View Full Version : Vetoakselin rasvat
SunFire Red
03.08.2014, 20:12
Minkäslaista rasvaa viisaammat laittaisi LN170 hiluxin vetoakselin niveliin? Sisemmässä oli notkeampaa tavaraa sisällä ja ulommassa mustaa liisteriä?
hmm samaa vaseliinia itse olen laittanut kumpaakiin. Tuo musta vaseliini on sellaista joka kestää erityisen kuumuuden tosi hyvää tavaraa ainakin whyrtin pullossa saa saa varmasti monen muunkin merkin mut kuumuus piste kovempi verrattuna siihen normaaliin kellenruskehtavaan.
Tojon orkkiksissa on jostain syystä sisäpäässä liki öljyksi luettavaa tavaraa, liekö sitten ulkopäissäkin alunperin kun omat on aina niin vanhoja ettei voi olla varma onko niveliä vaihdettu...
Mutta MoS2 musta vaseliini on oikea ratkaisu.
Vilkutin
05.08.2014, 05:18
Tarviiko tollasessa mitään erikoisen kuumankestoa? Rasva jäykempää liikkuu huonommin ja voitelee huonommin?
Ite laittasin redlinen punasta cv joku vaseliiniä mikä on vetarii tarkotettu.
Laittovat myös toyota huollossa tuota muistaakseni uusien auriksien niveliin kun ääntivät heti uutena.
bj45lava
05.08.2014, 10:17
Jos ne on kuten etuvetoautoissakin ulkopäät kuulilla ja sisäpäissä neulalaakeriholkit, niin luonnollisesti niissä on eri rasva sisällä, voithan sinne sisäpäähän mustaakin laittaa, mut sinne se ei kuulu...
Tarkennetaan vielä siis itse laitoin sinne murroksen kuulien sisään notkeempaa kamaa ja sitten kääntömaljan pesää jossa nippa niin sitä mustaa vaseliinia :D
Tarkennetaan vielä siis itse laitoin sinne murroksen kuulien sisään notkeempaa kamaa ja sitten kääntömaljan pesää jossa nippa niin sitä mustaa vaseliinia :D
Ja nekö pysyy siellä tuossa järjestyksessä? :D
Jos ne on kuten etuvetoautoissakin ulkopäät kuulilla ja sisäpäissä neulalaakeriholkit, niin luonnollisesti niissä on eri rasva sisällä, voithan sinne sisäpäähän mustaakin laittaa, mut sinne se ei kuulu...
Jaa, runneriin kun vaihtelin suojakumeja, niin mustaa vassua ne sisäpäät oli täynnä ja mustaa vassua tuli uuden kumin mukanakin.
Ja nekö pysyy siellä tuossa järjestyksessä? :D
ei varmaankaan mut uudet murrokset kun ovat hieman jäykähköt niin notkeeta tavaraa kuulien väliin ja pyörittelyä erikulmissa ei varmasti pääsee kaikkialle voitelemaan niitä kuulia ja kehään niin hyvin kuin mahdollista. vaseliinia sinne väliin on vähän mahdoton saada :D eikä se vaseliini pääse sinne kuulien sisään myöskään kauhean helposti..
BJ-40/76
12.08.2014, 22:28
ei varmaankaan mut uudet murrokset kun ovat hieman jäykähköt niin notkeeta tavaraa kuulien väliin ja pyörittelyä erikulmissa ei varmasti pääsee kaikkialle voitelemaan niitä kuulia ja kehään niin hyvin kuin mahdollista. vaseliinia sinne väliin on vähän mahdoton saada :D eikä se vaseliini pääse sinne kuulien sisään myöskään kauhean helposti..
Siis tarkoititko ulompaa vetoniveltä? ja onko ulompi vetonivel samantyyppinen mitä ensimmäisissä rimpulakeuloissa, siis periaatteessa samanlainen kuin land cruiserissa jo 70 luvulla?
Tuo vetonivelen rasvaus on taitolaji, siis juurikin sitä paksumpaa vassua nivel täyteen, huolellisesti pursottelemalla ennen vetoakseliin liittämistä. ja tuo kuormittamaton sisäänajo on tosiaankin hyvä juttu, muutamaa cruiseria on tullut käytettyä toinen akseli pukeilla, eturenkaat linkussa, jopa varttitunti uusilla nivelillä.
p.s ainakin joissain nivelisä on säilytysöljy, joka ei oikein ala kaveriksi (teboilin ja whyrtin) mustaan vaseliiniin: irtonaista niveltä pitää käännelle jatkovarrella ja sopivan kokoisella hylsällä, ja sutata sormella vaseliiniä kuuliin/tähteen/maljaan/pantaan, uskomattoman pitkään pyörii tuo musta vassu nivelessä, jos ei hiero kiinni. Siis samaan tapaan kuin läskipala kuumalla pannulla...
Siis tarkoititko ulompaa vetoniveltä? ja onko ulompi vetonivel samantyyppinen mitä ensimmäisissä rimpulakeuloissa, siis periaatteessa samanlainen kuin land cruiserissa jo 70 luvulla?
Tuo vetonivelen rasvaus on taitolaji, siis juurikin sitä paksumpaa vassua nivel täyteen, huolellisesti pursottelemalla ennen vetoakseliin liittämistä. ja tuo kuormittamaton sisäänajo on tosiaankin hyvä juttu, muutamaa cruiseria on tullut käytettyä toinen akseli pukeilla, eturenkaat linkussa, jopa varttitunti uusilla nivelillä.
p.s ainakin joissain nivelisä on säilytysöljy, joka ei oikein ala kaveriksi (teboilin ja whyrtin) mustaan vaseliiniin: irtonaista niveltä pitää käännelle jatkovarrella ja sopivan kokoisella hylsällä, ja sutata sormella vaseliiniä kuuliin/tähteen/maljaan/pantaan, uskomattoman pitkään pyörii tuo musta vassu nivelessä, jos ei hiero kiinni. Siis samaan tapaan kuin läskipala kuumalla pannulla...
Siis murroksen nimenomaa tuo sisäpuoli "maljaosaksi" sitä moni puhuu jossa tosiaan ne kuulat ovat niin sinne hieman notkeemman oloinen vaseliini ei kauheesti notkeampaa mut hieman. ja veivaamalla sitä niin että jokainen kulma tulee koettua ja sinne laittamalla sitä vaseliinia niin että se ei enää ime itseeensä ollenkaan vaikka kääntäisi minne asentoon vain. Tämän jälkeen kun kasas sen missä on ne olkalaakerit molemmin puolin niin se täytee mustaa vaseliinia ja ei muutaku kovaa ajoa... napalukot kiinni hetken aikaa et pyörii murikka jne kaikki liikkuvat osat siellä perässä samoten.