Kirjaudu sisään

View Full Version : HJ60 turbotus


sull45
10.08.2014, 18:10
Moi pistetas omanki näkemys turbotuksesta ,semmoiista touhua on tullut tehtyä,sai ostettya garrettin muutuvasiipinen turbo ja asensin sen 2H konen ,ensiksi pakosarja toisin päin ja sitten se rakentelu alkoi,öljypohja pois ja sinne sai hitsattu putkenpatkä turbon palupuolta varten,turbon voitelu T haaralla öljyanturin pesasta, pistan kuvia mimmonen tästa tuli http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6928&pictureid=160352

sull45
10.08.2014, 18:27
voitelu ja lisää kuvia http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6928&pictureid=160348http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6928&pictureid=160349http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6928&pictureid=160350http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6928&pictureid=160347http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6928&pictureid=160344http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6928&pictureid=160351

reynolds
10.08.2014, 18:42
Miten 2h piristyi? onko tossa ohjaus ihan tolla ylipaine kellolla? Heräileekö kuinka alhaalta? Kysely ikä päällä:)

sull45
10.08.2014, 18:58
heraile jossain 900-1000 rpm paikkoin,sille dump valven en ole vielä lisänyt letkuja,pidas miettia mista sen alipainen saa tai pidasko otta samasta paikasta T haaralla sieltä samasta mista on turbon siipien ohjauskalvo ,viheltaa ainakin nätist turbo kun vaihtetta vaihta,ahtopainet ovat 1,2 bar,en ole saanut oikeasti maastossa tehtä koeajoa vaan asfaldilla.

jv
11.08.2014, 15:56
ota dumpin alipaine suoraan kaasuläpän alta, muuten voi olla et ei riitä alipaine diiselissä avaamaan dumppia

sull45
11.08.2014, 18:54
sitä tuli iteskin miettitty mutta ei ole vielä kerkinyt laitta sitä nippa sinne kaasuläpan alapuolelle

Repro
12.08.2014, 21:26
Eikö sieltä mene linjaa jarrutehostimelle? Vai onko HJ:ssa alipainepumppu laturin perässä?

sull45
13.08.2014, 05:32
On HJ laturin perässa se alipainepumppu mutta sielta ei saa otta kun alipaine on koko ajan täysilla, riipumatta kaasuläpän asennosta ,koitin sieltä sen turbosiipien ohjauskellolle otta alipainetta ,veti heti siivet pohjan ja sinne jäivatkin,bensakonessa on alipainetta jokapaikasta otta

SeppoHovi
22.08.2014, 12:15
Varmaan olikin muutettu, mutta tuo huohotus kannattaa ottaa kaasuläpän luota pois ettei puske ahtoja lohkoon. Itse laitoin sen ilmanputsarin koteloon.

Rokkis
18.04.2015, 19:12
Otitko mistä tuolle ahtomittarille nuo paineet?

sull45
19.04.2015, 07:52
samasta linjasta mita mene dumppille ,eli kaasuläpan alhalta.

HJ60_Jussi
19.04.2015, 11:52
Mulla ois vielä irtaallaan korpivaaran sarja. Pitäs saada ensviikolla paikalleen. Mutta nyt mietityttää että pitääkö tuossa kääntää se kaasuläpän yläpuolella oleva nippa 180 astetta ja siihen samaan letkuun sitten laittaa putken pätkä josta ois 2 mm reikä ulos. Vai minkälainen muhvireikäjuttusysteemi se on? Eli mikä putki poikki ja siihen se muhvi jossa on 2mm reikä mutta minkä väliin se reikä tulee vai onko se vain 2mm supistus/ahdistus?

Vai saisko jostain ohjeen että miten ne putjet ja letkut pitää laittaa.

HJ60_Jussi
20.04.2015, 14:25
Nyt ois sarja paikallaan mutta vielä pitäs ratkoa tuo putkiongelma? Voisiko joku kokeneempi auttaa asiassa?

Jani E
20.04.2015, 16:32
muistaakseni joko käännät nipan, tai vaihtoehtosesti reikä putkeen, ei molempia.

HJ60_Jussi
20.04.2015, 17:38
Ja minä kun ymmärsin että jos kääntään nipan niin pitää olla se reikä ulkomaailmaan ettei pumpusta mee kalvo?

sull45
20.04.2015, 17:58
Käänna se nippa ensiksi 180 astetta ja koitta mitä tapahtu ,sen oikean asenton löytaminen on testamisen kysymus.

HJ60_Jussi
20.04.2015, 18:00
Ok ja kiitti