Moparmies
11.08.2005, 15:56
Pukkasi eteen ongelma, johon täältä saattaisi löytyä ratkaisevaa tietoa... Aiheena nickin mukaan Moparin tekele, Dodge Ramcharger '86.
Vaihdoin vasemman etupyörän ylä- ja alapallonivelet sekä vetoakselin ristinivelen. Etuakselina on Danan 44. Akselin päällä (vasemmalla puolella) on mystinen osa, englanninkieliseltä nimeltään shift motor. Mikä tämä kapistus on suomalaiselta nimeltään ja mitä se tekee (arvatenkin liittyy jotenkin vaihtamiseen)? Ajoneuvossa on automaatti.
Akselin sisällä on tuon 'shift motor':n kohdalla 'rengas', jonka läpi vetari pitäisi saada työnnettyä. Ongelmana on, että tuo rengas on jonkinlaisessa urassa niin, että sitä pitäisi saada nostettua jotta vetoakselin saisi sopimaan. Onko renkaan nostamiseen jotain kikkaa, vai pitääkö tässä vielä alkaa purkamaan tuo 'shift motor' ennen kuin vetarin saa paikoilleen?
Täydentäviä kysymyksiä saa esittää...
Vaihdoin vasemman etupyörän ylä- ja alapallonivelet sekä vetoakselin ristinivelen. Etuakselina on Danan 44. Akselin päällä (vasemmalla puolella) on mystinen osa, englanninkieliseltä nimeltään shift motor. Mikä tämä kapistus on suomalaiselta nimeltään ja mitä se tekee (arvatenkin liittyy jotenkin vaihtamiseen)? Ajoneuvossa on automaatti.
Akselin sisällä on tuon 'shift motor':n kohdalla 'rengas', jonka läpi vetari pitäisi saada työnnettyä. Ongelmana on, että tuo rengas on jonkinlaisessa urassa niin, että sitä pitäisi saada nostettua jotta vetoakselin saisi sopimaan. Onko renkaan nostamiseen jotain kikkaa, vai pitääkö tässä vielä alkaa purkamaan tuo 'shift motor' ennen kuin vetarin saa paikoilleen?
Täydentäviä kysymyksiä saa esittää...