View Full Version : L200/pajeron perät
L200:sen takaperä tekee kuolemaa. Jotain tarttes tehä.
Kysymys kuuluukin: voiko L:ään heittää pajeron perä. Ulkoa näyttää ainakin samanlaiselta mutta mitäs sisälmykset ja välitykset??
L:ssä on 4.875 kitkalukolla ja joku on joskus kertonut joissakin pitkissä pajeroissa on käytetty samaa välitystä.
Ykköskorisissa pitkissä suomiautoissa taitaa olla melkein kaikissa 4,875 välitykset. Paitsi bensakoneisissa ja joissaki pätkissä on 4,625. Kakkoskoppasissa on sitte tapauskohtaisesti 4,625, 4,636, 4,875, 4,90 tai 5,29. Ykköskorisissa avointa perää olen tavannu vain joissaki 4,625 välityksellisissä. Muissa kitkalukko. Kakkoskoppasissa lienee vähintään kitkalukko ja ainaki gls pitkissä ja kaikissa diesel pätkissä paineilmatoiminen kytkettävä lukko.
Just ykköskoppasen pitkän pajeron taka-akseli olis saatavilla. 2,5 td koneella joskus ollut. Tarkkaa tietoa ei enää ole. Auto kauan aikaa sitten mennyt paaliin mutta voimansiirto ja kone säilyi.
Kannattaako koko akseli vaihtaa vai pelkkä murikka? Tietenkin edellyttäen että ovat samanlaiset. Olis varmaan helppoa vain ottaa vetarit sen verran irti että saa vanhan murikan irti ja "uutta" tilalle? Vetarit takas kiinni ja kovaa menoa.
Onko L-200:sessa iso vai pieni perä?
Pitkässä pajerossa on iso, ja lyhyessä pieni perä. Molempia on samalla 4.875 välityksellä.
Ykköskorisissa pitkissä suomiautoissa taitaa olla melkein kaikissa 4,875 välitykset. Paitsi bensakoneisissa ja joissaki pätkissä on 4,625. Kakkoskoppasissa on sitte tapauskohtaisesti 4,625, 4,636, 4,875, 4,90 tai 5,29. Ykköskorisissa avointa perää olen tavannu vain joissaki 4,625 välityksellisissä. Muissa kitkalukko. Kakkoskoppasissa lienee vähintään kitkalukko ja ainaki gls pitkissä ja kaikissa diesel pätkissä paineilmatoiminen kytkettävä lukko.
Kaverilla gen2 pätkä jossa kyllä ei oo kytkettävää lukkoa takana, kaikissa pitkissä joihin oon törmänny on ollu
Kaverilla gen2 pätkä jossa kyllä ei oo kytkettävää lukkoa takana, kaikissa pitkissä joihin oon törmänny on ollu
Onko kaveris auto bensakoneella tai tuontiauto? Kaikissa dieselpätkissä (suomiautot), mitä itse oon nähny,niin lukko löytyny "karvalakkimalleistaki". Pitkissä oli ensimmäisissä vuosimalleissa tietääkseni vain GLS:ssä lukko (näitä toki suurin osa). 90-luvun loppupuolen vuosimalleissa taitaa olla jo kaikissa.
öö.. miten tunnistaa kumpi perä olis kyseessä.
Onko kaveris auto bensakoneella tai tuontiauto? Kaikissa dieselpätkissä (suomiautot), mitä itse oon nähny,niin lukko löytyny "karvalakkimalleistaki". Pitkissä oli ensimmäisissä vuosimalleissa tietääkseni vain GLS:ssä lukko (näitä toki suurin osa). 90-luvun loppupuolen vuosimalleissa taitaa olla jo kaikissa.
Tuontipeli on tosiaan, mutta diesel
tapsa4x4
08.08.2014, 16:23
Mulla on ollut dieselinä 2 lyhkäistä gen1 kummatkin 4.625 ja gen1 2pitkää 4.8 välityksellä ja 2gen pitkiä useita niissä kaikissa ollut takana lukko 4.875 välitys.
Mä myin joskus pajeron akselistot yhteen l200 kun kuulema kävi suoraan paikoilleen.
öö.. miten tunnistaa kumpi perä olis kyseessä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=9&pictureid=160216
Pieni perä. Täydellisen pyöreä persaus.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=9&pictureid=160215
Isoperä. Koppa tasainen ylä- ja alapuolelta.
Mutta kumpikin perä sopii heittämällä paikoilleen, ehkä?
Ok, kiitos tiedosta. L:ssä on pieni perä tällä hetkellä kiinni. Tallinnurkasta löytyy iso perä. Onnistuuko pelkkä murikan vaihto?