PDA

View Full Version : Sj410 tyhjäkänyti-ihmettelyä


Puska-suska
25.07.2014, 11:31
Auto oli puoli vuotta työn alla lämpimässä tallissa. Nyt kun otin takaisin ajoon niin tyhjäkäynti on jotenkin pielessä. Moottooriin, virranjakajaan tai muihinkaan sytytyksen osiin en koskenut remontin aikana, joten ongelma on ilmaantunut kuin tyhjästä.

Oireet ovat seuraavat:

I. Kone ei pysy käynnissä ilman pientä ryyppyä. Ei edes lämpimänä.

II. Tyhjäkäynti seilaa +/- 250rpm, kuten alla olevasta videosta näkyy.

9nIPKUCDrmw

Otin tankin täyteen uutta 98:a, joten kulahtanut bensakaan ei pitäisi olla ongelma. Pintakaasulla käynti on tasaista. Kiihdyttäessä en huomaa mitään suurempaa vetojen puutetta tms. Nykyisillä tulpilla ja sytkäjohdoilla on ajettu alle 300 km.

Vinkkejä ja neuvoja otan kiitollisena vastaan :o

OPA
25.07.2014, 13:51
tarkasta virranjakajan keskipako kytkimen jouset.

Tuoppo
25.07.2014, 14:07
Tyhjäkäynnin solennoidi sökö?

Puska-suska
27.07.2014, 09:38
tarkasta virranjakajan keskipako kytkimen jouset.
Tyhjäkäynnin solennoidi sökö?

Mistäs nuo löytyvät? Keskipakoon liittyvät jouset oletettavasti akselin ympäriltä jakajan syövereistä... Yksityiskohdat selvinnee haynesin kirjasta, joka ei tähän hätään ole käsillä.

Kannen ja pyörijän vaihdoin, mutta ei minkäänlaista vaikutusta käyntiin.

cybress
27.07.2014, 13:59
Solenoidi on kiinni kaasarissa, laita virrat päälle ja nyppää siitä solenoidista johto irti liittimestä, pukkaa liitin takaisin ja ja jos napsahtaa niin se on kunnossa ja jos ei napsahda ni koita syötää virtaa vaikka akulta suoraan ja jos ei vieläkään toimi niin se solenoidi on kaput.

Puska-suska
27.07.2014, 19:12
Solenoidi on kiinni kaasarissa, laita virrat päälle ja nyppää siitä solenoidista johto irti liittimestä, pukkaa liitin takaisin ja ja jos napsahtaa niin se on kunnossa ja jos ei napsahda ni koita syötää virtaa vaikka akulta suoraan ja jos ei vieläkään toimi niin se solenoidi on kaput.

Solenoidi naksahtelee ihan reippaasti.

Irroitin ja purin jakajan. Silmämääräisesti kaikki OK. Putsasin osat jousia myöten ja takaisin nippuun. Kiinni kanteen merkkien osoittamaan asentoon ja tarkistus ajoituslampulla niin ennakko oli aivan pielessä. Aloitin ihan nollasta ja 1-pytty YKK:hon, pyörijä ykkösen kohdalle ja niin pois päin.

Enpä oikein ymmärrä miten se 6kk sitten, ja ties kuinka kauan ennen sitä, kävi normaalisti noilla säädöillä. :confused:

Mutta nyt kuitenkin käy nätisti. :cool:

Heguli
28.07.2014, 06:23
Vanhemmiten siihen jakajan akseliin tulee välystä, jolloin sytkän ajoitus seilaa aika lailla. Omaan tuli laitettua suorasytytys niin sai koko jakajan heitettyä lepikkoon.

jannev
29.07.2014, 11:25
Ei kestä nykybensa oikeen seisottamista, menee sellaiseksi valkoiseksi jauhoksi kaasuttimessa. Olisiko kaasuttimessa kanava tai suutin tukossa, oireista päätellen tyhjäkäynti piirissä tukos. Eli kaasutin osiksi ja puhdistus.