View Full Version : Hiluxin syöttöpumppu rupesi vuotamaan
Yks kaks huomattiin että hiluxin ln110 malliseta syöttöpumpusta jostakin vuotaa naftat. Onko kuinka työläistä irrottaa kyseinen pumppu ja vähän miten huomma tehdään ja toiseksi mikä on hintahaitari kun pumpun lähettää korjattavaksi riippuu tietysti viasta mutta eikö yleensä on akseli vuotaa tai joku muu tiiviste on pettänyt.
Lieköhän vuoto samassa kohtaa, ku mulla oli..
Eli siitä pumpun käyttövivun akselilta.. Siinä on kuulemma joko O-rengas tai stefa. Eikä sen vaihdattaminen ollut firmassakaan kovin kallista lystiä, joten kai se on helppo touhuta itsekin. Ja mulla tuota menovettä tuli ihan kunnolla noppasemalla.
Pumpun kannen ja kaasuakselin tiivisteen vaihto ei vaadi pumpun irroitusta.
60lantikka
11.07.2014, 20:40
mulla vuoti 2l-t pumppu kokoajan tiputtaen nestepään ja pumpun välistä.
pelkästään sen vaihto olis maksanu 300 ja kaikki pumpuntiivisteet oli 500.
pumppu piti ite irrottaa ja ährätä takasi
Vilkutin
11.07.2014, 22:31
Mul vuoti kans se käyttöakseli, pystyakseli, siis kaasuvivun... paikallaan avattiin mutta tarkka kandee olla mul jotain putos siitä veke ja kun sen löi nippuuu niin ulvas kierroksia RIITTÄVÄSTI.
Mul vuoti kans se käyttöakseli, pystyakseli, siis kaasuvivun... paikallaan avattiin mutta tarkka kandee olla mul jotain putos siitä veke ja kun sen löi nippuuu niin ulvas kierroksia RIITTÄVÄSTI.
Totta, mitään ei kannata tiputtaa ja oikealle poorille pitää saada takaisin.
mulla vuoti 2l-t pumppu kokoajan tiputtaen nestepään ja pumpun välistä.
pelkästään sen vaihto olis maksanu 300 ja kaikki pumpuntiivisteet oli 500.
pumppu piti ite irrottaa ja ährätä takasi
Ei kuuulosta mitenkään edulliselta... Mulla oli 2LT2:ssa sama homma, rupesi vuotamaan nestepään ja pumpun rungon välistä. Samalla sitten jakopään hiluja vaihdellessa vaihoin pumppuun tiivisteet. Boschin yleismallin tiivistesarja makso dieselhuollossa 25e
Muuten kaikki tiivisteet kävi heittämällä, mutta kannen kumitiivistettä piti hioa pikkusen ohkasemmaksi, jotta se sopi uraansa.
60lantikka
14.07.2014, 06:54
Ei kuuulosta mitenkään edulliselta... Mulla oli 2LT2:ssa sama homma, rupesi vuotamaan nestepään ja pumpun rungon välistä. Samalla sitten jakopään hiluja vaihdellessa vaihoin pumppuun tiivisteet. Boschin yleismallin tiivistesarja makso dieselhuollossa 25e
Muuten kaikki tiivisteet kävi heittämällä, mutta kannen kumitiivistettä piti hioa pikkusen ohkasemmaksi, jotta se sopi uraansa.
ei kuulostanu minustakaan...
Ei minkäänlaista kokemusta syöttöpumpuista. Hoituuko kuvan mukaisesta paikasta vuotavan pumpun fiksaus paikalla vai täytyykö ottaa irti?
Ei minkäänlaista kokemusta syöttöpumpuista. Hoituuko kuvan mukaisesta paikasta vuotavan pumpun fiksaus paikalla vai täytyykö ottaa irti?
Eikö tuo mene ihan vaan uusilla kuparitiivisteillä. Onteloruuvi auki, ja prikkojen vaihto.
Kannattaa tietysti ensiksi kokeilla, jos on ihan vaan löysällä.