PDA

View Full Version : Turpolla potkua Volv0 C03 :een ??


13.08.2005, 21:17
Saiskos vääntöä lisää ja miten sais +160 hv C03 :een ?
3.0 suora kuutonen ISOLLA turbolla vai kuinka ???

tv anonyypi

Note! This message was posted anonymously!

SuurSyömäri
13.08.2005, 21:30
V8




"joka toisella kuoppaa kaivaa...

...ja lukoilla yli"

14.08.2005, 07:22
Eikös tuolla V8 puolella ollut alaväännön puutetta ?
Paljonko numeroilla väännöt , teho ?

Mulla oli Oldsin reuhka ja 5 litranen v8 160 HV ???!!!!
Vääntöä oli sen verran ettei rengas pyörinyt tyhjää edes vesisateella .
Ei oikein vakuuttanut .

2.7 litran peruslohkokoneesta suora kuutonen oli vedetty yli 600 hevosta ISOLLA turbolla .
Mutta miten turbo vaikuttaa vääntöön erityisesti alakierroksilla ?

Note! This message was posted anonymously!

Ex_inkkari
14.08.2005, 08:23
En kyllä sanoisi että V8:ssa olisi puutetta alaväännössä, eräs omistamani auto jossa on 5,9 litrainen V8 sutii jo tyhjäkäynnillä kun on vähänkään kosteutta tienpinnassa, kyllä se alavääntö riippuu pitkälti siitä miten pata on rakennettu.


riitelevät-offarit.com

PIRSSI
14.08.2005, 09:00
Eikös 160hp löydy b30 ruiskukoneesta 164:ssa niitä kai on ollu!! väännöistä en tiedä mitään!

"Oikastaan tästä, kyllä tuonne puronvarteen pääsee"
Mehän ei onkimaan kävelyllä mennä!

14.08.2005, 09:46
Alavääntö erilaisen nokan vuoksi mitätön ruiskukoneessa
tehot vasta 3500 rpm:n yläpuolella.

Kasikonetta en tässä vaiheessa haaveile on reserviä tarpeeksi tuossa
3 litran koneessa jos saa hiukkasen vain muutettua koneen luonnetta .

Litrateho jää parilla sadalla hevosellakin vielä pieneksi .


Note! This message was posted anonymously!

moggirange
14.08.2005, 10:35
Siinä on sama kone kylläki ku 164:ssa, mutta paljonkohan siinä 303:ssa on hepposia?

No kyllähän tuosta nyt pääsee!

PIRSSI
14.08.2005, 11:07
Tämmöset arvot näyttää olevan
Effekt (DIN)86kW / 117 hk vid 4000 varv/min
Max vridmoment 206 Nm (21 kpm) vid 2500 varv


"Oikastaan tästä, kyllä tuonne puronvarteen pääsee"
Mehän ei onkimaan kävelyllä mennä!

14.08.2005, 13:57
Nokka-akseli kuulemma eri .

Note! This message was posted anonymously!

14.08.2005, 13:58
Ps eri kone kuitenkin sillä C03 on pentan kone rautaisilla jokopään rattailla....

Venepiireissä aika kysyttyjä käy B18 : eenkin .

Note! This message was posted anonymously!

kany
14.08.2005, 16:07
B30E koneessa 160Hp DIN ja 245Nm @ 2500rpm. Ruttua 10:1, ruiskuna D-jetronic ja nokka "C". Suosittu & huokea perusviritys tuolle koneelle on laittaa "K" nokka ja siistiä imu- ja pakopuolta kannesta. Teräsjakopää on niitä must juttuja jos ja kun nokka-akselia vaihdellaa - fiber jakopää aiheuttaa porsiessaan venttiilirempan minimissään. Jos pitäs katella C30x malliin lisää vääntöä niin ruttua lisää ja polttoainepuoli kuntoon aluks. Tietysti jos tavoite on yli 300Nm @ 2500rpm niin taitaa olla ahtaminen ainoa konsti...

Rölli
14.08.2005, 20:07
eikös noita teräs jakopäitä saa motonetista aika huokealla? tai ainakin joskus sai...

kany
14.08.2005, 20:53
Taus saada. Jotain vuonna -95 jakopää makso Haaparannan Waltarilta 600FIM kun sen kävin viimeks hakemassa.
Tuohon vääntöön liittyen tuli muuten mieleen että B30sen saa porattua upto 3.3L kokoon. C30xssa käytetään varmaan uudempaa mallia B30 koneesta eli vauhtipyörä on kiinni akselissa 8lla pultilla sekä kiertokanget 24mm männäntapilla, näinollen männiksi käy esim. B21-moottorin männät (92 - 93mm). Mutta nämä koneet ja niitten trimmaaminen alkaa olla katoavaa kansanperinnettä, halvin vaihtoehto taitaa sittenkin olla se ahtimen laittaminen. Jos vaparin tekeminen silti kiinnostaa niin esim. http://www.kgtrimning.com/ ja varsinkin niitten osakataloogi on hyvä tiedonlähde.

pjtk
15.08.2005, 07:59
quote:
Tuohon vääntöön liittyen tuli muuten mieleen että B30sen saa porattua upto 3.3L kokoon. C30xssa käytetään varmaan uudempaa mallia B30 koneesta eli vauhtipyörä on kiinni akselissa 8lla pultilla sekä kiertokanget 24mm männäntapilla, näinollen männiksi käy esim. B21-moottorin männät (92 - 93mm).

Joo ku aikonaan Amazonin motin purin (b20), niin ilokseni löysin kiertokanget 24mm männäntapilla. Loppupään b20:set on myös isommalla männäntapilla. Tästä ilostuneena porautin lohkon suoraan B21:sen stanu koon männille. Tilavuutta tuli muistaakseni vähä reilu 2.2 litraa. Kaikkee muutakin updettiä tehtiin. Hölmöyksissäni ostin semmosen uuden pakeliitti/fiberg jakopään ja siittähän sitten rattaat meni sileeks. Ei ollu ees käytössä kovempia venttiilin jousia. Se pakeliitti paska ei vaan kestäny kierroksia. Venttiileille ei kyllä käyny kuinkaan jakopää haaverissa. Nehän on niin syvällä kannessa, vaikka tuosta omastakin oli kantta laskettu reilulla kädellä palotilan uudelleen muotoilun johdosta.