Kirjaudu sisään

View Full Version : HJ;n Kuskin penkki

Jallu71
01.07.2014, 09:26
Olen tossa katellu että aika moneen hojoon on penkki vaihdettu,myös omassa alkaa olla valmis niin meneekö siihen heittämällä esim joku henkilö toijotan istuin vai mitä olette laittaneet?

Hessu888
01.07.2014, 10:51
Olen tossa katellu että aika moneen hojoon on penkki vaihdettu,myös omassa alkaa olla valmis niin meneekö siihen heittämällä esim joku henkilö toijotan istuin vai mitä olette laittaneet?

Recarot menee parin tunnin työllä jos tekee parista latasta sovitteet alkuperästen kiskojen ja uuden penkin väliin.

parukit
01.07.2014, 12:05
Ensiksi laitoin vanhan Corollan penkin joka vaati lattaraudat pultinreikineen poikittain. Siihen penkki kiinni ja pultattuna Hj:n penkinjalustaan kiinni. Säilyi hyvin pituussäätö.
Corollan penkistäkin tuli loppu, joten nyt on Honda Civikin, vm.-99, penkki alla. Meni Corollan pulttireikiin.

roina
01.07.2014, 13:25
Mulla on -07 Transitista penkki. Siinä on hyvät säädöt joka suuntaan, käsinoja eikä sovittaminenkaan ollut aivan mahdoton tehtävä.

Luoppis
01.07.2014, 13:26
Mulla on joku sovittanu jonku tuntemattoman auton penkin niin, että 4 lattaraudan palasee on porattu 12mm reikä (kannattais tehä mun mielestä 13mm) ja sit hitsattu se penkin kisko kiinni kahtee 30x30mm RHS putkee ja sit ne latat on soviteltu pultinreikii ja heftattu niihin RHS:ii kiinni. Vähä semmonen mahollisimman monimutkanen tapa tehä penkille "adapteri", mutta toimii. Penkin korkeuskin on aika sopiva noiden putkien kanssa. Onkohan kukaa koskaa kokeillu kysyä jostain verhoomosta tai pikku huonekaluja valmistavasta puljusta, että mitä kustantais entisöidä se auton oma penkki?

BJ-40/76
01.07.2014, 17:37
HJ:ssä istumakorkeuteen kannattaa kiinnittää huomiota; jotkut penkit nousee väkisellä liian korkealle, ja leveyssuunnassakaan tilaa ei ole aina riittävästi.

HDJ-80 piti hakea pitkään penkkiä, esim. vanha avensiksen penkki oli aivan liian leveä alhaalta.

Jos butjetti ja hj:n jousitus sallii, niin recaroista löytyy monelle sopivat säädöt.

Viipo
02.07.2014, 06:36
Itekkin laitoin ekaan hojoon recaron kopion HJ:n omiin kiskoihin sovitettuna, ja korkeudesta tuli ihan passeli, mut siitä kun aika jätti, niin sovitin 626 matukan penkkiä samaan tapaan, mut sille piti esittää vähä enempi modifikaatioita, et sai riittävän matalalle.
Ajoasento meinasi olla ekalla kokoonpanolla kuin traktorissa korkeussäätöjen takia, mutta lopulta siihen sai rakennettua sellaset sovitteet, että penkki tuli säätöineen inhimilliselle korkeudelle.

Luoppis
04.07.2014, 16:51
HJ:ssä istumakorkeuteen kannattaa kiinnittää huomiota; jotkut penkit nousee väkisellä liian korkealle.

Joskus kävin koeajamassa yhtä hoojiita mihin oli tekastu recaron penkki sähkösäädöillä. Istuintyyny oli niin korkealla että autoon noustessa osui auton a-palkki tai mikä nyt onkaan oven yläpuolella päähän korvan yläpuolelle. Toisaalta on kiva jos penkistä näkee auton konepellin kivasti, mutta toi oli jo liikaa :D Omassa periytyneessä viritelmässä plussaa on se, että penkissä on enemmän pituussäätöä, kuin noissa Toyotan penkeissä normaalisti. Eli penkin kiskot on laitettu vähän taaemmaksi niin, että lyhyimmälläkään säädöllä penkki ei ole mitenkään "lasten" ajoasennossa.

Timoboy
07.07.2014, 09:17
Käykös mistään autosta kuskinpenkki suoraan? Kaverilla iso kasa autoja, mistä valita..

A-P
08.07.2014, 22:01
Kasikolmoseen on ympätty joku sporttipenkki ehkä ooppelista, ja istumakorkeus on standardia korkeampi, joten kasiysin vakiojakkaralla istuessa joutuu kurkottelemaan saavuttaakseen saman näkyvyyden, tai ainakin siltä tuntuu. Eli tällä kokeumuksella ja ruumiinrakenteella (180 cm) ei korkeammasta istuimesta ole ainakaan haittaa.

Tojo4wd
09.07.2014, 01:45
Mulla on VOLVO 240 kymppisen penkit edessä vuosimallista ei hajua.
Penkkiin sopii hj:n omat kiskot ja sopii myös lattiaan mutta pitää olla kiinnitys pultit löysällä sovittaessa paikalleen ja kiristää kaikki vasta kun penkki paikallaan lattiassa.
Istuin korkeus kyllä nousee mutta itsellä ei haittaa muttta pitkää tai lyhytjalkasta voi haitata.

parukit
09.07.2014, 07:38
Käykös mistään autosta kuskinpenkki suoraan? Kaverilla iso kasa autoja, mistä valita..

Kyllä siihen saa sopimaan melkein penkin kuin penkin. Jos on vara valita, niin ota sellainen mikä on ehjä ja sopii parhaiten auton muuhun värimaailmaan.

Reetu
12.07.2014, 10:02
850, S/V70-1 penkki osui parin latikan pätkän avulla paikoilleen.

Jotkut kyl pitää ko. jakkaraa huonona, mut miulle se sopi.