View Full Version : Wrangler tuulitunneli
Nelipyttyisessä Wranglerissani on sähköinen jäähdyttimen puhallin, jonka kytkennöissä ja toiminnassa on sanomista. Onkohan olemassa jokin erityinen syy, mitä varten originaali kannattaisi korvata sähköisellä, esim. kiilahihnan luistaminen? Tuppaa nimittäin luistamaan herkästi mutta luulisin luiston tapahtuvan laturin hihnapyörällä ja ropellia pyörittäisi kaksi hihnaa.
Parilla sataa saisi uuden viskokytkimen ja siivet mutta tuulitunneli silti puuttuisi. Mahtaako siipien vispaus riittää ilman tuulitunnelia, kun tuossa puolimoottorissa etäisyyttä syyläriin on reilunpuoleisesti?
Halpoja käytettyjä osia tarjolla?
toyota4x4
07.09.2014, 10:53
halvimmaksi tulee vaihtaa uudet hihnat ei luista sen jälkeen ,maksaa 15-20euroa ja toimii sen jälkeen paremmin kuin laatikollinen uusia sähkö tuulettimia.
No tarkennanpa hieman. Edellinen omistaja tai joku niistä on laittanut tuon sähkötuulettimen ja ihmettelin vain, että miksiköhän näin.
Olen toki hihnat uusinut. Pitäis varmaan uusia myös laturin hihnapyörä.
Kysymys oli siis, että mahtaako alkuperäinen siivikko toimia kunnolla ilman tuulitunnelia. Mulla ei siis ole vielä olemassa viskokytkintä ja siipiä.
Sähköletti kyllä pelittää muuten hyvin, kunhan teen sen ohjauksen uusiksi.
m
Ei oikeastaan mikään flekti toimi hyvin/ tehokkaasti ilman tunnelia. Saattaa jäähdyttää joissain tapauksissa tarpeeksi ilman sitä, mutta ei kuitenkaan lähimainkaan optimaalisesti. Romikselta vain etsimään tunnelia, luulisi niitä löytyvän.
Minkäslaisella koneella tuo Wranglerisi (YJ?) on, uudemmissahan ainakin on moniurahihnat eikä kiilahihna, ja sen ei tosiaankaan pitäisi luistaa. Kiilahihna toki helpommin jos on vanhempi malli, mutta ei sekään luista kun on paikat kunnossa.
metsämies75
08.09.2014, 06:31
Nelipyttyisessä Wranglerissani on sähköinen jäähdyttimen puhallin, jonka kytkennöissä ja toiminnassa on sanomista. Onkohan olemassa jokin erityinen syy, mitä varten originaali kannattaisi korvata sähköisellä, esim. kiilahihnan luistaminen? Tuppaa nimittäin luistamaan herkästi mutta luulisin luiston tapahtuvan laturin hihnapyörällä ja ropellia pyörittäisi kaksi hihnaa.
Parilla sataa saisi uuden viskokytkimen ja siivet mutta tuulitunneli silti puuttuisi. Mahtaako siipien vispaus riittää ilman tuulitunnelia, kun tuossa puolimoottorissa etäisyyttä syyläriin on reilunpuoleisesti?
Halpoja käytettyjä osia tarjolla? kannatan tuulitunnelia ja viskontoiminnan saat kun kone on kuuma niin kokeilet kepillä myötä virtaan pysäyttää siivet jos pysähtyy vaihda öljyt sinne tai laita jumiin ( syö vähän enemmän vesipumppua) tai kahtele toimiva visko lämmitä vaikka kuumailmapuhaltimella viskoa ja kokeile että pyöriikö visko kuumana sen pitää olla jumissa. Kylmänä vähän ahistaa.
Joo, kiitos vastauksista. Viskoa ja siipiä ei tosiaan ole olemassa vielä, ja jos uudet tilaan, niin luulisin niiden toimivan testailematta. Kiilaremmin luistaminenkaan ei ollut se ongelma, ihmettelin vain syytä edellisen omistajan tekemään sähköflektin laittoon. Tässä tosiaan on KIILAhihnat eli vähän vanhempi malli lie kyseessä.
Lie ollu sitä aikaa kun noi viskokytkimet makso paljon ja vähän päälle. Mutta tuulitunneli on ehoton jos viskon meinasit takasi laittaa. Luulis kahella kiilahihnalla toimivan vallan mainiosti, kun kerran tehtaalta lähtiessä niin on ollut. Monessa muussa sama systeemi käytössä.