Kirjaudu sisään

View Full Version : Jeep Cherokee hyytyi


igor
17.07.2014, 21:39
Moro! Pieni pohjustus tapahtuneeseen. Toissa iltana Jeeppi hyytyi pikatielle ilman mitään ennakkovaroitusta, pelti auki ja päällisin puolin kaikki ok. Puolan johdon yms koitin että on kiinni ja starttaamaan. Auto lähti käymään kuin palmun alta ja ilman mitään oireita kuljetti kotipihaan. Seuraavana ehtoona vaan ei enää käynnistynyt. Kipinä hukassa. Antaa vikakoodit 12, 11, 76, 33 ja 55. Muut jo löysinkin mutta tuo 76 ei ole vielä tullut vastaan. Tietääkö kukaan mitä se tarkoittaa? Jakajan kansi ja puola vaihdettu(pyörijänkin olisin vaihtanut mutta tuli varaosaliikkeestä vääränlainen) Uusi sytytysyksikkö olisi hantin penkillä mutta tässä kohtaa törmäsin suureen ongelmaan. Mistä se pitäisi -93 mallisesta jeepistä löytää?
Konehuoneessa tai kojetaulun alla ei näy mitään vastaavaa möttiä. Tää varaosa yksikkö on noin 15x15x4cm jäähdytysrivoitettu alumiinimötti. Meen nyt mittaamaan kampuran asentoanturia kun täältä siihen ohjeetkin löytyi ja tuntuu melko yleinen vika näissä olevan...
Ja tosiaan moottorina on 2.5 litrainen ruiskunelonen...
Kiitoksia jo etukäteen vastauksista.

JAMANT
17.07.2014, 21:58
Ei siellä ole mitään sytytysyksikköä, PCM hoitaa kaiken ja puola kipinän!!! Sytkäyksiköt loppui -90:een, uudemmissa ei ole moisia!!!

igor
18.07.2014, 06:51
No se selittääkin miksen sitä löytänyt. Onko tää pcm siinä ilmanputsarin takana kuskin puoleisessa sisälökarissa kiinni?

JAMANT
18.07.2014, 07:15
Tuonnäköinen: http://www.jamant.fi/msmop56027508-p-723.html ?? Juu, sehän se on...

Hyytymiseen voi olla aika monta syytä: kampuran asennontunnistin, puola, johtosarja, myös nokka-akselin asennontunnistin (vaikka sen hajoaminen ei pitäisi normaalista aiheuttaa sammumista, ei vaan lähde enään käyntiin, mutta poikkeuksia on tullut vastaan), itse PCM, muut sytytysosat (siis lähinnä pyörijä, yksittäiset muut sytkäosat tuskin koko konetta sammuttaa), polttoainepumppu, suodatin (erittäin harvoin), joku muu syy....

igor
08.08.2014, 16:47
kuitataan tännekkin että jeeppi heräs henkiin kampiakselin asentoanturin vaihdolla. Helppo homma nelos-koneeseen kun yläkautta mahtui vaihtamaan...