PDA

View Full Version : muuta ropaamista


Team Urbo
22.06.2014, 10:24
Lisätään nyt selvyyden vuoksi muutama kuvatus itse kotterosta ja tietoa tekniikasta jos ei oo pongannut aikasemmin tuolta profiilista.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4249&pictureid=147463

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4249&pictureid=147462

tekniikkapuoli: 411 unimogin runko akselit ja laatikko,dukaton 2.5 td kone välijäähyllä, runko jota muokattu paremmin sopivaksi nivan kopalle,78 nivan koppa jota muokattu paremmin sopivaksi offailuun
renkaina 39.5x18-15 boggerit.vinssit:edessä ComeUp DV-15000 takana Runva ewx 12000

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4249&pictureid=148854



http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6820&pictureid=157633
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6820&pictureid=157634

pee
22.06.2014, 15:34
No nyt on Niva mun makuun 👏👏

sisua45
22.06.2014, 16:09
http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/Masai-niva1.jpg

Paljonko auto on madaltunut tuohon edelliseen CCCP-kuosiin verrattuna?

Team Urbo
22.06.2014, 20:29
Parikymmentä senttiä on pudonnu alaspäin eikä oo ainakaan huonontunut maastoominaisuudet.:D

Team Urbo
25.06.2014, 07:49
Tähän väliin vois laittaa miten kyseinen laitos meille joutu,oli vissiin elokuu 2008
kun junioori (Patrol83) pongas offipalstan myyntiosiosta melko järkyttävän näkösen kapistuksen,pitihän se käydä kattomassa oikein paikan päällä.Muutaman mutkan ja reilun 3 tunnin n.250km jälkeen oltiin perillä Pieksämäellä,siellä se nökötti liiterin takana korkeessa heinikossa että näky vain konepellistä ylös päin ja väri olikin muuttunut saatanan rumaks vihreeks,no ensisinmäyksestä lähtien olin sitä mieltä ettei tämä nyt kuitenkaan ollut se mitä oltiin haettu.Laitos lähti käyntiin sinisen savun saattelemana ja jopa liikku,junioorin silmiin ilmesty innostuksen kiilto ja ilmeisesti näki jo siinä vaiheessa kyseisen laitteen potentiaalin mikä iteltä jäi kyllä hahmottamatta,kaupat sovittiin ja palattiin kotikonnuille mutta oli siinä kodinhaltiattaren ilme näkemisen arvonen kun monsteri pihaan pudotettiin,siitäkin selvittiin pelkällä säikähdyksellä ja rakentelu onkin jatkunut naapureiden iloksi jo kuutisen vuotta.

Tällänen se oli meille tullessa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4249&pictureid=147443

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4249&pictureid=147442

Pistetään oheen vielä videoleike tehdystä muutoksista ja korostetaan että ite olen ollut mukana vain piällysmiehen,makutuomarin,neuvonantajan ja tarinankertojan roolissa.

mlzISECoZuM

wikke
25.06.2014, 18:36
En niin "protoista" välitä, mutta tämä kieltämäti mielenkiintoinen!

Kuis nuo kaaret?

Team Urbo
25.06.2014, 19:29
Kaaret ei ole käsittääkseni nyky sääntöjen mukaset mutta tällä tuskin tullaan kilpailemaan ainakaa meidän toimesta,

jonkun verran oli levyt ja satulat kärsineet pitkästä ulko säilytyksestä sen vuoksi pari mäntää ja kaikki kumitiivisteet uusitaan.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6820&pictureid=157867

levyille ei tässä vaiheessa tehdä mitään sen kummempaa

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6820&pictureid=157869

sitten piti mallata vannetta kuinka paljon se todellisuudessa tulee ulospäin levyjen takia,n 8 cm leveneen puoleltaan nykyisillä vanteilla ja niille tarvii tehdä jotain kun alkaa koko leveys olemaan lähempänä 220 cm.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6820&pictureid=157870

satulat mahtuu nippa nappa tuonne 15" vanteen sisään kun laippaa siirretään ulospäin tuo 7-8 cm.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6820&pictureid=157871

kallo
26.06.2014, 23:16
Tuli mieleen tässä nuihin moggiakseleihin liittyen, et todettu toimivaksi ulosvetovälineeksi tolle navalle motonetin isoin ulosvetäjä, johon vaihtaa vaan kiinalaisten pulttien tilalle 12.9 oikeat pultit. Toiminut ja kestänyt ainakin mulla käytössä. Pulttikoneella sitten vaan oon päkyttänyt auki. :D Ja samalla kumivasaraa napaan.

http://www.motonet.fi/fi/tuote/803015/Ulosvetaja-3-leuka-160mm

Tuo se taisi olla. :D

Team Urbo
27.06.2014, 11:42
Kiitos vinkistä tarvii käydä moponetissa jossain vaiheessa,noi rojektiakselin navat lähtikin tolla pullotunkki ketju vetäjällä irti melko kivuttomasti ja päästiin tutkimaan ne tarkemmin eikä kunnossa ole mitään isompaa huomauttettavaa joten ne laittetaan alle sellasenaan.

Team Urbo
27.06.2014, 17:31
Noi nykyset vanteet levittää ulospäin aikas rajusti ja tarviis et:tä muuttaa että sais rengasta sisäänpäin ainakin 5cm mielumin vielä enemmän,jos jolla kulla on ylimääräsiä 15" vanteita mogin jaolla niin voitas hieroo kauppoja niistä.kaiken levyset otetaan huomioon kun ajatuksena siis tehdä kahdesta vanteesta yksi oikealla et:lä oleva vanne,tietenkin jos olis sopiva vanne tolle 18" leveelle kumille niin aina parempi mutta saattaa olla melko harvassa ne.


http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6820&pictureid=157773

Team Urbo
05.07.2014, 11:18
Joo testiajot suoritettu ja totuus tuli ilmi niin kuin oli vähän pelättykin ennen projektin aloitusta,yhdellä golfin satulalla ei saada tarpeeksi jarruvoimaa ton kokoseen rakkineeseen,vaatii ainakin pari satulaa per pyörä että riittävä voima saadaan.Toinen hyvä vaihtoehto olisi nelimäntänen wilwoodin satula mutta tässä vaiheessa todettiin kuitenkin järkevämmäksi palata noiden rumpujarrujen kimppuun koska niillä saadaan ehkä pienemmällä työllä riittävän hyvät jarruominaisuudet aikaan,no tämähän oli alunperinkin kokeilu mikä nyt päätettiin siirtää taas kerran jonnekkin tulevaisuuteen.Lisäilen tänne juttua sitämukaa kun jotain uutta saadaan aikaiseksi ja samalla muutan otsikon paremmin sopivaksi niille.

tiku83
05.07.2014, 14:30
Minkälainen jarrupääsylinteri sulla on? Kumminkin nuo ollut chevyn alla ja jarrutehoa oli ihan leimalle asti.

Team Urbo
05.07.2014, 15:46
Hj:n jarrutehostaja/pääsylinteri tällä hetkellä ja saattaa olla vähän alitehonen sydeemi toi,just avattiin pääsylkky ja joitain hankautumia oli mutta hoonaamalla
saatiin vielä käyttökelponen siitä ja varmaan testaillaan jarrut uudestaan.

tiku83
05.07.2014, 16:02
miten menee jarrulinjat, aluksi mullakin oli ongelma ettei jarrut toiminut kunnolla, kun alkuperäisesti meni etu jarruille omat putket ja taakse yhellä putkella siitä onko se nyt joku "jakorasia venttiili"

laitoin tommosen civikin "jakorasia venttiili" mistä menee jokaiseen kulmaan oma putki
ni rupes toimimaan oikein.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2369&pictureid=158343

jarru pääsylinterinä oli chevyn oma.

Team Urbo
05.07.2014, 18:15
Onko tuo haarotin heti pääsylkyn jälkeen?meillä takajarruille menee oma putki joka haarautuu penkkien välissä molemmille takarenkaille ja etujarruille oma putki jonka haara on etuakselin päällä,penkkien välissä on hanat joilla molemmat takajarrut saadaan jarruttamaan erikseen ja etujarruille yhteinen hana eli kaikki jarrut saa lukittua päälle,se että onko kyseisellä systeemillä vaikutusta jarrutehoon en osaa sanoa sen paremmin mutta kuitenkin etujarruputkelle tulee jokunen metri ylimäärästä pituutta.

tiku83
05.07.2014, 21:10
joo se on heti pääsylinterin jälkeen. en minäkään sen enenpää osaa sanoa miten vaikuttaa mutta tuolla rupes jarrut pelaan.

Team Urbo
06.07.2014, 19:28
Näyttää toi chevyn tehostaja melekosen paljon järeemmältä kun hj:tehostaja ja siinä on ilmeisesti syy miksi ei toimi meillä,tonne konehuoneeseen ei taida mahtua millään ilveellä isompaa tehostajaa mutta tarvii miettiä jos keksitään jotain muuta konstia siihen.

Team Urbo
15.07.2014, 08:27
Päivitellään tätäkin välillä kun jotain on saatu taas väkäiltyä,noiden jarrujen kanssa on väännetty jo pitemmän aikaa mutta ei oo vaan saatu pelaamaan niitä kunnolla oikein koskaan,toi hj:n pönttö/pääsylkky sai luvan sitten lähtee ja kun isompaa ei mahdu tilalle niin päätettiin kokeilla sitten hydroboosteria jos vaikka alakas jarrut toimimaan.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6855&pictureid=158620

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6855&pictureid=158621

Sinnehän se sujahti melkein ittestään ja tilaakin jäi vielä kaiken maaliman virtaus/paineventtiileille mutta kaikkien putki/letku vetojen jälkeen tila saattaa olla kyllä aika kortilla.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6855&pictureid=158623

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6855&pictureid=158622

Pituus suunnassa meinas tulla tilanpuute kun pumpulta lähtevän letkun liitin osu just samalle linjalle mutta muutaman hutireijän jälkeen sekin asia saatiin korjattua ja väliin jäi ainakin 10mm tilaa.

Teme74
15.07.2014, 08:40
Laitetaas vähän kevennystä aina niin rankan rakentelun lomaan,
"hyvä" viteo pilattu paskalla musalla :D :D

KtLZCgR7HXE

Tosi hyvä video! Mielummin hyvää musaa kuuntelee kuin jotain asiaan kuulumattomia kommentteja yleisöltä;):D

Asiaan... Hyvännäköinen laitos sinulla. Tämä topikki on ollut mukava seurata. Ei muuta kuin tiheitä päivityksiä;) Peukku

Team Urbo
16.07.2014, 07:24
Tästä se lähti aikanaan eikä ollut ihan tavallinen projekti mutta toimiva kuitenkin siitä kaikki kiitos ja kunnia nivea2:lle.

http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/nivea2-mog2.JPG

http://static.petrisimolin.com/gallery/data/images/nivea2-laikkaavo.JPG

Team Urbo
23.07.2014, 11:23
Junnu päässy toteuttamaan itseään ja täytyy myöntää että on sen näköstä settiä ettei paremmasta väliä,muutama paluuletku puuttuu ja niille tarvii tehdä pöntönkanteen nipat sitten päästään testailemaan kuinka laitos toimii,uskomattoman paljon mahtuu tavaraa Nivan konehuoneeseen mutta toivottavasti nämä alakas riittämään.

Kuva konehuoneesta reilu vuosi sitten

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4249&pictureid=147474

nyt

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6855&pictureid=159301

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6855&pictureid=159299

Team Urbo
01.08.2014, 08:13
Päivitellään välillä tätäkin vaikka mitään isompaa ei ookkaan tehty,pienen paineen ja virtauksensäätö session jälkeen alko buusteri pelittämään ja jarruvoimaakin tuntu löytyvän ihan riittämiin siitä huolimatta levyt riisutaan alta pois odottelemaan parempaa aikaa.Suurin ongelma levyjen kanssa taitaa olla noi 15" vanteet kun ne pitäs muokata uuteen uskoon mutta lopputulos ei välttämättä ole sittenkään sellainen kun alunperin oli tarkotus,isommilla vanteilla tilaa olis huomattavasti enemmän mutta se tietää taas sitä että nykyiset renkulat menis vaihtoon ja siihen ei tässä vaiheessa kyllä lähetä,no noilla romuilla sais kotteroon nelipyörä ohjauksenkin kun vaan viittis alakaa tekemään mutta katotaan toteutuuko se koskaan.:rolleyes:

Tällänen siitä tuli

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4249&pictureid=162248

Team Urbo
29.08.2014, 12:24
Kahteen ja puoleen kuukauteen ei oo moggia ulkoilutettu muuta kun jarrurumpan aikoihin pari koevetoo tossa testiradalla (pihatiellä),huomenna olis tarkotus lähtee Nokialle koheltamaan kivikkoon ja testailemaan miten jarrut oikeesti pitää.Kaikenlaista pientä viimeistelyä on väännetty noiden isompien rojektejen jäläkeen esim.molemmille vinsseille sähkötoimiset vapauttimet kun oli ainakin tossa etuvinssissä niin hankala käyttää sitä käsin ton konepellin alta sekä takavinssille suojakehikkoo kun tuli hypittyä relepoksin päälle muutaman kerran ja samalla sai ton vapautinmoottorin ravalta ja sateelta suojaan sitten on lisäilty jotain merkkivaloja koetauluun yms..pakollista varustetta :D

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4249&pictureid=161327

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4249&pictureid=161328

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4249&pictureid=162249

Eicca_
01.09.2014, 08:21
Hyvä viteo pilattu musiikilla :( No jooo ihan hyvä oli silti =) kivasti kyllä menee

Eicca_
01.09.2014, 10:39
Olen pahoillani, lupaan olla katsomatta tästä eteenpäin :(





Minä kun vaan tykkään kuunnella moottorin kiusaamisesta aiheutuneet sivuäänet, ei kyllä rokettirolli ja hevi uppoaa myös kuuloelimiin mutta yhdessä ne yleensä maistuu yhtä hyvin kuin hajuvesi ja lihapullat