View Full Version : Turbo keittää..?
Erikoinen vika ilmaantui käyttikseen (1.8T passat -03).
Kun sammuttaa koneen niin turbossa kiehuu vesi.
Se tulee selvästi siitä putkesta joka liittyy ylävesiletkuun.
Sen kun puristaa kasaan niin porina loppuu ja kehii painetta ko. putkeen.
Syylärissä oli vuoto ja korjasin sen sillä liemellä.
Vuoto loppui mutta tuo porina jäi.
Nesteen kulutusta tarkkailen parhaillaan mutta siitä ei vielä osaa sanoa vielä mitään kun vika havaittu vasta.
Mammalla ajossa samalla koneella toinen pasuuna eikä siinä mitään vastaavaa ilmene.
Ajatuksia?
onkos tuossa mallissa siinä vesikierrossa sähköpumppu,,toimiikohan se??
Tomppaa_
05.08.2014, 18:58
Tuleehan järjestelmään tarvittava paine? Jos korkki sökö niin ei tuu painetta -> keittää
Tai koko paisuntasäiliöpallo viallinen
Joku tiesi sanoa että ei ole sähöpumppua, painetta samanlailla kuin tuossa toisessa, korkit vaihdettu keskenään, paisari näyttää ehjältä...
Meinasin kokeilla puhaltaa paineella siihen letkuun josko siellä olisi tukos estämässä täyttä kiertoa muttei ole vielä ehtinyt...
Vaatiiko tuo 1.8 kone alipaine ilmauksen, vai ilmaantuuko itsestään?
2.8 V6 passat vaatii sellaisen tempun. Työhön on olemassa hieno VAG:n alipainepumppu, mutta märkäimuri paisuntasäiliöön ajan saman ajan. Pari litraa menee nestettä lisää ilmauksen jälkeen.
Työkaverilla oli joskus vanhempi 1,8T ilman vesijäähdytystä turbolle, ilmeisesti vaimennin oli purkautunut ja tukki pakoputkea. Ihan rauhallisenkin ajon jälkeen turbo hehkui punaisena.
Jos paisarit on samanlaiset, kokeile vaihtaen ne ...
Työkaverilla oli joskus vanhempi 1,8T ilman vesijäähdytystä turbolle, ilmeisesti vaimennin oli purkautunut ja tukki pakoputkea. Ihan rauhallisenkin ajon jälkeen turbo hehkui punaisena.
Jo vain. Tuopa pitää tutkia!
hunter hdj
06.08.2014, 19:16
En olis huolestunut... Siitä saanut nestejäähdytetty runko nimensä= vedenkeitin..
toyota4x4
06.08.2014, 20:32
kyllä siellä on ihan ilmaus proppu, parhaiten tiedät onko ilmaa kun laitat tyhjä käynnillä lämmöt täysille kabiiniin tuleeko lämpöstä ilmaa.
Kyllä siellä pitäs ilmat olla pois kun ajettu satoja kilsoja syylärin paikkaamisen jälkeen.
Ei näytä hukkaavan nestettä.
Hassu kun toinen samanlainen ei tee vastaavaa niin joku kai siellä on oltava.
Kiehuminen on kuiten aika rajua.
Tais löytyä kohtuullisen looginen selitys vialle.
Turbon vesikierto oli tukossa. Aukeni paineilmalla.
Parin reissun jälkeen ei ole porissut :)