rewas
11.06.2014, 16:05
Terve vaan kaikille tasapuolisesti!
Kävin paheron alla pyörimässä ja rasvailemassa kardaaneita. Siinä samalla huomasin että takakardaanissa vaihteiston puolella on noin 5mm välys. Siinä aikani sitä vääntelin ja ainakaan ristikossa ei ole väljää vaan vika on todennäköisesti laatikon pyrstössä sijaitsevassa takimmaisessa laakerissa. Auto pitää tietyillä kierroksilla hieman resonointi ääntä, varmaan johtuu tästä tai sitten siitä että vaihteiston kannatinkumi on vaihtokunnossa ja loota pääsee täristämään runkoa. Kysymys kuuluukin että kun auto ei mitään isompiä ääniä pidä ja paljon tuolla välykselläkin on kilometrejä menty niin pysyykö tuommoinen välys yleensä samanlaisena ja vaan on siellä eikä niinkään haittaa mitään, vai voiko se särkyä täysin ja hajottaa kaiken ympäriltään vai kuluuko se ajanmittaan lisää? Aika paljon mitä oon näistä lukenu ja puhunut muiden kanssa kenellä samanlaisia vehkeitä on niin tuntuu että vähän kaikissa vanhemmissa vehkeissä kyseistä kuluumaa löytyy. Ei viitsisi turhaan tuommoista ruveta ruuvailemaan jos ei hirveästi ole tavallisessa ajossa merkitystä kun rahaa menee koko ajan muutenkin joka suuntaan. Siksi kysynkin kokeneemmilta pajeromiehiltä mielipidettä asiasta. Auto on kevyessä käytössä ja sillä ei vedetä mitään, käytännössä mennään kauppaan ja takas, syksyllä jahtiajot hoidetaan mutta siinä se.
Eli auto on 2.8td vuosimallia 2000 ja ajettu noin 250 tkm.
Kiitos vastauksista jo etukäteen!
Kävin paheron alla pyörimässä ja rasvailemassa kardaaneita. Siinä samalla huomasin että takakardaanissa vaihteiston puolella on noin 5mm välys. Siinä aikani sitä vääntelin ja ainakaan ristikossa ei ole väljää vaan vika on todennäköisesti laatikon pyrstössä sijaitsevassa takimmaisessa laakerissa. Auto pitää tietyillä kierroksilla hieman resonointi ääntä, varmaan johtuu tästä tai sitten siitä että vaihteiston kannatinkumi on vaihtokunnossa ja loota pääsee täristämään runkoa. Kysymys kuuluukin että kun auto ei mitään isompiä ääniä pidä ja paljon tuolla välykselläkin on kilometrejä menty niin pysyykö tuommoinen välys yleensä samanlaisena ja vaan on siellä eikä niinkään haittaa mitään, vai voiko se särkyä täysin ja hajottaa kaiken ympäriltään vai kuluuko se ajanmittaan lisää? Aika paljon mitä oon näistä lukenu ja puhunut muiden kanssa kenellä samanlaisia vehkeitä on niin tuntuu että vähän kaikissa vanhemmissa vehkeissä kyseistä kuluumaa löytyy. Ei viitsisi turhaan tuommoista ruveta ruuvailemaan jos ei hirveästi ole tavallisessa ajossa merkitystä kun rahaa menee koko ajan muutenkin joka suuntaan. Siksi kysynkin kokeneemmilta pajeromiehiltä mielipidettä asiasta. Auto on kevyessä käytössä ja sillä ei vedetä mitään, käytännössä mennään kauppaan ja takas, syksyllä jahtiajot hoidetaan mutta siinä se.
Eli auto on 2.8td vuosimallia 2000 ja ajettu noin 250 tkm.
Kiitos vastauksista jo etukäteen!