PDA

View Full Version : Mitä bensaa?

01.01.2003, 23:55
Kysyisinkin vain 68-82 Corvette mallien bensatyypistä. Eli mitä bensaa noina vuosi malli "hörppivät"? Joutuuko niihin itse sekoitella jotain ihme nestettä? jos tässä vaikka hankintaa aatteelee niin mallilla on kyllä sen verran välii ettei itse joudu alkaa leikkimään ÖljySheikki Ali babaa.

Kiitoksi neuvoista

Note! This message was posted anonymously!

KTM
02.01.2003, 08:36
68-72 on lyijyllinen (lisäaineellinen) tarpeen ja korkeinta oktaania mitä löytyy (98). Ruttuja on 10.25 tai enemmän, siksi korkeaoktaanista tankkiin.

1973- lyijyttömällä toimivat systeemit. Saattaa mennä 95:lla, mutta jotkut tehokkaammat koneet kuten L82 voi vaatia 98-oktaanista.

Jos kansiin venttiiliremontin yhteydessä on tehty muutokset, niin vanhemillakin voi ajaa ilman lisäaineita.

tomi72
02.01.2003, 20:33
Puristukset tippuivat itseasiassa jo -71 (peruskoneet 8.5:1, tehokkaammat versiot 9:1). Mun -72:n owner's manuaalissa sanotaan että menovetenä voisi käyttää 91 oktaanista (RON) lyijytöntä. Itse olen ajellut 95:lla ilman mitään ongelmia. Olen antanut itseni ymmärtää, että noissa ensimmäisissä lyijyttömälle tehdyissä koneissa venttiiliseetit on vain jotenkin pintakarkaistut (induction hardened), kun myöhemmissä koneissa (-73 lähtien??) on kansiin istutettu erilliset kovemmasta matskusta tehdyt seetirenkaat.

t- Tomi