View Full Version : MÖRÖN AUTO PT.2(piti vaan hakea varaosia,Mutta mutta...)
Tollanen hieno koppa tarttui mukaan tai 77arto sen tohon pihan perukoille toi ja hilun aksilat sille kaveriksi.Thänks:).
Ainoat mietteet mitkä on suht varmoja ton päänmenoksi.
-Ultralight avo
-isompi mosa
-kierrejousi alusta
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5840&pictureid=157381
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5840&pictureid=157382
Kekkeruusi
16.06.2014, 21:33
Jaahas, pitääkin tätä kans seurailla mitä tästä kehkeytyy :)
voimansiirto vois olla tollainen..
3-lovinen automaatti jostain 70-luvun recordista(ois melko lyhyt) ja sit jakolaatikon virkaa hoitamaan etuvedon laatikko Josta tasauspyörästö naitettu lukkoon ja kytkinakselille tukilaakeria.
Siitä hyödyntäis vielä etuvedon vetarit ja jostain hiluxin kardaanin liukuosat murikoitten puolelle:).
Moottoriksi joku 1.6-2.0i 4-cyl,mahd kevyt..
Jakarit teen/suunnittelen itse-->laserilla aihiot ja sorvissa puslan holkit.
-Joku sanoo minkä puslat toimis hyvin tollasessa kevyessä autossa?ja puslan mitat kiinnostaa myös ulko-leveys-reikä?
Ja sellanen H-profiili tulee,Niin kuin alkuperäisetkin.
Akseliväli tulis tollattiis,jolloin jakareitten mitatksi tulisi 850mm akselin keskeltä runkon kiinnityspisteeseen.
Jostain pitää kattoa sellanen pusla mikä mahtuu suzukin runkopalkin sisälle (alle 45mm leveyttä) B-Omegassa näyttäis olevan aika passelit taka-akselilla.Mutta pitää vielä mittailla...
JA tää projekti on tarkoitus laittaa aluilleen tossa 2-3viikon päästä:).
Kesän aikana to do lista on seuraava--->
-Korin muokkaus
-Akselit+jakarit alle
-Runkon puhallus+maalaus
JA osien hommailu valmiiksi talvea ajatellen.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5840&pictureid=157572
Mitä tollanen suskan oma 1,3 painaa apulaitteineen?(startti,vauhtipyörä+kytkin,imu/pako sarjat,laturi,hihnapyörät jne.)
Kattelin että 1,8/2,0 8-v opelin ohc kone painais tolla varustuksella sen 115kg.
Tehot olis 115-130hv ja vääntöä +150nm ja tommosen jonkun kadetin/vectran raadon saa aika ilmatteeksi...
Onko öljynkierrossa/paluussa eroja jos laittaa koneen pitkittäin vs. ollut poikittain?
Ruusulehto
20.06.2014, 20:03
Ei niissä öljy hommissa mitään kummallisuusksia oo. Öljypojhan joudut rakentamaan luultavasti melkopitkälti itse jo etuveto koneen laitat.
Mitä tollanen suskan oma 1,3 painaa apulaitteineen?(startti,vauhtipyörä+kytkin,imu/pako sarjat,laturi,hihnapyörät jne.)
Tyyppi G13BA painaa lueteltuine kiluineen vajaa 90 kg.
EDIT: netistä seuraavaa G13BA 1298cc 85.558kg. The complete engine as you might expect to be lifting it out (with manifolds, carburetor, air cleaner, alternator, clutch, radiator hoses and oil but no starter motor)
No tollanen painoero suotakoon,Oisin kuvitellut suskan moottorin olevan jotain 60-80kg kerta niitä kanniskelee ihan kainalossa:D
Mutta kiitti infosta:)
Joo toi öljypohja/jalka vaatii muokkausta,Patti näyttää olevan koneen etupuolella.Paitsi omegassa se ois vissiin takapuolella..
-No tätä pitää sit pohtia ja katella mikä sen hetkinen tarjonta ks. autojen kohdalla on.
Kerrattain punnittiin g13b tai a, ilman starttia ja kaasutinta 65kg. Vauhtipyörän mukanaolosta ei muistikuvia.
Tollanen koevedos,Ihan hyvältä vaikutti.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5840&pictureid=157665
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5840&pictureid=157664
Jotenkin noin annan laikan laulaa,Jäähän siihen suzukin maski+konepelti+tuulilasi+pätkä runkoa:D Eli Se on sitten 2-place 0-doors samurai...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5840&pictureid=157666
Nää on just niin hyviä projekteja seurata:D;) Ei ole mikään asia rajoittamassa ihmisen luovuutta. Ei muuta kuin tsemppiä projektille.
Tämä topikki on seurannassa, joten tiheitä päivityksiä odotellaan:D
85kg, ja itse punnitsin kaikki apulaitteet kiinni sisältäen pakosarjan
Nimenomaan opelin ohc kone etuvetomallista sopii öljypohjansa puolesta "suoraan" paikoilleen, paitsi jos alkaa jotain high steering varsia työntämään ohjaukseen, niin sitte on öljypohja lähellä. Tosin korkean ohjauksen varsilla kyllä joutuu sisään joustoa rajoittamaan, jos ei runkoa muuta.
(Etuvetokoneen öljypohjan pahka on koneen takapäässä ja takavedoissa (omega) pahka on edessä.)
Itellä on tuollanen opelin ohc jo toisen suzukin nokalla.
Jos kerran alat varsia tekemään itse, niin kannattas miettiä muitakin vaihtoehtoja akselien tuentaan, kuin "jakari" tyyppiä. Eteen kolmilinkkiä ja taakke vaikka rangen hiluja hyödyntäen. Tämähän on tietysti vaan oma mielipide ja jotkut on samaa mieltä ja toiset eivät. :)
180 kg Opelin OHC 9 kg vauhtipyörällä, turbolla sekä AR25 vaihdelaatikolla.
Etuvetosen öljypohjassa on patti takana eli natsaa paremmin ellei törmää perämurikkaan.
Voihan sitä öljypohjaa sit muotoilla paremmin istuvaksi.
turakoitsija
23.06.2014, 09:49
täälläkin kannatetaan tommoseen kevyeen laitteeseen jotain muuta alustaratkaisua kuin nuo jakarit. ittellä suzukiprojektissa tällähetkellä alustassa rajoittaa 12" fox joustoa? :)
Mitä huonoja puolia tossa sit tulee noilla jakareilla kevyellä autolla?
Ei toi alle tonnia tuu ikinä painamaan 1050-1200kg ois karkea arvio...
Ku kevyt auto niin ei jaksa "murtaa" jakareilla joustoissa. Eli ei jousta niin hyvin. Laitat arbit vaan periin ni ei haittaa niin paljoo :D tai sit kompromissi, kolmilinkki eteen ja nelilinkki taakse ja vielä ne lukot :D
Laikka laulanut tän päivää:D
-ei tohon jäänyt kuin kardaanitunneli+tulipelti+etulasi
Joo toi jakari idea sai jäädä,Kolmi-linkki kumpaankin päähän kerta on niin simppeli toteuttaa:)
Kerta tästä piti tulla kevyt,Niin pohjaan joku kevyt kehikko kulmaraudasta ja välit täyteen alumiinia,Samalla menetelmällä myös kyljet+nokka(tietenkin kulmaraudan tilalle putkea)
Mitäs ainetta tollasen kaariputken pitäisi olla,jos joskus tekee mieli vaikka kilpailla?
Ja kamera paskoi ittensä joten ei tullut kuviakaan:confused:
PS.Jos joku tarvii hyvän high rooffi katon,Niin saa hakea...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6849&pictureid=158487
Mitäs ainetta tollasen kaariputken pitäisi olla,jos joskus tekee mieli vaikka kilpailla?
Tuolta löytyy trialin kaarisännöt
http://www.autourheilu.fi/attachements/2013-11-01T13-32-42175.pdf
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5840&pictureid=157666
Sulla on tallit sellaset ettei ainakaan ilmakuvista voi lupatarkastaja havaita:D
Akseleista karsittu kaikki turha eli kaikki..
-Jos niitä huomenna kattois vähän paikkaansa ja miettis ajokorkeutta?
Rengas vois olla joku 940-980mm eli oisko se sit 37-38,5"ja jakolaatikon kohdalta korkeutta 500-550mm!
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6849&pictureid=158550
Tätäkin tuli vähän kateltua ja miettittyä..
Vedin akselit lopulliseen paikkaansa(runkon ja akseleitten väliin putket heppiin),Tohon onkin helppo alkaa suunnittelemaan kiinnikkeitä ja jousitusta:).
noi lehtijousen kiinniikkeet saa lähteä kuusankoskelle
Takaakseli sai pienen vahvistuksen ja jarruputket saa uitettua tuolta sisältä näppärästi.
Vloppuna jos jaksais,Niin muokkais tota runkoa,sillaattiis että sais jouset mahdollisimman lähelle renkaita.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6849&pictureid=159454
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6849&pictureid=159455
High steeri varret tuli tehtyä tähän kekkaleeseen...Kamera tosiaan paskoi ittensä,Niin ei oo kuvia tähän hätään.
Pääperiaatteessa näin--->
Laserilta leikkeet 20mm+porausjigi-->sorvissa laakeriolake-->kalvaimella nivelten kartiot+Sitten tuli sorvattua vielä isosta poranterästä työkalu millä sai sopivan senkkauksen niitten kartioprikkojen alle:)
Ton näköistä kökkärettä siis...
Samalla vaivalla tein tohon oranssiin ihan tavalliset varret:).
Tommosta purettavaa mallia toistaiseksi,kivempi taivutella jos ilmenee tarvetta ja sen jälkeen vetää saumalla "kiinteeksi"
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6849&pictureid=160163
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6849&pictureid=160165
Jos alkais tätä taas turaamaan,Puslaa sun muuta rojua laitettu tilaukseen.
Kiinnikkeitä sun muuta rautaa odottelee pöydällä:).
Varret tuli laitettua kiinni,Niin on kivempi liikutella pihalla(kun V-Tyyli ei vissiin sovi kun nykäselle tai sopiiko sillekkään enään)
-Nehän on tollasseet omatuotannot mitkä tuo raidetankon akselin taakse..
Tollaset pienet kevyet suojat periin.
Oon jo unohtanut ton opelin moottorin ja onhan se niin että suzukiin pitää tulla saman konsernin tuotos suoraan in intia aluminiun multivalve fourpoint injektiooni koossa 1pile8!
Samoiten 3-linkki tuntui tyhmältä edessä ja päädyin tosiaan tohon jakari tyyppiseen ratkaisuun!
Jousi/iskari rintamalla on yks villi idea,Mut se selviää vähän myöhemmin:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6849&pictureid=162351
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6849&pictureid=162354
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6849&pictureid=162353
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6849&pictureid=162352
Puslat tuli,Niin vois viedä vähän eteenpäin.Nivellaakerit sen sijaan on vielä matkalla,Niin ei voi tehä runkoon kiinnikkeitä...
Kähvelän oloisia puslia tai ainakin mulla kävi heti mielessä pari muutakin käyttökohdetta:)
Reikä 12mm
Leveys 58mm
ulko halk. 52mm
Hinta alle 4e kappale ja mersun w140:sen takaakselilta alunperin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6849&pictureid=162550
Tonne ne löysi kutinsa,Jos vlopun aikana tekis kiinnikkeet akseleihin.
Ja noihin tulee vielä latta vahvikkeeksi jakarin yläpuolelle,Kunhan varmistun että kaikki muut mitat täsmää..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6849&pictureid=162572
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6849&pictureid=162573
Paljos tukivarret painaa kappaleelta?
Paljos tukivarret painaa kappaleelta?
7kg näytti tällä hetkellä puntari,Hytikkapää+lattaa,Niin lopullinen paino on jossain 8-10kg tienoilla!
Kevyt hiekkapesu ja jakarin kiinnikkeet paikkaansa ..
-Tollein,niin on toivoa että sopivat vielä hitsauksen jälkeenkin.
Ja pensselillä vähän jotain maalia mitä sattui olemaan niskaan!
-Pitää vetää ruiskulla tai massapistoolilla vielä lopullinen väri joskus kun pihalla ei oo niin paljoo muuta kalustoa.
Kun hytikka päät+tapit saapuu,Niin vedän rasiaporalla runkon kyljestä läpi ja tappi siitä läpi(tapista jää n.50-60mm kiinnityspintaa näkyviin,Pitää toivoa että ei taivu ja 25mm tappi siis kyseessä)
No saahan tonkin vahvistettua jos näyttää huonolta!
PAri fotoa..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6849&pictureid=162596
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6849&pictureid=162594
Hyvän näköstä. Taidan itekki leikkauttaa laaserilla alustaan palikat ku joutaat muilta projekteilta suzukin kimppuun, on sen verran näppärän näkösiä palikoita.
Tarviiko nuo tukivarret vielä vahvikkeita on aika vahvan oloset muutenki:confused:
Hyvän näköstä. Taidan itekki leikkauttaa laaserilla alustaan palikat ku joutaat muilta projekteilta suzukin kimppuun, on sen verran näppärän näkösiä palikoita.
Tarviiko nuo tukivarret vielä vahvikkeita on aika vahvan oloset muutenki:confused:
Kyllä tommonen kympin pelti on aika meltoo sivusuunnassa...
Jep niinkuin tuolla ylempänä kirjoitin että latta tulee vahviikkeeksi jakarin päälle,kunhan kaikki mitat muuten vaan passaa..
16mm tavaraa on noi ja vahvikelatta tulee olemaan 650 6-8mm 50mm leveänä!
Noin ei tosiaan kestäisi sivuttain suunnassa kummostakaan rasitusta,Mutta uskon että ton vahvikkeen jälkeen ei tule ongelmia siltä saralta!
Ja auto pysyy mahd. kevyenä,Niin kaiken ei tarvii todellakaan olla rautakangesta tehtyä:)
Vahvempaa osaa laatikon ympärille;)
Toi pitkä kiinnitysrauta,Mikä on runkossa kiinni kokee kanssa pikku updatea...
Ja samoiten jos ulosoton poistaa,Niin sieltä saa vielä lisää tukea otettua:)
Pari kuvaa kötöstyksestä..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6849&pictureid=163387
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6849&pictureid=163388
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6849&pictureid=163389
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6849&pictureid=163390
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6849&pictureid=163391
Vähän väriä pintaa,Hitto kun ois lämpimämpää keliä.Niin vois vetästä uuden käyttiksenkin samalla värillä pintaan:rolleyes:
Noilla tulee rungon puolen kiinnikkeet jakariin:)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6849&pictureid=163425
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6849&pictureid=163426
Nuo hitsattavat hydraulisylinterin päät on aika hyvän olosia alustaan. Nuo ei oo samalla lailla valmiiks väljiä niin ku työntövarren päät :D. Laitettiin samanlainen tohon leikkikalu suzukiin Y-likin päähän.
joko jakarit on valmiit? Se puslien väli on yllättävän tiukalla nuissa. Jotai ite tehtyjä varsia nähny mitkä on poikki nuitte puslien väliltä ne on murtunu lähinnää puutteellisen aine vahvuuden takia. Kyseessä vieläpä suzuki molemmissa tapauksissa. Varmaan se lirtasen koneen tuottama vääntö murtanu ne :D
Nuo hitsattavat hydraulisylinterin päät on aika hyvän olosia alustaan. Nuo ei oo samalla lailla valmiiks väljiä niin ku työntövarren päät :D. Laitettiin samanlainen tohon leikkikalu suzukiin Y-likin päähän.
Joo mulla oli ennestään jo noista hyvää kokemusta,Aika samoilla linjoilla noitten työntövarsien suhteen ne on ihan lonksuja jo kun ottaa paketista pois.niitä ei kannata autopuolle laittaa yhtään mihinkään..
joko jakarit on valmiit? Se puslien väli on yllättävän tiukalla nuissa. Jotai ite tehtyjä varsia nähny mitkä on poikki nuitte puslien väliltä ne on murtunu lähinnää puutteellisen aine vahvuuden takia. Kyseessä vieläpä suzuki molemmissa tapauksissa. Varmaan se lirtasen koneen tuottama vääntö murtanu ne :D
Ehkä vloppuna kerkeen hitsaamaan noi läjään,Joo toi puslien väli on onneks mitoitettu sillain että siihen kohtaan mahtuu lisää rautaa ylä/alapuolelle ja on muutenkin siitä ohuimmasta kohtaa n.45x16mm plootua+siihen vielä kovat 6mm latat molemmin puolin:)
Tuntuu vähän huolestuttavalta jos litrasillakin on saatu särettyä:DMä oon kaavaillut 1.8 balenon konetta tähän projektiin..
ehkä pituus suntaisessa rasituksessa olevissa vois haitata tuo lenkkien väljyys, mutta kuksassa ollu vuodesta 1997 asti panhardeissa tommoset raktorin työntövarresta tehdyt eikä ole haitannu yhtään. kerran tosin nekin vaihdettu. hyvä puoli sekin, ettei maksa juuri mitään ja samalla tulee eripari kierteet säätöä varten
Joo mulla oli ennestään jo noista hyvää kokemusta,Aika samoilla linjoilla noitten työntövarsien suhteen ne on ihan lonksuja jo kun ottaa paketista pois.niitä ei kannata autopuolle laittaa yhtään mihinkään..
Ehkä vloppuna kerkeen hitsaamaan noi läjään,Joo toi puslien väli on onneks mitoitettu sillain että siihen kohtaan mahtuu lisää rautaa ylä/alapuolelle ja on muutenkin siitä ohuimmasta kohtaa n.45x16mm plootua+siihen vielä kovat 6mm latat molemmin puolin:)
Tuntuu vähän huolestuttavalta jos litrasillakin on saatu särettyä:DMä oon kaavaillut 1.8 balenon konetta tähän projektiin..
Tuo vääntö nyt oli lähinnä huumoria tässä yhteydessä :D risti riipunta tilanteissa tuonne mun käsittääkseni eniten voimia kohdistuu.
Tähän tuli haettua plisut 35x12.5-16,Niin pääsee vähän mallailemaan tukivarsia+sun muita juttuja:).
Laitinen88 thänks!
Ei oo oikein eroa noihin 285/75 insoihin:D.
Keskiöt pitää rälläköidä irti ja katella mieleinen raideleveys...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6849&pictureid=174201
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6849&pictureid=174200
Tommosseen hassutteluun oli intoa tänään...
Pikku leikkaukset+Et:n muutos.
Seuraavaks kiinnittäis noi tukivarret runkoon ja nostais kopan päälle tai siis mitä siitä siitä nyt on jäljellä:D.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6849&pictureid=175011
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6849&pictureid=175009
sehän näyttää oikeenki hyvälle pinnalle.hyvä tuli
Jousitusta aloiteltu.Pitää h.puhallella,Kun on ruoste iskenyt,Niin on mukavempi vetää saumaa..
TOllanen vahvike tulee tukivarren päälle,Pitää pillillä hakea vähän muotojen mukaan.
Riipukkeesta tulee sellainen että puslat on vastakkain.
Niin ei pitäis ahistaa(myös tukivarren päässä on hydraulisylinterin silmä,Niin senkin pitäis puoltaa hyvää joustoa)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6849&pictureid=176901
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6849&pictureid=176896
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6849&pictureid=176895
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6849&pictureid=176900
No nyt on miellyttävää pelle-peloton hommaa, ootko löytäny jonkun muun käyttävän samaa systeemiä vai lähteekö ihan kokeilu ja erehdys meiningillä etenemään?
No nyt on miellyttävää pelle-peloton hommaa, ootko löytäny jonkun muun käyttävän samaa systeemiä vai lähteekö ihan kokeilu ja erehdys meiningillä etenemään?
http://www.zukioffroad.com/Tech_Library/quarter_elliptical.shtml
Tuolla samantyyppistä jousitusta.
No voi perkele!!!! Meinasin tehä berttaan tuollaasen jousituksen kun en oo kellään suomessa vielä nähny:(
Noo, nyt pitää keksiä jotain muuta, alkaa vaan vaihtoehdot oleen aika vähissä jos yrittää tehä sellasta mitä muut ei oo vielä kokeellu, ja kilpiinki pitäis saaha...
Edit: Mutta hei saat multa pojoja ku uskalsit lähtee kokeileen, nyt saan ottaa ite vaihtoehto n.2 eli kierrealusta, mut vähä omalaatusempaan tyyliin. :D
Toivottavasti toimii tuo konsepti, ei tartte pelätä ulosjoustoissa että vieterit tippuu suohon :D ite meinasin toteuttaa takapäässä tuon puolilehtihässäkän nelilinkillä.
Mitkä jouset sulla on tuohon ny tulos? Ite päättelin maalaisjärellä jotta tuollanen katkastu lehtipakka pitääs olla karkeesti puolta painavemmasta härvelistä nii silloon jousen käyttäytyminen pitäs olla aika ok.
No nyt on miellyttävää pelle-peloton hommaa, ootko löytäny jonkun muun käyttävän samaa systeemiä vai lähteekö ihan kokeilu ja erehdys meiningillä etenemään?
On ne tuol zukicrawlers sivuilla noita tehnyt.
Nelilinkeillä ja jakareillakin.Pääosin linkeillä.
Toinen puoli ready ja pitäis siirtyä keulan kimppuun.
Keulan tukivarret taiteilin sillattiis että linkussa mahtuu pyörimään joku 39"rinkeli.
Täytyy kerätä auton päälle kuvitteellisesti painoa,Niin voi vetää kaikki paikkaansa ja tehdä sopivan pitkät riiput väliin.
JOs 500-600kg löis rautaa,Niin ei välttämättä olis kaukana?
Kai akselit ja renkaat painaa sen +300-400kg?
Etuvedon tekniikan kun laittaa perä hitsattuna+perään suzzukin vakio jakis.
Niin välityskin olis aika passeli--->
3,250x3,944x2.268x4.88=141:1
Tää rakentuu aina silloin kun hyvältä tuntuu ja ei oo mitään muuta tekemistä(lue harvakseltaan pari kertaa vuoteen):):D.
Paljastui lumen alta:D.
Jakari tyyppiset varret sai lähteä samantien..Puolikkaat lehtijouset sen sijaan pysyy uudessakn päänsisäisessä suunnitelmassa.
Tommosta tehdään tilalle pikkuhiljaksii:).
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6849&pictureid=190501
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6849&pictureid=190502
Koppa+tekniikkakin löytyy.
Akselivälin muutan tähän sopivaksi eli sen 2400mm
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6849&pictureid=190503
Tänään tämmöistä.:)
Hyvinhän tollanen rakenne toimii;).
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6849&pictureid=190551
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6849&pictureid=190552
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6849&pictureid=190553
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6849&pictureid=190554
Tollasseet?
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6849&pictureid=190604
Perse tuli valmiiksi.
Sinne tuli korkeussäädettävä puolikkaat lehtijouset-jousitus;):D.
-Joustaa saman mitä tossa kuvassakkin...
Tänään tuli touhuttua keulan kanssa ja alatukivarret haki kutinsa Metrin mittaiset ja rungon sisäpintaan kiinni.Vielä ylävarsi+panhardi.
Se kun on valmis,Niin raapaista balenosta akselit helvettiin ja alkaa mallailla koppaa:).
Kamera paskoi ittensä joten todistusaineistoa joutuu odottelemaan...
Vaatii jo vähän iskariltakin menohaluja eikä enää Omenan takatolpat piisaa :)
Kyl jostain löytyy sopiva iskari.Varmaan 400-450mm iskua riittäisi..Mutta näitä ei vielä tarvii pähkäillä vähään aikaan:D.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6849&pictureid=190948
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6849&pictureid=190949
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6849&pictureid=190950
Tossa vielä etupäätä j vähän tai en mä tarvii kun muutaman puslan lisää,Niin saa tukivarret kiinni ja sit vaan panhardin tekoon.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6849&pictureid=190951
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6849&pictureid=190952
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6849&pictureid=190954
Runkoa jatkaa tosta holkeista vielä taaksseppäin...
Eteen tottakai samanlainen jousihärpäke ja korkeussäätöllä tottakai:D.
Etupää alkaa olla kasassa.Jouset rakennella vielä.
Senator-b ohjaussimpukka löytyy joten se asemoidaan varmaan samalla ennen kopan hahmottelua.
Naapureitten kiusaksi nostin kopan tulevaan loppusijoitus kohteeseen:D.
25-30cm saa koppa lähemmäs runkoa kohtuu helposti.
JA olihan tässä korkeussäädettävä alustakin...
TÄtä vois kesälomalla vähän kattoa enemmältikin:).
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6143&pictureid=194205
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6143&pictureid=194206
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6143&pictureid=194207
Renkaat hommattu ja elvytetty tähänkin.
To Do Lista vois olla tälläinen tälle vuodelle.
-Kopan sovitus+kiinnitys runkoon.
-pyöränkaarien teko
-Ohjaus
38"(ei kai suzzukeihin voi pienempiä laittaa;))
Lähtokohta...
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7978&pictureid=200838
Ja lopputulos.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7978&pictureid=200835
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=7978&pictureid=200837
Etupään jouset tekaisin,4-latiset eteen.
Panhardin paikka katella seuraavaksi+Ohjaus simpukka.
-Runkoa pitää jatkaa tippa keskeltä että saa renkaat sopimaan(en halua silpoa takaovia).
-Koriin pitää tehdä muutama upotus pohjaan että istuu runkoon nätisti
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6849&pictureid=201019
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6849&pictureid=201020
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6849&pictureid=201018
^hurjan näköinen laite:D:D
Runko jatkettu+etujouset vedetty runkoon kiinni.
-Tehostin kaivettu opelista.
-Eturunko pätkästy kokonaan mäkeen,Palkista teen uuden mikä sopii paremmin kopan muotoihin...
-Panhardi tanko hommattu+Sopivat puslat.
Riiput tehty eteen.."korkeuden säätö" palikat aluilla:).
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6849&pictureid=201102
t.haapala
23.02.2017, 20:19
Tää on kyl häiriintyneen näkönen laite, sillai hyväl taval :D.
Kai sää tämänki ajelet pelipaikoil jollai puuhakilvil sit ku on valmis :cool:
Tää on kyl häiriintyneen näkönen laite, sillai hyväl taval :D.
Kai sää tämänki ajelet pelipaikoil jollai puuhakilvil sit ku on valmis :cool:
Saas nähdä,Mulla oli aikeissa tehdä Ketjuvetoinen jakolaatikko tähän.
-Jolloin siihen ei tulisi kun hidas puoli.
Mutta johonkin väliin ostan vetoauton,Joten voi laajentaa muutenkin vähän reviiriä:).
Niksi pirkka.
Jos sorvaaminen maistuu puulta ja nurkista ei löydy sopivia puslan-holkkeja.
-Niin aina voi puristaa isommasta sopivia:D.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6849&pictureid=201123
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6849&pictureid=201124
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6849&pictureid=201125
Etupää jousien varassa ekaa kertaa:).
Akselivälikin osuu koppaan ihan hienosti.
Etupäähän jätin ohuesta putkesta tommosen "jigin",Niin saa runkopalkit vielä vähän suoraan.Se oliskin seuraavana listalla.
Just hyvän levyinenkin:).
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6849&pictureid=201317
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6849&pictureid=201318
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6849&pictureid=201319
Tämä se on oikein perhe susnuki
Takapää soviteltu runkoon yhteensopivaksi+kaaret laikattu auki:).
Mittasuhteeksi yksi kpl maastomallin samurai.
Sori paskoista kuvista ilta alkoi tulla kesken isoimman tohinan.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6849&pictureid=202235
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6849&pictureid=202236
Vaikuttaa ihan toimivalta:).
Takaata pitää ottaa vielä isommaksi kaaria suosiolla ja hitsailla umpeen.
Sitten ottaa etupää rälläkän uhriksi...
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6849&pictureid=202444
sehän joustaa ihan sopivasti:D
Vähän pyöränkaaria ja kotelot tankille+akulle.
iskareille jätin tollasen aukon,Niin saa tehtyä niille tornin.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6849&pictureid=202622
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6849&pictureid=202623
nyt mahtuu ainikin 44 boggeri:)
Vähän oli kaikkea turhaa suzukin tehtaalla laitettu mun kiusaksi etupään rekenteisiin.
TO DO listalle vois lisätä että kaikki korityöt+Alusta iskuun ennen talvea...Talvella vois sitten keskittyä voimalinjaan+teknik lämpimässä tallissa...
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6849&pictureid=202678
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6849&pictureid=202679
Senator simpukka löysi paikkansa.
Holkitus.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6849&pictureid=202725
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6849&pictureid=202726
Levyt kylkeen kiinni.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6849&pictureid=202727
Ohjaus akseli Baleno opeliin.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6849&pictureid=202723
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6849&pictureid=202724
KArtiot hdj80 nivelille(Kuvassa 46 hiluxin raidetanko väliaikais ratkasuna,Niin pääsee eteenpäin)
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6849&pictureid=202728
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6849&pictureid=202729
Panhardille tehty kiinnikkeet.
Tankosta teen vielä säädettävän,Niin saa akselin oikeeseen paikkaan,Sitten kun kaikki paino on nokalla.
Renkaat sentään jo kääntyy ratista:).
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6849&pictureid=204246
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6849&pictureid=204247
Tääkin saanut pientä huomiota:).
Melkein pitää maski upottaa tohon?
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6849&pictureid=205419
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6849&pictureid=205417
Ehdottomasti maski tohon keulille. Tämä pitää joskus nähdä livenä, on sen verran räyhee peli !
Korkeuden säätö kikkareitten toiminta tarkistus...Eiköhän sieltä haluttu korkeus löydy kunhan kaikki paino on löytänyt kuorien sisään.
Panhardiin 5cm säätö varaa(muistutuksena itelle.)
Aiai kun laittais lyhyellä iskulla olevat hydrauliikka sylinterit jokaisen jousen juureen,Niin sais lennosta muutettua korkeuden:D.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6849&pictureid=205428
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6849&pictureid=205429
Tääkin löytyi yhestä tallista,Kun etin poikien projekti-mopoon kaikkia osia kasaan.
Tavoite tälle vuodelle vois olla täysin vapaa.:D
-Ehkä hakea tekniikan luovuttaja ja haalia kaikki osat kasaan.
-Ehkä myös rajoittaa joustot ja hommata iskarit.
-Monta muuta ehkä kohtaa ehkä.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6849&pictureid=212233
On muute aika HÄRSKI vehe!
Kone+laatikko löytyi tähän projektiin.
Oli sen verran liki että oli pakko hakea:).
20NE ja mikä lie laatikko onkaan.
Joskus kun joutaa töiltä,Niin setviä sähköt ja hitsata tasauspyörästö lukkoon...
-Erillinen jakolaatikko tulee.
https://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6849&pictureid=217919