View Full Version : Punisherin SBonari??
kellukka
20.08.2014, 20:05
"yleisön pyynnöstä":D siirretty tälle osiolle.. Eli Vitarasta putos tuollaiset rojut.. nyt pitäs tilalle koetella sovittaa hj:n akselit ja vähä isompaa rengasta..Noi olis muuten myynnissä nuo "ylimääräiset"rojut..
kellukka
22.08.2014, 18:35
Mikäs välitys se tuollaisessa vakio Vitaran perässä on? tietäs vaan jakosta ruveta kattelee sillä silmällä..
Eikö se 5.13 mahda olla. Nyppää etuperä irti ja laske.
kellukka
24.08.2014, 15:29
Miten tuo lasketaan?
IironSika
24.08.2014, 16:29
Miten tuo lasketaan?
Lautaspyörän hampaiden lukumäärä jaettuna pinionin hampailla.
Tommosetkin löytyi vielä..
Onks toi hj:n vakiovälitys nyt sitten 3.7
89-98 Tracer/sidekick/vitara gear ratios
Years....2 or 4 door...Engine type...Transmission...Axle ratio
89 2 1.3L carb. 5 speed man. 5.625
89-95 2 1.6L TBI 5 speed man. 5.125
89-95 2 1.6L TBI 3 speed auto 4.625
91 4 1.6L TBI 5 speed man. 5.375 4dr. 2door is 5.125
91 4 1.6L TBI 3 speed auto 4.625 2 or 4dr.
92-98 4 1.6L MPFI 5 speed man. 5.125
92-98 4 1.6L MPFI 4 speed auto 5.125
94-98 2 1.6L MPFI 5 speed man. 5.125
94-98 2 1.6L MPFI 3 speed auto 4.30
94-98 2 1.6L MPFI 4 speed auto 5.125
96-98 X90 1.6L MPFI auto or man. 4.625
96-98 4 door 1.8l 16V DOHC MPFI manual or auto 5.125
4.30 gears have a 10/43 tooth count
4.625 gears have an 8/37 tooth count
5.125 gears have an 8/41 tooth count
5.375 gears have an 8/43 tooth count
5.625 gears have an 8/45 tooth count
kellukka
24.08.2014, 21:20
Joo.. kiitoksia vastauksista! mikäli oikein ymmärsin noita lukee niin taitas tulla aika kova kulkuinen vehje... no pitää laittaa ensin noi akselit kuitenkin ja sit ruveta suunittelee laatikkoo ja jakosta jostain.. ja vaikka konettakin mutta jos nuo akselit kuitenkin ensin sais paikalleen.. nyt olis jo entiset purettu ja varmaan alkaa elinten luovuttajan purkaminen tällä viikolla..
Tourinki
24.08.2014, 21:37
hojon periin saa 5,29 välitystä
kellukka
02.09.2014, 17:29
Nyt olis tuollaiset hilut kulkeutunu tontille (kiitos Turpeiselle) ja vähän jo mallailtu allekkin..lehtijousilla olis kyllä älyttömän helppo swappi,runkopalkkien väli näköjään aivan sama hojon kanssa,ei olis kun kiinikkeet ja riiput tehdä..korkeuskin olis suoraan sopiva:eek: sit samalla tuli tuollaiset renkaatkin..
Tourinki
02.09.2014, 18:24
Mulla ois jäämässä kierros runkokorvakkeita yli omassa projektissa. Kiinnostaako?
kellukka
02.09.2014, 18:37
Mulla ois jäämässä kierros runkokorvakkeita yli omassa projektissa. Kiinnostaako?
Joo, saattais ehkä kiinostaa jos en tee jo suoraan vähän vahvempia..
kellukka
02.09.2014, 18:39
tuossa vielä kuvaa akseli noin suurinpiirtein paikallaan.. ei se nyt älyttömästi levii vaikka tuossa 3.5cm spacerit paikallaan..
Meinasiks sää pitää pakat täysinä?
Voi olla että on vähän kankeaa menoa:D
Soa+2 tai 3-lehteä vois olla oiva vaihtoehto kierteille,Tollein jäis vielä tippa sisäänjoustoa ja sais pehmeyttä menoon samalla kun joustelis hyvin:).
Hyvä siit tulee teki miten teki,Onhan se suzuki kuitenkin suurimmalti osin vielä!
kellukka
03.09.2014, 09:39
Meinasiks sää pitää pakat täysinä?
Voi olla että on vähän kankeaa menoa:D
Soa+2 tai 3-lehteä vois olla oiva vaihtoehto kierteille,Tollein jäis vielä tippa sisäänjoustoa ja sais pehmeyttä menoon samalla kun joustelis hyvin:).
Hyvä siit tulee teki miten teki,Onhan se suzuki kuitenkin suurimmalti osin vielä!
eiköhän pitäne joku lehti ottaa pois kuitenkin:D
kellukka
03.09.2014, 09:45
voiko tuohon akselin ja lehden väliin laittaa esim. kiilapala tms. kun jää tuo kardaanin kulma epäsuotuisaks.. vai miten tuo olis viisain toteuttaa..? ei viittis ihan älyttömän pitkiä riippujakaan tuonne eteen laittaa tönkämään.. soalla tulee kyllä ihan älyttömän korkee että kovemmassa tuulessa huojuu koko auto:D
kellukka
03.09.2014, 09:47
tuossa vielä kuvaa
Tourinki
03.09.2014, 14:25
Joko kiilapaloilla tai laikkaat akselista jousien kiinnikkeet irti ja hitsnaat ne sopivalle kohalle.
t.haapala
03.09.2014, 18:04
Ja kiilat helpompi jos ei ihan älyttömästi tarvii akselia kääntää.
Onse vaan hassunnäkönen taideteos toi vituran runko :D
kellukka
03.09.2014, 19:15
Joo, kyllä siihen nyt kiilapalat on jo työstössä kun ei tartte onneks kovin paljon kiilata.. sit kun ei oikeen ole hitsi taitoo eikä kunnon vehkeitä eikä halujakaan "ylimääräisiin"hitsi hommiin.. Tuollaiset tuli räkästyä tänään tuonne taka puolelle lehtien korvakoiks..
kellukka
04.09.2014, 18:35
Mitäs mieltä arvon kolleegat,Tuleeko riiput liian ottaviks joka kantoon jos renkaista ulkoneevat 11cm ja maasta 60cm? toki ylitystä ei sais olla olenkaan mutta mutta.. ei oikeen löydä muutakaan ratkaisua..ps. kuvassa väliaikaiset riiput:D
kellukka
13.09.2014, 21:24
:D Pitäisköhän jättää takapää tuolleen..
kellukka
16.09.2014, 20:08
Perää hahmoteltu paikalleen.. tuonne pitäs saada sopimaan traction ja poikkituki..hitto ku ei vaan tiedä mikä olis viisain ratkaisu..Vähän huonoja kuvia kun on vielä tuo tankki edessä.. pitäs siirtää sekin konttiin.
Säästä kierrejousitus jollain vähän rajummilla tukivarsilla? Vai ymmärsinkö väärin että olet paskakärryn jousia taaksekin laittamassa?
kellukka
16.09.2014, 21:08
Säästä kierrejousitus jollain vähän rajummilla tukivarsilla? Vai ymmärsinkö väärin että olet paskakärryn jousia taaksekin laittamassa?
Joo, kierteillä taakse ja eteenkin tulee talven aikana kierteet. nyt vaan ajo halut polttelee niin on tuo keula tehty "mutkat suoriks"periaatteella:D
kellukka
19.09.2014, 11:56
Mitäs arvon kanssa harrastajat mieltä, toimisiko panhardina ja tractionina tuollainen systeemi? (valkoiset kepit kuvastaa) jos tekis jostain järeestä tavarasta ja pistäs väliin vielä vahvike tankoja.
Joku on kattonut rangen alle,Eli toimii!
Tee kiinnitys piste sille tohon peränviereen,Eli keskelle akselia mut samalle korkeudelle kuin sulla nyttenkin noi.
Jostain traktori/kuormauto puolelta vaan joku järeä pallonivel tohon peränpuoleiseen kiinnitykseen ja jotkut tymäkät puslat runkonpuolelle.
Jos haluaa vahvan rakenteen,Niin vedä yksi poikki palkki tonne leveeseen päähän ja sit siihen putkien väliin jää se kolmio,Niin vedät sen vielä umpeen vaikka 3mm levyllä:).
kellukka
25.09.2014, 19:45
Kolmio tukee ruvettu hahmottelemaan.. kävin hakee 50x50x4.0 tavaraa pari metrii.. eiköhän tuosta jotain saa aikaseks ja 4mm peltii sen verran että saa tuollai Pajaresin neuvomalla tavalla.. Mites toi kiinitys tuohon ite akseliin olis viisain tehdä.. tuohonhan tulee pallo nivel tuonne akselin puoli päähän kolmio tuen kapeempaan osaan ja puslat runko puoli päähän.
kellukka
25.09.2014, 20:18
52838tuossapa vielä peräkin suurinpiirtein paikoillaan.. autosta tuli ihan maasturin korkuinen.
Topi1982
25.09.2014, 20:42
Hyvältä näyttää!
Kekkeruusi
25.09.2014, 22:27
Hyvältä näyttää!
X2
X2+1=x3
Oikein uhkuu etenemiskykyä ja tosi vikkelään edistyy!
kellukka
01.10.2014, 18:55
nyt on taas osa hankintoja tehty sen verran että on taas saanu vähä etenemään.. kolmio tukeen hommattu Valmetin nostolaitteen "häränsilmät" runkopuolelle ja kuorma-autosta järeä pallonivel toiseen päähän, oli kuorma-auto purkaamolla hyvä palvelu kun sanoin että tulee offi autoon niin sano että hyvään tarkoitukseen menee niin ei maksa mitään!!:eek: Nyt pitäs vaan miettii miten tuo pallonivel tuohon perään kiinni..:rolleyes:
kellukka
02.10.2014, 19:09
eli siis tilanne tuon näköinen
Jotenkin tollein,Jätä jommalta kummalta puolelta sen verran auki että saa mutterin kiristettyä!
Ainevahvuudet jotain 6-8mm ja toi päällilappu saa olla paksumpaa tai vähintään joku vahvikelappu tohon kohtaan mihin toteuttaa ton kartion..
Väri on ainakin kohdillaan:)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6849&pictureid=163492
kellukka
02.10.2014, 19:57
Joo,jotaki tuohon tyyliin oli mullaki ajatuksena,onko tuossa minkälaiset voimat ns.perän kiertoliikkeen suhteen vejättäessä?,sivusuunnassahan tuo pitää kyllä.Joo,väri sattu minustaki ihan just oikee(löyty halvalla joku jäännös erä):D
kellukka
10.10.2014, 15:34
ens testejä.
Miltä tuntui?:)
Eiks noihin periin vois vaihtaa 5.29 välitykset vai onks joku idea jo kytemässä?
kellukka
10.10.2014, 17:39
Miltä tuntui?:)
Eiks noihin periin vois vaihtaa 5.29 välitykset vai onks joku idea jo kytemässä?
Kuskista mukavalle:D ja peräpää(siis auton) tuntui ihan toimivalta mitä tuossa vähän venytteli, keulassahan tuossa on joustot kun panssarivaunussa mut jos ne kierteet sais talven aikaan eteenkin. Joo, 5.29 välityksiä mietitty,olis suht helppo toimenpide.kun vain jostain löytäs halavalla:D
kellukka
22.03.2015, 18:51
Tämäpä myyntiin ja uutta projektia pukkaa.
mikäs on seuraava projekti??
kellukka
22.03.2015, 19:08
Joku liikenne kelpoinen menijä.
PunisherFIN
23.03.2015, 00:33
jeeppi? :D
kellukka
23.03.2015, 05:34
ei hullumpi vaihto ehto käyttö/offi vehkeeks kun työ matkat muuttu 3km mittaiseks.
tossa ois mulla LJ myynnissä... :)
PunisherFIN
27.03.2015, 23:11
tää siirty paluumuuttajana takas savonlinnaan.. :) vois jatkoo sammaan ketjuun vai pitäskö alottoo uus, kuhan ny piästään eka pajottamaan kulukinetta? :D
kellukka
27.03.2015, 23:32
tää siirty paluumuuttajana takas savonlinnaan.. :) vois jatkoo sammaan ketjuun vai pitäskö alottoo uus, kuhan ny piästään eka pajottamaan kulukinetta? :D
Vaihanko uuven otsikon? minkäs sie sanoit sille jo projekti nimeks?
PunisherFIN
28.03.2015, 09:38
kahotaan ristitääkö tää ny herjan päiten ilmoille tulleeksi SBonariksi :D tais sillä apukuskilla syttyä pien offroad liekki, ko se tullessa kaavaili kaikenmoisia juttuja tuon susukin osalle ;)
kellukka
28.03.2015, 12:38
kahotaan ristitääkö tää ny herjan päiten ilmoille tulleeksi SBonariksi :D tais sillä apukuskilla syttyä pien offroad liekki, ko se tullessa kaavaili kaikenmoisia juttuja tuon susukin osalle ;)
Siitä se lähtee offi kipinä kasvamaan kun se seuraa sitä rojektii:D
PunisherFIN
28.03.2015, 18:56
mie vaihtelin sen risan takapyörän laakerin ja ruuvasin rajotinpultit hittoon et sais kääntymään pikkasen enempi eturenkaita, mut se jälempi oli tyhjä arpa. pitää jostain ehtiä pidempi kääntövars mikä kävis paikalleen heittämällä niin sais vähän ketteryyttä takasin ja nopeemman ohjauksen.
käytiin sit koeajollaki ku kerran omin avuin liikkuu ja Henkka sit ratakuskin ottein meinas melkein kaataa jo susukin :D melekein jarruttomalle vehkeelle kun laskee racing sport kuskin rattiin ni tuntu hetken, et perkule ko ei tullu turhavyö kiinni.. naukuu muuten ihan höpelönään kun ei silleen hirmusesti säästele kaasujalan kanssa :D :D pikkusen on pitkät välitykset, mut voip olla et pienellä nelikolla jos laskee ni pääsöö vitosella käypäsiin nopeuksiin nopeilla kohilla ja sit on pykäliä millä pittee kierrosalueella, on aika herkän olonen on naukumaan ja liikahtamaan ko pittää rundit vaan ylärekisterissä :)
mein pittää tehä jotain radikaalia etujousitukselle, ko melkein ehkä hiukan rata-automainen ajotuntuma ja sitte linjailtava tai mulkattava jotenkin kardaanien niveliä ko vähän enempi kun kelaili vauhtia niin tulleepi sen verran armoton ravistus, että ei crossissa täyttä lähtöö tuu kestämään kun tulee jotain kabiiniin sisälle.. niin ja ne kaaret, piti eilen jo mallata hiukan putken pätkiä ja varmaan jos ehtii ni huomenna jo mittailla tarkemmin et millaset tekee, ei muuten mutta kun nuo koeajot on tuommosia ni sit jos joku kurkkii peileissä ni parantuu eloonjäämismahollisuudet ratkasevasti jos on edes pääkaari autossa :D
kellukka
28.03.2015, 20:10
mie vaihtelin sen risan takapyörän laakerin ja ruuvasin rajotinpultit hittoon et sais kääntymään pikkasen enempi eturenkaita, mut se jälempi oli tyhjä arpa. pitää jostain ehtiä pidempi kääntövars mikä kävis paikalleen heittämällä niin sais vähän ketteryyttä takasin ja nopeemman ohjauksen.
käytiin sit koeajollaki ku kerran omin avuin liikkuu ja Henkka sit ratakuskin ottein meinas melkein kaataa jo susukin :D melekein jarruttomalle vehkeelle kun laskee racing sport kuskin rattiin ni tuntu hetken, et perkule ko ei tullu turhavyö kiinni.. naukuu muuten ihan höpelönään kun ei silleen hirmusesti säästele kaasujalan kanssa :D :D pikkusen on pitkät välitykset, mut voip olla et pienellä nelikolla jos laskee ni pääsöö vitosella käypäsiin nopeuksiin nopeilla kohilla ja sit on pykäliä millä pittee kierrosalueella, on aika herkän olonen on naukumaan ja liikahtamaan ko pittää rundit vaan ylärekisterissä :)
mein pittää tehä jotain radikaalia etujousitukselle, ko melkein ehkä hiukan rata-automainen ajotuntuma ja sitte linjailtava tai mulkattava jotenkin kardaanien niveliä ko vähän enempi kun kelaili vauhtia niin tulleepi sen verran armoton ravistus, että ei crossissa täyttä lähtöö tuu kestämään kun tulee jotain kabiiniin sisälle.. niin ja ne kaaret, piti eilen jo mallata hiukan putken pätkiä ja varmaan jos ehtii ni huomenna jo mittailla tarkemmin et millaset tekee, ei muuten mutta kun nuo koeajot on tuommosia ni sit jos joku kurkkii peileissä ni parantuu eloonjäämismahollisuudet ratkasevasti jos on edes pääkaari autossa :D
Siellä on muuten vielä katalysaattorikin paikallaan ettei perhosille tuu hinku yskä kun päästelette:D se varmaan joutas sieltä ahistamasta poies.
PunisherFIN
28.03.2015, 20:15
juu mie jo vanahana saastelaitteihen vihhoojana sitä kiimasesti tuijottelin, mut Henkka olt sitä mieltä et tehää eka ajopuoli kuntoon :D ja ihan oikeessahan se on, vaikkei offikamppeita oo tehnäkää ni eka auto pittää olla siinä kuosis et ajopuoli on kohillaan ja sitte vasta ehtiä sitä voimoo jos tarviaa :)
tuosta näkkee et oot kellukka rakentana rauhalliseen möyrimiseen, etkä lappu lattias huuvattamiseen ni pittää muutama paikka vahvistoo ja pari pientä juttua muuttoo ni soppii sit paremmin meijän reikäpäihen käyttöön :) mie tuota hiekkakasalle tarjosin ja sellane 3m korkee hiekotussepelikasa ois ollu suupala ku ois survassu lapikkaan lattiaan ja allaha tuos on ne siirtolisut, voisin kuvitella et aika hyvin etenöö metäs ihan nuineen :o
kellukka
28.03.2015, 20:30
juu mie jo vanahana saastelaitteihen vihhoojana sitä kiimasesti tuijottelin, mut Henkka olt sitä mieltä et tehää eka ajopuoli kuntoon :D ja ihan oikeessahan se on, vaikkei offikamppeita oo tehnäkää ni eka auto pittää olla siinä kuosis et ajopuoli on kohillaan ja sitte vasta ehtiä sitä voimoo jos tarviaa :)
tuosta näkkee et oot kellukka rakentana rauhalliseen möyrimiseen, etkä lappu lattias huuvattamiseen ni pittää muutama paikka vahvistoo ja pari pientä juttua muuttoo ni soppii sit paremmin meijän reikäpäihen käyttöön :) mie tuota hiekkakasalle tarjosin ja sellane 3m korkee hiekotussepelikasa ois ollu suupala ku ois survassu lapikkaan lattiaan ja allaha tuos on ne siirtolisut, voisin kuvitella et aika hyvin etenöö metäs ihan nuineen :o
Joo,sellainen rauhallisen miehen eteniä siitä piti tulla kun olis vaan saanu ne välitykset ja aikaa niin se olis voinu olla ihan hyvä eteniä maastoon noilla minun renkailla.
PunisherFIN
29.03.2015, 20:24
piti vähän mallailla kaaren mutkia autoon ja sen takia sit purin takateltan veks helpottamaan hommaa.. samalla tutkin pikkasen pellityksen/korjausten tarvetta ja aika vähällä taitas päästä, en tosin viel oo hakannu mastoräikällä pohjaa läpite, mut en tunne tarvetta siihen muutenkaan. meinasin vahvistella pari paikkaa korin kiinnityksistä jne ja samalla sit räkäsee peltiä takakontin lattiaan ja akulle+ tankille vahvemmat pedit sinne konttiin. tää päivä meni muuten ajatustyön kanssa ja mietin sitten mielessäni et eteen tulis 4-linkki kunhan sen joskus ehtii tekemään, ekana laukasen muutaman latin veks ja värkkään iskarit tuonne keulaan :)
siirtolisut pilaa sporttisen olemuksen suikalta :D
https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t1.0-9/p180x540/11081150_10200415291620831_2022764812343277403_n.j pg?oh=fe67097cb2857e130b135a73af7a6ae3&oe=5574D67C
hassun sympaattisen näkönen pikkumaasturi kyllä, emäntä näki ekan kerran suizan livenä ja tuumas, että vois olla kiva kesäauto, jokohan noita on kohta kaks pihassa? :D mie tosin toistin "uhkauksen" et seuraava auto on silläkin maasturi, mie en ennee tällä selällä jaksa könytä matala-auton alla remonttia tekemässä, jos ei viltti hallin lattialle ja mies selälleen riitä, et pääsee remontin tekoon, ni tehkööt nuoremmat :D :D
kellukka
29.03.2015, 20:57
Joo.se oli kyllä mukava kesä auto kun oli liikenteessä. ilman kattoja oli kyllä mukava ajella kun kuuli linnut ja hajut eri tavalla.
PunisherFIN
05.04.2015, 21:47
tuli eilen ja sit tänääki minkä autokaupoilta ja ikkunaostoksilta (kaverin ja omien) kerkis väkästellä nuista etujousista puolet lateista poikkeen. rupes kummasti löytyy notkeutta ko vissii tuo susuki painaa puolet mitä pelekkä HooJiin kone :D huomenna vähä tuumattava mihin siihe saapi etusiin iskarit ja millaset laitetaan :) sit jos/kun kerkii ni vahvisteltava vähäsen paikkoja, ko osa nuista kiinnikkeistä sun muista on hiukan hepposia. toki auto on suzuki, et eihä se mahottomia paina, mutta ku tiijän oman ja varsinkii henkan kaasujalan, ni mie eppäilen et riittävä x 3 on se ainevahvuus millä nuo on pakko totteuttoo :D
venyttelin vähä tunkin kans huvikseen ja oha tuo iha tolokuttoman jäykkä vielläkii, apukuski oli hallila kerranki kaverina ja se kahteli silimät pyöreenä et oks tuos joustoja lainkaa, lie tottuna Barbies et akseleil on iha oma elämäsä :D takaiskarit ainaki rajottaa takana ulosjoustoja noin jo iha silimämääräsesti, eli sinne pittää tehhä muutosta ja eessä on jotai feiliä noihe pakkojen kans, ko pinnassa jousto on helevetin nätti ja herkkä, mut sit ei mittää ulos, eikä sen paremmi sisäänkää joustoa, ehket kämäne viistoista senttii tms :o TOSIN, mie luulen et officrossis sillä ei ole herttasen hevon paskan merkitystä, kuha auto kestää ladulla :) kuha ny pääsöö jonneki pellolle rälleemää ni siinähän sen näkköö mite tuo joustaa ja mite jousitus pelovaa, tässei meinaan olla priimaa hakemassa, vuan hauskuuskerrointa :D
ne kuvetukset:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7365&pictureid=173325
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7365&pictureid=173326
jonniverta olt erova puolella pakalla vrt täyteen :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7365&pictureid=173323
PunisherFIN
12.04.2015, 02:35
piti hiukan vahvistella ja mulkata etupään riippuja ja niiden kiinnityksiä enempi vauhtiajoon sopivaksi, meni sit päivä turatessa ja tuskaillessa ja ei ne ny vielkää oo sillai kun halusin, mut askel oikeeseen suuntaan menossa :D pitäs tehhä ihan kuvalliset riiput, mitkä ois mutkamallit, ko rungon pää on reilusti kapeempi ku tuo HJ:n pakka, niin ei suorilla oikeen pelitä kuvalleen. meinasin vaihella puslatkin eteen, samalla kun nakkaan patrollin mutkariiput paikalleen, vaan tuli sit tenkkapoo kun ne on kapeemmalle jousipakalle ja tuollasilla modifoiduilla puslilla ne kummiski sit kävi paikalleen, ajan säästämiseks tähän paneudutaan myöhemmin :D
lähtötilanne oli tällänen
https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/p180x540/11010949_10200458663705106_1419830816672184823_n.j pg?oh=90a2529000b49a741e12adda242df107&oe=55A95870
sit niistä tuli tälläset, mut tottakai unohin ottoo kuvan missä on ns valamis tuote eli nipussa+ maalattuna+ hipisteltynä :D enivei hitsasin kaikki saumat läpejään uusiksi, tekasin vaffarilaput molemmin puolin ja lisäsin alle viel vahvikkeen et ei ny sit repeis tms, saa nähä, ku oon niitä luokattomia hitsareita ni mitää takuita ei saumoille voi antoo :D
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xtf1/v/t1.0-9/p180x540/1908158_10200458663385098_9119750000996606206_n.jp g?oh=a620cf15f4b1dd778001d5df1cf95e45&oe=55A5AC41&__gda__=1436341072_a809754e063e40fc874c4105e2268b6 b
jos päiväl jaksaa ni käyn vonkumas kaverilta taivutuskoneen ja rupeen turaa kaaria maanantaina, huomenna, eli siis tänää vois herättyään lisäillä rungon takapäähän yhen poikkituen ja väkästellä sit eteen&taakse iskarien kiinnitykset uusiksi, taisiis lisätä eteen ylipäätään iskareille kiinnikkeet :D sit pitäs pellittää takakontin lattiaa hiukan, tekasta akulle ja tankille telineet/kiinnikkeet, sit ois viel siistittävä takaa jarruputket, on jääny pikkusen ottavalle paikalle ja tehhä vetopisteet ja jos oikein hurjaksi äityy, eli ehtii, niin tekasis jotkuu somat puskurit pienokaiselle :) ja ne renkaathan tää tarttis, tosin voi olla et jeeppi luovuttaa omansa ja saa tilalle uudet, kahtotaan nytte..
PunisherFIN
13.04.2015, 22:24
en sit suana sunnuntaina mittään aikaseksi, meni rengashommis ja muuteki oli motivaatio syvältä ja poikittain, mut ohan miul aikoo suaha taa luumäelle valamiiks.. eiku, miul tuloo OIKEESTI IHAN VITUN KIIRE ku näit muuttujia pukkaa koko ajan.. :o
lupasin sen kuvan uusitusta riippusysteemistä ja voila, muistin kuvata sen tänään :D meinasin tehhä revolverit mut sit tulin siihen tulokseen ettei suata keulalla pelata ja mänöö liian hurjaks isolohkon woimilla :D
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xaf1/v/t1.0-9/p180x540/15568_10200466807908706_5447767397492540312_n.jpg? oh=cb5a5294b6cdca8446a29eda74885472&oe=55A4B0AC&__gda__=1436766409_ec817fd229cdfe52676da75a9064a78 2
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/v/t1.0-9/p180x540/11149320_10200466808348717_3454079357384180781_n.j pg?oh=4e8f91d351fbcbe401721539e8d43b24&oe=55B273D8&__gda__=1436293409_9e8df3f185b4ddc4f5e6dee4fc1506d 7
auto mataloitu aika paljon latien poistolla ja viel ku lyhäsemmät riiput ni putos entisestään, kahotaan ny sopiiko tuonne ne 33" alle enää ollenkaan.. taino, sopiihan ne, se on vaan puukkosaha kysymys :D
eikä pitäs vittu koskaan sanoo et ei koskaan, mänin pöllö möläyttää talavella etten hitsoo ennee yhtää rojektia, tahi alota hitsuuhommilla, mut sit tuli pari muuttujaa ja perkele homma palautu ns peruskaavalle, mutku johoki ne halavatun kaaret pittää suaha kiinni ja ei niitä lasikuituunkaan saa ruuvattua..
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t1.0-9/p180x540/19816_10200466006768678_2115542205292385309_n.jpg? oh=4df7ccf1e193d3fdc3edc3cb72074583&oe=55DDE5E5&__gda__=1436212786_a8fe21a283a3940e3696c67a9a730b1 7
kuvas ei ihan näy apukuskin takana lokarin etupääs, sieltä puuttuu ja kans peltii vähäsen, tai siis se on niiku maatunu tai jotain, no kahotaa jos huomena ois petit ja vahvikkeet kaarille valmiina ja sais tuon rungon vahvistaneen persiistä kanssa ni pääsis fiksaa iskarit eteen ja taakse ja sit se taivuttelujudenssihommeli..
eikä pitäs vittu koskaan sanoo et ei koskaan, mänin pöllö möläyttää talavella etten hitsoo ennee yhtää rojektia, tahi alota hitsuuhommilla, mut sit tuli pari muuttujaa ja perkele homma palautu ns peruskaavalle, mutku johoki ne halavatun kaaret pittää suaha kiinni ja ei niitä lasikuituunkaan saa ruuvattua..
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t1.0-9/p180x540/19816_10200466006768678_2115542205292385309_n.jpg? oh=4df7ccf1e193d3fdc3edc3cb72074583&oe=55DDE5E5&__gda__=1436212786_a8fe21a283a3940e3696c67a9a730b1 7
kuvas ei ihan näy apukuskin takana lokarin etupääs, sieltä puuttuu ja kans peltii vähäsen, tai siis se on niiku maatunu tai jotain, no kahotaa jos huomena ois petit ja vahvikkeet kaarille valmiina ja sais tuon rungon vahvistaneen persiistä kanssa ni pääsis fiksaa iskarit eteen ja taakse ja sit se taivuttelujudenssihommeli..
Pakko tsempata, hitsailin viime keväänä yhen vitaran kuntoon ja täytyy sanoa että vaatii hermoja ja pieniä virtoja :D Ei hitsauskoneesta meinannu nii pieniä virtoja edes saada jottei olis sulanu läpi, nuo vitaran pellit on aiva ihmeellisen tuntusta materiaalia, tai sitte se vaan tuntuu ku soon nanomillin paksua :D
PunisherFIN
14.04.2015, 07:06
nää on nää "välirojektit" aina välillä :D ei täs mittää epänormaalia ole, japsi ku japsi, tiesin et jotain muuttujia tullee, mut silti ne aina vaan yllättää :)
PunisherFIN
14.04.2015, 18:39
tuli vähän tehtyä peltihommia, ny on sit mihin tinailla kaarta kiinni ja muutekii vähä tukevoitettu rakennetta korin osalta.. huomenna JOS kerkeen ni räppäsen tuon rungon takaa iskarikiinnikeiden osalta valamiiks ja koitan väkästää oikeen takakorvakkeen kuntoon, vähä päässy hapettumaan tai jotakin :) etuiskareiden paikat tuli kans kahottua ja niille pitää tehä kiinnikkeet rungon päähän, sattuu mukavasti kun HJ:ssa on viksusti ne iskarit jousipakkojen raudoissa kiinne ni polkastaan ny välimallin etujousituksessa alkuperäselle paikalleen ne :D
pakollinen kuva, piti suihkia sinkkiä pikkusen, ettei kilpurin uudet pellit heti ota norjan kromia :D
https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpt1/v/t1.0-9/p180x540/11146227_10200469472895329_7269241930416328106_n.j pg?oh=eef9fb5baf0672c1fb9398e2b171b311&oe=55E2AE8E
ei tuos pellitykses paha homma loppuviimeen ollu, nuorempi henkka ilmaantu hallille ja alko heilumaan rälläkän kanssa, ni mikäs siinon liimailla ku toinen tekee valmista korjauspalaa vekityksineen ja pokkauksineen valmiiks :) sit peltiruuveilla kiinni ja reunoilla kemppiliimaus ja ruuvin reikien täyttö, vot sano sawolainen :D
kellukka
14.04.2015, 19:32
Taitaa karata käsistä tuo projekti ku eikös siitä pitäny tulla ihan vaan hupi officrossi auto:D
PunisherFIN
14.04.2015, 21:38
hupiautohan tää on, mut meijän pajalla ei voi tehhä puolittaista, tahi pojat vittuiloo niin kovin ettei heikompi sielunen ennee uskaltauvu pajalle :D sit toisekseen, tuo on silleen hauska ko niin erilainen mitä tähä mennes tehny ni pakko kahtoo et mihin sen suapi käytännössä nolla budjetilla venymään :) iskarit joutuu hommoomaan ihan mitoilla ni pallaa rahhoo, mut muuten on kaikki tehty jeepin/patrollin ylijäämäosista :D
PunisherFIN
16.04.2015, 21:41
taitaa olla pakko myöntee et läkshän se lapasesta, tuas kerran :D ei antanu rauhoo takapiän iskunvaimennushommelijuttu, ihan ko se ei ois toimina semmosenaan, mutta kun se persaus ei elänä oikeen kunnolla ni aattelin sit vahvistoo takarungon ja näinhän siinä sit kävi et piti tehä iskarin sijotteluki uuvelleen :D näpättävä viel yks vahvike tuonne taakse, puskin ja vetolenkit, ihan ku suizalla jonneki jäis kiinni, mutku siännöt... :D :D
päivän kuva, iskarit on laitettu sinne päin puhtaasti dekoratiivisista syistä, eli ei nuo nuin loivaan sinne jiä ja pakoputkutin lyhenöö painonsiästön (tilanpuutteen) takia vähäsen et soppii kaikki kalut olemaan :)
https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xfa1/v/t1.0-9/p180x540/13421_10200476616033903_386748721509823484_n.jpg?o h=06a26b086b0ed932c926281e78ac959f&oe=559D6EFA
PunisherFIN
17.04.2015, 19:18
piti tuusata ja tutustua tuohon etupiänki iskarihommeliin ja aika näppikeikka, tosin suzukin salakavalat insinöörit on tehny alkuperäset iskari/jousitornit semmoseksi, et meni toista tuntia leikellä ne tulitikkuaskin kokosina palasina pois +kolome laikkoo mäni siinä touhussa :D
vähän jäi miun makuun pystyyn iskari, mut kai se tuos pelaa ku kerran HooJiissakin toimii, ainaki jotenkin :D iskari on tuos iha puhtaasti taas dekoratiivisista syistä ja mitotusta varten. luulis ainaki ainevahvuuden puolesta prkl kestävän..
https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xat1/v/t1.0-9/p180x540/11150217_10200479292300808_7907556794033089427_n.j pg?oh=c8009cf0fec10e251e48e4ed66f8dac1&oe=559D4399
kellukka
17.04.2015, 20:24
Hirmunen on vauhti tuossa rakentelussa.. kerkiitkö sie töissä käyväkkään:D Mukava olis ollu itekkin rakennella tuo laite mut hitto kun ei ollu paikkaa eikä vehkeitäkään:mad:
PunisherFIN
17.04.2015, 20:46
mie kaho ehin pellittee vuojen sisään kaks patrollia ni tän suizan peltihommat mäni rutiinilla ja tätä en ees yrittäny tehä sillee "siistiksi" vaan sen et pellit kestää kiinni ja hoitaa hommansa, samoten kaikki muuki on tehty samallai, ettei ole sipistelty ja hipistelty saumoja jne sen paremmin ko mitä on pakko, ettei revi käsiään tai muitakaa ruumiinsa osia :D helepottuu ihan sikana, kun ei tarvia hieroo ulkonäköä kohalleen, vaan saa panostaa pelekästään siihen et toimii.
tän viikon oon ollu nimellisesti lomalla, mut kerenny tuon auton kimppuun vissii yhen kuuven tunnin päivän ja muute parin tunnin pätkiä muutama. sais nopeemminki valamistua, vaan nuihin männöö oma aikasa aina.. ei meilläkää niitä vehkeitä mahottomia oo mut kuivassa saa tehä ni vähä helepottuu ja sitte ko jätkät on rakentanu halliporukas vaikka millasia autoja, ni pystyy kysymään neuvoja ni ei tarvii nii paljo ite pähkätä kaikkia vaan saapi valamiita ratkasuja mitä sit vaa toteuttaa :)
puuttuuhan tästä viellä ne kaaret ja kuskin puolelta tuo iskarisydeemi, tänää ko en ehtinä muuta ku tutkimaan millai tuo pitäs tehä ja sit noppeesti ponnistin apukuskin puolelta valamiiks. en tiiä helepottuuko tuo nyt sitte kaarien teon jälkeen, vai mitä ko pitäs tihrustaa tankki kiinni ja akulle tehä peti ja kiinnikkeet ja oha siin jottai pieniä hipistelyja sit viellä. mut on tää ajokunnossa Luumäellä, se on ihan varma juttu, ellei sit tekijälle satu mittään :)
PunisherFIN
19.04.2015, 08:49
piti sit eilen sipistellä viel taka-akselia ja tuusattiin tukivarsien kiinnitys akselin piästä vähän alemmas ettei kierry tuo aksula tuon isolohkon woimalla. sit tuo 3 linkin mutteri oli vähän löysääntyny ni vedettiin sitte sillai kii, ettei ennee aukia :D yritimmä sit taivuttoo pääkaarta mut prkl lestit ei oikeen tykkee sopia putkeen ja ns vituikshan se mäni, eli kunnon taivutusta ei meijän (laina) vehkeillä taija saaha, eli pieniä ongelmia.. :o
Very stypido kysymys,Mutta mitä tarkoittaa SBONARI?
Siinä on jeeppi mies päässyt kunnon rautaan käsiksi kerrankin!:D
PunisherFIN
19.04.2015, 17:52
SBonari= S-Bonus, tässon sellane tarina taustalla et aikusen oikiasti mie ostin tän auton kellukalta vahingossa kertyneillä S boonuksilla :D Eikä tätä ollu tarkotus alakoo rakentamaan mitenkää erikoisemmin, mut sit homma läks lapasesta..
tuli tänään tuusattua tankin kiinnitys kuosiin, sit siirsin akun takas konetilaan ja asemoin päävirtakatkasijan fiksummin, tai emt fiksummin, mut nyt se on kiintee, eli ei pääse liikkumaan vahingossa. sitte sipasin vähä maalia uuden pellin turvaksi ja vetelin altapäin massaa kanssa, ettei heti ruostus nuo helevetillisellä tunteella tehyt peltihommat :D HMM, jottaiha sitä tuli tehtyy viel, niinjoo, esivalmistelin PA suotimen kiinnityksen ja kiinnitin kuskin jakkaran takas paikalleen et Henkka kestää satulassa tätä villioria ohjastaessaan :D nii, akuks tuli vähä pienempi ja sirompi malli, ko meil ei tuu vinssiä tähän vehkeeseen, ni lie tarttoo tuommosella normi 60Ah mallillaki.. huomena jos ehtis kiinnitella tuon tankin paikalleen ja nykäsis PA linjat kiinni kanssa ja vetäs pumpulle sähköt ni alkas niitä kaaria ja takaiskareita vaille olla valmis, etuiskareiksi heitin KYB:it mitkä tuossa oli takana ku vahingossa passas mitta ja kiinnitys. ainii ja tarttee käydä romikselta akun J rautoja pari et saapi kestämään patterin mänössä mukana ja sit jostai pitäs saaja prkl toimiva taivutuskone et suap ne helevetin kaaret tehneen..
tollai se tankki ny tuli sitten kiinni, pitää about räjäyttää vaikkei näytä kovin vahvalta tuo systeemi et tuo 20l kippo irtoo autosta, mietin et pitäskö huohotukseen tehhä takaisku et jos menee nutulleen ni ei sitä kautta valu polttikset ympäri seutua :o
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xtf1/v/t1.0-9/p180x540/11150153_10200486655204876_5767949373273042893_n.j pg?oh=83c4eb863167cd7bc0f5193283a7626a&oe=559D546A&__gda__=1440423826_de6f0696d438827a34744efd658d9c1 b
PunisherFIN
22.04.2015, 22:39
tult eilen joulupaketti matkahuoltoon mut ei eistynä homma sitte kunnolla ko ylläripylläri ei olluna mittää käypäsiä pultteja tuas hallilla ja muuteki ehtiny tekemää oikee mittään, no takapuskimen ja vetolenkit sai autoon kiinne. hallitonttu ja luokaton hitsari kävi vetämäs vetolenkkien saumat, ettei satu pientä offaria otikkoon jos miun hitsuttelut pettää :D
tämmösiä se matkahuollon täti anto tiskiltä matkaan..
https://scontent-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-xfa1/v/t1.0-9/p180x540/10383677_10200493861265023_8517845529795516084_n.j pg?oh=ea4c8cec9d53602e9d9292ff2cdb2417&oe=55A4DD06
tollanen kevytmallin puskin ja voimajohtopylväästä lainattu haruksen U-pultti vetolenkin virkaa toimittamassa :D
https://scontent-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-xpt1/v/t1.0-9/p180x540/11160676_10200499946737156_3276646640902856989_n.j pg?oh=ecca6c24c557b145feee891a36540987&oe=55A420B8
melekein offroad pjornoo susukin persiessä :)
https://scontent-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-xfa1/v/t1.0-9/p180x540/11149527_10200499947377172_6796160235173515081_n.j pg?oh=c0063dbaa4362b5f68222fe9a4e7d313&oe=55E097E1
aika samanmoista löyty sit sinne etteenkii :D
https://scontent-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-xft1/v/t1.0-9/p180x540/11149432_10200499946457149_7004157078059748263_n.j pg?oh=8900a49fd165fb9699ad2a3fa35d6764&oe=55E5C00E
nytte ei puutu ko turhakaari, tosin männy ponnistamiseks sen kansa ko ei tuu putkeen ko ryttyjä ja pitäjässä ei vissii oo taivutustaitosia/koneita mil sais teettäneen tahi tehneen prkl.. etintä jatkuu jne. viel pitäs lätkiä tankki ja akku lopullisesti kii, ajjoo koeajut ja vaihtoo öljyt ni ois niiko KISAVALAMIS SUPERKILIPURI :D
tult eilen joulupaketti matkahuoltoon mut ei eistynä homma sitte kunnolla ko ylläripylläri ei olluna mittää käypäsiä pultteja tuas hallilla ja muuteki ehtiny tekemää oikee mittään, no takapuskimen ja vetolenkit sai autoon kiinne. hallitonttu ja luokaton hitsari kävi vetämäs vetolenkkien saumat, ettei satu pientä offaria otikkoon jos miun hitsuttelut pettää :D
tämmösiä se matkahuollon täti anto tiskiltä matkaan..
nytte ei puutu ko turhakaari, tosin männy ponnistamiseks sen kansa ko ei tuu putkeen ko ryttyjä ja pitäjässä ei vissii oo taivutustaitosia/koneita mil sais teettäneen tahi tehneen prkl.. etintä jatkuu jne. viel pitäs lätkiä tankki ja akku lopullisesti kii, ajjoo koeajut ja vaihtoo öljyt ni ois niiko KISAVALAMIS SUPERKILIPURI :D
Vedä putki täyteen tiukasti hiekkaa ja hitsaa päistä umpeen taivutuksen ajaksi?
Voi auttaa jos on tipan väärät lestit?
Vedä putki täyteen tiukasti hiekkaa ja hitsaa päistä umpeen taivutuksen ajaksi?
Voi auttaa jos on tipan väärät lestit?
Kauhia homma.. Helepompi vähän tilkitä lestiä, auttaa monesti ku halkasee vaikka samankokoisesta putkesta lestin ja putken väliin täytettä.
PunisherFIN
25.04.2015, 19:56
juu se on tuo lestin tilkkiminen viiminen mahollisuus, miulla näytti olevan hallilla käypästä putkee, mistä saan apulestin tehtyä jos siihen menee. mut Reprolta oli löytyny suizaan käypänen, tai ainakii likelle oleva pääkaari ja pitäsi saapua huomenna tänne meijän pajan suuntaan :) eli mallataan ny enstes valamista, enne ko aletaan kötöstelemään ite paskaa kun kerta apua on tarjottu auton valamistumiseksi :) Et kiitokset vaan Repro siun suuntaan jo etukätteen jelpistä :)
PunisherFIN
07.05.2015, 22:19
ollu nii kiihkeetä rakentamista (sätöstämistä) ja sit viel työtki haittaa harrastusta, ettei oo kerinnä päivittelemään kunnolla mittään, mut SBonari valamistuu pikkuhiljoo uhkoovasti Luumäen krossia varten. saatiin henkan kanssa tehneen kaari takatuin ja koeajutki on otettu isommilla renkuloilla ja tyypitetty alustamuutoksien jäläkeen hiuka et miten pelittää. kytkytin taitaa olla finaalissa ku ravistaa aika hervottomasti ainaki ku asfaltilla kengittää, mut ei maha minkään kestää tai särkyy sitte lauvantaina :D ihmeteltiin eilen ihan jonkun aikaa, että miksei jarrut ilmaannu kunnolla, vaa aina on ilmaa systeemissä ja selevishä se sitte syyki ku alako tutkimaan jarrulinjoja. piti väkästee vähän paremmat tulppaukset järjestelmään ja kahotaan jos se ilima pysys ulkona ja litkut sisässä kuha huomena pääsöö tuas koittamaan käyntiin ja koeajulle. muutama muuttuja on viel tehtävänä, kute PA pumpun sähköt suoralla vedolla sulakkeineen ja katkasijan kanssa. sammutinta pitäs kiinnitellä ja joku verkon tapanen maskin tilalle, ettei tuu kaik kivet syyläriin. muuteha tuo ois ajuvalamis, öljynvaihtohuoltoo/tarkastusta lukuunottamatta ja joku patteri pittää löytee viel missä kestää sähkö sisässä et saapi tulille ilman kaapeleita :D renkuloiks valkkaantu 31" AT kuvio, ku sattu sopivasti yks kierros olemaan joutilaana varastossa, pittää aamulla viel kiertee voimansiirron ristikot läpite, ko harmaa muistikuva oli et joku risteistä oli vähä väljän livakka ni ei sit tuu äkkisulake jostain aikoo ratalla :D koeajo oli kyl ihan hauska, rengas palaa pikku2:lla ja paskarinkiä saa pyöriteltyä hietikolla ihan kivuttomasti, ku antaa reilusti monoa ja pitää lapikkaan lattias, eli tällä on prätkämäisiä piirteitä ja ei tunnu kierroksia pelekeevän :)
ei juur tuu ulos lokarin kaaresta, ainakaa pahasti :D
https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xfa1/v/t1.0-9/p180x540/11203048_10200539314001313_4758000786599717682_n.j pg?oh=13a2efb5b405f4b882a23d7b13906e4d&oe=55DFED10
kaarevat muodot kunniaan, kaari valamistumassa. olt pakko panna lattiaan kiinni korivahvikkeen kohalle ko ei tuossa ollu missää nii paksua peltiä, et ois saanu heftattua 3mm vahvistelapun kunnolla kiinni, ny kiinnityspisteis on eka pellitetty (ruostekorjattu) paikka, jonka päällä on 20x25cm 2mm vahvikelappu, jonka päällä "lakisääteinen" 120x100x3 jalka kaariputkelle :D
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t1.0-9/p180x540/11204892_10200539314481325_6516499788113330512_n.j pg?oh=dea7c155b2cda710e501a9edb3c26f1b&oe=55E15834&__gda__=1443595979_b1f06178e44229d09dca0ab5fe6f54f 3
PunisherFIN
10.05.2015, 09:32
käytiin ajelemassa Montenegron officrossit luumäellä ja meni vähän alustan "kehitystyö" hukkaan, tai sitten sitä ei vaan tehty tarpeeksi, koska kuskin ja oman persetuntuman mukaan meil ei ollu jousitusta ollenkaan :D pähkättiin sitten koko takasintulomatka mitä tuolle pitäs tehä ja ny pitää ottaa pieni aikalisä auton rakentamisen suhteen (tai sitten ei) mut jokatapauksessa on mentävä takasin piirrustuspöydän ääreen ja miettiä miten tästä saa toimivan paketin. huomattiin ilkeesti, että aika monta juttua on tullu tehtyä väärin ja osittain nuo hankaluudet aiheutu "rakennusvirheistä" tai sellasista asioista, mitkä ois voinu välttää etukäteen, kun ois miettiny riittävästi ja toteuttanu joitakin juttuja vähän eri tavalla, mutta kaipa se oppiminen tapahtuu näissäkin kantapään kautta :)
päivähän meillä meni kokonaisuutena tosi hyvin, molemmat oli enskertalaisia ja autoa ei ollu koeajettu pl pari kiihytystä hallin edessä asfaltilla ja paskarinki parkkipaikalla. ekassa lähössä päästiin tosi hyvin tokana ekaan mutkaan, pari mutkaa saatiin piettyä vauhtia päällä, mutta ekassa alamäessä repes toinen takaiskari alapäästä irti, tosin se ei kauheesti viellä ottanu vauhtia pois. mutta sitten tuon jousituksen toimimattomuus alko potkia munille ja autolla ei yksinkertasesti pystyny ajamaan riittävän lujaa, vaan menetettiin sijotusta paikka kerrallaan pikkuhiljaa ilmeisesti neljänneksi (tai viidenneksi), kunnes polttoaineen saanti tyrehty jostain syystä ja kone ei ennää kiertäny kun 2000rpm ja sillä se ei jaksanu enää mennä ja lähtö päätty keskeytykseen about vartin tai 20min ajon jälkeen. sitten tuo pirulainen alko pelittämään kun käytettiin tulolinjaa irti ja vaikka takaa oli revenny joisilautaset osittain irti ja etuiskarit oli sylkeny öljyjä kankaalle, päätettiin ajaa toinenkin lähtö, vaikkakin vähän rauhallisemmin. vitut Henkka mitään maltto rauhotella, vaan käyntiongelmien jne saattelemana saatiin ajettua lähtö kolmospaikasta kamppaillen, pudottiin kuitenkin jossain kohalla neljänneksi (lähdössä oli mukana enää neljä autoa alunperinkin) ja vikalla kiekalla koitettiin ahnehtia sitä kolmospaikkaa alamäessä, mutta ajolinja oli hiukan virheellinen, niin vasemmalta sitten repes jousilautanen lopullisesti ja jousi karkasi kokonaan pois paikaltaan ja sitten nilkuteltiin viimesenä kierros loppuun :D
enivei hommahan on nopeus JA kestävyyslaji, joten tulosten julkistuksessa meitä ootti TOSI ISO ylläri kun nimet huudettiin pikkuluokan kolmannen sijan ajaneiksi :D
https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xta1/v/t1.0-9/p180x540/11109491_10200549614098809_1591994945145130524_n.j pg?oh=c0550c1ad4568cbc42c2032492946039&oe=55C18928
kuvassa aikalailla työvoiton ajanu kuski, miehän vaan istuin kyyvissä ja nautin maisemista ja kisatunnelmasta :) kiitokset täälläkin Montenegron porukalle, että järjestivät näin hienon kokemuksen ja mahollisuuden ensikertalaisille osallistua tapahtumaan. :)