Kirjaudu sisään

View Full Version : Ensimmäinen maasturi


J_T_J
30.08.2014, 10:43
Noh.... Jostakinhan tämäkin harrastus on aloitettava... Ens viikonloppuna ois tarkotus hakia tämä kyseinen kaunokainen tuosta läheltä kun suht edullisesti saan.
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/v/t1.0-9/10646885_842688122410809_8318419548673608653_n.jpg ?oh=db8875aa99b5d9221ae17eb8311be6bd&oe=54704574&__gda__=1416235432_755dd08b03afa52e65fac61ec8b3bee 3




https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/v/t1.0-9/10649631_842688132410808_344169231388621020_n.jpg? oh=805d4a84dd92ec89f494cf3f211d8792&oe=546AABCF&__gda__=1417232262_883bd586566b39864f93e5fcdfc50d7 9


Siinä nyt alkuun parit kuvat:D
Koneenahan on Sd33 vm:1983 tuskadiisseli 4 lovisella askilla.
+Renkaat
+Vinssi
+Runko
+Valot
+Korin korotus

-Ruttua vitusti mutta haitanneeko tuo niin kauhiana
-Pohjassa mätävikaa hyvästi

Antakaa asiallisia vinkkejä harrastusta aloittelevalle! Kaikki neuvot otetaan vastaan ja luultavasti useita käytetäänkin.

Mitä kaikkea kannattaisi nyt alkuunsa hankkia valmiiksi?

Jotakin aiempaa kokemusta sen verran kyseisestä harrastuksesta että kaverin pajerolla mysketty pitkin soita ja mettiä.

Autoa laitellaan aina minkä rahat ja aika antaa periksi. Pääosin tulee offi ajoon kokonaan ja myös jotain hyötyajoa koittaa soveltaa tässä maatilalla:D

Yölento
30.08.2014, 11:42
Mitä kaikkea kannattaisi nyt alkuunsa hankkia valmiiksi?


Pari laadukasta rälläkkää ja hyvä miggi? ;)

tattiwatti
30.08.2014, 12:57
Pari laadukasta rälläkkää ja hyvä miggi? ;)

Ja lisäksi "muutama" laatikko asennuskaljaa :)

Ex_inkkari
30.08.2014, 13:08
Ja lisäksi "muutama" laatikko asennuskaljaa :)

Riittää kun otat pari hyvää kuvaa, seisotat autoa pihassa, kehut palstalla kuukauden ja myyt sitten voitolla :)

J_T_J
30.08.2014, 14:36
Riittää kun otat pari hyvää kuvaa, seisotat autoa pihassa, kehut palstalla kuukauden ja myyt sitten voitolla :)

Myymään en rupia ku vihdoib pääsee tätäki harrastaman:D

J_T_J
30.08.2014, 14:38
Ja lisäksi "muutama" laatikko asennuskaljaa :)

Joo kaljaa menee varmasti niinku aina remontissa:D

Sami89
30.08.2014, 16:12
Jos vesileikeistä tykkäät ni snorkkeli kannattaa tehä. Ja maastotunkki on aika kätevä laite. Työkalupakki, leka ja pari murrosta paksii ja kovaa ajoo. :D Ja yks vesikannu paksii et saat laturin pestyä kun se kuitenki lakkaa lataamasta.;)

Limite
30.08.2014, 17:24
Komppaan edellä olioita ja lisään että perkeleesti pitkää pinnaa, reipasta mieltä ynnä isoja työkaluja mukaan niin hyvä tulee:D Tää harrastelu ku tuppaa olemaan sitä 5 prossaa ajoo ja 95 prossaa pajaa :D

J_T_J
30.08.2014, 18:15
Komppaan edellä olioita ja lisään että perkeleesti pitkää pinnaa, reipasta mieltä ynnä isoja työkaluja mukaan niin hyvä tulee:D Tää harrastelu ku tuppaa olemaan sitä 5 prossaa ajoo ja 95 prossaa pajaa :D


Joo sen oonki jo hoksannu.. :D

J_T_J
30.08.2014, 18:17
Jos vesileikeistä tykkäät ni snorkkeli kannattaa tehä. Ja maastotunkki on aika kätevä laite. Työkalupakki, leka ja pari murrosta paksii ja kovaa ajoo. :D Ja yks vesikannu paksii et saat laturin pestyä kun se kuitenki lakkaa lataamasta.;)


Joo maastotunkki kävikin mielessä.. Melkeen myös palkkihelmat ja snorkkeli joo. Mites lie jos soan tekis? Jaa näissäkö tuppaa laturi antautumaan? :D

J_T_J
30.08.2014, 18:19
Komppaan edellä olioita ja lisään että perkeleesti pitkää pinnaa, reipasta mieltä ynnä isoja työkaluja mukaan niin hyvä tulee:D Tää harrastelu ku tuppaa olemaan sitä 5 prossaa ajoo ja 95 prossaa pajaa :D

Työkaluja löytyy tämän maatila harrastuksen takia kyllä;)

Sami89
30.08.2014, 18:24
Joo maastotunkki kävikin mielessä.. Melkeen myös palkkihelmat ja snorkkeli joo. Mites lie jos soan tekis? Jaa näissäkö tuppaa laturi antautumaan? :D

Laturit on vähä joo arkoja.. huolella ku sen uittaa täytee vetistä isänmaata ni se lopettaa latauksen.. huuhtelemalla alkaa ehkä lataamaan, ehkä ei.. miä poltin kolme laturia ennenk laitoin imusarjan päälle 55a tarvikelaturin. Sekin kyl jo kerran kuoli mut heräs ku kaadoin pullon vissyä sen päälle. :D ja se orkkis laturi on sit vaan 25 tai 35 amppeerinen..;)

PunisherFIN
30.08.2014, 18:59
jos sie meinaat saaja tuon patrollin menemään mettäs niin se SOA on pakollinen.. nuissa tuppaa ottamaan jouset ja niihen alapuolen raudat kiinni sen verta kivasti et heikkohermosella palaa käpy ihan kuvalleen siihen jatkuvaan kantoihin tökkimiseen. muuteha nuo on perusvarmoja ja ihan ok eteneviä ko vaihtaa napalukot manuaalisiin tahi kemppaa kiinteeksi, vaik etuperä onkii avoin ni se ny ei oo niin mahoton vaatimus et siel ois lukko ko patrollia ajetaan kuitenki usuttamalla ja sitä tennarin antamista ei toinna arkailla :D

nissanin ostaneelle ni eka hankinta on kyl hyvä rälläkkä ja miggi :D :D

J_T_J
30.08.2014, 23:02
jos sie meinaat saaja tuon patrollin menemään mettäs niin se SOA on pakollinen.. nuissa tuppaa ottamaan jouset ja niihen alapuolen raudat kiinni sen verta kivasti et heikkohermosella palaa käpy ihan kuvalleen siihen jatkuvaan kantoihin tökkimiseen. muuteha nuo on perusvarmoja ja ihan ok eteneviä ko vaihtaa napalukot manuaalisiin tahi kemppaa kiinteeksi, vaik etuperä onkii avoin ni se ny ei oo niin mahoton vaatimus et siel ois lukko ko patrollia ajetaan kuitenki usuttamalla ja sitä tennarin antamista ei toinna arkailla :D

nissanin ostaneelle ni eka hankinta on kyl hyvä rälläkkä ja miggi :D :D

Miten tuo kemppaaminen? Tuleeko kestämään? Ja mistä porukka on ostanu murrokset? Ja u-pultit tuoho soa hommaan?

young n dum
30.08.2014, 23:14
Miten tuo kemppaaminen? Tuleeko kestämään? Ja mistä porukka on ostanu murrokset? Ja u-pultit tuoho soa hommaan?

kemppiä molempiin päihin, turhaan mitää soaa teet.. kauhee homma.. nostat palkki helmoilla helmat ylös eli ovista jo soiru pois ja mantteloit pohjan pellillä.. loput meneeki jo perus kaasulla :D

Ponssekuski
30.08.2014, 23:33
Miten tuo kemppaaminen? Tuleeko kestämään? Ja mistä porukka on ostanu murrokset? Ja u-pultit tuoho soa hommaan?

Taakse kemppiä, mut eteen en kyl voi tätä lukkoa suositella :rolleyes:

PunisherFIN
31.08.2014, 07:50
kemppiä molempiin päihin, turhaan mitää soaa teet.. kauhee homma.. nostat palkki helmoilla helmat ylös eli ovista jo soiru pois ja mantteloit pohjan pellillä.. loput meneeki jo perus kaasulla :D

ei se pelkällä pohjapanssarilla luistamalla mihikää etene ku siel on keulassa jo 3 kohdetta mitkä toppaa kiviin tahi kantoihin kiinne ja se keskimmäinen myös lopettaa maastossa etenemisen ku menee halki (etumurikka) :D eriasia jos tekee vitullisen luistopulkan keulaan ja sit OIKEESTI ajaa lappu lattiassa koko ajan, mut sillo kyl ekana rakentasin ite autoon kaaret :D :D tässä setupissa tietty ois se etu et pärjää safareillaki yhellä vinssillä mikä asennettas takakonttiin :D

siis jos mie tekisin 160 patrollista mehtäkampetta, ni soa ja sit kattoo korikorotusta jos tarviaa, ennemmin laikkais kaarista veks et saa isot renkaat alle.. etuperä jne kunnon panssarointi, ku tuolla ei hissutella oli soa tahi ei, jousitus on niin aneeminen, että sitä lapaa saa ja pitää antaa et etenee. persiiseen kemppi, ellei originaali kitka pidä, shimmauksella sitä saa ilmeisesti parantaneen, mut kemppi on 100% lukko ja mehtään hyvä. napikset tosiaan kiinteiksi, tai hommaa ne kytkettävät (ebaysta halpoja). sisälle sit vähintään pääkaari, jos/kun se kumminkin jossain kaatuu :D etuperää en kemppais sen takia, että sen jälkeen talvella siirtoajossa tuo on ihan pulkka ja hengenvaarallinen ajaa, jos etulukkoa halajaa, ni sillo katse kohti ulkomaita ja jotakin kytkettävää, niitä on kyllä, mut hinnat on hirmusia..

kilpivehjes, eli tiellä ajeltava on kompromissi ja sie tingit maastoetenevyydestä jokasessa ratkasussa, mikä pitää auton kilvissä ja et saa leimanneen vuosittain :) soa= vaikea leimata, kemppilukot= laittomat, korotukset= laillisesti pienet, isot renkaat= yli 33" laittomat (jotku saanu kyl patrolliin 35" otteeseen!)

eli tollasilla helpotuksilla sitä maastoautoillaan :D

J_T_J
31.08.2014, 09:03
ei se pelkällä pohjapanssarilla luistamalla mihikää etene ku siel on keulassa jo 3 kohdetta mitkä toppaa kiviin tahi kantoihin kiinne ja se keskimmäinen myös lopettaa maastossa etenemisen ku menee halki (etumurikka) :D eriasia jos tekee vitullisen luistopulkan keulaan ja sit OIKEESTI ajaa lappu lattiassa koko ajan, mut sillo kyl ekana rakentasin ite autoon kaaret :D :D tässä setupissa tietty ois se etu et pärjää safareillaki yhellä vinssillä mikä asennettas takakonttiin :D

siis jos mie tekisin 160 patrollista mehtäkampetta, ni soa ja sit kattoo korikorotusta jos tarviaa, ennemmin laikkais kaarista veks et saa isot renkaat alle.. etuperä jne kunnon panssarointi, ku tuolla ei hissutella oli soa tahi ei, jousitus on niin aneeminen, että sitä lapaa saa ja pitää antaa et etenee. persiiseen kemppi, ellei originaali kitka pidä, shimmauksella sitä saa ilmeisesti parantaneen, mut kemppi on 100% lukko ja mehtään hyvä. napikset tosiaan kiinteiksi, tai hommaa ne kytkettävät (ebaysta halpoja). sisälle sit vähintään pääkaari, jos/kun se kumminkin jossain kaatuu :D etuperää en kemppais sen takia, että sen jälkeen talvella siirtoajossa tuo on ihan pulkka ja hengenvaarallinen ajaa, jos etulukkoa halajaa, ni sillo katse kohti ulkomaita ja jotakin kytkettävää, niitä on kyllä, mut hinnat on hirmusia..

kilpivehjes, eli tiellä ajeltava on kompromissi ja sie tingit maastoetenevyydestä jokasessa ratkasussa, mikä pitää auton kilvissä ja et saa leimanneen vuosittain :) soa= vaikea leimata, kemppilukot= laittomat, korotukset= laillisesti pienet, isot renkaat= yli 33" laittomat (jotku saanu kyl patrolliin 35" otteeseen!)

eli tollasilla helpotuksilla sitä maastoautoillaan :D
Joo! Kemppi tästä takaa löytyyki. Eessä ei oo ku automaattiset tosiaa.. ja leimalle ei oo tulossa:P

Murros
31.08.2014, 09:24
Kannattaskohan ajella aikansa avoimilla perillä niin saattas tulla sitä ajotaitoakin.
Lukot,panssarit ja vitusti kaasua, hyviä neuvoja.:D

PunisherFIN
31.08.2014, 09:29
murros on tässä asiassa kaikkein eniten oikeessa. kun auto ei oo mikää HOOCEE tappajamalli, ni ajotaitoki kehittyy nopsasti kun on pakko ajaa järki päässä.
mut et voi kieltää et patrollilla pitää ajaa hiukan rohkeella tennarilla, koska se on raskas, jäykkä ja pitkä, eli tietynlainen häikäilemättömyys pitää löytyä tai sitten ajo muuttuu pelkäksi puiden kiertelyksi ja samaa 50m pätkää vekslaillaan tuntisottaan, vaikka reitti ois katumaasturin tasoa :)

Murros
31.08.2014, 09:56
murros on tässä asiassa kaikkein eniten oikeessa. kun auto ei oo mikää HOOCEE tappajamalli, ni ajotaitoki kehittyy nopsasti kun on pakko ajaa järki päässä.
mut et voi kieltää et patrollilla pitää ajaa hiukan rohkeella tennarilla, koska se on raskas, jäykkä ja pitkä, eli tietynlainen häikäilemättömyys pitää löytyä tai sitten ajo muuttuu pelkäksi puiden kiertelyksi ja samaa 50m pätkää vekslaillaan tuntisottaan, vaikka reitti ois katumaasturin tasoa :)

Yhtä notkee kun HJ60:nen ja sellasella on tullu ajeltua avoimilla perillä ainoastaan. Ei hojaria tarvinnu kaasun kanssa viedä, senkun anto koneen rouskuttaa katteli parhaita ajolinjoja, pehmeissä paikoissa hieman töppöstä koneelle. :D:D

J_T_J
31.08.2014, 13:34
Mites tuo toyotan mekaninen vinssi? Vähä lueskelinki jo mutta ois mukava saaha kaikki maholline tieto?:confused:

Sami89
31.08.2014, 15:01
Mites tuo toyotan mekaninen vinssi? Vähä lueskelinki jo mutta ois mukava saaha kaikki maholline tieto?:confused:

Jos on turbon vauhtipyörä+kytkin ni on hyvä. Ja on muuten vähä hiton nopee.;) vaparissa kun on pienempi kytkin ni se ei taho oikeen pitää. Mulla on omassa mekaaninen ja 8mm poranterästä tehty murtosokka ni ei oo viel niin syvälle patrolli uponnu ettei ois sillä pois päässy.;)

J_T_J
31.08.2014, 15:08
Jos on turbon vauhtipyörä+kytkin ni on hyvä. Ja on muuten vähä hiton nopee.;) vaparissa kun on pienempi kytkin ni se ei taho oikeen pitää. Mulla on omassa mekaaninen ja 8mm poranterästä tehty murtosokka ni ei oo viel niin syvälle patrolli uponnu ettei ois sillä pois päässy.;)

Aivan!:) ei oo tietoa että onko turpo vai vapari kytkipaketti.. ei ainakaan pitäs luistaa.. ei oo kaveti ainakaa sanonu:D

Sami89
31.08.2014, 16:22
Ei mullakaan edellisessä se vaparin kytkin luistanu ajaessa.. mut vinssaaminen oli vähä hankalaa vaik oli uus kytkin.. turbon kytkin kyl tuntuu kestävän vetää vinssillä ja pyörittää 38,5 boggeria..:D

J_T_J
31.08.2014, 16:29
Ei mullakaan edellisessä se vaparin kytkin luistanu ajaessa.. mut vinssaaminen oli vähä hankalaa vaik oli uus kytkin.. turbon kytkin kyl tuntuu kestävän vetää vinssillä ja pyörittää 38,5 boggeria..:D

Hmm.. joo. No saapi sitte nähä.. mitä makso turbon kytki ja vauhtipyörä? Tuosa ei oo ku 33 auroran rattaat.

Sami89
31.08.2014, 16:41
En tiiä yhtää mitä ne maksaa.. nää oli täs autos jo kiinni sillon ku ostin tän.. tääl palstalla on ain välillä näkyny turbon vauhtipyöriä myynnissä kyllä..

J_T_J
31.08.2014, 16:46
En tiiä yhtää mitä ne maksaa.. nää oli täs autos jo kiinni sillon ku ostin tän.. tääl palstalla on ain välillä näkyny turbon vauhtipyöriä myynnissä kyllä..

Aivan joo... no,jospa nyt pääsisin tuolla vakio kytkimellä etes alkuun ja homman makuun.

Sami89
31.08.2014, 16:57
Aivan joo... no,jospa nyt pääsisin tuolla vakio kytkimellä etes alkuun ja homman makuun.

Kyl se sen verran pitää et remonttii pääsee tekee..;)

J_T_J
31.08.2014, 17:06
Kyl se sen verran pitää et remonttii pääsee tekee..;)

Haha:D

J_T_J
31.08.2014, 23:15
Heittäiskö joku mua linkillä/kuvilla tosta soan tekemisestä väkä tarkemmin ja selittäski? U pultit joo ja pedit tejä pakoille kunnolla aksiloille,muuta huomioitavaa?

J_T_J
03.09.2014, 15:42
Palkkihelmat? Minkäkokosesta tavarasra on porukka tehny? Jossaki rojektissa oli hyvät mitat ja istu nätisti mutta en enää löydä:/

smgt
04.09.2014, 00:13
Purat vaan sen akselin irti jousesta ajatuksen kans. Sitten vaan teet vastaavat osat akselintoiselle puolelle. Turhaan niitä kuvia kattomaan kun niistä mittää sisäistä kuitenkaan. :D

helmapelti
05.09.2014, 13:44
Offi kannattais aloittaa halvalla romulla pelkästään ajamalla, korjaa sit mitä menee rikki.
Kun esin tuunaa 2000h kaikkea turhaa ja laittaa kaikki rahat siihen niin eihän sillä ilkeä ajaa kuin pellolla tyhjäkäynnillä.
Toisaalta sillai vehkeet tulee ajettua nopeasti loppuun ja ne vaan makaa pihassa kun 20 paikkaa on rempallaan.

Eli: korjaa viikon kaikkea joka ei maksa paljoa ja rikoo ne aina viikonloppuna.
Offaamaan ei opi ilmaiseksi ja tasapaino korjaamisen ja ajamisen välille pitäisi löytää.
Liian kalliilla ei opi koskaan ja liian paska hajoaa liian usein.

Hautalintu
09.09.2014, 13:43
Offi kannattais aloittaa halvalla romulla pelkästään ajamalla, korjaa sit mitä menee rikki.
Kun esin tuunaa 2000h kaikkea turhaa ja laittaa kaikki rahat siihen niin eihän sillä ilkeä ajaa kuin pellolla tyhjäkäynnillä.
Toisaalta sillai vehkeet tulee ajettua nopeasti loppuun ja ne vaan makaa pihassa kun 20 paikkaa on rempallaan.

Eli: korjaa viikon kaikkea joka ei maksa paljoa ja rikoo ne aina viikonloppuna.
Offaamaan ei opi ilmaiseksi ja tasapaino korjaamisen ja ajamisen välille pitäisi löytää.
Liian kalliilla ei opi koskaan ja liian paska hajoaa liian usein.

Panssarit kannattaa tehä jo alkuvaiheessa ni säästyy niiltä kalliimmilta remonteilta.. mut tosiaan muuten ku pitää auton vähillä muutoksilla alkuun ni ajotekniikka kehittyy huimasti ja samal näkee/kokee mitä muutoksia on tarpeen tehdä omaa käyttöä ajatellen.. säästyy siltä "ylirakentamiselta"...

tai mää näist kyl mitään tiiä mut isot pojat puhunu ja kertonu.. panssarit mulla seuraavana to do listalla toho pajeroo ni ei tarvi taas vaihtaa pohjaan vaihteiston palkkia eikä pelätä öljypohjan, vaihteiston tai polttoainetankin hajoamista ens reissulla...

PunisherFIN
09.09.2014, 20:04
Palkkihelmat? Minkäkokosesta tavarasra on porukka tehny? Jossaki rojektissa oli hyvät mitat ja istu nätisti mutta en enää löydä:/

GR patrollissa taisin murjasta itte 50x100x4 ja tulee mielestäni aika hyvin ulos oven alalaidan kohalla et suojaa. muistelen et tuos 160 korisessa on helmat ihan identtiset uudempaan. kun muistas niin voishan tuon äkkiä mitatakin, patrolliinhan tuo palkkihelmojen teko on sikäli jos ne vanhat on hyväkuntoset muutaman tunnin homma. :)

J_T_J
11.09.2014, 12:23
Noh.. Oon alkanu työntämään jo näitä tunteja tähän koska korihan ei ollu enää häävisti kiinni.. Ulosoton akselin holkki oli mitä oli ja pääsi aina lyömään putkisokan poikki.. Mutta kaikestahuolimatta oon tyytyväinen hankintaan ja ihan kohtuu hyvinhä tuo kulkikin tuolla märissäki paikoissa mitä kävin käskyttämässä!

Korin korjuu kuvia:D

Kuskin lattia
https://scontent-a-vie.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/10603342_849684415044513_1072621247076855626_n.jpg ?oh=485e737598ddf82461a1fa4bb835dd66&oe=5494723D

Leikattuna
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfa1/v/t1.0-9/10419426_849684465044508_349497969661365598_n.jpg? oh=1fa116c5bfa0787cc11930b9bdab6fd0&oe=54CE1708&__gda__=1417892440_bba6c31521937dd883c6272267a94c9 9


Kuskin takalattia
https://scontent-b-vie.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/11322_849684528377835_8278848464152476182_n.jpg?oh =693ba1aa7372a110eefa5cbfc24497ec&oe=5484DF1A

Kuskin takakaari

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/v/t1.0-9/10672337_849684508377837_3676482096623865911_n.jpg ?oh=03907671dbf37aab72e45d56ab6be7e4&oe=549FFB9E&__gda__=1417911618_9439c2ee8eef4061693d3df9bfcbebb e


Apparin lattia

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t1.0-9/10609664_849684378377850_8199662046481620876_n.jpg ?oh=a89a6de86ea2a19594e23bef52220231&oe=5499D67E&__gda__=1419614662_ee09d75ebcda4f6c626e441a14bc35e 9

Apparin takalattia

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t1.0-9/936697_849684395044515_514066238533929827_n.jpg?oh =430570f2ac25b61a38826770820a5dce&oe=54A377C7&__gda__=1419416762_f46baf3e7a42b9d0551c3adf357fe6b b



Hitsuuttelut on tällähetkellä jo hyvällä mallilla.. Ois tarkotus jos vklp jo pääsis ehki ajamaanki enemmä joten sitten taas kuvia lissää ja valmiista korinkorjauksistaki pistän kuvat!

Hautalintu
11.09.2014, 13:38
Hauskan näkösiä kuvia! :D tiiä sit näyttääkö kaikilla osa noista siltä ku ne olis otettu joskus kultaisella -80luvulla, puhelimen näytöltä ainaki näyttää! :D

mutta ei siinä mitään, näyttää perinteiseltä japsilta noin muuten nuo pellit.. :)

waffen
11.09.2014, 15:06
Melko rapeeta :p jos meinaat tehdä helma palkit kannattaa ne tehdä ennenkun on helmat hitsannu uusiksi.

J_T_J
24.09.2014, 12:31
Noniin.. Eilis yönä patrolli saatiin latinkiin 24.00 aikaan latinkiin ja päätettiin että pakkohan sillä on käyvvä ajelemassa,hyvillä mielin lähin ajelemaan ja tässä lopputulos.

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t1.0-9/10352886_856533127692975_8241197130578311859_n.jpg ?oh=b633a987f99dc07c88df9ed3490d9f20&oe=54916F03&__gda__=1418527163_9a13022ea987924509c193933d80731 e

Vinssin murtosokka poikki tuohon saatanan rommakkoon 2 aikaa yöllä,ja eikun rattoria hakemaan ja hinata ylös. Puolitoista metriä liikku vinssin avulla ja kalahti! Mitä porukka on käyttäny tuolla että kestää? pultteja? sokkia? minkä kokosia? Tuossa oli eilettäin 6mm jonka sisään lyöty vielä 4 mm:mad:

Repro
24.09.2014, 13:03
6mm sokkanaula taisi itselläni olla, sit kun sokka kestää niin hajoaa jostain muualta.
Ehkä vinssaustekniikkaan perehtyminen voisi helpottaa tuossa asiassa, kuvan tilanteessa olisi hyvä yrittää nostattaa auton keulaa ylöspäin vinssatessa, esim. 1-1,5 metrin puupölli pystyasennossa vinssivaijerin ja maan väliin nostaa auton keulaa ylöspäin. Pöllin kanssa puljaaminen on tietty oma operaationsa ettei se päädy esim. auton konehuoneeseen vahingossa.
Ylöspäin olisi hyvä saada jo senkin takia ettei etuakseli repeä irti jos se on tiukasti kiinni.

Sami89
24.09.2014, 13:19
Mulla on 8mm poranterästä tehty ja se on kestäny kyllä vinssailla tiukassakin olleita autoja.. Mm. mäyris runkoa myöten mutaliejussa..;) mut tosiaan ulosotto räjähtää sit seuraavaks ku saat sen sokan kestämää..:D Pylpyrää ja ylöspäin vetoja tollasessa paikassa ni kyllä se nousee.:D

-Jarkko-
24.09.2014, 13:38
Varasokkia hanskalokeroon, Hi-Lift, pylpyrä, saha, kirves, kanki......

Ja malttia jumitilanteessa :)

Jossain BJ:ssä näin hitsatun vinssin mutta ei ollut kuulemma viisas veto, on paljon vittumaisempi liitellä vaijeria kuin vaihdella sokkia, sanoi omistaja ;)

Takavinssillä voi myös välttää suoraan penkkaa vasten vedot:)

make.suzuki
24.09.2014, 17:04
minä myös taka vinssin kannalla...

Mela-Antero
24.09.2014, 21:08
Ite kans tänää parin tunnin lapioinnin jälkee mietin että piru ku ois takana vinssi...

J_T_J
14.10.2014, 11:55
Hiljasena ollu foorumilla ku ollu peltohommat kesken vaan nytpä neki on tehty! Eli vinssi ongelmat saatu kuriin!:) Välillä käyny ajamassaki ja eilettäin käytiin myskämässä päivällä ja yöllä usiampi tunti ja datsunikin on saanu valopäivitystä, niistä myöhemmin kuvia,kuitenkin.. Tässä eiliseltä jotain mitä tuolla puhelimella sai kuvattua.


Kiven päällä keikkumista
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t1.0-9/10647217_867601673252787_4881484689445315394_n.jpg ?oh=d64ea5f8e5c25bc48e4c03ea2eba2987&oe=54AE8995&__gda__=1422003757_9bd892a6ef03f1f280acabe43d23744 3


Sitten mentiin vähän märemmälle linjan aluselle ja sinnehhän se pari kertaa istahti jumiin asti:D

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/v/t1.0-9/1902955_867601859919435_2798960222286191797_n.jpg? oh=88a3ef4123a94884a1e97d6d486c3c7a&oe=54B09028&__gda__=1425390003_25e67a5ced9e8b50c9c2321fbd9305d 5


https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xfa1/v/t1.0-9/10710592_867601933252761_8737272987328947346_n.jpg ?oh=d77db5b6bf284fd316a14e859d601e86&oe=54B1193A

Kuvia sitä mukaa aina lisää kun saa tehtyä autoa ja käy ajelemassa!

To do:
Panssarointia
Palkkihelmat
Snorkkeli
Hehkut

Raidetanko väänty eilen eestä banaaniksi metässä yöllä nii haittaa hieman kääntyvyyttä kuskin suuntaan:D

Tomppa-
14.10.2014, 15:42
mulla olis suora raidetanko 160 patuun :)

J_T_J
19.10.2014, 06:56
Takaiskareista öljyt pihalle!

Auttakaa alottelijaa!:D Mitä kannattaa laittaa tilalle vaan ruvetakko rakentamaan uusiksi?:D Linkkiä?

J_T_J
30.10.2014, 21:39
Elikkä elikkä...

Datsunilla on tullu ajeltua ja paikat kestäny lukuunottamatta vinssin kiinnityskorvakon murtumista:eek: Siitä en hoksannut kuvaa ottamaan.. Tallilla menny aikaa enemmän ku laki sallii taas ku oman käyttis bemarin kimpussa pitänyt häärätä ja emännän ooppelin kimpussa..

Tatsuuni pestynä:D

https://scontent-a-mxp.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/1381325_877558572257097_7108746592749049563_n.jpg? oh=c77744f081f2d087fc46581df1546a41&oe=54EC72A5



https://scontent-a-mxp.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/1374158_877558588923762_2637141195803000926_n.jpg? oh=53521a152d4ddcaffcaeec2744b9ef0a&oe=54ABC243

Siitä super ruuffatusta....:D
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/t31.0-8/p417x417/10286776_877593778920243_3362466896924887500_o.jpg



https://scontent-a-mxp.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/10712905_877593785586909_8838670631130325435_n.jpg ?oh=874df5d1329482ca5525699ac380a258&oe=54E437DC


https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t1.0-9/1526967_877593765586911_4258736713279163045_n.jpg? oh=ff62967e1f62389e980b7982033c0778&oe=54EA7DAF&__gda__=1424604562_cb1a6f57951a16019eee8c7e80c3f5a c
Tuommonen tuli hajettua varaosa autoksi ku perkleen halvalla sain samanlaisen.. Pellit paljon paremmat ku omassa ja oli manuaaliset napalukotki...Auto saatiin käymään hinaamalla hetkeksi ja sen jälkeen koneesta tuli kurkkaamaan kiertokarkulainen lohkon kylestä:D

Tekniikka on 3.3 vapari niinku tuossa valkosessaki.. Mutta paljon muuta hyvää osaa tuossa kyllä on.. Saa nähä menikö koneesta kaikki vai mitä.. Tänään peltiosat otin jo talteen mitä otan ja ens viikolla alkaa akselistot ja tekniikka purkamaan veke.