View Full Version : autoa vaihtamassa
moro. eli olen vaihtamassa nykyistä autoani (-97 volvo 940 b230fk+m90) -92 ss Pajeroon, niin onko siinä jotain mitä kannattaa tarkistaa/katsella ennenkuin vaihtaa?
khonkonen
05.09.2014, 09:50
moro. eli olen vaihtamassa nykyistä autoani (-97 volvo 940 b230fk+m90) -92 ss Pajeroon, niin onko siinä jotain mitä kannattaa tarkistaa/katsella ennenkuin vaihtaa?
Kyllähän se ruoste on siellä mikä jyllää. Varsinkin niiden hienojen muovisten helmasuojien alla.
Toinen mikä on niin iskarit, eli jos on gls malli ja sähköisellä kovuuden säädöllä niin kalliita on uudet niihin. Toki voi vaihtaa tavalliset iskaritkin tilalle, kuten ite teen.
Hankin itselle keväällä juuri kyseisenlaisen pajeron ja olen tässä kesän ajan henkisesti varautunut että syksyn tullen alan peltiä hitsaamaan.
Osassa näistähän on pintapellitkin, varsinkin takaluukku jo vaihtokunnossa.
http://www.nettiauto.com/mitsubishi/pajero/6669862
tällänen olis kysessä. minkälainen on tuo superselect kestävyydeltään? on kestävämpi kuin kuin vanhakoppasessa se vahvempi "canterin" loota?
Melko pyydykseltä näyttää. :eek: Harmeja varmasti luvassa, isompia ja pienempiä, ennemmin tai myöhemmin. Voi olla joka puolelta rikki, tai sit ei.
Jos ei työkalut pysy kädessä, eikä hitsauskonetta löydy niin unohda.
Edit: niin, ja mitähän tässä haetaan "lukkoakseleilla"? Edessä ei varmastikaan ole mitään lukkoa.
Melko pyydykseltä näyttää. :eek: Harmeja varmasti luvassa, isompia ja pienempiä, ennemmin tai myöhemmin. Voi olla joka puolelta rikki, tai sit ei.
Jos ei työkalut pysy kädessä, eikä hitsauskonetta löydy niin unohda.
no sen verrean pysyy kalut kädessä että olen yhden "runkkarin" jo laittanut. kori pois jne. korotuksineen päivineen. 4m meni lootua rungon hitsaamiseen.
helmapelti
05.09.2014, 14:54
Ei kai se kunto noista kuvista näy, jos runko on mätä niin huonot korjaukset lisää korjaustyötä kuten tiedätkin.
Korissa on pakko olla reilusti laitettavaa ja tekniikka ihan oma lukunsa, tyyppiviat kun googlettaa ja tutkii niin miksi ei.
Just kattelin youtubesta kuinka 90-luvun isoja laivoja jo romutetaan, ei kai ihme jos samanikäisissä autoissakin olis fiksattavaa.
Peltejä liimailee työllä mutta tekniikka ehkä ei.
Miksi hyvä käyttöauto myytäisiin tai jos omistajat vaihtuvat vuosittain herättävät kysymyksiä.
Yksi kallis vika vie kivan pelin romurille.
Heikki L
06.09.2014, 10:10
Mun silmään toi näyttää ihan kohtuu kuntoselta, tosin noi kuvat nyt voi valehdella enempi ku tuhat sanaa halpahan Se näyttää olevan ja deaktivoitu huoltohuussiksi. Eikö nää ole ihan ok autoja maantie ajoon? Siis ajettavuus\sisämelu.? Onko noissa 3.5t koukkua? Ilmossa lukee että korjattu, onkohan pistetty vaan 0,5pelti ja pakkelia vai korjattu kunnolla. Ite asun sen verta lähellä että vois kyllä käydä kattomassa jos tarvii.
khonkonen
06.09.2014, 12:12
Koukkupainot vaihtelee 3075 - 3500 kiloa. 3300 valmistajan mukaan.
Ajettavuus mielestäni hyvä ja sisämelu todella pieni, jos ei ole kovin revitty sisustuksia pois.
Toki nämähän on myös renkaista riippuvaa.
Superselectin osalta ei vielä hirveästi voi sanoa kun vasta 2000 kilsaa ite ajanu tuolla. Toki mittarissa 250tkm.
helmapelti
06.09.2014, 17:03
Minähän en ole mikään asiantuntija ja painoarvo ehdottomasti Matin kommentille.
Jos auto ei ole ennestään tuttu niin pienellä koeajolla kaikki tärkeimmät viat jää huomaamatta.
Jos auto kiinnostaa niin kannattaa tutkia mutta lottovoittohan se olisi jos auto olisi edes hintansa väärti.
Autokuume sumentaa helposti järjen..
Tuossa muutama vuosi sitten kävin katsomassa yhtä tuollaista gen 2 pajeroa. Oli oikein juuri leimattu ja autoliikkeestä. Hinta tais olla jotain 3-4000€? Mut olihan se harvinaisen paska. Alle kun kurkisti niin runko oli monesta kohtaa aivan hapan. Ne pienet ruostekorjaukset oli tehty pakkelilla ja teipillä mitä siihen oli tehty. Väljää oli joka suunnalla. Mittarissa tais olla joku 350tkm? Sen verran paska esitys oli etten jaksanut enää edes muita vastaavia katsella.
Sijoittaa mielummin hieman enemmän hilloa vähän tuoreempaan peliin niin ei tarvi hitsailla, eikä varmaan ole väljä joka suunnalta. Halvin Galloper on ollut muuten 2500e mitä olen nettiautossa nähnyt. Sehän on ykköskoppanen Pajero 2 koppasen tekniikalla ;) Tai näin olen ymmärtänyt.
Kyllä ensimmäiseks kannattaa kattoo lääkitys uusiks jos pajeron haluu :D
Racingrabbit
06.09.2014, 20:38
Kyllä ensimmäiseks kannattaa kattoo lääkitys uusiks jos pajeron haluu :D
Samoin kuin jos Toyotan haluaa!!! ;)
Eihän niillä paskoilla mitään tee!!!
Kas kummaa kun täällä on taas TOYOTA miehet antamassa "viisaita" kommentteja...
Kyllä ensimmäiseks kannattaa kattoo lääkitys uusiks jos pajeron haluu :D
Halpa hinta houkuttaa. Siks miäki kattelen Jeeppejä kun ei oo pinkkaa tarpeeks Toyotaan.
Heikki L
06.09.2014, 21:57
Hahhaa vaikk oonkin "Toyota " mies,niin kyllä mä pajeroa voisin kokeilla kaikki nää joskus hajoo!
Niin. Mullahan on ollut Pajero ja Land-Cruiser. Jälkimmäinen oli kyllä ihan täys paska. Painoi liikaa, oli liian pitkä, ei ollut tehoa, surkea ajaa, läpi mätä jne. Pajero on kyllä huomattavasti parempi peli ajella, se meni paremmin myös metsässä, eikä se ollut mätä ja siinä oli myös tehoa. Elämää suurempi kusetus on hankkia toitsu ;)
Itellä -97 pätkä josta maksoin 2700€ ollu vajaan vuoden ja ajettu sillä on 445 tkm. Korissa oli ostohetkellä pari ruostejälkee kaarissa ja runkossa yks reikä. Nyt katsastukseen laiton 8 ruostereikää (pieniä vesireiän ympäryksiä 5x8cm) ja etuloksun ja takakaaret. Ylimaalaus työn alla tällä hetkellä. Muuten oon ollu tyytyväinen ja mukava vetää kärriä. Hapertuu aikas nopeasti koppa ja runko.
Onko se runko hitsattu hyvin vai räitty paskojen päälle? Ite melkein haluaisin ostaa auton massaamattomana niin tietäis et mitä siellä on oikeasti alla...
Runko on takapäästä vähä sokkeloinen ni ei kovin helppo pitää puhtaana(sisältä)
Mun silmään toi näyttää ihan kohtuu kuntoselta, tosin noi kuvat nyt voi valehdella enempi ku tuhat sanaa�� Tossa näköjään suolla pötköttää ST1:n pihalla. Aika rytö mun makuun, vas. takalevike läpiruuveilla kii, takaluukku täplikäs (jostain vuotaa öljyä tai löpöö), en ottais riesakseni.
Ja ne takarunGot yhdistettynä täyteen vetomassaan koukulla on pelottava yhdistelmä ...