PDA

View Full Version : Orginaali Corvette vs. tuunattu Vette


30.07.2003, 15:10
Tiedättekö muita Corvetten ground effects -tuotteita kuin Greenwoodin nimeä kantavat ja ACI:n sekä Vanacorvetten sarjat? Haluaisin saada Corvetteeni hieman rajumman ilmeen, esim. C-4R -sarjan ground effects. Kysyin myös Greenwoodin G350sc korisarjan (http://greenwoodcorvettes.net), joka on parhaiten integroitu ja muutenkin täydellinen, hintaa: karvan alle 10000 dollaria! Suprille, 3000 GT:lle ja RX-7:lle on tarjolla vaikka mitä, mutta Vetteille pari hassua. Corvettesta voisi saada todella näyttävän, kun sais sitä levitettyä rajusti ja lisättyä diffuusereita sivuille ja taakse - en puhu nyt typerän näköisistä grillikatoksista perän päällä vaan tyylikkään näköisestä yksilöimisestä. Ferrareille ja Porscheille on tarjolla korisarjoja, eikä Corvetten säilyttäminen orginaalina ole erityisen perusteltua. Orginaali Corvette maksaa aina suunnilleen tietyssä kehyksissä, mutta arvokkaasti modifioitu on paljon kalliimpi. C4 ei todellakaan ole mikään klassikko vaan 80-luvun urheiluauto, jolla sisusta on muovia ja runko notkuva. Mielestäni C4 Corvetten runko ja moottori tarjoavat kuitenkin upean alustan custom-made super-autolle. Tosia asia on, että sijoittamalla moottoriin, alustaan, koriin ja sisustaan, Vettestä saa C5/Ferrarin tappajan. Löytäisipä nyt ensin koriin lisää potkua! Ideoita tai osoitteita?

Note! This message was posted anonymously!

30.07.2003, 17:12
Olen sitä mieltä että Orginaali Corvette voittaa 100-0 tuunatun hirviön. Itse en ikinä ostaisi tuunattua vetteä. Alkuperäisenä Corvette on tyylikkäin ja paras.

Note! This message was posted anonymously!

4Eyes
31.07.2003, 08:02
Amerikoissa hommaa kutsutaan Vette-maniaksi, eli on aivan jees tuunata Vetteäkin. Kysehän on yksilöllisyydestä, ei muiden miellyttämisestä. Varmasti niitä punaisia perusvettejä peruskoneineen riittää kymmenen yhtä tuunattua kohti, älä ole huolissasi anonymous. Itse en ikinä laittaisi ainakaan punaista Vetteä, edes tuunattua. Greenwoodin sarja on varsin vaikuttava, hintakin vaan on aika vaikuttavakin...



Beer builds better bodies

02.08.2003, 10:11
Makunsa kullakin!Itselläni ecklers gtl sarja,ja tietty omasta mielestäni tuli hienommaksi.Hienoudesta turha kiistellä,mutta paremmuus onkin sitten eri asia,ajettavuutta ja ilmanohjautumista voi parennella.Ja jos kone tehdään parhaista osista ja koneen hengittävyys /hyötysuhde paranee,niin onko se sitten parempi?Taitaa olla pelko poikanen niillä jotka väittävät tuunattuja huonommiksi.Totuus on se ,jos haluat jotain tosi makeeta se maksaa ja sitä ei oo tarkotettu niille ,jotka eivät ymmärrä näistä vehkeistä.Niille sopii pakasta vedetyt ferrarit,joissa ei tartte käsiä sotkea,mutta usein ei taida rahat riittää moisiin herkkupeleihin.Joten tyytykää niihin punasiin ,jotka saa aina pelätä,että joku kossun riepe tulee ja nöyryyttää.
Näin tossa muutama vuosi sitten Espanjassa siististi tuunatun c4 veten.Se ei ollut mistään valmiista osista tehty.Sitä oli pidennetty takaa ja levitetty noin 40cm.Muuten muistutti hieman callawayta.Tankin luukku oli isompi jossa oli omistajan nimikirjaimet isoilla kullatuilla merkeillä.Renkaat olivat 335:et 11" leveillä vanteilla,jotka levittivät ihan sikana ulospäin.Mun mielestä rohkee ja hieno vette,ei ainakaan tuu toista samanlaista vastaan.
Tuunatkaa,erottukaa massasta.Ja ennenkaikkea onnea niille ,jotka yrittävät.

Note! This message was posted anonymously!

04.08.2003, 17:03
Tiedän pari hienoa vette-muunnosta: Geiger (kaksi versiota) ja Guldstrand. Ne on ainakin tosi leveitä. Olen kuullut, että niitä ei valmisteta enää, mutta haluaisin itsekin löytää sellaiset Geiger-paneelit. Semmoisia ei ainakaan Suomessa oo nähty ikinä. Onks tietoo saako näitä vielä jostai - iha varmaan saa jostain!? Näin muuten Turus punaisen 1991-1996 Corvetten, jos oli verenpysäyttävät 20-tuumaiset vanteet. Tunnetteko autoa?

Note! This message was posted anonymously!

04.08.2003, 20:23
miten sinne on saatu sovitettuu 20 tuumaset


Note! This message was posted anonymously!

05.08.2003, 08:18
orginaalit ovat tehdasvalmiita kompromissejä vailla mitään omaperäisyyttä. Eikö koko
Hot Rod ajatus oo lähtenyt siitä liikkeelle kun orkkis ei oo ollut käyttäjälle sopiva.

Note! This message was posted anonymously!

05.08.2003, 11:24
Aamen, yhdyn edelliseen!

Note! This message was posted anonymously!

05.08.2003, 12:29
Itsellä -88 avo josta otin greenwoodin korisarjan pois.Orkkis linjat paljon siistimmät.Harvoin näkee hyvin istuvia korisarjoja joko sarjat huonoja tai asennus huono.Tosi asia on,jos hyvää haluaa on tehtävä itse ajan kanssa tyytymättä mihinkään kompromisseihin.

Note! This message was posted anonymously!

ToniH
05.08.2003, 13:01
Itse en tosiaan ole mikään orkkismies vaan kannatan yksilöllisyyttä. Tottakai kaikki ulkonäkö tms. modit ovat makuasioita enkä minäkään pidä kaikista systeemeistä mitä tulee vastaan. Vaatimus, että kaikki ajaisivat samanlaisilla autoilla on turhan Maolainen minun makuuni. Samantien sitten kaikille samanlaiset vaatteet ja hiustyylit ;)

On harmi, että useimmat C4 korisarjat ovat jääneet 80-luvulle eikä uusia ole enää kehitelty. Useimmat siis näyttävät mielestäni jo vanhanaikaisilta. Muutenkin helmat ja spolerit jotka eivät liity autoon pehmeästi vaan näyttävät lähinnä pop-niitti kiinnitteisiltä eivät oikein miellytä silmää. Kaipaisin siis lisää hyvällä maulla kehitettyjä satseja tyyliin Callaway Aerobody.

Corvette L98 Coupe '91
Audi A6 Quattro 2.8 V6 '95

05.08.2003, 16:51
Katselin edellä mainittuja korisarjoja ja Greenwoodin G350sc päivittää C4 Vetten todella 2000-luvulle, mut ootteko ajatellu, et se maksaa Suomeen tuotuna varmaan 80th mummoa! Onko olemassa Suomes lasikuitupajoja, jotka tekis asiakkaan toiveiden mukaan?

Jos joku on tod pistäny 20-tuumaset vanteet, niiden on oltava varmaa 3-osaiset ja renkaiden profiilit ovat jotain 30-25-luokkaa ja se kaikki maksaa varmaan TOSI SUOLAISTA!

Hei, Corvetten yksilöinti on tosi kallista - tarvitsee rahaa!

Note! This message was posted anonymously!

ToniH
05.08.2003, 18:12
Toisaalta, jos harrastaa semmosta tee-se-itse -mentaliteettia kuin muutkin halvempien autojen tuunaajat Suomessa niin kustannukset eivät olekaan enää mitään mahdottomia. Eli monet Golf/Opel jne. tuunaajat näyttävät tekevän korisarjansa itse alusta loppuun. Varmaan onnistuu muiltakin jos vaan yritystä ja mielikuvitusta löytyy.

Toi isot vanteet -villitys on vähän kaksinen juttu. Moneen autoon jo 17" ovat liian isot eivätkä näytä hyvältä. C4 Vetteen mielestäni 18" alkaa olla ylärajoilla ja isommat näyttää rullalaudan pyöriltä ;) Mitä matalampi profiili niin sitä lähemmäs kumia lokarin reuna pitäis saada mutta C4:ssa se ei takana olekaan niin helppoa kun maavara menee olemattomaksi aika äkkiä.

Corvette L98 Coupe '91
Audi A6 Quattro 2.8 V6 '95

Edited by - ToniH on 05/08/2003 19:13:42

05.08.2003, 19:03
Olen kyllä eri mieltä vanteiden koosta. 1988-96-vuoden Corvetteihin on nykyään saatavilla 19" ongelmitta, jolloin rengasprofiili alkaa olla vasta tyylikäs. Corvetten ulkonäkö paranee huomattavasti isommilla vanteilla. 17" on pappamainen/henkilöautomainen.

Note! This message was posted anonymously!

MIC4-90
05.08.2003, 23:52
Nuokin riippuu aivan siitä mitä autolta haluaa. Ei kauheasti vakuuta radalla mennä jollain 30 renkaalla tai muutenkin menee aika tiukaksi kun töyssyt/kanttarit vastaan tulee.

Pakko sanoa itse noista korisarjoista että se on kyllä totta ettei nuo Corveten linjat korisarjoja kaipaa. Corvette on niin tyylikäs aivan itsenään ja ei niitä ole massoittain muutenkaan. Golf/Audi miehet tuunaavat un eivät ole tyytyväisiä kansan autoihinsa.
Tietenkin makuasioita kaikki:)

Samaa mieltä ToniHn kanssa olen tuosta korisarjojen näyttävyydestä. Eli todellakin miksi pitää olla niin virtaviivatonta eikä minuakaan oikein sytytä moiset "retro 80-luku"-lookki. Olisi varmaan hieno ja kallis projekti jos joku itse alkaisi tekemäään itse.

-The Heartbeat of my Corvette is winning-

ToniH
06.08.2003, 09:24
> Olen kyllä eri mieltä vanteiden koosta.
Joo, ei makuasioista kannata kiistellä. Joku tykkää äiteestä ja toinen tyttärestä...

> ettei nuo Corveten linjat korisarjoja kaipaa.
Joo, Vetten muotoilu on aika onnistunut ja siihen tuntuu olevan vaikea suunnitella _onnistuneita_ parannuksia. Koska oikein mitään minun makuuni osuvaa ei ole markkinoilla niin taidan itse tyytyä vain jossain välissä (maalauksen yhteydessä) laittamaan ne Greenwoodin konepeltilouversit ja nekin lähinnä konehuoneen lämmön laskemiseksi. Jään kaipaamaan kyllä jotain makeeta etupuskuria, orkkis loppuu mielestäni vähän turhan ylhäällä.

> Olisi varmaan hieno ja kallis projekti jos joku itse alkaisi tekemäään itse.
No, ei se lasikuidun vääntäminen niin hurjan kallista ole. Edellyttäen tietysti, että on tekijämies eikä tee makkelia aivan urakalla. Välillä on oikein huvittavaa kattella kuin Fast&Furious -ajatuksella on väännetty johonkin Mazdaan joku hillitön yliammuttu megasikapuskuri. Makua siis pitää myös olla jotta jotain asiallista syntyy ;)

Corvette L98 Coupe '91
Audi A6 Quattro 2.8 V6 '95

10.08.2003, 13:40
Mielestäni on typerää katsella lähes 10000 dollarin paketteja, kun tarjolla on täysin vastaaviakin. C-4R ground effects on tyylikäs vaihtoehto, jos vain omistaisi uudemman Vetten. Katsokaa näitäkuvia: http://www.ncgweb.com/. Takaosa tekee autosta täydellisen. Mielestäni nämä ground effectit ovat aika kaukana pop-niitti-lookista ja 80-retrosta. Corvetet ovat kyllä kauniita, mutta näillä levikkeillä efekti on kuin potku munille! Jos olisin edellinen kirjoittaja, katselisin näitä kuvia ennen maalausta - Corvette with attitude!

Note! This message was posted anonymously!

11.08.2003, 00:09
Makuasioita itse en moisia sorvaisi kiinni vaikka ilmaiseki saisin. Liiat levikkeet tuovat liian halvan ilmeen. Corvette on niin virtaviivainen ja tuolla auto alkaa muistuttamaan enemmän euro-tuning kavereita. nokastakin näkee ettei helmat oikein istu auton orkkis linjojen kanssa. Kyllä se on niin että jos Corveten linjoja lähtee rikkomaan niin sitten pitää tehdä saumattomasti uudet puskurit ja helmat.

Makuasioita ja en halua mitään väittelyä alkaa aloittamaan kunhan kommenttoin tuota levikkeitä=)

T:Mika

Note! This message was posted anonymously!

MIC4-90
11.08.2003, 00:11
Äskeinen oli minun kommentti. Kun räpeltää niin unohtaa kirjautua sisäänkin.

-The Heartbeat of my Corvette is winning-

16.08.2003, 11:09
Olen katsellu hetkosen 90-96 Corvetteja ja oon kiinnostunu sen tuunauksesta. Mul on nyt Supra, mut Corvette kiehtois jotenki. Ongelma o juuri 80-luvun retroilu, johon Vette-kuskit on jämähtäny. Vanteet ja kori pitää olla niin tylsiä, et ihmetyttää vaan. Vetten sisusta on itsessään aika hieno - pari mittarii A-palkkiin ja iso kierroslukumittari, niin se o tosi upea. Moottori on iso ja palikoita on tarjolla. Kori on aika sliku ja o hyvä pohja levikkeille. Renkaat on tosi leveät mut vanne on aika onneton. Corvette sopii tuunaukseen täydellisesti, mut spoilerit on aikamoinen ongelma. Se et Vette-kuskit ei oo tuunannu autojaan tarjoaa hienon sauman meikäläisille. Ollaan puhuttu kavereiden kans asiasta ja kaik on ollu sitä mieltä, et orkkis-Vettet, including the C5, on vain out. Se ei oo 70-luvun muskeli, saksalainen laatukärry, italialainen ravihevonen tai japanilainen raketti - sorry. On kuullu et Vette ois aika 10 ajettavuudeltaan ja moottoriltaan ja korinkin vois muokata.

Supra-Mies

Note! This message was posted anonymously!

jtammel
16.08.2003, 23:48
quote:
Se ei oo 70-luvun muskeli, saksalainen laatukärry, italialainen ravihevonen tai japanilainen raketti - sorry.


No kyllä ne päät vaan kääntyy täällä Oulun päässä. Ja lähtee viivaltakin kuin raketti. Luulisi 5,7 sekuntia 100km/h riittävän. On leveä ja matala, design täysi 10. Sisusta toimii ja ajomukavuus täysin sanoin kuvaamaton. Todellinen amerikkalainen urheiluauto. Olen sitä mieltä että oli täydellinen linjalta tullessaan ja on edelleenkin. Mutta jos joku haluaa lyödä spoileria ja levikkeitä niin siitä vaan. En menetä yöuniani.
Koneen tuunaaminen onkin sitten toinen juttu. Sille annan thumbs up!
Ja jos uusista corveteista puhutaan niin eiköhän Z06 corvette haasta viperit, japsi prutkut, mersut ja sun muut mennen tullen...


--------------
1988 Corvette

17.08.2003, 10:22
Vakio-Z06 on aika onneton verrattuna uuteen Viperiin. Jos et usko, lue autolehdistöä.

Note! This message was posted anonymously!