View Full Version : Punin Patrollit (varakäyttiksen tuhertelua..)
PunisherFIN
28.06.2014, 07:36
On pitäny alottaa jo kotva rakentelutopikkia, lähinnä tuon mehtäkamppeen evoluutiosta miun häiriintyneen mielen visioiden toteuttamisen suhteen, muttei oikeen ole olluna aikoo työkiireihen tms takia. Nyt aattelin vähän koostaa, että mitä autoon on tehty ja sen tähen topikki on "Patrollit", koska nuita on ny siunaantuna kaks, toinen käyttikseksi siis :) Sitten kun kaikki jotka miut niiko nokikkain tuntoo, tietää mitenkä helevetin hyvä tuuri miulla on kaikkien autojen jne kanssa, niin se taisteleminen seleviää kyllä muillekin, kuhan tähän vitjaan alakaa tulla enempi tekstiä ajan saatossa :D Samalla kait tää ketju voi toimia miulle ihelleni muistilistana, mittee autoihin on tarkotus tehhä ja samalla näkee hiukan kehitystä sitten ko kahtoo taaksepäin, et onko jotain saana aikasiks vai ei..
Samalla tää voipi toimia yhen autoharrastajan blogina ja tunteihen purkamispaikkana, miusta ko jotenni tuntuu, että samanlaisia epäonnensotureita on tässä muassa muitakin ko mie, niin pääsöö sitten porukalla kiroomaan asioita tahi jakamaan neuvoja myös toisille samanlaisille sepille, neuvoja ja vinkkejä suapi antoo ja kommentoikee mahollisimman paljon, miun puolesta suapi olla vähän roisimpaaki juttua, en niistä ota niin herkästi ihteeni :)
PunisherFIN
28.06.2014, 08:04
Mietin et misseehän järjestyksessä sitä esittelis kaluston, mutta kai se on tuosta mehtävehkeestä lähettävä liikkeelle, se tuli kuitenni ensmäisenä miulle, kahotaa se käyttis sitte myöhemmin :)
Autohan on Y60 korinen GR Patrolli 2,8l koneella vuosmallia 1990, senhän mie huusin täältä palstalta, vaikka se saman seuran ukolla olikii myynnissä, kyseessä on tavallaan "latolöytö" jonka Agitsu oli bongannu vanahoilta kotikulumiltaan ja auton alakuperänen omistaja oli jottain kautta tuttu, Agitsu ossoo kertoo varsin tarkemmin nuista jos joskus haluvaa :)
Sehä olt ihan peruskuntonen, vajjaa 7v seissy GR, ruostetta oli kohtuullisen vähän, runko ja korikiinnikkeet olt kovat ja peltiähän siihe ei älyttömästi tarvinna laittoo, perus paikat, helemat ja lokarin kaaret, sekä vähä peräkontin pohjaan. Tekniikkana oli RD28 vaparikone, jostai syystä auto lie kärsiny konerikon ja sitten oli vaihtunu kone vähemmän ajettuun vapariin, kiitos Tapsan, miulla on nyt siihen turbon himmelit, pl pumppu, mut lie vaparinkii pumpulla saa savua aikaan kuha saap ahtimen (väliaikasesti) kiinni. Sen tähen "väliaikasesti" koska tuon ois tarkotus ajastaan liikkua remmiahtimen voimin, sais sitä alavääntöö nussakasti lissee ku antaa Eatonin herätellä koneen ja sit jos ei paine piisoo ni sille joku scania kokonen ahdin kaveriksi et OIKIASTI piisovaa paine padassa :D
Niiko kaik rojektit, ni hommatha alakaa hitsuutteluilla ja nehä suatiin kohtuu ajassa tehtyy, samalla mie käytin auton leimalla, hylsyhä sieltä tuli, mut vikalistas olt ainoostaan 11 kohtaa, jossa nelja oli jarruista, onneks palstalta löyty jarrusatulaa jne, millee sain pelittämään ne kohtuu pienellä vaivalla, ALB venttiili tuotti eniten vitutusta kun ehjää ei saanu mistään (halvalla) ja paineensäädintä ei kanssa saanuna millää järellisellä ponnistuksella kiinne, oli Wilwoodin vehkeet niin vammasilla liitinkoolla, ettei niitä nissaniin iha helepolla saanu laittaneeks, vaan onneksi on tuttuja jotka osaa herättää kuolleista ja kaveri sitten sai alakuperäsen venttiilin korjattua :) Iskarien vaiholla ja helemojen hitsauksella saikii sitte leiman ja olkoha et toine ajovalo olt hapettuna ja eiku leimoo lappuihin :)
Mie ku en sitte ossoo näköjää tehä sillee puolittain ni purin sisustuksen helevettiin ko vanaha olt homeessa ja väkästelin uuvet lattiamatot tuoho autoon, samoten ko iskarirempan yhteyvessä tuupattiin alle 3" korottava Terrain Tamerin jousisetti ja jotai koiranluita tuli vaihettua kans kaik neljä ympäriisä, samoten tuli vaihettua olkalaakerit ja pyöränlaakerit ja ohjausiskariki, sieluun palanu vielkii ne kauhukuvat woblaavasta patrollista ja siitä mite auto karkaa lapasesta, ni aattelin et vaik en leimuuttaskaa tuota ennee ni tiellä on pysyttävä jos niin haluvan :D
Niitä kuveja on aika vähäsen, mut laittelen tähä ny muutaman. Vielhä tuosso paljo tekemistä ja sipistelyä, mut turboo, renkaita ja vinssiä vaille ois pyhäoffailuihin kelepo vehe, et parin illan työllä auto ois niiko ajokeleponen, loppu rakentelut meinasin sitte tehhä ajojen välissä ihan ajan kanssa, visioitaha on vaikka mitä :)
tästähä se kaikki lähti, veturina viel edesmenny työkulukine, hermojen menetys PERKELE Terrano..
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/t1.0-9/1796543_4048341902890_1635287681_n.jpg
joulupaketteja offroadtarvikkeelta :D
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t1.0-9/1240042_4103560643324_1264995658_n.jpg
ajopuolen parantelua, täähä on patukkamiehille tuttua touhua jo :D
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/t1.0-9/p417x417/1510898_4112702911875_1361865339_n.jpg
vähä helemojen korjuuta, tässä on tuo apukuskin puol ns valamis pohjissa..
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfa1/v/t1.0-9/10273470_4180997179189_3502754437908209454_n.jpg?o h=d3dd278397df11821cd80468fe4db23a&oe=5422C606&__gda__=1411082931_5b116936eec16eb3b32c66d21ce9451 2
sisustushommeleita :)
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/t1.0-9/10410659_4279415919596_9017813817735313225_n.jpg
leimattu!! :D
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/t1.0-9/10342913_4295498641654_2903147388827154453_n.jpg
niiko näkkyy ni autos on alakuperänen vinssipuskuri kiinne ja meinasin tuon keulan pittee aika pitkälti vakiona, tarkotus ei oo tehhä (kait) mittää hoocee suunnistus kulukinetta, vaan ajella ihan hupina safaria millo sattuu olemaa reissuja tahi sit koittoo crossia, sen tähen en oo lähteny silpomaan keulaa et sais ylitystä pienemmäksi tms. JOS mie joskus teen ihan vimosen pääle (kilpa) offivehkeen ni se on sillo putkirunkonen tahi lyhyt GR patrolli tms, tälläne bussimalli ei miun mielikuvan mukaan vastaa ketterää vehettä mettäs :) crossiinki patrol on auttamatta liian raskas, varsinki siinä varustuksessa mittee tuo yksilö tulee olemaan, eli ennemmi lähtisin muokkaamaan vaikka takapihalla olevoo S10 blazeria kierrejousitetuksi ja esmes nissanin akseleilla officrossiin sopivammaksi, se onkii sit toinen visio :D
tähä kamppeeseen on viel tosiaa tekolistoo jonniverta..
- ahdin kiinni
- pakoputkisto mallia virtaava
- loppu peltikorjaukset
- ylimaalaus
- vinssi
- kattotellinkiä ja valoja
- sähköväkästelyjä, invertteriä jne..
- penkit sisälle (kunnolliset)
- välijäähytin
- remmiahdinta ja metanoliruiskutusta konehuoneeseen..
- pari muuta hullua juttua, niistä myöhemmin :D
ja lopuks ny viel, et en oo päättäny edes rengaskokoa, ajanko leimarenkailla 33" vai koittasko tuohon saada sopimaan 35" alle, aika näyttää mitkä tulee :)
PunisherFIN
28.06.2014, 08:23
sitte tuo toinen Patrolli on vähä uuvempi, vuosmallia 1999, mut GR sekii tosin Y61 korimallia. se tuli vähä heräteostoksena miulle, mut alko mennä hermot tuohon terranoon ja oli pakko saaha joku sellanen käyttis, et en menetä mielenterveyttäni jatkuvien "pakkoremonttien" takia, eli et auto porsii ja se on _saatava_ maanantaiksi ajokuntoon, ettei lähe pöydästä leipä (ja juusto). mie ajelen sellasen 40-50tkm vuojessa töihen takia ja samalla et pitäs päästä vähä huonommalle tielle, ni sais olla hyvä ajaa maantiellä, ni se ei montoo vaihtoehtoo sillon jätä autoiksi, ny aattelin sit kokeilla, et oisko se tuollane vanhan kaartin jäykkäakselinen MAASTOauto, mikä antas mukavat kyyvit tiellä ja kärsis mennä sit vähä huonompaanki iliman et auto porsii "jostain" siks et oon ajana hiekkatieta myöten.. :D
tottakai ko mie auton liikkeestä hajin ni olhan tuossa ne parit tyyppiviat mitä patrolleis aina, eli pientä väljee etupiän laakereissa ja iskarit oli paskana, hassua silleen et auto olt leimattu 2vkoa aikasemmi mitä mie sen hain kaupasta, ni siinä olt miun silimiin "pari" vikaa millee leimoo ei ois pitänä antoo :D
- iskarit 2/4 vuotaneet
- etupyörän laakeri(t) välykselliset (apukuskin lievästi, kuskin SELVÄSTI välyksellinen)
- olkalaakerit välykselliset (lievästi, kaikki)
- etutukivarren pusla halki (akselin puolelta ainakin toinen, oik puoli)
- ABS anturi oikee, etu sekoilee hetkittäin..
- vasen takaparkki ei toimi
- sit lauhuttimen öljyletkut mehii öljyä, tästä olt laitettu vikalistaan vika, mut mitähä vittua ko ei nuista OIKEISTA vioista ole tehny numeroo?? :D
johtopäätös tästä on et Lappeenrannassa leimataan autoja, ei katsasteta, varsinki jos katsastuttajana on autoliike :D :D :D jos joku ny haluaa vittuilla kollegalle tms, voin laittaa YV:nä ko katsastajan nimen ja paikan missä tuo on leimattu :P
no eniveis, ettei menis pelkäksi haukkumiseksi niin autossahan on täydellinen huoltokirja, tavotin edellisen omistajan ja ilmeisesti ihan oikeesti huolta pidetty kamppeesta jne..
tokihan yhteinen taival miun kanssa alako silleen et MAF poiki ja tehot hukku, sitä sit ihmeteltiin pari vkoa kunnes paikallinen nissan huolto löysi vian ja nyt se on ilmeisesti korjattu, kiitokset vaan Karikolle Savonlinnaan avusta :) mie jo vaihoin tuon MAF:in, mut jotainha siinä meni vituilleen kun vika ei hävinny ennen valtuutetussa käyntiä, mut nyt pelaa, miule se on tärkeintä :)
sama, että tilailin repullisen osia ja viime vkl jo tiukkailin nuita välyksiä sun muita hitoille autosta ja kohta alakaa olla ajopuol ihan kohillaa ko alustasta löytyy oikeita kalikoita, pakkoha siihe olt esmes iskarit ottoo silleen et kärsii sen maksimi laillisen korotuksen, jos jostai syystä tuloo sellane päivä et pittää suaha maasturin korkuseks :D :D nii ja toinen reppuki tult loppuviikosta, ni ois kampetta mitä asentoo taas tännäänki jos eistys ja motivoitus :)
tälläne kampeshan tuo on, joku jos tuntoo historiaa niin saap mielellää kertoo enempi :)
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/t1.0-9/10440810_4321984383781_4460281116595221238_n.jpg
tosiaa tuosta puuttuu viel kaikki työvarustus, ni ajastaan ois laiteltava invertteri ja työvalot kiinne, nautarauta/valorauta keulalle et näkkee talavipimmeillä, sais muute RST mallista patrollimeksen omaa tarjota jos jollai ois? kattotelineki lie pakko jostai kaivoo et suap välillä sit roipetta katolle jne.. alustaan tosiaa on osin vaihettuki mut tarkotus on kiertee kaik kuluva läpite, eli iskarit, jouset, puslat, laakerit uusia ja lastuttaa tuo keksintö, tuntuu terranon jäläkeen aika loiva liikkeiseltä edelleenki, eli hyviä vinkkejä lastuista/boxeista sais kans ehotella :) kuskin jakkaran mie vaihan, vaik omansa ehjä onkii, mut oon niin pitkäjalakanen et pakko saaha sellanen "audimallin sport recaro" tms siihe et saa kaasujalan puolelle reidelle paremmi tukee :)
PunisherFIN
11.07.2014, 21:20
tuli tännään väkästeltyä käyttiksen kanssa ja kun kerta vaihtelin ne etuiskarit pari vkoa sitte ni pitihä se vaihtoo ehjät taaksekii, ny on sit terrain tamerit takana ja dobinsonit eessä ja ajotuntuma tuntus nuilla uusilla olevan lievästi sanottuna "sporttinen", jospa ne hiukka pehmiis ku tuloo kilsoja alle :)
yheksän tonnia on tullu rullattua tuolla uuvemmalla ja ihan kiva peli tuntus olevan ajella, piti vaihellä öljytki ko kerta halliin eksy ja tult ns kilometrit täyteen. vaihoin öljymerkkiä ko piättäny edellinen jottai likviditeetti mölyjä koneessa ja tietääkseni patongit ei oo tehnä mittää hyvvee autorintamalle ni laitoin tutun ja turvallisen mobilin ykkösen. en sitte tiiä onko peak life 5W50 tuollaselle RD:lle paras valinta, mutta terranossa tuntu olevan ihan hyvä käyttö-öljy ja hiukan halavempi ko new life, ko nuita tulloo kuitenki vaiheltua kymppitonnin vällein ni siästyy vuostasolla vaikka sekkii satanen sitte asennusöljyihin ihelleen :D seuraavaks pitäs vaihella se lauhuttimen mehivä putki kuhan eistyy jostain suamaan uuven letkun, uus maksaa marmorilla yli 200€ ni en oo justiinsa ostamassa merkkiossaa tuohon, ennemmi tietän hytikkaliikkees uuven tahi jottai sellasta..
ainii ja kaima toi miulle sovitusrenkaan hallille ni suap viikonlopun nimiin piätettyä et millee sitä ajetaan tuolla wanahuksella, uuteen mänis 35" ihan heittämällä alle, vaikkei auto oo ees korotettu, mut Y60 koriseen näyttää meleko isolta :o pittää laittoo kuvia kuha suap soviteltua alle ni on jottai muutaki ko typeree tekstiä ketju täys :D
PunisherFIN
13.07.2014, 01:55
tuli mallailtua miten rengas soppii alle, sain siltä kaimalta 35" mutikan lainaan, niin pääs tesmimään millaset nuo pyöränaukot oikeesti on :D ne näyttää pirusti ahtaammalta mitä ne on, mut näkyyhän tuossa olevan tillaa ihan soppelisti kevyeen safarointii ;)
https://scontent-a-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/v/t1.0-9/p180x540/10527613_4439737407533_7958573038644485562_n.jpg?o h=57733579055e7848f30ebf2a69f8ace7&oe=5443C709
tuosson takakulma nostettu tunkilla niin ylös kun se nousee (85cm), sitten loppu tunkista vara, muttei tuo renkula näkynä ottavan mihikää kiinne, eli kolomevitosilla tullaan ajamaan metikössä, ellei sitten iske jostain aikaa himo leikellä nuita korjattuja kaaria :D
PunisherFIN
28.07.2014, 21:15
tullu sepitettyä vähäsen molempia, tahi enempi käyttistä, piti hommata kaikkia neuvoja vastaan ahtopaineen säädin ja tietty mittari, läimästiin sitten tuohon Y61:seen boost controlleri mallia bilhelvete ja ahdot 0,65 => 1 tasan ja kylkai siellä voimaa ois kun sais soppaa, oman ecun rajat tullee vastaan jo tosi pienellä ahtojen nostolla, oisko jossain 0,8 hujakoilla, hankin kyl viellä säädettävän hukkaportin painekellon ja heitän tuon bleedin kuikkaan, mutta kaikki aikanaan, tollasella on helppo tesmailla juttuja. niin ja menohaluja tuli persedynolla ihan kivasti, tosin jos ei ollu alakierros vahva, niin nytten se ei sitä ainakaan ole :D stage2 odotellessa siis (saksan poika kun kastas postia kotiin asti..) :D siis tätä käyttistähän meinasin sipistää sen verran koneen puolelta, että jos ny vaikka 150hp sais koneen perästä ja vääntöjä alakuun sen 300Nm ni ois vähä reteempi ohittaa jos tarttee..
todo viella:
- säädettävä hukkis
- powerbox
- ahtoputket uusiksi
- uus putkisto (hiukan virtaavampi)
- no toki se vapaavirtaussuodatin :P
PunisherFIN
28.07.2014, 21:22
mehtäkamppeen turbotuksen alotin nyt sitte viimeen ja ruokahalu kasvää syodessä :D
tähän se illalla muutaman tunnin ähräämisen jälkeen jäi:
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t31.0-8/10382293_4484347082747_7516888810842006518_o.jpg
periaatteessahan homma on bolt-on, tai no ei ihan jos käytän vaparin imusarjaa siks, että saan välijäähyn helpommin paikalleen.. kaikki huutaa kohta kuorossa "EI" kun paljastan vision siitä, että cooleri tulee samalle paikalle mitä tuossa Y61:ssä eli koneen päälle pulkan ja flektin kanssa.. miulle tuo välijäähy ei tuu olemaan mitään muuta kun sitä varten, et siirtoajossa se hiukan jäähdyttelee ahtoilmaa, kone tulee eniveis nojaamaan vesi-metanoli ruiskutukseen kun sarja kerran hyllyssä on ja välijäähy ei mahottomia ilmaa jäähdyttele muutenkaan kun remuaa ojan reunalla jumissa ja Nismon tekele huutaa hoosiannaa kun kuskilla on kyrpä otassa :D aattelin tuon vesiruiskun laukasua sillai, että se nojais kahteen parametriin eli lämpöön ja ahtopaineeseen, siten, että ahtopaine laukasee sen aina kun nousee tiettyyn pisteeseen ja lämpö laukasis ruiskun pienemmän suuttimen sikäli kun tietty arvo ylittyy JOS ahtopainetta on yhtään (välttysi pisaroinnilta) ja tuo systeemi ois automaaginen.. eli ei tarviis painella nappuloita tai hiplata kytkimiä kun siel kabiinis on kuiteki kiire tms :)
oisko fiksummilla kommentteja asiaan liittyen? :)
nih ja kellä kokemusta tuon RD28T koneen pakosarjojen teosta, jos ilkeisi vähän neuvoa apinaa mitotusten jne kanssa, virtaamaanhan nuo pitäsi saada, näyttää tällee maallikosta ainaki aika tukkoselta vakiot? :o
Mistä ja millasen vesipyssyn oot hommannu?
PunisherFIN
28.07.2014, 21:46
kaveri myi ylimääräsen devils ownin poikkeen, olko siinä ny 3 ja 7 gallonan suuttimet matkassa ja asennushilppeet ja anturit.. oha miulla se eatoniki hyllys tuohon, mut pitäs päästä välillä ajamaanki :D yritän ny puristaa tuon ajokuntoon sillai et ehtis vaik tuurilla juukaan tai johonkin mitä on ens kuussa :)
Hei nyt ruvetaan puhumaan ahtamisesta! Saisko sitä sarjaa suihkuttamaan niin, että kun nostat kaasulta jalan kokonaan ja kiekat laskee esim. 3000rpm->800rpm niin suihkuttas vielä hetken ahtojen laskettua? Meinaan jäähdyttäisi konetta todella tehokkaasti ja putsais samalla venttiilit ja palotilan jopa mahdollisesti kanavia. Eli kanavissa liikkuis pelkkä vesihöyry. Itellä oli nappi ohjaus rinnalla Tapsan neuvosta ja sillä oli helppo työnnättää vettä koneeseen vaikka ahtoja tai syöttöä ei enää ollut. Tosin silloin saa olla aika pieni suutin. Mutta eikö tuo 3 gallonan suutin sopisi tähän tarkoitukseen aika passelisti. Itellä on toi 7 ja sillä ei kyllä uskalla työnnättää vettä koneeseen ilman ahtoja. Jos tulet joskus etelään pyörimään niin huikkaa niin käydäänpä essolla kahvilla :D
PunisherFIN
29.07.2014, 06:50
kai sen sais, eikai se periaatteessa ole kun oikeen kokonen vastus oikeeseen rakoseen, ni alkaa toimia viiveellä, nimittäin "sammutusvaiheessa" ? sitte ku tuos on tuttavapiirissä noita nintendo miehiä, ni mie luulen et oon sähkärinä oikiasti homo ja pyydan kaveria tekemään sille esmes pienellä logiikkapiirillä suoraan softan logiikkaan joka sit ohjailee härvelin toimintaa :D kun siis, nuo pikkuset piirit ei maksa juur paskaakaan (joitain euroja) ni miks tekis jotakin relehelvettiä tms kun voi tehä sen homman "hitek" +pakkosyöttö periaatteella? Tapsa on ihan oikeessa, pakkosyötto kuuluu olla, koska vaikka tuo systeemi laukeis millä periaatteella, on kuskin päätettävissä loppuviimeen millon sinne vettä annetaan :) me Tapsan kans sillo juteltiin tuosta aiheesta ja en oikeen tiedä et jos siel koneessa ei oo yhtään ahtoa, ni haukkooko tuo vaparina riittävästi ilmaa, ettei se vesiseka varmasti sit pisaroidu? nimittäin jos se ei mene höyrynä koneeseen niin voi olla kallis kokeilu huonolla tuurilla :D
voisin äkkiä maallikkona kuvitella, että jos siel on yhtään kierroksia koneessa, niin ilmamäärä on sen verran iso (ilman virtaus) ni vaik sinne menis vesitippa imuilmaan niin se ei vesipuristusta tee, mut riittääkö esmes tyhjäkäynti siihen, ettei tule lorilori ilmiö pienelläki suuttimella ja sit voi vesipuristaa jossain pytyssä? mites talvella? :D
Hei tuo logiikkapiiri kuullostaa melkosen hubalta! Pitää vaan laittaa tarpeeksi pieni suutin ja onhan siellä männän päällä tarpeeksi kuuma, et viimestään siel höyrystyy ja kato ei ole vaaraa et palaa läpi, kun ei ole dieseliä seassa. Talvella ite laittanut vesiruutan kiinni, kun sattuu tuo jäähdytys olemaan aikasen tehokas muutenkin noilla kennostoilla. Ja siiinähän pitäs muutenkin käyttää glykolia seassa. Kuhan sitä on vaan alle puolet että se ei ala itessään palamaan...
PunisherFIN
30.07.2014, 01:44
no eipähän ollu sitten bolt-on homma pahasti vaiheessa ja tietysti niinkin yksinkertasen asian kun öljyn kierron takia.. voi perkele näitä nissaneita kun jokahinen kone pitää olla samanlainen erilainen.. no, kalan kanssa pidettiin kriisipalaveria ja kuhan aamupäivällä heräilen niin lähettävä kiertelee kauppoja ja haalittava metkutarvikkeita.. ahtoputkia ei tietty tänne perähikiälle saa mistään jos ei ite hae kuopiosta tahi lappeenrannasta, mut vahvistetaan vaikka normi vesiletkua sitten jeesusteipillä sen verran et kestää ottaa ensihönkäsyn :P meinasin jo hetken laittaa välijäähyn tällä vkolla kiinni, mut taitaa olla aika herätä päiväunesta ja jos ny sais edes liikkumaan ahdettuna ennen sunnuntaita :D
PunisherFIN
30.07.2014, 23:19
siellä se ny istuu, öljyn paluu on viel letkun pätkää vaille ku toki mitä hain osatiskiltä oli liian lyhyt ku piti tuas sepittee.. varsin tullee viel ongelmia ku T-haaralla laturin kans paluu, mut mut.. jos varovasti..
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/v/t1.0-9/p526x296/10355757_4490590718834_4610374126192471356_n.jpg?o h=7aff1ef9fa503dc2962f5b6846fe0822&oe=5436D937&__gda__=1415132658_f09be2b10dff2384e4fa5cb19ae441a 7
yks juttu mitä hokasin et tarttee viel muuttaa on tuo imusarjaan tuleva huohotin, voi olla nimittäin kilonki paineilla öljykorkin alla puhinaa ko tuoha hengittää venakopasta vaparissa alipaineella imusarjaan ja sieltä ölpät palotilan kautta pihalle, mut nyttehä maalaisjärellä käy justiinsa toistepäin :D pikku näppikeikka, mut RD28 ei näy olevan sama ku RD28T eli heittoasennus my ääässss.. hyvähän tästä ei tule, mut kyseessä onkin vasta stage1 :D
PunisherFIN
01.08.2014, 19:50
sai sen kippuran viimein pelittämään ja vaikutti et öljytki on siellä minne ne kuuluu, ainakaa hallin pihamaalla ei enää oo tulva.. :D aamulla tai aamupäivällä asenneltava viellä ahtopainemittari ja vissiin tehtävä jonkunlainen pakoputki, tuppaa savu menemään silmiin ku polkasee lapikasta ja hengittää pelkällä downpipellä kaasut pellolle..
joku huohotin härdelli tuohon on kanssa laitettava ja stalkkasin Y61 korisesta niin sehän pukkaa huohotuksen suoraan imuilman ottoon, ni lie tehtävä samanlainen kuhan jostain saa putkea, et saa koko helevatun intaken rakennettua, tuli heivattua orggisosat jo roskiin hallimuuton yhteydessä prkl..
tuli asenneltua renkaat alle kun nii kovin kuumotti nähä miltee se näyttää oikeen kokosella rengastuksella..
https://scontent-b-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t1.0-9/p526x296/10421364_4495486641229_7547711535726117880_n.jpg
no sitte ku oli renkulat alla ni oli pakko ottoo tälläne tölkkijuttukii :D
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t1.0-9/p526x296/10525679_4495665525701_4519713834597282616_n.jpg?o h=49f22cf7f3acc8bbd75a85c90f029fe9&oe=543846D1&__gda__=1412916286_c05ca7942b8a28af39d7e14a0dfbb28 9
PunisherFIN
02.08.2014, 21:11
saiha sitä tännäänki jottain aikaseksi, ahtopainemittari ja bleedi löys tiensä konehuoneeseen ja piti pikkusen ruuvailla syöttöjä ja ahtoja ja sitte ajettii ko reikäpiät hallin eessä eestaas ku 12v pikku nulikat :D kyllähä se silleen on et ilo alkaa kilosta.. :D
mut ny tartteepi oikiasti löytee turbokoneen pumppu tahi kalikat tuon vaparin pumpun päälle et saa ahonalasen säädön pumppuun, kellees ois joutavana hyllyssä? samote miulla ois hakusissaa kajahtaneesta RD28T pannusta öljysuihkut ja mahollisesti öljypohja (varalle), et jos kellä on ni hihkaskee kiitos :) pittää pikkusen tutkia tuota ahistinpolitiikkoo ja väliöyhytintä et sais pikkase alempoo herreemään ko ei tuo vakio oikeen jaksa puhaltoo järkevillä kierroksilla ja taitaa remmiahistimen laittoki männä talavelle :/
PunisherFIN
06.08.2014, 23:59
tuli tännää väkästeltyä putkistoo tuohon rähinävehkeeseen ja tottakai loppu tavara mistee tehhä mut aamusella jatkuu. pittää ottoo joku kuvatus kuha suap jotaki valamista, männy tää toinen lomaviikko vähä horteessa.. sain coolerin tilattua ja paikallisilta offimiehiltä suattas tuurillaan löytyy pumppu ja vähä isompi ahistin, ni jospa tuo alakas sit liikahtelee ku suap sääjöt kohilleen :)
tattiwatti
07.08.2014, 11:07
tuli tännää väkästeltyä putkistoo tuohon rähinävehkeeseen ja tottakai loppu tavara mistee tehhä mut aamusella jatkuu. pittää ottoo joku kuvatus kuha suap jotaki valamista, männy tää toinen lomaviikko vähä horteessa.. sain coolerin tilattua ja paikallisilta offimiehiltä suattas tuurillaan löytyy pumppu ja vähä isompi ahistin, ni jospa tuo alakas sit liikahtelee ku suap sääjöt kohilleen :)
Minkäs kokoisen teet sinne?
metsienmies
07.08.2014, 18:03
tulihan sitä kuvajaisia ja rojektia vähän tästäkin kapineesta... ;) Komia pelihän tuosta tulloo... Pistä vielä pakopaine mittaria tuonne pakopuolelle niin kun oikeen polettaa ahkerraan niin alakkaa pelottaa kun pakopuolen paineekkin hihkassoo kilonkieppeille... :D :D ;)
PunisherFIN
07.08.2014, 20:30
tieto lisää tuskaa, mut pakolämmöt on tarkotus mittailla, jos/kun tehään tuohon uus pakosarja alkuperäsen tilalle. nytte on nestepäätä kyselty ja kahotaan nyt miten tuo menee :)
ihan ku ei yks homma keskeneräsenä ois tarpeeks ni alotin sitte kylkiputkien (rock sliderit) rakentelua ku oli into hitsata "jotain", toisen puolen sai valmiiksi ja sit piti kirjottaa todo lista TAAS kerran auton ikkunaan, että pyssyy korjaukset jne jotenki järkevässä järjestyksessä ko ny tuntuu rönsyilevän ympäriisä :P
enitenhän tässä ny aiheuttaa murhetta se et miulla on TAAS autokuume päällänsä.. ei joku tarttis viikonloppukäyttikseks chevy astroo, voisin jostain välillä luopua ja tehä lopullisen pesäeron matala-autoiluun? :D
PunisherFIN
07.08.2014, 20:33
Minkäs kokoisen teet sinne?
putkistosta jos kysyit ni tuonne on tulossa "racing" mallinen 2,5" suora tuutti kokonaista yhellä mutkalla ja sitte ehkä vaivaudun hitsailemaan putken päähän toisen 45 asteisen, et pakokaasut tulee sivulle, eikä pohjan alle.. tuon pitäs piisata ihan hyvin ku kokonaispittuus on jotaki 1,5m luokkaa ja sitte toisekseen ku ei o mahottomasti kirrattu JA turbon downpipeen ei oikeen 3" saa tehneen, ni sen on ny oltava mitotukseltaan oikeen kokonen :)
niijoo, eilinen meni aika pitkälti paskalla vingulla laippaa avartaessa, et tuo 2,5" kävis edes "jotenkin" siihen vakio laippaan.
PunisherFIN
20.09.2014, 18:05
nääkii on hakenu hiukan motivaatiota ko tuli tuo välirojekti kouraan, mut ideointi on olluna koko ajan päällänsä ja kuhan saa tuon mörrin leimalle, niin eiköhän ala tapahtua :D piti kummiski jo hieroo ahdistin kauppoja, nestepää yms kivaa on tilattu, eli kuhan pari joulupakettia saapuu niin eiköhän sitä tule hyökittyä kunnolla taas tuon Rähinän kimppuun ja se 150WHP alkas pikkuhiljaa realisoitua :)
PunisherFIN
01.10.2014, 21:31
ei anna maasturit remonteilta rauhaa edes komennushommissa, en kyl tiijä mitää kivempaa ko tehhä käyttikseen pikaremppaa taivasalla jossain parkkiksella :P käväsin hakkee motonetistä vähän tarvekaluja ja työkaluja, ni ottihan tuo käyttis sitten perkele ja mossautti akun lappeenrannan moponetin pihaan. tarttas vähä vaisusti mut ei sähköö niin paljo et ottas sammuttimen pois päältä ja kello yli seittämän tietty.. onneks nissanit osaa tiltata joko kotipihaa tai autotarvikekaupan pihalle ja uus akku kainalossa parkkikselle vaihtamaa akkua :D ei kyl ollu karjalaisesta välittömyydestä tietookaa, vaa kansa töllisteli huvittuneena ko mulkkasin vaihtaa akun siin motonetin pihas, pimeessä tottakai ku eihä nää mitä kunnon valoja osaa rakentaa prkl.. eikä oo "rojektikuvia" vitutti sen verran ankarasti et jäi kuvaamati..
PunisherFIN
11.10.2014, 07:45
nytte ko tuli tuo Mörri myytyä poikkeen ja hetken ajatushairahuksen seurauksena MEINASIN ostoo voortin, mut en sit ostanakkaa. ni iski sit kipinä oikiasta alakaa viimestelemään autoa tonne Worrycrossia varten (siis mein kisapelihä tuli myytyä) :D
jostain kumman syystä Rähinästä oli halvaantunu lyhyt nelikko, ei kytkeytyny vaan jäi vapaalle, niin kun hajin kesällä yhen täyvellisen vaihteistopaketin ni aattelin sitte vaihtoo sen jakiksen kerralla ja iltasella sit jumppasin itekseen lootikan autoon kiinni, pitäs lähtä ny aamusella jatkamaan hommaa, jäi käsijarru ja kardaanit viel irti ja tietty öljyjä ei tullu laiteltua, muuteha tuo tyhjäpyörityksellä kytkeyty ja pelas niiko pittääkii :)
pakolliset kuvatukset:
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/v/t1.0-9/10154102_4744339742401_7848533896018329383_n.jpg?o h=e378d5381acbb15756c35a7740799582&oe=54C45BD7
nytte pitäs ennen worryä viellä saaja huotukset kuntoon, vaik siihe ny meniski pelkkä litran muovitonkka, ni jos laittas vähä fiinimmän, sit penkit sais akkiloineen sijoilleen ja vissii se vinssi.. ellen sit hanki jostai 33" ja aja pikkuluokas ko ei nuo vinssihommat oikee jaksa inspistää jos kilipoo ajetaan.
PunisherFIN
11.10.2014, 20:33
jottai tuli näperrettyy, tosin iliman kuvatuksia :D aamulla jos painelis hallitontun kans uudelleen tekemään, ahkera tuning tonttu fiksas nimittäin kaikki sähköikkunat ja ovien lukot kuntoon ja uhkas huomenna viimestellä sisustuksen.. oli pitkästä aikaa aivan VITUN HYVÄ fiilis kun kaveri joka tekee näyttelytason autoja on apuna siviiliongelmista selevinneenä, oli hyvä päivä :) ite näpräsin putkiston kondikseen ja piti käydä ajelemas pieni koeajolenkki et vaihettu jakis pelaa jne, woimaahan tuosta uupuu, mut kahotaa ens vkolla ko pumppu mäni naapuriin gurulle ja uus ahistinki ois tiedossa, kuhan pääsee hinnasta sopuun ;)
miinuspuolena huomasin koeajolenkillä et pyöränlaakeri ja olkatapinlaakerit tarttee vaihtaa kuskin(kin) puolelle mut ilokseni sit taas et perhanan helppo tuohon on tehä kunnon pohjapanssari. aamulla coolerin kiinnitysten kimppuun ja ko matskut loppuu kummiski ni laittas kuppijakkarat kiinni ja jotai pientä jos kötöstelis, suojais vaikka akun navat ja tekis, jotain, jos kerkii :D aini, sammuttimille pittää tehhä jotkuu telineet et saapi nopsasti sit irti jos iskee akuutti tarve..
PunisherFIN
12.10.2014, 21:24
piti vähän turailla hallitontun kanssa coolerille kiinnityksiä ja vaiheeseenhan se tietty jäi kun pitäs jotain töitäki lähtee taas tekemään mut tän näkönen kötöstys siitä sit on syntymässä :D
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/10356272_4754092546215_4208626304276456387_n.jpg?o h=5e8142b383932b2878e56ef6832375f8&oe=54C92F28
suattaa tosin tulla aika raflaavan näkönen viritys kun huollettavuuden takia piti nostaa suht korkeelle tuo cooleri ja siitä tietty seurauksena konepellin takalaita tulloo nousemaan lähemmä kymmenen senttii ylöspäin ja kenno ei silti sovi kokonaan pellin alle :D noh, matkalla näköö millane tuloo :) tein vähä jakkaroille lisätukee ja sportti jakkarat tuloo istumaan sisustuksen väriin aika kivasti, sekä ne on ihan ok istuu :) sit pumppu mäni nuapuriin suamaan isomman nestepään ja kilkkeet sisuksiisa ja ahdistin ongelmaki sai ratkasun ku kaverin kaverilta löyty about sopivalla mitotuksella oleva tjuurbo, eli kahotaa jos sitä woimoo sais sopivasti sinne worryyn mennes, ehkä, toivottavasti ;) ainakaa ei oo pitkä matka dynolle ko moinen löytyy hallin piästä :D
Olisihan siellä keulassakin ollut tilaa coolerille. Tosin putkia joutuu laittamaan paljon enemmän.
PunisherFIN
13.10.2014, 05:39
keulalle tulee vinssi ja lopullisessa setupissa siellä ei ole tilaa välijäähdyttimelle :) sinne on vinssin lisäksi tulossa viellä öljynlauhduttimet yms. tuosta päältä saatava hyöty on ainoostaan siirtoajoja varten, paikalla luukuttamista auttaa sitten se vesiruutta..
Alejandro
17.10.2014, 20:52
On sulla aikamoinen projekti, näyttää hyvältä ja paljon olet tehnyt
PunisherFIN
18.10.2014, 07:37
eilen sain sit coolerin kiinnitykset vihon viimeen valmiiksi ja tässä ois pari kötöstelykuvaa :D piti nostaa konepellin takareunaa "pikkusen", että sopii ylipäätään konepellin alle koko sätös, toki toho tarttee tehhä pizzalaatikon kokonen reikä peltiin et tuo cooleri saa ilmaa kunnolla.. tulee muuten auton kylkirprofiilista lievästi ilmastuna agressiivisen näkönen, mut niitä sivukuveja sit vähän myöhemmin kuhan oon pellittäny tuota konepeittoo ettei lennä paska sisuksiin..
saranoihen nostoa..
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/v/t1.0-9/p180x540/10313447_4771343737484_1867774822282552792_n.jpg?o h=d69c268caeece946f64c6b875ef47a31&oe=54B7BEE0&__gda__=1421066101_8d051dd71d5754e1774afb5ac4c8543 7
tollanen bräketti siihen piti sit tehä et saa coolerin nopeesti irti jos tarttee kötöstellä pumppua tms..
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/v/t1.0-9/p180x540/10659366_4771343937489_9171662520694170402_n.jpg?o h=3e6867191306f4d2e5cf57881b9696d4&oe=54B469FD&__gda__=1420805176_4970bc51fd29fac167d6eeb9913c95d f
emo, eli se nätimpi puolisko oli ekan kerran auttamas rojektissa, tosin katos sit kun homma ei ollu enää kivaa, mut taidetaan me saaha worry ajaa henkan kanssa sillai, ettei tartteta hengittää hometta, eikä istua autossa koko ajan suojavaatetus ja hanskat kädessä ja tarkotan suojavaatteilla ny niit sellasii kokovartalo kordareita, mitä käytetään biojätteiden käsittelyssä :D
On mullakin pellin takareunaa nostettu se 5cm ja sekin näyttää jo aika härskiltä. Leimasedälle sanoin parantaneeni airodynaamisia ominaisuuksia pienemmän kulutuksen toivossa :D Mutta joo kannattaa laittaa noiden pulttien päälle putket ja jättää noi sisäpuolen mutterit vekkaan jos leimaa haluat. Muista minkä tähen näin piti tehä mutta joku inssiä miellyttävä juttu siinä oli. :rolleyes:
PunisherFIN
19.10.2014, 07:58
eka mie meinasin et paan sinne palikat, mut tarttis 9 senttiä palikoita alle, sen verta sitä on nostettu ja takapäästä tuo on sivultaki 7cm auki, et tarttee pellittää se umpeen kuhan ehtii.. ny ois muutaki tekemistä ku pellittää konepeltiä :D tänää sais ilmeisesti savon autotunelta pumpun ja pitäs kai se samalla vauhilla polkee konetilaan, voi tosin 12mm nestepäällä vakioahtimen kans olla syötöt hiukka extreme vaik ois kuinka pienelle säädetty tuo pumppu.. :o
Ei ole jos nokkalevy on korkeanostoinen tai vaikka ois matalanostoinen, niin on se silti parempi työntää 12mm nestepäällä sama määrä löpöä suuttimelle kuin 8mm tapilla. 8 tapilla ruiskutusaika on vain niin jäätävän pitkä, että savuttaa ja se musta ei vaan mahu ahtimesta läpi :D Palaa tehokkaamin 12mm tapilla ja ruiskutusaika on huomattavasti lyhyempi samalle määrälle = Lisää tehoa!
PunisherFIN
19.10.2014, 10:03
juu, sitähän tuossa ois tarkotus hakee ja sitä lämmönhallintaa.. kiire tulee vaan saada kasaan, säätöihin ja maalattua ennen Worryä..
PunisherFIN
21.10.2014, 00:01
vittu että ei mene taas kohtuudella näiden rotteloiden kanssa.. sain vihonviimeen pumpun isommalla nestepäällä ja nokkalevyllä halliin ja tietty into pinkeellä sitä konehuoneeseen, ekat savut ja ennakot pielessä, mikä nyt toki oli arvattuakin, pieni pikasäätö, niin toki sylkee laturi öljyt pihalle ja pumppu perkele vuotaa kaasuakselilta.. eikä tuossa nyt silleen, mutta kun alkaa olla vuorokauden tunnit rajalliset ja eilen iltasella vaihtelin talvinakit käyttikseen ja aamulla työkeikalle niin woblaa niin maan perkeleesti kun nostaa kaheksaan kymppiin eli laakeri ja puslajumppaa tiedossa vaihteeksi. joskus alkaa mietityttämään tää motorsportti et miks ihmisen pitää kiusata ihteensä laittamalla näitä romuja kun vois vaan viedä kotteron huoltamolle ja pyytää jonkun toisen korjaamaan? taitaa olla pikkuhiljaa aika totutella ajatukseen et en oo ajamas worryä, ellen sit ole jollekin apparina tai lähe ihan vaan kaljatölkki kouras kattomaan kun muut ajaa..
jotta päivä ei ois täysin paska, niin hallitonttu joonas iski kyntensä kiinni offiromuun ja alko asentelee soittovehkeitä kiinni, menee rojekti jotenki väärinpäin ku auto ei viellä edes käy omin voimin, ni mukavuusvarusteet on korjattu ja kabiini siivottu ja kuurattu katosta lattiaan, johan nuo keskuslukot ja sähkölasit tuli viime viikolla kuntoon. :D
PunisherFIN
21.10.2014, 23:57
tappelin sitten päivän pumpun säätöjen kanssa ja sain jotenkin käymäänkin tuon, sellasilla karkeilla säädöillä.. sit nepparoin coolerin kiinni ja nakersin viellä pari kipaletta sähköflektejä syylärille, eli heivasin viskon kuikkaan et kylmenis vähän paremmin ja eikun intoa puhkuen kymmeneltä iltasella koeajolle.. ne ahtoputkethan ei oo vielläkään coolerissa kiinni, kun on ollu tuota muutakin touhua mut pitihän se koeajaa.
voi sitä vitutuksen määrää kun sain koneen lämpöseksi ja tempasin ekan vedon sellasella hennolla puolikaasulla hallin suoraa pitkin ja kurvasin pihaan tarkastamaan, et onko vuotoja tms jossakin, ni huohotin puskee tavaraa niin maan perkeleesti ja kun polkasee niin tienoo on täys öljystä savua, ei tule mustaa vaan pelkkää harmaata.. lie ennakot pielessä tai sitten porsi ahdin lopullisesti, menohalujahan tuossa ois aivan saatanasti, vaikkei se kunnolla viel pelaakaan, nimittäin kun hupineula osuu ykkösen paremmalle puolelle, niin rääkäsee niin ilosesti ettei rajaa, mut ei etene minnekään kun kytkin luistaa tottakai aivan helvetikseen :(
tuon pumpun säädön ja ahtimen viel vaihtas mut käyttis kun odottaa vuoroonsa ni kytkintä ei kyl ennen worryä enää ehi vaihella tai on piettävä toinenki viikko lomaa ja sitä ei perse kyllä rahallisesti enää kestä.. tai kai kytkimenki sais vaihettua, ainakii teoriassa mutkun tuo selkä on paskana ni ite ei ainakaan pysty nostamaan mitään ja nuohan tunnetusti pari kiloo painaa, nissanin laatikot nimittäin :(
PunisherFIN
28.10.2014, 23:49
piti jumppailla aikansa kuluksi öljypohja veks, että saa kunnon paluun turboa varten, meniki sit mukavasti aika taistellessa auton alla öljypaskassa, mut tuolla sai turbon tulvimisen pois ja vaikutti ny siltä et tuo ahdin ois jotakuinki älyissään ko ei pöllytä.. sit sai räplättyä coolerin putket kiinne ja muutenki kone ois yläpäästään nipussa, koeajolla tosin näyttää et tuo koht 7v seissy kone on tiivisteiltään tiesä päässä ko vuotokohtia on vähä jokapaikassa.. alkas auto kaikesta paskasta huolimatta "valamistua" enne worryä, eli ehkä sinne sit kuitenni piästään :D
pakolline kuvetus..
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/v/t1.0-9/p180x540/10676416_4805110341628_2028614757831615621_n.jpg?o h=ad0755ae61ab0046461762dfa03d4972&oe=54E173DC&__gda__=1424597785_3c121ace0ed4bfaa6300e5b02fb472d b
aamusella tai aamupäivällä kuha saa persiinsä liikkumaan ni haettava renkaat ja vähä vissii koputeltava viel tuota pumpun säätöö, sit jos ehtis liimailee kylkiputket kiinne ja pikkasen ruiskis jotain massaa helmoihin, ettei hitsuuhommat mene vituralleen kosteuden takkii ja ohan tuos kaikkee sätöstä vaikka kui helevetisti, soittorasiakaa ei viel laula, eli siirtoajossa palaa kuskilta hermo ja kisalähdössä ainaki jos ei kabiinis kuulu länkädänkä, jos ei miulta ni apukuskilta ainaki :D
PunisherFIN
30.10.2014, 11:01
ompahan se varma, ettei näiden paskojen kanssa saa kun ylös-alas tunteiden vuoristorataa.. kytkin tosiaan luistaapi sen verta rohkeesti, et siirtoajo onnistus ehkä kakkosella, pumppu alko vuotaa uudelleen ja sit löys öljy tiensä koneen ulkopuolelle sekä öljypohjan kupeesta, että takapään stefasta. se on sit katsojan/kuvaajan virka worryssä :/
Olisit ostanut foordin :)
PunisherFIN
30.10.2014, 11:30
kattonu samassa hallissa noiden fordien turaamista ja tunnen sympatiaa ford kuskeja kohtaan, miun vastukset auton rakentelussa on viellä pieniä mitä pojat kohtaa.. :D
joskus vastustaa jopa patrol.ja niiden ihmeviat.ps.illan onni aamun suru.x3
PunisherFIN
31.10.2014, 18:36
juu niin tekkee.. kävin hakemas kumminkii maalia ja meinasin et ku en kerran tuota teknikkiä ennee hallihe ni isojen poikien kanssa sovittu sepitysohjelma ja alan ihe hieromaan koria ja sisustaa siihen kuosiin et ilkeis esitellä ylleisillä paikoilla :) ehän mie mikkää autofiksari ole, mut jos piruttaan opettelis sen verta ruiskumualauksen saloja, et sais vaikka helemat ees maalattua :D
joo viimmeinensuru 8000 km. ajettu kansipahvi moro.lohko ja kansi ok.
PunisherFIN
08.11.2014, 21:00
menikii kala92 kanssa perjantai ilta ja lauantai päivä joutusasti nuita pumpun saloja tutkien ja kauhian siätelyn ja jumpan jäläkeen suatiin kohtuullisiin (varovaisiin) säätöihin, millä se sitten käytettiin rullilla, niin saa katastusmiehen tyytyväiseksi välijäähyn asentamisen suhteen ko muutosleimaha siihen pittää hakia kummiskii.
kaikkineesa jos ny vähä avvaa mitä tuohon tehtiin, ni pumppuun tuli 12mm nestepää ja 3mm nostolla oleva nokkalevy ja sieltä sit shimmailtii välykset hitoille, oli kiinan poikien jäliltä niin holot paikat, että noita piti täytellä ja hioa ihan urakalla, että palikat sopi paikalleen niiko ne kuuluu, esmes nokkalevyn paikka mihen nestepää tulee kiinne heitti niin paljon ja yhessä kaikkien muidenki klappien kanssa, ei koko paska kestany ajotuksissa yhtään, vaan ajotuksen säätö normaalilla tavalla heitteli ihan miten sattuu.. kiitokset vaan kiinaan toimivista ja hyväksi havaituista osista :D mut onneks tuo hallin vierailija ei mykistynä kiinalaisten ammattitaidottomuuden takkii, vaan keksi purkkajipot millee tuo ny alako pelittelemään ;)
pakolliset poseeraukset tietenki ko ite mestari tekkee työt ergonomisesti, miusta tuntuu et kala92:lla ei oo luita ollenkaa :D
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xaf1/v/t1.0-9/p180x540/10616127_4838015724242_1259235023114275674_n.jpg?o h=5f25f3e0d8b265c5589af854e4452413&oe=54D5AB61&__gda__=1424673829_cef0a0fa65a4d226ddf14124c390da5 0
sit vähä dynovideoo mis tosi hyvä äänen ja varsinkii kuvanlaatu :D
https://www.facebook.com/video.php?v=4838024124452&set=vb.1712245405&type=2&theater
PunisherFIN
09.11.2014, 21:51
piti pikkusen opetella tännään jottai uutta ja hitsuuttelin tuon alakuperäseen puskuriin vähän vahvistuksia, että kestää mettässä ottoo jopa jonneki pikku hipasuja :) sitte piti tietenkin turata hurjana hiomakoneen kanssa ja suihkia väriä päällekin, todisteena pari valokuvvaa meikäläisen maalarin lahjoista :D
lähtökohtana oli tuolleesa tosi vähäsen kitattu orkkis puskutin :D
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/v/t1.0-9/p180x540/10418500_4840797273779_4982730926634643653_n.jpg?o h=4d027970d6e230595240f31c6423a103&oe=54D52B7E&__gda__=1428072891_f4e292a9fc79715ae1a06ab31c0dd5d b
sitte ku sekoteltiin värisävyjä ni tällänen tummanharmaa siittä sit tuli :P
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/p180x540/10322728_4841752737665_5348617428529810121_n.jpg?o h=8536b1884028fb3ba3102a735fe13049&oe=551C5474
PunisherFIN
16.11.2014, 09:30
oli taas ihme kiirua viikonloppuna mut jotain ehti tekee ja viel ky tänää nykäsee vinssin sähköihin ni sitte ois senku ajelee, taino parit hiplaushommat viel ois tehtävänä enne ens vkonloppua :D
- poppi ei kuulu autossa
- työvalot asentamatta
- gangsterilippa asentamatta
- syylärin nesteet vaihettava/pestävä järjestelmä
- catchcan huohottimeen ja imuputken vaihto suodattimineen
ainii ja se pakolline kuvatus :D
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/v/t1.0-9/p180x540/6274_4859071410621_4047035273124933450_n.jpg?oh=e5 7fa1c9edd8fc6c26f12d9216865e58&oe=54D9201A
Muista sitten laittaa syöttöruuvista se 1/2 kierrosta lisää, ennenkuin menet metsään sillä :D saat hiukan motivaatiota siihen turbon vaihtamiseen, kun akseli menee turbosta poikki.
PunisherFIN
16.11.2014, 21:44
LOL :D onneks on noita ahtimia ny hyllyt väärällään, vakio GR:n kippura varakoneessa, sit ois se pikku schwitzeri ja naapuritallin pojat kävi joppaamassa eilen jotain helvetillistä ämpäriä, pitäs kysyä et mita se kustantas, vaan tarttee eka tehä sille pöntölle peltitöitä et sopii konehuoneeseen :D
tänään mie turasin vinssin sähköihin ja siivosin vähän johtoja, sit sain inspiraation asentaa työvaloja ja kaikkein tärkein varuste tälläseen maasteriin eli GANGSTERILIPPA :D ainii ja mitattiiha me kaiman kanssa vähän renkuloita ja todettiin ettei nankangin 33" sovi LWB patrollin alle ja ne meni sitten leimarenkaaksi, tahi johoki toiseen rojektiin jolla voi ajella pienpyöräsissä :D
siis, oikeesti mitattiin ne renkaat tarkasti ja BF:n 35" mutikka on 870mm korkea, eli 34,5" ja nankangin 33" näytti olevan 810mm korkee, eli 31,8" joka on vähän vitusti alikorkee ollakseen 33" :P
evidenssikuvat, ettei hallilla oo pelkästään lapasteltu:
renkulajuttuja
https://scontent-a-vie.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/v/t1.0-9/p180x540/10801821_4862097446270_9189113072993578948_n.jpg?o h=8e0c138f4c632427f57a26c71d55c18e&oe=5518C5C6
https://scontent-a-vie.xx.fbcdn.net/hphotos-xfa1/v/t1.0-9/p180x540/63967_4862097686276_6699054871349549591_n.jpg?oh=3 a209363eb5202c8df30458535e78af4&oe=551F6ED7
sit valoa pimeyteen jutuista ja sellane poseerauspotretti :D
https://scontent-b-vie.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/p180x540/1619484_4862106406494_990266496220012179_n.jpg?oh= 382b5ad9aef75d50107bdc2d3094c9f6&oe=551A64B2
Ewerglade
16.11.2014, 21:52
Kyllä se vain tuommonen mafioosolippa tuohon sopii ku otsatukka sialle! Muutenkin niin kauhean nätti tommonen "orkkis" kuosissa oleva GR <3 Melkein hommailla itelle käyttöautoksi orkkiskuntonen :)
PunisherFIN
16.11.2014, 22:05
tosiasiassahan se on ruma kun rullatuoli, mut patrollit on aina ollu niin rumia et se tekkee niistä kauniita :D tää yksilö on oikeesti rakennettu ihan vahingossa OEM+ henkeen. meijän muu porukka "tuunaa" autoja ja kötöstelee sitten vanhempien rassien kanssa, mut tuunaa niitäkin, ei entistä, niin pakko sitten ainoona hallin nelikon omistajana ollu tehhä vähän jotain pientä muutosta niin ulkopuolelle ko sisällekin, ettei jätkät ala vittuilemaan niin paljoo :D
Ewerglade
16.11.2014, 22:51
Niin no, kauneus on katsojan silmissä. Itellä oli eka patrolli, 160 koppanen joskus -96 tienoilla ja silloin jo kattelin GRä sillä silmällä, että ompa viimisen päälle mukavan näköinen auto. Ei menny sit ku melkein 15 vuotta, että tuli se GRä viimein hommattua :D
PunisherFIN
16.11.2014, 23:19
on se maastureista ehkä kaikkein onnistunein muotoilultaan, nimenomaan tuo Y60 korinen. uudempi on miusta jotenkin vähän homppelin näkönen kun keula on niin pyöree :D ehkä jos sen korottas ja laittas kunnon valoraudan jne keulille, niin sitten se alkas olla riittävän aggressiivinen muotoilultaan :)
PunisherFIN
17.11.2014, 22:34
pakko tehhä puolvuosittainen kunnon avvautuminen :D
kaikkiha alako joskus auki kaks vuotta takoperin ko myö mein kaveriporukas keksittii et pannaa mein porukalle nettisivut pystyyn.. noo ne kerkes olla ehket 2 päivee netissä ko otti yks mopokerho, siis kirjaimellisesti pappatunikka porukka yhteyksii ja se sisältö oli viestis about silleen et hyö on saman nimine porukka et meillei oo oikeuksii käyttee sitä nimmee.. nimihan oli "helevetin tunarit" mil meit on tunnettu jokunen vuos :) noo meiltä sit vastailtii et sori ettei tiijetty mut eihä se ketä haittoo, no näähä olt kovemman luokan sällejä ni ne alako uhkailee kaikenlaisil "toimenpiteil" mein nettisivuvastoovoo ja kaveri eka muuns meijän porukan nimen "hells tuners" muotoo ja myöhemmi otti sit sivut kokonaa poikkeen. no ny joku vitun persereikä on tääl palstal jäsenenä ja hää otti sit asiaksee käyvä vittuilee tuosta worrysuunnistuksen tiiminimestä ja olt oikee puhheenjohtaja laittant postia patulle et täähä ei ny käy, miulle ihellee hyö ei sit ottant koodia vaik kovin uhkailivat, lie tajusivat etten suata kuunnella kovin paljoo ko se homma olt alakujaa jo taustoilla :D patu sovittel tilannetta ja muuns mein suunnistustiimin nimen sitte tuoho hells tuners versioon, mut miehä ku en kumartele tuollasii uhkailevia persereikiä, ni en sit saatana aja koko suunnistusta jos tiimin nimi ei sua olla VIRALLISESTI ja JULUKISESTI se millä mein tallijengi tunnetaan..
näitä tuollasia internet polliiseja pitäs aikusen oikeesti coulutta sen verran raakasti et oppisivat olemaan, mitä vitun väliä sillä on jos toisilla on sama nimi tahi saman kuulone nimi jossai kisahommelis tahi muute ko hauskahan se tavallaa on et toisen kertsiä mainostetaa, varsinki ku ei kumpanenkaa porukka oo mikkää rekisteröity yhistys tahi mikkää "oikee" kerho tahi virma..
no, kun mie olen aivan varma et tätä miun vitjaa lukkee em porukan jäsenet ni haistakeepa miusta nähhen vittu, kyllä työ ootta vitun pienisielusia kusipäitä et tukehtukee vaikka omahyvyyteenne tahi johonkii. maalima on vituksee parempi paikka iliman tuollasii A-luokan kusipäitä.
noh, mie ajan sit vissii kans tästä lähin vua oman seuran ajoalueilla ja venäällä ko kerra suomes ei ommoo talliinsa sua edustoo, ellen sit ala joskus kuha eka opin ajamaa ajeleen virman sponssilla ni sitkai se on oltava jonkuu virman nimi, tosin tää ei ehket tapahu ihan het ens vkolla, eikä varsin ikinä. mut elämä on :D
ainii, mistee nää kaikki VITUN KILIPÄÄT aina hyökkii miun kimppuun??
no ny joku vitun persereikä on tääl palstal jäsenenä ja hää otti sit asiaksee käyvä vittuilee tuosta worrysuunnistuksen tiiminimestä
Olisko tässä (http://www.helevetintunarit.com/index.php?showPage=galleria&showGallery=63&galleryPage=1&imageId=1)?http://www.helevetintunarit.com/index.php?showPage=galleria&showGallery=63&galleryPage=1&imageId=1?
PunisherFIN
18.11.2014, 18:16
oikiasti, ei minnuu kiinnosta, mut tiijämpähän nyt ketä en laske selekäni taakse jos joskus samalle laanille eksytään :D
assiista kukkaruukkuun, piti tehhä ajatustyötä tuon auton puolesta ja taitaa olla turpo ahistinkii koht piätetty et mikä on se seuraava viritys eli stage3 :)
oikiasti, ei minnuu kiinnosta, mut tiijämpähän nyt ketä en laske selekäni taakse jos joskus samalle laanille eksytään :D
Heheh. Eiku tsemppii projekteihin, näitä on mukava lukea. :)
PunisherFIN
18.11.2014, 18:33
se on itä-suomalainen tapa seurailla vierestä ko kaveri kirovaa ja rojektit kussee ihan tuelta :) parraat nauruthan toisten kustannuksella saapi, se on ihan normaalia :D
eivais tuos mietin ja pittää ny soittoo ja kysyä, tai etes meilailla turbo myyjälle mitotuksista, kalahan tuo ehotteli et T3/T4 "hybridi" vois osua aika likelle kohilleen mut pari juttuu viel kummiskii kysyttävä enne ko tilailee. nuo kiinaversiot ei ole edes älyttömän kalliita ja ohan niissäki jonkunlainen takuu. :)
Kuhan katot tarkkaan kuin päin se hypridisyys on:D voi olla, että ei tule kovin hyvää jos ottaa pienellä pakopesällä olevan iso kompuraisen. Tai ainakaan se ei helpota pakopuolen ahtautta, vaikka heräis kivasti.
PunisherFIN
18.11.2014, 21:37
eiku se pittää olla sopivalla pakopuolella oleva HERVOTON kompura et tasan piisaa paine ja sit ei enää halkee kans vaan jotain kurkistaa lohkosta.. :) eiku mitensemeni??
PunisherFIN
22.11.2014, 21:42
kävästiin rypemässä/yrittämässä sitten Löytökylän safaria ja eihän tuo ihan putkeen menny, mut tavallaan kyseessä oli ihan pelkkä koeajo, et tietää missä mennään.. kauniimpi puolikas oli mukana tutustumassa lajiin ja ihme kyllä, ei silminnähden vaikuttanu tympääntyneeltä tai vittuuntuneelta vaikka homma meni vähän vaikeimman kautta :D saattaa lähtä vinssiapinaksi viellä toistekin ;)
pari kuvaa kertoo enempi kun tuhat sanaa..
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/v/t1.0-9/p180x540/1656356_4880313501660_3055851741467339115_n.jpg?oh =9cce0dc5b7e98a3ede852f22c091e912&oe=551E5089&__gda__=1426926451_f3a3a075b5ea14680946f2191fecccc 4
ei menny ihan joo putkeen, ajovirheestä särky puhtaasti, kauniimman puoliskon sivu meni ihan siellä missä pitikin ja ohjeet piti paikkansa, mut omassa etäisyyden arvioinnissa on näköjään ainakin 15cm heitto ja sitten tullee tuollasia..
kotia tullessa kuulemma hiukan veti, loppu turha arastelu auton kanssa, koitin kyllä ajaa silkkihansikkain mut ei tuollanen ilman etulukkoa ja väärillä paineilla millään paapomalla mene, vaikkakin kikkailtiin aika paskamaisesta loukosta kahestaan auto pois hiivittelemällä ja järki päässä, mut vikan 20m matkalla se järki sitten loppu ja sit tullee tällästä jäläkee :D
https://scontent-b-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/p180x540/10440287_4881516851743_3599035315662587820_n.jpg?o h=edf5f7d49a72e6f06a8711d484dea7f4&oe=55102755
kaikkinesa ei tuo koko rojekti oo ihan vituiksi menny, kuski kun oppis ajamaan autoo ja ne mitä PITI tehä ennen ekaa mettäkeikkaa ois paikollaan, niin tuohan ois ihan soiva peli :) woima tullee ne vähäset tosi jouheesti, autoo on aivan helevetin heleppo ajjaa, koska ei oo sellasia rykäsyjä tms, vaan mitä enempi poljet sitä paremmin hengittää ja paska lentää. kylkiputket ja panssarit pittää saaja, samoten pittää ratkasta outo lämpeemisongelma (tyhjäkäynnillä kimpoilee lämmöt), sama on laturin kanssa, välillä lataa, välillä ei.. on muuten kiva yhistelmä tuon lämmön kans kun vinssaat ja sitten ei ookaan jänöjä enää käynnistää ja pakko ois kuitenkin pittää jäähyttelytauko :D tuhot korjaa ja jottain sipistelyä, jotain jytkii nelikko päällä maantiellä, ihan ku jompakumpa napalukko ei lock asennossakaa pysys lukossa tms.
ainii, ahtimeks tullee nyt sitte T03/04 hybridi, katotaa saisko sillä jotain fiksua lapuille ja ne vesikamatkin pitäs laitella ajastaan kiinni, mut eka tuo auto pitää korjata "leimakuntoon" ;)
Ewerglade
23.11.2014, 04:22
Onpa tutun näköinen tuo kylki. Selaappa mun topicia alkupäästä niin on lähes identtinen kuva :D
PunisherFIN
23.11.2014, 10:22
se on tuo vähän niiku bussia ajas mettässä, oikasoo aivan helevetisti ja ei kyllä kiännykään mihikää.. sanosin et kohtuu haasteellinen peitteisessä ajaa, mut kuhan tässä oppii ni kyl mie sit piäsen vittuilemaan pikkuautoilijoille :D
Ex_inkkari
23.11.2014, 10:28
se on tuo vähän niiku bussia ajas mettässä, oikasoo aivan helevetisti ja ei kyllä kiännykään mihikää.. sanosin et kohtuu haasteellinen peitteisessä ajaa, mut kuhan tässä oppii ni kyl mie sit piäsen vittuilemaan pikkuautoilijoille :D
Tervetuloa isojen autojen maailmaan :)
PunisherFIN
23.11.2014, 11:03
tai korjataan ny sen verran, et oonhan mie nuille koirankopilla ajaville vittuillu jatkuvaan jo nyttenkii :D mut se on lähtävä tutkii vähän et oliko ikkunaa/ovea varastossa vai mänikö etintään, on sen verran runko kasassa siit ovesta, ettei ihan pienellä nakuttelulla enää ehjäänny :P
Kaasu pohjaa, puut ohjaa.;):D
täältä löytys taka ovi ainakin
PunisherFIN
23.11.2014, 18:49
takaovi vaatii pelkkää jalasta, että sähköikkuna soppii aukeemaan kokonaan, apparin etuoven ikkunoo en ehtinä kahtoo et löytykö varastosta, ovi on ainakin, eli voi olla et tartten lasin siihen.. yllätti pimee ko piti tehhä citymaasturikauppoja ja sit kauppakassikauppoja eli päivä mäni autokauppoja hieroen :D
PunisherFIN
30.11.2014, 12:04
tuli tuossa yks ilta potkittua takaovi sellaseen kuosiin et jäi pieni leima eli muisto neitsyyden menettämisestä, en alkanu hinkkaamaan sitä, enkä kyllä pakkeloikaan, on sen verran pieni lommo puukeista muistona, sit toiseksee kylhä nainenki ekan kertansa muistaa ni saa se autossa näkyäkin hiukan :P
surffailin sit internetin ihmeellisessä maailmassa ja tutkin juttuja taas kun olin kipeenä ei pystyny muuta tekee ja HAH SO, kaikki valkeni miulle et mikä tuos autossa on viturallaan ja mitä siihen ny pittää tehhä, osa osistaha tuollo hallil mut pari pientä koneistusjuttua siihen tarttee viel tehhä ja laittaa paikalleenki et se ois parempi ko nytten.
- panssarit pohjaan, steering, laatikot, sit joskus viel perät
- siirrän etutukareita eteepäin 10-15mm ja takasia taakkepäin saman verran = palautan auton vakion akselivälin.
- vahvemmat ohjauksen varret, vakio on jotai huttu 2mm seinämäistä, pittää tehhä/teettää jottai "oikiaa" matskua olevat.
- säädettävät panhardit etu ja taka, no ne miulla on tulossa, ootan sitä konttia ku kuuta nousevaa ko sielt tulee työkäyttöönki judensseja..
- etulukko, seki on tilattu
- ahdin, pakosarja ja pakoputkisto uusiksi jos pääsis hätyyttelee sitä +150WHP rajaa.. ahinha on jo lootassa ku joku urpo (punisher) sais hitsuteltuu pakosarjan laipat ja sylkäsis hukkiksineen paikalleen, hukkikseksi oon aatellu synapsen 38mm porttia
- casteripuslat paikalleen, neki on pussissa auton lattialla ku edistys laittamaan
- sit tietty säätö ja dynotus uudelleen ni näkee meniks homma oikein :D
- ainii ja sata pientä pikkuvikaa, kuten et lämpee tyhjäkäynnillä jnejne, eli tarttee lisätä tuuletusta konehuoneessa, vaikkei kyl uskos :D
tuossaha se talavi menneeki muksasti, varsinki ko tuli hommattua jeeppi talliin ja tuo käyttiski pitäs "kausihuoltaa" eli vaihella risat puslat alta vittuun, käydä koria vähän läpi et oks hitsutuksia ja varustella se työkäyttöön työvaloilla, invertterillä ja majakoilla, yms.. eli oha tuota tekemistä ku ois aikaa :o
Ewerglade
30.11.2014, 18:07
Ootko tutkinu, saisko öljyjalasta napattua adapterilla öljynlauhduttimelle kierron? Sais ehkä noita ton koneen lämpöä kuriin?
PunisherFIN
30.11.2014, 18:51
mie meinasin jostai koijata samanlaisen öljyjalan mitä y61:s on ja laittaa sen tuohon ja cooleri keulalle. se unohtukii tuosta laittoo, mut eniten mie epäilen et tuota lämpöö paikallaan nostaa paska syyläri. tahi sitte nuo flektit ei vaan siirrä tarpeeks ilimoo verrattuna vakio viskoon. koitin pestäki jäähytysjärjestelmee eilettäin ja silti se vaan haluaa nostella sitä lämpöö paikallaa paukuttaessa, et jokuha siinä vikana on.
Minä aattelin mallinnella sen palikan, minkä kuvan lähetit ja teettää semmosen jollain konepajalla. Kun noi öljynsuodattimen jalat on harvassa kuin kanan hampaat ja siihen mitään ryöstölaippaa saa.
PunisherFIN
01.12.2014, 00:35
teetä sit kerralla se viis kappaletta ainakin :D mieki tartten yhen ja toisen varalla :P
just luin tuolta toisesta rakentelutopikista et miulla on 3 viikonloppua aikaa saada auto kasaan worrysuunnistukseen :D ei tule edes kiiru :P
Ewerglade
01.12.2014, 02:33
Tänne kans yks moinen kapistus.
PunisherFIN
18.01.2015, 21:42
joku homo vimpaus iski käyttikseen ja pompautti pumpun jakoa sen verran et piti käyttee huollossa, oli sitten ennakot loivasti pieles mut ny ne on tuas korjattu ja ei omasta toimesta ko ei ole sellasia nintendo vehkeitä millä vois tarkkailla tuon sähköhomostelun sielunelämee :(
sitte ko tult vähä kaikkee tuninki pling plingiä ni tuunattii vähäse käyttistä ja tulin siihe tulokseen et lie korotettava ko ei oo ennee balanssissa tuo korkeusvaikutelma ja leveemmät renkaat saatava alle..
https://scontent-b-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/v/t1.0-9/p180x540/10155801_10200193749682421_6455389725820204860_n.j pg?oh=df952a571e5c1cf32267c38510308148&oe=5562B01A
pitäs nakella vähä työvaloja ympäriinsä, ni näkis tehhä paremmi töitä, mut ei oikee oo eestyny sekää suunnittelu tuon jeepin takkee ja sit toinen et tää on toiminu lähinnä ylikalliina perseen kiikuttimena komennuspaikkakunnalle ja sillei o ny tehty oikeita töitä kuukausiin. joutas hävittee pois ja hankkia vissii joku köykäsempi nelikko maantieajua varten, tai jottain.
Mikäs/mistäs toi ledipötkylä tuossa nautaraudas on?
PunisherFIN
18.01.2015, 22:56
made in china, cree ledeillä ebaystä :D mut helkkarin tehokas tuollane 126W vaikkei olekaa isojen poikien 52" :D
Laitampa nyt tähän kuvan antamaan osviittaa kuin heikos hapes ne sun suuttimet oikeasti oli :D
PunisherFIN
19.02.2015, 23:27
kaikkee paskaa ne nissanillaki rakentaa jos pyöränlaakerit ei kestä viittäsattaa tuhatta ja suuttimetkaa ei kestä ko vaivasen 390tkm :( kohta vaihan merkkiä orkl :D