PDA

View Full Version : savuttaa...sinistä ja mustaa!


lacrits68
03.07.2014, 09:42
moi!

eli mikä mahtaa aiheuttaa seuraavanlaista oireilua:

sinstä savua 1800-2000rpm, rasittaessa mustaa...! Käy hyvin ja eikä muitakaan ongelmia..!

https://www.youtube.com/watch?v=zH55uZyVmqE

ei syö öljyä eikä vettä.

//Janne

Repro
03.07.2014, 09:46
Suutin vuotaa?

Hautalintu
03.07.2014, 12:12
Tai venttiilivarren kumit valskaa... haiseeko toi sininen pöllähdys palaneelle öljylle?

lacrits68
03.07.2014, 12:20
....ei oikeastaan...enämpi polttoaineelle...!

lacrits68
03.07.2014, 18:03
....i rest my case....! :(

https://www.youtube.com/watch?v=Bw4qukAR4ww

BJ-40/76
03.07.2014, 20:14
Aika väljältä näyttää, mutta ei pitäis haista dieselille tuo sininen tupraus, jos ahdin väljä, siis voi pitää öljynsä sisällä, vaikka väljä, mutta tuotto kärsii... ja tuo musta pöllähdys voisi olla seurausta tuosta puuttuvasta ahtopaineesta, jos ei ole ominaisuus? K.O koneesta ei mitään kokemusta.
Paljonko kilometrejä?

lacrits68
03.07.2014, 20:23
Aika väljältä näyttää, mutta ei pitäis haista dieselille tuo sininen tupraus, jos ahdin väljä, siis voi pitää öljynsä sisällä, vaikka väljä, mutta tuotto kärsii... ja tuo musta pöllähdys voisi olla seurausta tuosta puuttuvasta ahtopaineesta, jos ei ole ominaisuus? K.O koneesta ei mitään kokemusta.
Paljonko kilometrejä?

300tkm....

pee
03.07.2014, 21:00
Voiks mennä myöhäselle noilla kiekoilla, mikä säätää ennakkoa

Josko ahdon tullessa mukaan ennakkö jää myöhälle, silloin sininen kärvä on tosiaan pahan hajuinen

Ilmaviat ja suutin viat pitäis tuntua ja näkyä tyhjäkäynnilläkin

lacrits68
09.07.2014, 06:51
moi!

OK, mites tästä eteenpäin...? Ostaa samalainen "puoli hyvä/huono vai lähteä rakentamaan VNT/tms? Mainitaan että tässä ei mitään hulluja olla tekemässä, eli ei mitään mega myllyä, vaan mukava ajaa jo alakirroksilta oleva systeemi.


Aika noviisi näissä hommissa, joten neuvoja otetaan vastaan...!

Se nykyinen systeemi toimii siten että kellon ( wastegate?) säätää pumpulta tuleva ( alipaine?) letku.
Ymmätääkseni noita flektejä saa myös manuaalisesti säädettäviä,jolloin tuo pumpulta tuleva ohjaus ei ole tarpeen?

Markkinoilla olevia (hyviä?) flektejä on ilmeisesti Holsetit ja Garretit?

//Janne

Mikki
09.07.2014, 07:29
moi!

OK, mites tästä eteenpäin...? Ostaa samalainen "puoli hyvä/huono vai lähteä rakentamaan VNT/tms? Mainitaan että tässä ei mitään hulluja olla tekemässä, eli ei mitään mega myllyä, vaan mukava ajaa jo alakirroksilta oleva systeemi.


Aika noviisi näissä hommissa, joten neuvoja otetaan vastaan...!

Se nykyinen systeemi toimii siten että kellon ( wastegate?) säätää pumpulta tuleva ( alipaine?) letku.
Ymmätääkseni noita flektejä saa myös manuaalisesti säädettäviä,jolloin tuo pumpulta tuleva ohjaus ei ole tarpeen?

Markkinoilla olevia (hyviä?) flektejä on ilmeisesti Holsetit ja Garretit?

//Janne

Tarpeen mukaan kannattaa tuo ahdin sitten muuttaa. Kysy HuoltoRep miten ovat rakentaneet...

Ja hukkaporttia ohjataan ahtopaineella, jolla rajoitetaan ahtimen pyörintänopeutta (ja samalla painetta). Se putki/letku pumpulle antaa ahtopaineen polttoaineen syötölle, ei ahtimen säädölle.

Ahtimiahan löytyy vaikka mitä, sen kun vaan valkkaa mieleisensä:
- Garret
- Holset
- Schwitcher
- Mahle
- Konig
ymym....

Racingrabbit
09.07.2014, 07:39
300tdi koneessa on turbon pakopesä kiinteä osa pakosarjaa.
Joten jos vaihtaa toisen malliseen turboon,joutuu väkisinkin askartelemaan pakosarjan kanssa.

http://www.reedx.net/landrover/maint/manifold/manifold2.jpg

Nykyään löytyy näköjään valmistakin VNT kittiä 300tdi koneeseen: http://www.ebay.de/itm/AlliSport-Land-Rover-Defender-300-Tdi-VNT-Turbo-Direct-Replacement-Turbocharger-/251189664623

Mikki
09.07.2014, 07:47
http://www.allardturbosport.co.uk/index.php?page=Defender-and-Discovery-200-300-TDI
http://www.allardturbosport.co.uk/uploads/images/Land-Rover/LandRover%20300tdi%20VNT%20fitted%20010.jpg

Tollasia löytyy kun käsi käy taskun pohjalla...:D:D:D

lacrits68
09.07.2014, 07:50
moi!

Ajatuksena olis joko "kit" kuten lenkissä,, tai hommais 200tdi pakosarjan ( jossa ilmeisesti on "standardi" turbo liitäntä) ja rakentelis siitä.

http://www.defendersource.com/forum/attachment.php?attachmentid=67293&d=1362351826


tosiaan aika noviisi näissä turbohommissa...!

//Janne