View Full Version : deuzin pa järj ilmaus?
Mitenkäs tollanen kaivinkoneen uumenissa majaileva vesijäähdytteinen 4,6 ltr deuzi ilmataan?
Ei sattunut ohjekirja tulemaan mukana ja viimeksi sahasin boosterin avulla käymään. Tontin kauimmaiseen kulmaan ei piuhat riitä ja epäilen riittääkö toi vanha patrolli antamaan tarpeeksi apuvirtaa..
Yks suihku irti ja starttia, eikä mee kauan ku hörähtää käyntiin. Apumies Antero on kova sana tuolla tavalla ilmatessa niin ei joka paikka sotkeennu PÖöhön.
Deuzin moottorit on yksiä piruja ilmata. Teet miten vain ni aina saa sahata akut äärimmilleen.
Startti pilotti tepsii apuaineena,vaikka se ei parhaita mahdollisia tapoja olekkaan.
Eteenkin jos akkukapasiteetti on pieni ja apuvirran antaminen hankalaa,ni pilotilla vaan..
Mitenkäs tollanen kaivinkoneen uumenissa majaileva vesijäähdytteinen 4,6 ltr deuzi ilmataan?
Ei sattunut ohjekirja tulemaan mukana ja viimeksi sahasin boosterin avulla käymään. Tontin kauimmaiseen kulmaan ei piuhat riitä ja epäilen riittääkö toi vanha patrolli antamaan tarpeeksi apuvirtaa..
Samalla lailla kuin muutkin, siirtopuoli ensin ja jos on aine loppunut ihan sammumiseen asti niin suutinlinjat sitten.
Yksikköpumpuilla oleva kone? Ljungby-masiinasta (-05), n. 6l deutzi, loppu kerran tienposkeen löpö, käsipumpulla niin kauan kun tuntuu että aine ei enää liiku, starttaamaan ja toinen samalla jatkaa pumppausta. Ei aukastu ruiskuputkia pumppujen päästä, sattu olemaan uudet akut pyöräkoneessa niin jaksoi pyörittää pitkään. Ei varmaan olisi haitaksi aukoa kaikki putket.
Volvoton
15.07.2014, 23:48
Mitenkäs tollanen kaivinkoneen uumenissa majaileva vesijäähdytteinen 4,6 ltr deuzi ilmataan?
Ei sattunut ohjekirja tulemaan mukana ja viimeksi sahasin boosterin avulla käymään. Tontin kauimmaiseen kulmaan ei piuhat riitä ja epäilen riittääkö toi vanha patrolli antamaan tarpeeksi apuvirtaa..
Jos joudut taukojen jälkeen useasti ilmaamaan niin siirtopumppu jota moniurahihnalla pyöritetään on loppu, näitä pumppuja löytyy lähes joka merkistä nykyään, suuttimilta ruuvit löysään ja käsipumpulla aluksi löpöä suuttimille kiristys paitsi viimeinen, starttaus kaasupohjassa pitäisi syttyä kun jaksaa käydä tyhjäkäyntiä vetää viimeisen suuttimen kiinni ja se on siinä. Siirtopumppu ei välttämättä vuoda ulospäin, antaa salakavalasti ilmaa järjestelmään. Uutta pumppua hankkimaan
Yksikköpumpuilla oleva kone? Ljungby-masiinasta (-05), n. 6l deutzi, loppu kerran tienposkeen löpö, käsipumpulla niin kauan kun tuntuu että aine ei enää liiku, starttaamaan ja toinen samalla jatkaa pumppausta. Ei aukastu ruiskuputkia pumppujen päästä, sattu olemaan uudet akut pyöräkoneessa niin jaksoi pyörittää pitkään. Ei varmaan olisi haitaksi aukoa kaikki putket.
Ei oo suurta apua aukaista noita putkia,kun käsipumpulla saa polttoaineen kumminkin yksikköpumpuille asti. Joutuu jokatapauksessa sahaamaan startilla polttoaineen pumpuilta suuttimille väliset putket täyteen. Kaasu pohjassa onnistuis toki nopeemmin,mut jos on sähköohjatut pumput ja niille tulee ohjaus eculta,ni milläs painat sitä kaasua.. Pitäs moottorin olla ensin käynnissä.
Ei oo suurta apua aukaista noita putkia,kun käsipumpulla saa polttoaineen kumminkin yksikköpumpuille asti. Joutuu jokatapauksessa sahaamaan startilla polttoaineen pumpuilta suuttimille väliset putket täyteen. Kaasu pohjassa onnistuis toki nopeemmin,mut jos on sähköohjatut pumput ja niille tulee ohjaus eculta,ni milläs painat sitä kaasua.. Pitäs moottorin olla ensin käynnissä.
Se ilma pääsee paljon nopeammin pois sieltä suutinputkesta kun aukaisee sitä liitintä, kun se ilma vaatii reilusti tilavuutta ennen kuin suutin aukeaa...
Sähköohjatut oli muistaakseni parin-kolmen sekan kohdalla syöttö kaakossa jos ei lähde oletusarvoilla käyntiin. Ainakin Volvoissa asuva Deutz... Siihen voi tietenkin sitten lisätä epäilyn meneekö puoletkaan anturitiedoista tai ohjauskäskyistä läpi johtosarjan liitinten...