PDA

View Full Version : akselin vaihto Nissaniin


krisu
05.08.2005, 16:39
varsin mielenkiintoinen vaihtoehto Nissanin "maasto" ominaisuuksien parantamiseksi.
Eli Dana 44 aksuloitahan tolla saa erillisjousituksen tilalle.
Taitaa vaan hintansa puolesta tulla allekirjoittaneelle turhan kalliiksi.

http://www.purenissan.com/s_a_s__system1.htm


Ja tuossahan olisi asiallinen 3" korotus, jolla valmiiksi onnettomat joustot eivät
ilmeisesti huonontuisi
http://www.purenissan.com/3_suspension_4wd.htm




Edited by - krisu on 05/08/2005 18:51:54

-MaTTi-
05.08.2005, 16:48
quote:
varsin mielenkiintoinen vaihtoehto Nissanin "maasto" ominaisuuksien parantamiseksi.
Eli Dana 44 aksuloitahan tolla saa erillisjousituksen tilalle.
Taitaa vaan hintansa puolesta tulla allekirjoittaneelle turhan kalliiksi.

http://www.purenissan.com/s_a_s__system1.htm





Jepjep. Tosin 1.1.1996 jälkeen käyttöönotettua koskee jarrujen direktiivin vastaavuusvaatimukset, eli jarruja ei saa noin vain vaihtaa toisentyyppisiin. Saiskos Dana 44:een soviteltua Nisukan levyt ja satulat... tai siis käytännössä satulat riittänee jos levyn mitat ovat vähintään vastaavat.

Ilmeisesti akselimassa riittänee Danassa...?

HeikkiH
05.08.2005, 18:19
quote:
Ilmeisesti akselimassa riittänee Danassa...?



Riittäähän se Nissaniin kun Chevyn keulassakin sitä käytetään.

Heikki H.
==================================================
Chevrolet K5 Blazer 6.2D+TH700+NP205+D44+12bolt

Gary Grand
08.08.2005, 07:38
Tällaista olen itse väsäillyt viime päivinä...
http://www.petrisimolin.net/gallery/data/images/HDJ80-SAS 0091.jpg
http://www.petrisimolin.net/gallery/data/images/HDJ80-SAS 0221.jpg
Kertokaas joku millä saisin kuvat järkevämmän kokoisiksi!?!!?
Nämähän leviää käsiin...

Akseli on -83 Cherokeesta ja auto on -88 king Cab.
Cherokeen suurin sallittu etuakselimassa on 1110kg ja Kingissä 1045kg, eli tämän suhteen kivutta.

Koko akselin ripustus on "lainattu" Cherokeesta(kiitos JERKKU...), ainakin tässä vaiheessa, saa nähdä miten jatkossa.
kertokaa kokemuksia asian suhteen.
Lupa-anomusta alan väsäillä, kunhan saan auton/jousituksen toimimaan kunnolla. Toiveissa olisi jo syyskuussa.

Miten on voiko ohjaukseen tehdä itse osia, vai onko sellainen täysin poissuljettu ajatus? MaTTi?
Auto kaipaisi säätöholkkia ohjauksen reaktiotankoon simpukalta raidetangolle. En ole vielä etsinyt jenkkiautohyllyltä sopivia holkkeja, mutta näyttää netistä kuvia katsellessa siltä, että kaikissa on tuollainen onneton avoin pellistä väännetty
holkki klemmareilla, jonka korvaisin mieluummin kunnollisesta ainesputkesta tehdyllä ja kierteytetyllä.

"Ei se raudan määrä..."

Edited by - HDJ80 on 08/08/2005 08:40:34

offroadjouni
08.08.2005, 08:16
quote:Kertokaas joku millä saisin kuvat järkevämmän kokoisiksi!?!!?
Nämähän leviää käsiin...Hae vaikka ilmainen Irfanview-ohjelma -> http://www.tucows.com/preview/194967 . Itse käytän ja suosittelen.

/* Life Begins at 35" */