View Full Version : HJ61 tehostuksen parannus??
ukkonen7
12.07.2014, 12:16
Pitäisi väliaikaisesti saada pikkasen paremmaksi tehostus ohjaukseen niin onnistuuko pumpusta vaan isointa jousta simmaamalla jäykemmäksi??
helmapelti
22.07.2014, 22:17
Searcilla olet jo löytänyt vaihtoehtoja mutta veikkaan että jousta tarvii saada reilusti jäykemmäksi eikä pieni shimmaus riitä, jos paineet on puolet alkuperäisestä ja pumppu väljä niin ei taida toimia kummoisesti.
Tukkeutunut sihti 15v ja vesimössöä kavitoiva pumppu niin paineita ei löydy.
Mulla max paineen nosto ei auttanut eli se ei ole ongelma, käyttöpainetta tarvis lisää.
Jäykempi iso jousi voisi auttaa, itse etsin n 30% jäykempää, voi olla jo liianjäykkäkin.
ukkonen7
23.07.2014, 11:52
Jep, kokeilin viime viikolla 1.5mm prikalla ja ei tulosta. Seuraava siirto oli että tuplasin jousen eli laitoin vakio jousen sisään toisen pienempi halkaisijaisen miltein saman jäykkyyksisen ja tulosta syntyi. Liikaa en viittinyt jäykistää kun en luottanut vanhoihin letkuihin ja paljonko simpukka kestää.
toyota4x4
27.07.2014, 22:47
kannattaa sitten se sihti poistaa säiliöstä tai tehä isompi säiliö ja atf:n tilalle hydrauliikka öljyä
ukkonen7
28.07.2014, 05:37
Täytyy Joo säiliötä kasvattaa, oli pieni pelko että saattaa näillä keleillä atf kiehua.
ukkonen7
28.07.2014, 15:49
Oletan että Toyotan pumppu on lamellimalli niin toimiikos Se paremmin hydrauliöljyllä??
toyota4x4
29.07.2014, 20:56
Oletan että Toyotan pumppu on lamellimalli niin toimiikos Se paremmin hydrauliöljyllä??
kyllä se on monesti tuntunut auttavan etenkin jos lämpösenä on tehostus kadonnu atf:llä niin hyde öljyllä ei .muutamamissa Toyotissa ollu jo useamman vuoden hyde öljyt.
t.haapala
04.08.2014, 18:55
Onks jollain varmaa tietoa et onko kaik hoojiitten tehostimienpumput käypäsiä keskenään?
Vai onko vuosmalleissa eroja?
toyota4x4
04.08.2014, 20:28
Onks jollain varmaa tietoa et onko kaik hoojiitten tehostimienpumput käypäsiä keskenään?
Vai onko vuosmalleissa eroja?
siinä vaiheessa kun vaihtuu koneen korva, vaihtuu pumpun malli 81-85 tais olla vanhaa ja 86-90 uudempaa mallia.
t.haapala
04.08.2014, 21:50
Selvä homma, kiitoksia
t.haapala
05.08.2014, 09:57
Semmonen kysymys vielä et saakos tommoseen pumppuun vaihettua jotain tiivisteitä,
vai kattelenko suosiolla uuden pumpun kun vanha vuotaa?
Lainaampa tätä topicia ku rockyssä on sama tehostimen pumppu (erillainen kiinnitys).. No mutta asiaan, elikkäs purin pumpun ja vaihdoin sinne hj:n pumpusta parempi kuntoiset sisukset. Homma onnistui hyvin ja tehostus parani, tämän jälkee auto seisoi n.kuukauden ja nyt ei tehosta enään ollenkaan..
Olisko ideoita mikä siihen nyt iski?
toyota4x4
28.08.2014, 20:30
painepuolen kara jumittelee ainakin noissa jenkkipumpuissa.
toyota4x4
28.08.2014, 20:31
Semmonen kysymys vielä et saakos tommoseen pumppuun vaihettua jotain tiivisteitä,
vai kattelenko suosiolla uuden pumpun kun vanha vuotaa?
merkkiliikkeestä olen ostanu tiivisteitä pumppuun maksoi silloin luokkaa 20e akselin stefa ja o-rengas
IironSika
28.08.2014, 20:39
painepuolen kara jumittelee ainakin noissa jenkkipumpuissa.
Samoin Japanin pumpuissakin. Yhdestä sai kaivaa oikein tosissaan pihdeillä karaa ulos. Putsauksen jälkeen toimi hetken, kunnes taas alkoi jumittaa. Liekö kulumisella osuutta asiaan.
helmapelti
29.08.2014, 17:49
Mulla ainakin hjn pumpussa syliteri porattu valuun viimeistelemättä öljykavavia, siellä oli jonkun hiekkavalun kavat teräväreunaisia. Omasta niitä pyöristelin kun karaa sai repiä pois pihdeillä.
Ymmärsinkö ollenkaan oikein kun pähkäilin että tuoton lisäämiseksi joko porataan unionia isommaksi jolloin lasketaan karan ohjauksen vastapainetta tai karan jousta jäykistetään saman saavuttamiseksi ja jos noita tekee liikaa niin ohikierto ei kytkeydy ja öljyt pysyy aina painekierrossa ja kuumenee?
Eli parempi vaihtoehto voisi olla tuottavampi pumppu tai vakion välityksen korottaminen, pienempi siivapyörä?
Jos pumppu väljä niin virittely ei auta, tuotto ei kasva?
Mulla toi tuunaus jäi kesken kun toyotalta tuli väärä jousi.
Toyotalta stefa muutaman euron ja vuoto loppui.