PDA

View Full Version : ABT? vinssin kokemuksia?


Arctic Rhino
25.07.2014, 08:33
Tuli hankittua kuvan mukainen käytetty vinssi. Epäilys on että olisi "ABT 12000". kokeilin googlettaa hiukan lisätietoja ja on aikas kiven alla näiden vinssien tiedot.

Muutama hyvä juttu löyty palstan kätköistä, mutta en löytänyt esim manuaalia/räjäytyskuvaa jne. tähän. -Onko tämä vinssi mistään kotoisin? Onko näitä myyty maailmalla jonain muuna merkkinä? hyviä ja huonoja puolia?

Liitteen kuva tuli napattua muualta foorumista ja esittää vastaavaa vinssiä uutena. Mietin vaan että kannattaako mun tätä harkita rangen nokalle?

-Joel

MakeO
25.07.2014, 08:53
Tuli hankittua kuvan mukainen käytetty vinssi. Epäilys on että olisi "ABT 12000". kokeilin googlettaa hiukan lisätietoja ja on aikas kiven alla näiden vinssien tiedot.

Muutama hyvä juttu löyty palstan kätköistä, mutta en löytänyt esim manuaalia/räjäytyskuvaa jne. tähän. -Onko tämä vinssi mistään kotoisin? Onko näitä myyty maailmalla jonain muuna merkkinä? hyviä ja huonoja puolia?

Liitteen kuva tuli napattua muualta foorumista ja esittää vastaavaa vinssiä uutena. Mietin vaan että kannattaako mun tätä harkita rangen nokalle?

-Joel

Made by Runva, vanhalta nimeltään GEW eli Golden Electric Winch.
Moottori samanmoinen kuin EWX sarjassa mutta planeetta erillainen eli heikompi.
Kyllä tommosellakin vinssailee mutta tosiaan toi vaihteisto ei ole enää välttämättä "tätä päivää" ..

Tuossa on käytännössä samanmoinen vinssi malliltaan mutta erillaisella releboxilla...

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=9390


Huoltokertomuksia..

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=22175

Arctic Rhino
25.07.2014, 09:22
Kiitos Make! :)

Saako tuohon enää varaosia tai vaihteiston päivitettyä?

Manuaalia josta näkyy mitä se on syönyt?

-Joel

MakeO
25.07.2014, 09:50
Sattumalta löytyi vielä manuaali kaapista :)

Osia ei enää saa tuohon tehtaalta eikä päivitystä kannata tehdä koska muuta et voi käyttää kuin moottorin. Muistaakseni jopa moottorin päätylaipankin pitää vaihtaa..

Jotain käytettyjä moottorin osia multa saattaa vielä löytyä.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=232&pictureid=159420
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=232&pictureid=159422
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=232&pictureid=159421

Heguli
25.07.2014, 12:48
Mulla oli juuri tollanen suikan keulilla monen monituista vuotta. Toimi lähes moitteetta, joskin ei tuolla mitään hard-core offia harrastettu.

Solenoidiboksista piti joitain liitoksia juotella uudestaan kiinni ja yksi moottorin magneetti irtosi tuosta ulkokuoresta. Ovat siis liimalla kiinni tässä mallissa. Alkuperäiset vaseliinit oli yllättävän hyvässä hapessa kun lopulta tuon avasin ton magneetin irtoamisen takia. Varmaan ne vassut olisi kannattanut vaihtaa heti uutena mutta ei jaksanut. Mulla rattaat oli hyvässä kunnossa mutta käyttö oli tosiaan satunnaista ja autokin oli kevyt. Voimahan tuosta ei koskaan loppunut, sen sijaan hidas tuo kyllä on.

Repro
25.07.2014, 13:44
Eiks näitä ollut ennen kaikilla? :D
Hidashan se oli kuin helvetti, ja muinoin aika kalliskin.

Mutis
25.07.2014, 13:57
Miten näissä tuo jarru toimii?
Oman runvan joskus purin ja vaihtelin vaseliinit, niin samalla ihmettelin jarrun sielunelämää. Ei oikein auennut mulle.

MakeO
25.07.2014, 17:09
Solenoidiboksista piti joitain liitoksia juotella uudestaan kiinni ja yksi moottorin magneetti irtosi tuosta ulkokuoresta. Ovat siis liimalla kiinni tässä mallissa.

Jossain 8 tonnises on magneetti moottori mutta kyllä tämmönen 12 tonninen on jo sarjamoottori ja kentät on pulttaamalla kiinni, eli ei pelkoa niiden irtoamisesta ...

Heguli
25.07.2014, 17:36
Jossain 8 tonnises on magneetti moottori mutta kyllä tämmönen 12 tonninen on jo sarjamoottori ja kentät on pulttaamalla kiinni, eli ei pelkoa niiden irtoamisesta ...

Ok, oliskohan mulla ollut sitten se pienempi malli.

edit: tarkistin ja ABT8000 mallihan se mulla olikin

Isbj0rn
31.08.2014, 23:15
Jossain 8 tonnises on magneetti moottori mutta kyllä tämmönen 12 tonninen on jo sarjamoottori ja kentät on pulttaamalla kiinni, eli ei pelkoa niiden irtoamisesta ...
löytykö osa 13? Olisko se tefloni liukupinta?
Mulle on nyt se Articrhinon vinssi pödälle, ja sielle on osia rikki.

Vai olisko joku muu osia? Vinssi on täälä hetkelle Jalaskävellä.

T: Norjalainen / Henrik / Turska

Rytari
01.09.2014, 00:11
löytykö osa 13? Olisko se tefloni liukupinta?
Mulle on nyt se Articrhinon vinssi pödälle, ja sielle on osia rikki.

Vai olisko joku muu osia? Vinssi on täälä hetkelle Jalaskävellä.

T: Norjalainen / Henrik / Turska

mulla on varastossa alimmaisena tommonen vinssi mistä on vaihteisto rikki, siinä saattaa olla ehjä 13 osa

etsimiseen menee päivä...

Esko90
01.09.2014, 00:21
Multa löytyy tollanen vaikka varaosiksi jos tarvetta kuva löytyy mun projektitopikista

Isbj0rn
01.09.2014, 15:28
mulla on varastossa alimmaisena tommonen vinssi mistä on vaihteisto rikki, siinä saattaa olla ehjä 13 osa

etsimiseen menee päivä...


Kiitos, ei asialle oo kiire. Mutta hyvä tiedä. On mulle muutakin asia sinnepäin.

T: Henrik

Isbj0rn
01.09.2014, 15:29
Multa löytyy tollanen vaikka varaosiksi jos tarvetta kuva löytyy mun projektitopikista

Myytkö sen? Hinta?

Esko90
01.09.2014, 15:52
Voinhan mie sen myydä. Laittelen vaikka sulle kuvia siitä täl viikolla.

Isbj0rn
02.09.2014, 08:31
Rytari ei löyty se, eli tarve on vielä.

T: Turska