PDA

View Full Version : kaiku/plotteri


dodge3500
23.07.2014, 17:22
Onko kellään tietoo et saisko jotenkin kaijun ja plotterin läppäriin. Jos niin mitähän mahtaa maksaa ja tekiskö joku semmosen koska itse en osaa?

Mutis
23.07.2014, 18:08
Ainakin tabletteihin saa navigointi ohjelmia melko edukkaastikkin. Oli juttua kesäkuun Vene-lehdessä. Hinnat suomen rannikkokartoilla 21,99-103€.

Samassa lehdessä juttu Vexilar SonarPhone SP100 T-POD langattomasta kaikuluotaimesta, mikä toimii puhelimen tai tabletin kanssa. Hintaa yli sata euroa. Ennemmin hommaisin kiinteän kaiun tuon sijasta. Saattaisi tulla edukkaammaksi ja taitaa nykyään saada monesta kaiusta dataa pihalle NMEA muodossa mitä joku sopiva läppärin ohjelma ymmärtäisi.

dodge3500
12.08.2014, 15:17
osaatteko antaa vinkkiä et mistä toi kaiku kannattais ostaa, kun nyt on panasonic cf-18 jos on jo plotteri

Ranee
14.08.2014, 08:28
Www.marinea.fi

Tuolta vois löytyä kaikkea tarpeellista.
Ainakin vuosi sitten kun suunnittelin unelmavarustusta kalaveneeseen tuolta löytyi kaikki tarvittava.
Kaiut irtopaloina jotka yhdisty johonkin jakolootaan joka antoi kuvaa eteenpäin mitä ymmärsi niin perus tft näyttö kuin läppärin ohjelmatkin.
Tämä maksoi sitten tonneja.

Plotterin rakentelu tietokoneeseen on helppo homma, tarvii vain ohjelmiston kartan ja gps pulikan.
Kustannukset jossain reilun satasen paikkeilla.

Nämä vermeet olisikin maksanut moninkertaisesti mitä silloin olin varannut edes sen veneen ostoon.
Köyhälle kaikki oli kallista

Samppa79
14.08.2014, 13:54
Mulla on ollut useamman vuoden käytössä SeaClear 2 ja joku halpa gps mokkula usb porttiin. Siinä on kaikki tarvittava veneilyyn mutta kaikua en ole löytänyt vielä, tai siis sellaista kaikua jonka saa läppäriin suoraan. Sitähän tässä vissiin haetaan. SeaClear on ilmainen. Olen viritellyt sen myös linuxiin jossa se toimi kuin junan vessa. Haittapuolena on se että kartat joutuu tekemään itse mukana tulevalla kartanteko ohjelmalla. Ei ole vaikeaa.

dodge3500
14.08.2014, 21:05
Juuri semmosta et tökkeli kii ja rupee näkyy

Samsonite
14.08.2014, 22:42
Kaiku irtona on helppo ja halpa, miksi molemmat läpättimeen?

dodge3500
15.08.2014, 14:12
Jos sen sais isommalle kuvalle