Kirjaudu sisään

View Full Version : noktop pinnat

f250
30.08.2014, 16:08
Nyt heräs kiinnostus noihen nokian talvi vetopintoihin noktop 21 ja hakkapeliitta e.
Eli löytyykö kokemuksia näistä pinnoista miten oikeasti toimii kevyemmissä autoissa ja näähän tulis dodge ramin alle

Limite
30.08.2014, 17:50
Mä ainakin vältän nokian renkaita viimeiseen asti.Palstalla mun aloittama vuodatus ed.volkkarin lähes tuliuusista nokian renkaista.Nämä tosin ihan tavan ha renkaat jne mutta ketjua lukiessa ei kunnioitus nouse tippaakaan tälle valmistajalle...oli sitten kuinka "kotimainen" tahansa.

sisua45
30.08.2014, 19:06
Kuorma-auton Noktop 21 vetopinta pinnausremmi on melko kaukana henkilöautojen renkaista... :D

(Ite oon ajanut viimeset 9 vuotta hakkapeliitta 4:silla talvet. Nyt olen ajanut kesänkin niillä, kun oli niin monta nastaa mennyt poikki. 30 asteen helteellä pitää melkoista vinkunaa, kun kanttaa pitkin kyliä...)

Jänkhäsatv
30.08.2014, 19:36
Kevyempi perseisissä autoissa on tuo NT21 liukkaampi kuin HKPL E.
Ja tuossa HKPL E:ssä on nastanreijät valmiina.

Mikki
30.08.2014, 21:54
Nyt heräs kiinnostus noihen nokian talvi vetopintoihin noktop 21 ja hakkapeliitta e.
Eli löytyykö kokemuksia näistä pinnoista miten oikeasti toimii kevyemmissä autoissa ja näähän tulis dodge ramin alle
Aattelitko missä saada paistettua?

On meinaan sen verran vaikeeta tuo pinnaaminen(kin) ainakin täällä etelässä, jotta hautasin koko ajatuksen pinnotta 35" renkaat talvipinnalle.

ilmottele kui käy, olis renkaat kyllä valmiit paistoon jos onnistuu jollakin!!

Mase
30.08.2014, 23:35
Hyvin nuo Nokian pinnat sopii suomen talveen. Ihan pelkkään talviajoon sopii NT41 = hakkapeliitta E, ja yleiseen katu/offroad käyttöön NT21. Itse ottaisin NT21 koska pito on hyvä viimeiseen 3mm saakka (NT41 muuttuu kesärenkaaksi n. 6mm kohdalla) Muistan kun kuskit puhuivat että Norjassa eivät tarvinneet ketjuja lainkaan vuorilla kun oli NT41 vetopyörät alla ja muut kuskit tulivat ihmettelemään miten ihmeessä pääsivät ylös...
Pinnoitus onnistuu täällä suunnalla hyvin Nokian pintanauhoilla, YV:tä vaan tulemaan!

Arpe
31.08.2014, 08:49
Varsin hyvä vaihtoehto tämäkin.

http://www.bandag.eu/bandag-eu/English/Bandag-Product-Range/A-product-for-every-need/A-product-for-every-need-BDR-W-().html

Muutama talvi tuli ajettua vetopyörissä noilla pinnoilla,ei ainakaan yhtään nokialaista remmiä huonompi.

mp
31.08.2014, 09:04
Mulla oli joskus haperossa noi 21 pinnalla,325 leveillä rungoilla,ja se oli ihan pulkka niillä.
Kesällä ne oli oikein mukavat ja hiljaiset mutta talveksi en laittaisi.
Tossa sisussa on noi bandagin bdr-w pinnat ja on hyvä talvipito.Ainoa miinus tulee mun mielestä aika kovasta kulumisesta,ei kestä kilsoja lähellekkään nokian 21 malliin.

Toi ois mielenkiintoinen tietää että toimiiko bdr-w pickupissa kun kehä on paljon pienempi.
Tarttiskin testata.