Kirjaudu sisään

View Full Version : Eco Pajero


-Epeli
09.09.2014, 18:20
Hieman yllättäen tuli nurkkiin tuollainen 2 koppainen pajero kolmelitraisella bensakoneella.
Renkaat vaihtuivat 33 duelereihin ja karjapuskurikin alkaa löytää muotonsa pikkuhiljaa ( oli aika paljon kasassa)

Korin korotusta tuo vielä vaatisi, vinssiä ja safaritelinettä katolle mutta katsotaan mitä tässä alkutalven aikana saa tehtyä.

-Epeli
09.09.2014, 18:36
Safaritelineen mallia olen katsonut arbbilaisesta, pajerossa tosin on tuo suhteellisen kokoinen kattoluukku keskellä kattoa niin en ole vielä päättänyt että teenkö kattoluukun kohdalle telineeseen reiän vai en.

http://store.arbusa.com/Roof-Racks-C13.aspx

Alempi putki tuossa arbbilaisessa on 35 millistä ja ylempi 25 millistä. Itse meinasin tehdä alemman 3/4 tuuman -putkesta ja ylemmän 1/2 vesijohtoputkesta.

Putkien väliin sitten sen verran tilaa että sinne saa tuollaisia ledivaloja ( http://www.puuilo.fi/cat/product_details.php?p=6028 ) suojaan putkien väliin ettei tarvitse joka reissun jälkeen niitä suuntailla ja vaihdella ehjiin. Onko ihan pöljä idea?

-Epeli
23.10.2014, 18:38
Safariteline alkaa hahmottua, noita puuilon led valoja tulee 3 eteenpäin, 2 sivulle ja taakse todennäköisesti 1 kappale tai 3 kappaletta. Etu, sivu ja takavalot omien katkaisijoidensa taakse.


Radioantenni ja la antenni tulee kiinteästi kiinni telineeseen.

Sanokaas että miten kannattaa kiinnittää antennit safaritelineeseen.


http://www.rxtx-tuote.fi/kuvat/antennit/mb700.jpg

Tuollaisella telineellä tulisi varmaan kohtuu toimiva mutta vaatinee maadoituksen lisäjohdolla safaritelineestä?

Toinen vaihtoehto on tehdä safaritelineeseen paikat esim jämäkälle UHF jalalle. Maadoituksen saa helpolla tällä tapaa mutta tuleeko antennin kiinnityksestä liian tukeva tällä tapaa?

RXTX tuotteen tilaus ei ole vielä lähtenyt eli saa kertoa mielipiteitään / neuvoja koskien antenneita / jalkoja.

-Epeli
30.12.2014, 17:58
Mitenkäs tuollaisessa pajerossa toimii peruustusvalojen katkaisija?
Sen verran sain netistä udeltua että katkaisijan ei pitäisi olla maadoittavaa tyyppiä? Eli taitaa olla helpompi napata takavaloilta heräte kun lähteä katkaisijaa hakemaan / rikkomaan laatikon kyljestä.

Kytkentää meinasin niin että taaksepäin osoittavat työvalot heräisivät joko kun kytkee pakille, toinen katkaisijan asento pakottaisi ne aina päälle ja sitten 3 asento olisi ns. katsastusasento eli vain auton omat valot käytössä.

-Epeli
30.12.2014, 23:13
Mitenkäs tuollaisessa pajerossa toimii peruustusvalojen katkaisija?
Sen verran sain netistä udeltua että katkaisijan ei pitäisi olla maadoittavaa tyyppiä? Eli taitaa olla helpompi napata takavaloilta heräte kun lähteä katkaisijaa hakemaan / rikkomaan laatikon kyljestä.

Kytkentää meinasin niin että taaksepäin osoittavat työvalot heräisivät joko kun kytkee pakille, toinen katkaisijan asento pakottaisi ne aina päälle ja sitten 3 asento olisi ns. katsastusasento eli vain auton omat valot käytössä.

Työvalot tuli nyt 4 releellä, nappasin peruutusvalolta ohjauksen kunnen jaksanut mennä tutkimaan auton alle missä pakkivalon kytkin on.

50mm palikat olis valmiina rungon ja korin väliin, olen netistä yrittänyt selvittää että vaatiiko automaattilootalla oleva jotain kikkailluja korinkorotuksen yhteydessä, ilmesesti ei kun siitä ei ole kukaan maininnut.

Flektin tuulitunnelista alaosa pois ja jakolaatikon kepin juuresta palanen pois että pysyy takaveto päällä, eipä siinä viissiin erikoisempaa kun korottaavaan 50mm.

-Epeli
30.12.2014, 23:19
Pitäisi rullakita ja releboksi hommata tuohon 95000 Ramseyyn.
Runvan releboksia ja kaukosäädintä näkyisi saavan reiluun sataseen, t-max maksaa pari sataa.
Onko jotain kokemuksia minkä merkin tuotteet on hyviä?

nevo
31.12.2014, 00:03
- korin korotuksessa voi, esim. ne vaihdelaatikon käyttövivut jäädä alemmas. -kannattaa tarkistaa ettei ota verhoiluihin, -pohjapeltiin kiinni, tms.

Hautalintu
31.12.2014, 11:58
Ykköskoppasessa alavesiletkua joutu hiukan kääntelee ku men niin tiukalle mutkalle tommosel 50mm nostolla, seuraa myös polttoaineen täyttöputkiston seutua ku nostat... niijoo ja tos ykköskorisessa joutu noita etujarrujen putkia hiuka muotoilee uusiksi ku tulevat konehuoneesta koripellin läpi pyöräkotelon puolelle, miten lie kakkoskoppasessa? Samoten ykköskorisessa manuaalilaatikol joutu keppien ympäristöstä ottamaan ne verhoilukotelot veks et pysy 2,4,R ja takaveto tuvassa.. vai olko sittenkin 1,3,5 ja hidas nelikko ku pomppi pois.. :D mutta eikös toi automaatin keppi ole vaijerivälitteinen? Käsijarruvaijerit meni kans melko piukeelle tosta vanhakorisesta...