollut ajossa tammikuusta tähän hetkeen Jeep Grand Cherokeessa (ZJ 5.9 V8:lla; painoa 2150kg katsastuskonttorilla punnittuna), rengaskokona 285/75 R16, load range C (en muista load indexiä, mutta jotain hyvin kohtuullista).
Rengas on seokseltaan selkeästi vanhaa pehmeämpi, merkittävimpänä erona ainakin pakkautuneella lumella tai nuoskakelissä ajaessa vanhaan AT KO:hon on se, että tähän renkaaseen voi luottaa ihan täysin. Vanha oli aivan täyttä paskaa eikä siinä ollut mitään pitoa.
Tietyin varauksin AT KO2 on myös sohjolla hyvä - huonona maantienopeuksissa paksumpaan sohjopatjaan ajaessa tahtoo nousta turhan herkästi loskaliirtoon (tosin verrattavissa henkilöauton nasta- tai kitkarenkaisiin). Esim. BFG:n MT KM2:een mitkä minulla oli sitä ennen (32 x 11.50) ero on sohjossa selkeä - AT:n tiheämpi kuvio ei yksinkertaisesti poista loskaa ja vettä yhtä tehokkaasti. Hitaammassa nopeudessa sen sijaan pito sohjolla oli oikein hyvä, samoin syvässä lumessa eteni hienosti (sekä pakkas- että nuoskalumi)
Märällä asvaltilla ero on myös sen verran suuri, että siinä missä aikanaan itsellä Jeep Cherokeessa (bensakuutosella) takavedolla vanha BFG:n AT suti hyvinkin herkästi, niin näiden uusien kanssa Grandi 5.9 V8:lla ei pito ole näiden kanssa karannut vahingossa märällä asvaltilla oikeastaan kertaakaan.
Voisi sanoa, että siinä missä vanha AT KO oli bakeliittia ja kaikkinensa mielestäni aivan surka rengas, niin nämä AT KO2:t on ihan oikeaa kumia ja pelittävät kuten tämäntyyppisen renkaan olettaisikin :)
En tiedä miten nuo painavamman kantavuusluokan renkaat, mutta ainakin näihin olen ollut ihan oikeasti tyytyväinen. Ovat myös rengasmelultaan ja ajettavuudeltaan olleet Jeepin alla hyvät. Vieläkin olisi muutamia asioita mihin olisin toivonut parannusta - mm. kuvio paremmaksi, edelleen on turhan "suljettu" - mutta niin hyvä rengas kuitenkin on että uskallan suositella.
rattimies
18.04.2016, 21:00
33x10.5R15 mistähän tämän kokoisena löytää? Jenkeissä tietty, mutta meinaa tulla hintaa rahdille aika reippaasti.
yks tuttu kyseli kanssa että mistähän all terraineja sais ostettua 16" kun ei oikein tunnu olevan myyjää
pikku-pepe
19.04.2016, 17:25
yks tuttu kyseli kanssa että mistähän all terraineja sais ostettua 16" kun ei oikein tunnu olevan myyjää
Mitä kokoa ja mistäpäin suomea?
Voin huomenna katsoa saatavuutta.
Taitaapi olla seuraava rengashankinta. Täältä näyttäisi saavan suht hyvin https://www.renkaatvaihtoon.fi/rengas/bfgoodrich/bfgoodrich_allterraintako2
Kellään kokemuksia tuosta puljusta?
pikku-pepe
20.04.2016, 08:21
Ihan varmaan hyvä nettikauppa jos haluaa maksaa ylimääräistä renkaista.
ja tapella takuu asioista sähköpostin välityksellä....... :rolleyes:
Onko kukaan vielä päässyt mittaamaan 33sena tuon renkaan todellista korkeutta.
Ihan varmaan hyvä nettikauppa jos haluaa maksaa ylimääräistä renkaista.
ja tapella takuu asioista sähköpostin välityksellä....... :rolleyes:
Laita toki linkkiä jos on edullisemminkin saatavilla?
(245/70r16)
pikku-pepe
20.04.2016, 16:18
Laita toki linkkiä jos on edullisemminkin saatavilla?
(245/70r16)
yv laitettu
pikku-pepe
21.04.2016, 06:58
Onko kukaan vielä päässyt mittaamaan 33sena tuon renkaan todellista korkeutta.
82cm ilman vannetta.
http://www.igstore.fi/epages/Kaupat.mobile/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Igstore/Products/3528707498656&ViewAction=ViewProduct
Tuolta tilasin yhet renkaat ja homma toimi hyvin. Uskallan suositella.
pikku-pepe
21.04.2016, 09:24
http://www.igstore.fi/epages/Kaupat.mobile/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Igstore/Products/3528707498656&ViewAction=ViewProduct
Tuolta tilasin yhet renkaat ja homma toimi hyvin. Uskallan suositella.
Toivottavasti sait vannetyöt ja painotukset samaan rahaan :rolleyes:
ttervola
21.04.2016, 11:05
Kiinnostais itelläki mistä järkihinnalla näitä, 265/70 17. Isoja eroja hinnoissa.
Monesti tullut renkaiden hintaa vertailua ja jos ottaa mukaan vanteelle laiton ja tasapainotuksen, niin paikallinen rengasliike on ollut halvin. Allterrainia kyselin, niin 265/70/16 alle laitettuna 780.
Toivottavasti sait vannetyöt ja painotukset samaan rahaan :rolleyes:
No en kyllä saanu ku ruukaan laittaa ite. ;)
Ja en ostanu ees tuolla kuviolla vaan 35x12,5 Discover pro stt. Mihinkäs hintaan tuommoset saa sinulta kotiovelle? :rolleyes:
pikku-pepe
21.04.2016, 17:29
No en kyllä saanu ku ruukaan laittaa ite. ;)
Ja en ostanu ees tuolla kuviolla vaan 35x12,5 Discover pro stt. Mihinkäs hintaan tuommoset saa sinulta kotiovelle? :rolleyes:
Valitettavasti ei Coopperit ole meidän myyntituotteita ;)
Tosiaan nettikauppojen ja rengasliikkeiden hintaerot ovat kaventuneet et kannattaa kysellä niistä paikallisistakin liikkeistä tarjouksia.
rattimies
21.04.2016, 20:16
Valitettavasti ei Coopperit ole meidän myyntituotteita ;).
Kertoisitko että mitähän kokoja ja hintoja sitten löytyy? Jos et täällä halua kertoa niin puttaa yv:tä.
ttervola
21.04.2016, 20:21
Mullekki voi laittaa viestiä jos 265/70 17 löytyy..
Mites on uudenmalliset Aalterrainit kestäny kilsoja? Mites pito kuluneempana?
Tuossa kuukausi taka perin huoltsikalla kyselin eräältä Hodari kuskilta mitähän on kumeksista tykännyt (en muista mikä oli koko) valitteli että 20K ajettuna märällä asvaltilla pito onneton toisin kuin uutena alkutalvesta ostettuna. Ei mielestään mainittavasti kulunut. Toisaalta onko kuiva kesä tehnyt tepposet kun ei juuri satanutkaan, ja hänellä ei ollut sanoa mitään rengasta mihin verrata...
Tän kesän pyöriny ylipainoisen neliveto-Sprinterin alla, koko 265/60-18. Kilsoja reilu 10tkm, pintaa takana 8,5-9mm, edessä n. 10mm. Uutena oli pintaa 12mm.
Renkaana perusvarma AT, suht hiljanen ja ok ajoltaan. Hyvin tuntuis kestävän ajella terävän louhekiven päälläkin. Talviliukastelusta ei kokemusta, uskosin että uutena ainakin välttävä. Seos vaikuttaa melko pehmeältä.
hiluvitkutin
27.08.2018, 18:46
Huomasin tossa ohimennen.
Vuojen vanhat renkaat, siis ostettu vuosi sitten. Pitäs kattoo tekopäivä, miten vanhat sitte onkaan.
Joo, ni rupeevat jo pykimään.
Mulla oli joskus 12-14 vuotta sitten edellismallin All-Terraineja. Moneen kumiin tuli vastaava ja sit sieltä läks kasvamaan joku kumimato. Yhestä lopuks pilkisti vaijerin säie. Sinänsä harmiton vika, mut jokuhan sieltä oli pettänyt.
veijon-esso
28.08.2018, 20:09
Katos näköjään toi teksti kun koitin lisätä kuvaa... mutta tolta näyttää noin 60tkm ajettu altsikka, ehkä vähän enemmän. Pito on riittäny mulle kesät talvet. Alla jeep GC:ssä.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3387&pictureid=214985
Vihdoin tuli elokuussa ostetut renkaat Texasista Hämeenlinnaan. Olishan näitä saanut Suomestakin, mut Euroopassa tän kokoset on aina 121/118-kantavuusindeksillä ja load range E 10-kankaisella rungolla. F-150 Raptorin ensiasennusrenkaana on sama mut 113/110 ja 6-kankainen C-luokan kumi.
Teoriassa siis mukavampi ajettava kun ei ole tarpeettoman jäykkä.
https://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=93544&stc=1&d=1576057948
https://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=93538&stc=1&d=1576056884
tekniikkamies
11.12.2019, 12:02
Vihdoin tuli elokuussa ostetut renkaat Texasista Hämeenlinnaan. Olishan näitä saanut Suomestakin, mut Euroopassa tän kokoset on aina 121/118-kantavuusindeksillä ja load range E 10-kankaisella rungolla. F-150 Raptorin ensiasennusrenkaana on sama mut 113/110 ja 6-kankainen C-luokan kumi.
Teoriassa siis mukavampi ajettava kun ei ole tarpeettoman jäykkä.
https://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=93544&stc=1&d=1576057948
https://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=93538&stc=1&d=1576056884
Mulla oli kesällä kans nuo all terrainit mutta pienempänä, eikä ollut niin suurta kantavuusindeksiä kuin muissa renkaissa. Lisäksi ne oli vain 15 tuuman vanteella. Kyllä ne jonkinmoista mukavuutta toi.
Onkohan minkämoinen vaikutus kestävyyteen jos on pienempi kantavuusluokka, nuohan on aika isot pallukat kantavuusindeksiin nähden?
Onkohan minkämoinen vaikutus kestävyyteen jos on pienempi kantavuusluokka, nuohan on aika isot pallukat kantavuusindeksiin nähden?
Jaa-a, aika näyttää. Monihan näillä on pitkään ajanut. Kulutuspintaa ei ole kovin paljon uusissakaan (12.5 mm), vajaan pari milliä vähemmän mitä esim. aiemmissa saman koon Duratraceissa.
Tässä koossa jännästi sama kantavuusindeksi 113 kuin alkuperäisessä 265/70R17 renkaissa.
tekniikkamies
11.12.2019, 14:02
Jaa-a, aika näyttää. Monihan näillä on pitkään ajanut. Kulutuspintaa ei ole kovin paljon uusissakaan (12.5 mm), vajaan pari milliä vähemmän mitä esim. aiemmissa saman koon Duratraceissa.
Tässä koossa jännästi sama kantavuusindeksi 113 kuin alkuperäisessä 265/70R17 renkaissa.
Tuumin jos ajaa myös vähän pahempiin paikkoihin.
Niistä ylikantavista renkaista itsellä meni paskaksi pitkässä maantieajissa, Insa Sahara, jonka runko ties kuinka vanha.
Hakkapeliitta LT:et 120 indeksillä ei ole hajoillut pikkujutuista. Nyt talvirenkaana 215/85/16 ja siinä vähän pienempi indeksi, mutta ei mitään henkilöautomaista pehmäyttä. BFG:ssä leveempänä ja pienemmällä vanteella oli jonkin verta.
Tuumin jos ajaa myös vähän pahempiin paikkoihin.
Selvästi heikompihan se on tietysti kun puuttuu kyljestä kudoksia useempi kerros, mutta eipä näillä oolterraineilla paljon offia ajeta. Jostain syystä paino kuitenkin likimain sama tässä koossa olipa C tai E.
tekniikkamies
11.12.2019, 16:56
Selvästi heikompihan se on tietysti kun puuttuu kyljestä kudoksia useempi kerros, mutta eipä näillä oolterraineilla paljon offia ajeta. Jostain syystä paino kuitenkin likimain sama tässä koossa olipa C tai E.
Muutenhan all terraini tuntui mukavalta, mutta kolme huonoa puolta oli-
- ei ihan pienin mahdollinen vierintävastus, joskaan itsellä ei ollut muita saman kokoisia mihin verrata
- pikkukiviä menee kuvioon, joita heittelee, eli kaipaa ehkä kuraläppiä
- siihen saakka menee kivasti kun sutaisee märässä maastossa ja sit ei puhdistu helpolla
Miten tasaisesti/pehmeästi näiden nappularenkaiden tulisi kulkea, kun omassa Nissan Navarassa 2012 havaittavissa häiritsevää tärinää/nuputtamista > 80 km/h? Renkailla ajettu n. 20 tkm. Itse epäilen, että menneet epätasapainoon, kun käytetty tavan liimapainoja eikä helmipainoja. Onko painotyypillä merkitystä?
Hessu888
09.08.2022, 22:06
Miten tasaisesti/pehmeästi näiden nappularenkaiden tulisi kulkea, kun omassa Nissan Navarassa 2012 havaittavissa häiritsevää tärinää/nuputtamista > 80 km/h? Renkailla ajettu n. 20 tkm. Itse epäilen, että menneet epätasapainoon, kun käytetty tavan liimapainoja eikä helmipainoja. Onko painotyypillä merkitystä?
Onko toisilla renkailla samoja oireita vai parempi ajaa? Meinaan vaan, että tuleeko oireet renkaista vai alustasta.
Omasta mielestä altsikat on jotenkin lötköt ja uraherkät verrattuna muutamiin muihin renkaisiin ja kylkiin tuli ainakin mun renkaisiin ihme patteja mitkä haiskahti runkovialta.
Kyllä ne liimapainot pitäisi toimia. Voihan sitä kokeilla laittaa lyöntipainot ja samalla kattoa vielä onko pystyheittoa.
Onko toisilla renkailla samoja oireita vai parempi ajaa? Meinaan vaan, että tuleeko oireet renkaista vai alustasta.
Omasta mielestä altsikat on jotenkin lötköt ja uraherkät verrattuna muutamiin muihin renkaisiin ja kylkiin tuli ainakin mun renkaisiin ihme patteja mitkä haiskahti runkovialta.
Kyllä ne liimapainot pitäisi toimia. Voihan sitä kokeilla laittaa lyöntipainot ja samalla kattoa vielä onko pystyheittoa.
Aiemmilla normikitkoilla ei ollut samaa ongelmaa eikä muistaakseni näilläkään ihan näin alussa. Alustakin pitäisi olla OK, koska autolla ajettu vasta 120 tkm. Myös kasvanut meteli (nopeuden mukaan kasvava jyrinä) viittaa renkaisiin. Mutta, onko normaalia näillä renkailla?
Suosituksia hyvistä liikkeistä Espoon ympäristössä, jotka pystyy tasapainottamaan tällaisia renkaita (LT265/65R17)?
Aiemmilla normikitkoilla ei ollut samaa ongelmaa eikä muistaakseni näilläkään ihan näin alussa. Alustakin pitäisi olla OK, koska autolla ajettu vasta 120 tkm. Myös kasvanut meteli (nopeuden mukaan kasvava jyrinä) viittaa renkaisiin. Mutta, onko normaalia näillä renkailla?
Suosituksia hyvistä liikkeistä Espoon ympäristössä, jotka pystyy tasapainottamaan tällaisia renkaita (LT265/65R17)?
Haiskahtaa että kuluneet hampaalle tms. hassusti jos kerran ääntä tullut lisää, eihän näistä muuten lähde kuin suhina. Tarkastuttaisin pyöränkulmat ja sit renkaat painotukseen, pitäis onnistua joka paikassa, menee toi koko kaikkiin normaaleihin henkilöauton rengaskoneisiin.
Hessu888
10.08.2022, 12:42
Lisäks voi koittaa vaihtaa renkaita eri nurkkiin eli edestä taakse tai vaihtaa puolelta toiselle jotta pyörimissuunta vaihtuu. Jos niillä paranee on renkaissa vikaa.
Jos renkaissa on pystyheittoa tai jos ois vanne kiero, niin takana ne voi toimia vaikka edessä ne ei toimisi ollenkaan.
Thx hyvistä vinkeistä! Silmämääräisesti ei ainakaan ilmene mitään epätasaista kulumista.
Ajattelin itsekin vaihtaa pyöriä edestä taakse tasapainotuksen yhteydessä, mutta onnistuisiko myös ristiin (kuten jossain aeimmassa postauksessa suositeltu), vaikka kuviointi vaihtaa suuntaa?
Hessu888
10.08.2022, 13:47
Onko renkaan kyljessä merkattu pyörimissuunta? Jos on merkattu, niin sitten ei saa vaihtaa suuntaa.
Onko renkaan kyljessä merkattu pyörimissuunta? Jos on merkattu, niin sitten ei saa vaihtaa suuntaa.Ei näissä ole, eli saa ja kannattaa pyörittää/vaihtaa paikkaa nimenomaan ristiin. Ehkäisee just tuota jollotusta eli hampaalle kulumista, ei tartte kummonen kulmaero olla palassa niin johan alkaa ääntelemään.
k0rh0nen
16.08.2022, 13:50
Kuulostaa pehmeämmältä kuin vanha, eli luultavasti vähemmän kilometrejä luvassa ja parempi talvipito. Helteellä kulutus nousee kitkan takia, mitä ei vanhoilla tapahtunut.