PDA

View Full Version : Rocky ei jaksa startata

cruor
15.08.2014, 14:17
Rocky -89. se ei jaksa ku vaivoin moottoria hetken pyörittää vaikka akussa on virtaa ja toisesta autosta lisävirtaa annetaan samalla. Maajohtoja oon lisänny akun ja moottorin välille ja akun ja korin välille mut ei juurikaan vaikutusta.

Ajamalla se tuohon tuli mut ei halua enää liikkua.

Virtalukko siitä on jo edellisellä omistajalla hajonnut ja nappi startti laitettu, liittyneekö siihen?

lavanelikko
15.08.2014, 14:21
Sitten lienee startti tiensä päässä. Kokeile kuitenkin vielä vaihtamalla akku toiseen, josko kuitenkin vika olisi siinä.

cruor
15.08.2014, 14:22
Rocky -89. se ei jaksa ku vaivoin moottoria hetken pyörittää vaikka akussa on virtaa ja toisesta autosta lisävirtaa annetaan samalla. Maajohtoja oon lisänny akun ja moottorin välille ja akun ja korin välille mut ei juurikaan vaikutusta.

Ajamalla se tuohon tuli mut ei halua enää liikkua.

Virtalukko siitä on jo edellisellä omistajalla hajonnut ja nappi startti laitettu, liittyneekö siihen?

Sitten lienee startti tiensä päässä. Kokeile kuitenkin vielä vaihtamalla akku toiseen, josko kuitenkin vika olisi siinä.

4 eri akkua jo testannu, tosin kaikki on käytettyjä ollu.

smgt
15.08.2014, 14:48
paljoko siellä on jännitettä tartilla?
jos nuin monta akkua kokkeiltu niin veikkaan jossain olevan huono liitos josta virta ei mene läpi.
tai sitte tartti on entinen

coolerman
15.08.2014, 19:48
Plussa puolen hiili kenties loppu

pajeromies
15.08.2014, 20:49
Hiilet loppu startista, kohta loppuu pyörimästä kokonaan. Pajero teki saman tempun ja vielä uuutena vuotena kun piti pikku kaljoissa lähteä ampuun raketteja.

tattiwatti
15.08.2014, 23:07
Mulla patrolli teki samaa, putsasin startin liittimet ja kaikki maapaikat, rupesi hienosti lähtemään sen jälkeen.

Ponssekuski
16.08.2014, 10:18
Oisko hiilet lopussa..
Entä onko tuota "Uitettu" jossain syvässä vedessä?
Ite ajelin kinkyllä kohtuu syvässä lutakossa, ni reilun kuukauden päästä rupes tulee käynnistys ongelmia (aivan kuin ois akuista virta loppunu)..
Startti oli puolillaa vettä ja muta paskaa :D Nyt pelaa taas ku uutena.

KerT
16.08.2014, 11:18
Maajohtoja oon lisänny akun ja moottorin välille ja akun ja korin välille mut ei juurikaan vaikutusta.
No entä + johto? :o
Ei se startti pelkällä maajohdolla pyöri.

Infernaalinen
18.08.2014, 12:15
Mulla BJ42:ssa ihan samanlaiset oireet, eli ei kunnolla pyöritä edes kierrosta, kun jo hyytyy. Alkoi jo pari vuotta takaperin starttaaminen olemaan varsinkin kylmänä ongelma, eli laiskasti pyöritti. Lämpimänä yleensä lähti hieman paremmin. Kone kuitenkin käynnistyi tulille hyvin muutaman vaivalloisenkin pyöräytyksen jälkeen. Oire paheni pikkuhiljaa ja nyt ei kunnolla inahdakaan. Kai se on startti irroitettava ja katsottava mitä se on syönyt.

Timo_L
18.08.2014, 12:52
Minulla Jeeppi teki vastaavaa, eli pikku hiljaa alkoi startti puutua ja lopulta kuoli kokonaan. Hiilet oli loppu ja moottorikin jo vähän sen oloinen että jostain käämistä oli tainnut savut karata ulos.

cruor
18.08.2014, 14:49
paljoko siellä on jännitettä tartilla?
jos nuin monta akkua kokkeiltu niin veikkaan jossain olevan huono liitos josta virta ei mene läpi.
tai sitte tartti on entinen

No alakohan se startata viimein ku lisäsin vielä yhen maajohdon mutta ei lähe silti käyntiin, melkeen vuoden seissy nii lieneekö polttoainejärjestelmä saanu ilmaa?
Onko ilmaus kokemuksia? en saanu pumppaamalla polttoainetta nousemaan putsariin.

cruor
18.08.2014, 15:11
No alakohan se startata viimein ku lisäsin vielä yhen maajohdon mutta ei lähe silti käyntiin, melkeen vuoden seissy nii lieneekö polttoainejärjestelmä saanu ilmaa?
Onko ilmaus kokemuksia? en saanu pumppaamalla polttoainetta nousemaan putsariin.

Ja tosiaan puhistin +puolen navat ja liittimet hyvin. Ei tarvinu tarttia irrottaa.

smgt
18.08.2014, 15:42
Jännitteen mittaamalla saa selville onko vika virran kulussa vai tartin sisässä.
Hyvä että ongelma selvisi

farmforest
20.08.2014, 19:13
Yks hyvä keino saada polttoaine suodattimelle ilman käsipumpun runkkausta on irrottaa letku suotimelta ja tankin täyttöputkesta paineilmaa sisään. Ei liika kovalla painella mut sillai sopivasti.

Itte tein vanhasta kartionmuotoisesta pohjaanlyöntikumista sopivan adapterin tähän hommaan. Poralla keskelle reikä ja tunkee pistoolin päähän.

Voi sitä letkua imeäkin kuin venäläinen hu**a nii johan lentää nesteet suuhun ja naamalle.