PDA

View Full Version : Hj soa ohjaus


lampola
31.07.2014, 20:57
Tässä näi ku ny hetki taas ajettu tuolla soa hoojiil nii löytyny ominaisuus :D

Menee suoraa ja pystyy yhdel kädel iha ajelemaan jne. Mut tietys nopeudes n.60-70 nii alkaa hieman vatkaamaan ratti tai hieman enemmän. Si ku menee reilu 80 niin tasaantuu.

Trailgeari ohjauspalikat ja uudet raidetankot kaikkial ja ohjausiskariki lyöty järeempään mut silti pysyy viel ongelma.

Aurauskulmat on suurinpiirtee kohdil katottu mitä ite voi mital ihmetellä ja ei oo väljää missään. Casteri kulmat astemital ihmetelty kohdillee soaa tehdes jne.

Vai vaikuttaaks noi renkaat sit vaa nii mukavasti ku 37 pyörät al ja 1.2-0.8 baareil ajeltu

helmapelti
31.07.2014, 21:40
Kyl niistä pyöristä tasapaino tai muotovirhettä löytyy, hyvä jos noinkin toimii?

lampola
31.07.2014, 21:43
löytyy varmaan juu ja ei oo mitenkään tasapainotettu noit.

mut onneks ei oo tolla pikitie ajoa niin hirviästi :D

LöpöLassi
02.08.2014, 08:40
renkaat vaikuttaa tosi paljon.. mulla oli 33x13,5x16 ja voblas 60km/h ihan sairaasti vaan kun laitoin painotetut 205 alle niin ei vimputa ennee yhtään.. :)

Bj Andy
02.08.2014, 15:31
No laita ny enshätään sinne normi ilmat eli pari baaria tai jopa hieman päälle ja jos ei tokene niin sitten tasapainotus. Jos ei vieläkään tokene niin renkaita vaihellen paikasta toiseen ja jos ei sittenkään niin sitten se casteri nollaan.

Mutta kulmien tarkistaminen jollain muullakin kuin metrimitalla tienaa hintansa takaisin jos jotain sanomista löytyy.

88
02.08.2014, 19:46
Pyöränlaakerit kannattaa kattoo välyksettömiksi.

lampola
03.08.2014, 00:47
Täytyy täsä laittaa painei vähän lisää ja käydä kokeilemassa.

Ja pyöränlaakerit edellispäivän katoin kondikseen ja sielt on väljyydet poies.

toyota4x4
03.08.2014, 09:48
uusilla jousien puslilla hävis kyseinen woblaus mulla.

lampola
23.10.2014, 18:56
Ensimmäisen kerran soattamisen jälkeen oli 31 siirtopyörät hetken aikaa alla niin meni hyvin. Ei vatkannu tai täristäny ollenkaan. Siin kyl sit renkaiden vaihdon yhteydessä huomasin et pyörän laakereissa taas väljää. Noo kiristelin ne taas sopivaksi ja samalla sit kun ruuvasin creepyt takasin niin laitoin takaata pyörät etee.

Koelenkki heitetty ja todettu ettei vatkaa enää. Iha pien täristys ratis mut ei ollenkaan paha. Sekin kyl voi johtuu siitä et ei oo tasapainotettu ja paineet 0.8 bar.

helmapelti
25.10.2014, 20:43
Mulla toi voblaus paheni hiljalleen kun ajelin sitkeästi tasapainottomilla vempuloilla mettärenkailla.
Sit vaihdoin alle leimarenkaat joilla ennen kulki kuin juna ongelmitta, kuoppiakin sai ylitellä vaikka kädet irti ratista. Tarkistin ja kokeilin kaikkia castereita ja missään ei ollut välystä. Laakerit ok ja kaikki uudet ohjausnivelet.

Olin ihmeissäni että mitä pirua, kun ohjaus hakkasi jo 50kmh niin tuli mieleen että miksi ohjausiskari ei vaimenna sitä. Irroitin orkkis iskarin ja se oli ihan lepsu. Kuuklettelin iskareita ja brittiosista löytyi vinkuintialainen laatuiskari palautusjousella, perusiskarit parikymppiä ketale.
Sovittelin sen palauttavan paikalleen ja siihen loppui vemputus ainakin leimarenkailla (33x12,5")
Ajattelin että jos mettärenkailla meinaa vemputella niin laitan amerikan tyyliin lisäks tuplat suoraan välitankoon.
Sit ei kantojenkaan pitäisi iskeä näpeille. Alle satasella kuitenkin kolme iskaria ja jos ne kaikki saa kiinni niin kestäisi paremmin kun vemputus ei saa voimaa kun vaimentuu pois.

Se 20€ peruspumppu olis varmaan riittänyt kun orkkis jo museoikäinen.

Se palautus on mukava lisä, kylillä rattia ei tarvi kelata takaisin jyrkästä käännöksestä ainakaan jos tilaa on enemmän. Ennen tiheän ratin joutui kelaamaan takaisin suoraan, tehostusta tosin on pitänyt parantaa kun se ei ole häävi.