PDA

View Full Version : ExpeditionGEE


SammyGee
24.07.2014, 11:19
Kun projektiosiossa ei juurikaan enään etanatasollakaan eteneviä G-mersu projekteja ole niin tyrkkäsempä tänne oman rojektin. Projekti etenee lähinnä yrittämisen ja perheen ehdoilla ja molemmat tunnetusti pitää liikkeellä,varsinkin yrittäminen..

Auto: vm 81 gd300
Moottori: OM603 Turbo + manuaali looda
Alusta: Dobinsson ~50mm korottava +25mm korin ja rungon välissä.
Rengastus: 33x12.5 15 BFG mutikat , (alla 31x10.5 16 vastaavat hakkapeliitta 8 tms)
sit löytyy jotku kottikärryn pyörät katsastus kumeiksi, jos joku tarvii lainaa eteläsuomessa on noudettavissa renkaina semihyvät allterrainit
Lisävarusteet: Sähkölasit,keskuslukitus,karttavalo,alkuperäinen etuvinssi,( tankit molemmilla sivuilla ja keskellä, lisävaruste?)

Tehdyt:
-Kuskinpuolentakakulma &takaosan kylki
-Vesipumppu,apulaitehihnan rulla, kampakselin etupään stefa
-Uusi pääsylinteri jarruihin
-takaiskarien tukien uusiminen
-Ohjausvarret on rakenneltu umpitavarasta ja irtopäistä,myös uusi ohjaus iskunvaimennin.

Tekemättömät:
-Etuloksut & lampunkehykset
-Helmapalkit putkesta
-Puskurit eteen ja taakse
-Winssi eteen
-Pinnoitus(?)
-Taka-akselin stefa kusee
-Iso tarakka katolle
-Lisää Woimaa
-uudenvanhan takaoven asennus
-nopeusmittarin vaijeri
-

Lista on varmasti puutteellinen ja lisäilen niitä kun muistuu mieleen :cool:


Kaikkien mielestä kuvat on kivoja ni pistetään parit tyrkylle...

pee
24.07.2014, 12:58
Asiallista, hyvä ettei Geet maadu !

tepa250d
24.07.2014, 14:23
hyvä hyvä lisää kuvia:)

kallo
24.07.2014, 21:25
Mikä tomaagi on tarkoitus laittaa? :D

SammyGee
24.07.2014, 22:14
Mitäs noissa yleensä käytetään kun haetaan luotettavuutta oliko joku 722.3 tms.
En ole vielä hirveäösti keskittynyt tuohon tekniikka puoleen, ensimmäinen Mersu isolla M:llä vaik ollu vitoo ja bertaa ym kikkareita.
Täytyy nyt ensin saada noi korin suurimmat lahot ruotii ni kattellaa sitten tekniikkapuolen juttui. :cool:

Lampun kehyksien kanssa kun rupesin turaamaan niin päätin että otan koko loksun irti ja teen kunnolla, Onko noissa ihan yleisesti tuollaista valkoista purkkamaista kittiä käytetty ruostesuojana vai jonkun jälkiasennuksia? No kuitenkin meinasin puhaltaa sisä ja ulkopuolelta pellit kirkkaiksi paikata ja happomaalit pohjimmaiseksi. Takakulman kun tein vuosi sitten motonetin tuotteilla, voi senkin jo tehdä uudelleen...

kallo
24.07.2014, 23:19
Oliko tästä tarkoitus ottaa Woimaa nopeaan ajoon vai hiippailuunkin?

Itse kun tässä olen laittamassa tuota ZF:n lodjua 605:sen persiiseen, eikä oikeastaan ole käynyt edes mielessä mersun laatikko.

En tiedä mistä se kumpuaa, mutta jotenkin olen vain kuullut offikäytössä parempaa nuista ZF:n loodikoista, mutta sehän ei tietenkään Wwoimaa kestä.

(Ja nyt on kohta litanja vihasia mersumiehiä mulle huutamassa :D )

SammyGee
25.07.2014, 13:21
Käyttö lähinnä on työmatkakulkine,kalareissut ja safarointi.. Sitten se helvetillinen hämmentäminen kun jokaisessa kulkineessa on manuaali ja kaikenhuippuna yhdessä synkronoimaton fuller.

Onkos kukaan rakennellu tämmöiseen ilmastointia? Onko ihan mahdoton ajatus, vai laittaisko katolle tarakan alle jonku aftermarket ilmastointi systeemin esim http://www.khp-myynti.fi/71-1-8-Paikkaiset

Tuoppo
25.07.2014, 14:04
Mitenkä tämmönen G mese toimii pidemmällä matkalla. Onko ihan järkyttävä vai kehtaako lähteä ajaan 200km ilman peltoreita?

Ostat jonku 124 korisen mersun missä on manuaalisesti ohjattu ilmastointi ja ryöstät siitä kaiken tarvittavan tai jos laittaa automaattisen niin siinä on lähinnä sähköjen kanssa enemmän tekemistä. En usko että olis mikään hankala homma. 124korisessa mesessä on kaikille lisävarusteille oma sähköjohto sarja niin uskoisin että ilmastoinnilla on kans oma johto nippu

Mika_T
25.07.2014, 15:16
Mitäs noissa yleensä käytetään kun haetaan luotettavuutta oliko joku 722.3 tms.

W124 OM603 300turboD:n 722.357 loota on se paras aihio.
Sitten jos enempi tehonkestoa haluaa niin esim 500sta ässästä lootaan teräshiluja.

JSJ
25.07.2014, 16:53
Mitenkä tämmönen G mese toimii pidemmällä matkalla. Onko ihan järkyttävä vai kehtaako lähteä ajaan 200km ilman peltoreita?

Ostat jonku 124 korisen mersun missä on manuaalisesti ohjattu ilmastointi ja ryöstät siitä kaiken tarvittavan tai jos laittaa automaattisen niin siinä on lähinnä sähköjen kanssa enemmän tekemistä. En usko että olis mikään hankala homma. 124korisessa mesessä on kaikille lisävarusteille oma sähköjohto sarja niin uskoisin että ilmastoinnilla on kans oma johto nippu

Viime kesänä tuli omalla vm.82 geellä käytyä 1600km reissu jossa päiväsiirtymät reilua 500km eikä ollut mitään ongelmia eli pitkätkin reissut kyllä onnistuu. Äänieristeeksi on pohjaan liimailtu jokunen matto bitumilevyä joka tietty auttaa vähäsen.

SammyGee
26.07.2014, 19:01
Pitkät siirtymät menee ihan ok. Ajelin ennen remontin alkamista arkista ajoa n. 40000km ja pisimmät työmatkat olivat luokkaa 150km/ suunta.
Tässä g mersussa on melko tukeva äänieristys konepellissä on ~30mm matto , tulipellissä ja pohjassa on samaa mattoa ohkasempana,pohjaan on ajansaatossa ruikittu ilmeisesti peräöljystä vaseliineihin. Läpitunkematon ruostesuojaus,varsin mukavaa kun joutuu joskus siivoamaan pois. Mutta joo eniten sapettaa tuo ilmastoinnin puute,melu ei juurikaan ole koskaan häirinnyt.

Olikohan se mahdollisesti pee joka pysähtyi joskus kaukalammilla kun ropasin kaasuvaijeria kuntoon?:D

pee
26.07.2014, 20:21
Kyllä oli, ihan oikein arvattu, ja we(l)homäelläkin saa poiketa kun varoittaa tulostaan hiukan ennen, niin ei joudu toimenpiteiden uhriks jollei olla läsnä ...

(Numero löytyy rofiilista)

SammyGee
30.07.2014, 07:58
Kerkesin illan hämärissä ottamaan etulokarin irti, lokari itsessään on melko hyvässä kunnossa, takaosan kiinnitys ja lampunkupu valaisimen kehyksineen täytyy uusia.
Takaosan kiinnitys olikin hieman yllätys,tarkemmin kun tutki niin rakenne on melkoisen herkkä keräämään kaiken paskan. onneksi lahot ovat ainoastaan sisälokarissa, korin pellit ovat ehjät.

SammyGee
20.09.2014, 11:36
Pitkästä aikaa sorvin ääreen,kuukauden verran meni taas muissa hommissa.. Aamupäivä aloteltu etuloksun korjauksella, täytyy sanoa että melkosen kätevää kun saa nyppästyä koko etulokarin irti, ei tarvii kyykkii..

SammyGee
20.09.2014, 12:17
Lisää peltilappuja, eipä tuossa työnlaadussa mitään kuvattavaa ole, mutta pistetään silti:p

SammyGee
20.09.2014, 13:38
Lisää liimaaa.. Lampunkupu näyttää sen verran vastenmieliseltä että taidan mennä oikotietä ja liimaa sikaflexil tms peltilappuja. Ajatuksena tehdä lasikuidusta myöhemmin kipot tilalle

SammyGee
29.10.2014, 20:35
Kiirettä pitää, mutta saatu myös hieman mersua eteenpäin, takakulmat korjattu, myös aiemmin motonetin pilipalipohjamaaleilla korjaillut kohdat on tehty uusiksi. Seuraavana vuorossa pintojen vetäminen...

SammyGee
29.10.2015, 11:43
Pitkä aika vierähtänyt ettei juuri mitään ole kerennyt tehdä. Nurkkien paikkauksen jälkeen pureuduttiin takaoven alareunan korjaukseen.. Tuli hommattua syksyl tollanen pellin väännin,pieni mankeli, 90 asteinen särmäri ja leikkuri. Kiinan pojan tekeleeksi pätevä laite autopeltihommiin..

SammyGee
29.10.2015, 11:45
Ja koska tekemistä ei koskaan ole tarpeeksi kävin keravalta korjaamassa comian flatbeadin toisen geen kaveriksi. Molempien hidasta progressiota seurataan tässä samassa ketjussa..

SammyGee
29.10.2015, 20:29
Kertokaas viisaat onko levikkeiden teossa mitään rajotteita materiaalin/joustavuuden suhteen,eli voinko tehdä tuohon raudasta orginaalia vastaavat?

petr
29.10.2015, 21:21
ei....mullakin on rautaputkea ja peltiä...

SammyGee
29.10.2015, 21:42
Hieno juttu.. Kun noi alkuperäiset ei sovi putkikaarien kanssa ni täytyykin tehä sapluuna jossa taitella kaukalot joka nurkkaan.